Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 27 maart 2018 om 00:17
Misschien te wantrouwend geworden doordat het al een paar keer gebeurt is Maar eerst opgegeven zijn en dan ineens weer behandelingen die aanslaan en dat je misschien wel weer beter word???? Ik krijg daar toch een nare smaak van.
Er zijn echt zieke geesten op internet, eerst medelijden kweken en dan daarna ineens weer beter worden. Zelfs meegemaakt dat iemand fingeerde overleden te zijn. Hoe ziek ben je dan.
Hoop dat ik het mis heb maar heb toch echt onderbuik gevoelens bij dat kanker topic.
Er zijn echt zieke geesten op internet, eerst medelijden kweken en dan daarna ineens weer beter worden. Zelfs meegemaakt dat iemand fingeerde overleden te zijn. Hoe ziek ben je dan.
Hoop dat ik het mis heb maar heb toch echt onderbuik gevoelens bij dat kanker topic.
dinsdag 27 maart 2018 om 00:40
Hou zulke gedachten lekker voor je zeg.nina1966 schreef: ↑27-03-2018 00:17Misschien te wantrouwend geworden doordat het al een paar keer gebeurt is Maar eerst opgegeven zijn en dan ineens weer behandelingen die aanslaan en dat je misschien wel weer beter word???? Ik krijg daar toch een nare smaak van.
dinsdag 27 maart 2018 om 00:47
nina1966 schreef: ↑27-03-2018 00:17Misschien te wantrouwend geworden doordat het al een paar keer gebeurt is Maar eerst opgegeven zijn en dan ineens weer behandelingen die aanslaan en dat je misschien wel weer beter word???? Ik krijg daar toch een nare smaak van.
Te snel oordelen, daar krijg ik nou onderbuikgevoelens van. Je hebt geen idee.
dinsdag 27 maart 2018 om 08:25
dinsdag 27 maart 2018 om 09:47
@vrouwjagersma, ik mag je altijd graag lezen, je post altijd netjes, verzorgd en je manier van schrijven getuigt van een hoge mate van intelligentie. Daarom verbaast het me, dat je je steeds laat verleiden om in te gaan op de berichten van Missie, die overduidelijk bol staan van generalisaties en aannames. Bovendien gebruikt ze veelvuldig allerlei drogredenen om haar anti-islam opvattingen te propageren. Met alle respect, maar het is toch duidelijk dat daar niet fatsoenlijk mee te discussiëren valt?
dinsdag 27 maart 2018 om 09:49
Dit zijn toch juist gedachtes voor op Napraat? Niet in het betreffende topic, maar juist hier wel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 27 maart 2018 om 10:21
Inderdaad, eens.
En ik heb het ook een paar keer zo meegemaakt. Ook dat iemand zijn eigen zelfmoord in scene had gezet. Vlak nadat een klasgenoot van me voor de trein was gesprongen. Het maakt dat ik emotioneel minder investeer in 'online', maar ik probeer mensen wel nog steeds het voordeel van de twijfel te geven als ik twijfel.
En ik heb het ook een paar keer zo meegemaakt. Ook dat iemand zijn eigen zelfmoord in scene had gezet. Vlak nadat een klasgenoot van me voor de trein was gesprongen. Het maakt dat ik emotioneel minder investeer in 'online', maar ik probeer mensen wel nog steeds het voordeel van de twijfel te geven als ik twijfel.
dinsdag 27 maart 2018 om 19:56
Ook napraat heeft (deels) regels en beperkingen, los van die regels bestaat er ook zoiets als persoonlijke ethiek. Als je dan dit post;
nina1966
dinsdag 27 maart 2018 00:17
Misschien te wantrouwend geworden doordat het al een paar keer gebeurt is Maar eerst opgegeven zijn en dan ineens weer behandelingen die aanslaan en dat je misschien wel weer beter word???? Ik krijg daar toch een nare smaak van.
Wat alleen voor nu op 2 posters kan slaan, kan dat alleen maar kwetsend zijn voor degenen die hier hun ziel en zaligheid op tafel leggen en steun vinden in de reacties. Dan vind ik het meer dan jak om deze mensen zo overduidelijk en onnodig in twijfel te trekken. Mensen die de dood in ogen kijken notabene en door dit soort verdachtmakingen afzien van hun laatste uitlaatklep.
Maar goed, daar is napraat voor volgens sommigen. Ik vind duidelijk van niet en zulke verdachtmakingen uiterst kwetsend, schadelijk en onnodig.
nina1966
dinsdag 27 maart 2018 00:17
Wat alleen voor nu op 2 posters kan slaan, kan dat alleen maar kwetsend zijn voor degenen die hier hun ziel en zaligheid op tafel leggen en steun vinden in de reacties. Dan vind ik het meer dan jak om deze mensen zo overduidelijk en onnodig in twijfel te trekken. Mensen die de dood in ogen kijken notabene en door dit soort verdachtmakingen afzien van hun laatste uitlaatklep.
Maar goed, daar is napraat voor volgens sommigen. Ik vind duidelijk van niet en zulke verdachtmakingen uiterst kwetsend, schadelijk en onnodig.
dinsdag 27 maart 2018 om 20:01
Ik vind dat ze het netjes brengt. Ook geen link naar het topic e/o de uitnodiging te komen rellen.
Misschien onbegrijpelijk, maar er zijn op Viva meer dan eens mensen die dit soort verhalen verzonnen hebben en dan is dit wel de plek om het te bespreken als je daar behoefte aan hebt.
Verder heb ik geen idee om welk topic het gaat en wat er in staat, dus inhoudelijk heb ik er niets over te melden.
Misschien onbegrijpelijk, maar er zijn op Viva meer dan eens mensen die dit soort verhalen verzonnen hebben en dan is dit wel de plek om het te bespreken als je daar behoefte aan hebt.
Verder heb ik geen idee om welk topic het gaat en wat er in staat, dus inhoudelijk heb ik er niets over te melden.
dinsdag 27 maart 2018 om 20:05
Bedankt voor je complimenten, al ben ik niet zo slim als je denkt. Want je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik moet daar ook helemaal niet posten. Ik heb er wel een goede reden voor, want ik eet nu al meer dan een week geen snaai meer. Deze welhaast onmenschelijke opgave heeft ertoe geleid dat ik redelijk chagrijnig ben en ik probeer me af te reageren op de actueelpijler. Ik vond het zelf ook wel weer welletjes.Wilhetnietweten schreef: ↑27-03-2018 09:47@vrouwjagersma, ik mag je altijd graag lezen, je post altijd netjes, verzorgd en je manier van schrijven getuigt van een hoge mate van intelligentie. Daarom verbaast het me, dat je je steeds laat verleiden om in te gaan op de berichten van Missie, die overduidelijk bol staan van generalisaties en aannames. Bovendien gebruikt ze veelvuldig allerlei drogredenen om haar anti-islam opvattingen te propageren. Met alle respect, maar het is toch duidelijk dat daar niet fatsoenlijk mee te discussiëren valt?
Ik droom van wokkels.
dinsdag 27 maart 2018 om 20:58
Dit dus.Moiren’ schreef: ↑27-03-2018 20:01Ik vind dat ze het netjes brengt. Ook geen link naar het topic e/o de uitnodiging te komen rellen.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 27 maart 2018 om 21:02
Dit. De meest gekke reden ooit om een topic weg te halen. Maar vast een nieuwe mod, want er is ook gemeld dat ze de spelfout uit mijn topictitel hebben gehaald.
dinsdag 27 maart 2018 om 21:06
dinsdag 27 maart 2018 om 21:06
En verbieden en eisen en niet met andere mensen in contact mogen zijn zonder dat je alles logt voor je partner.
dinsdag 27 maart 2018 om 21:11
Ach kom nou toch. De omschrijving van Nina zijn maar op 2 posters toepasbaar of gaan we stommetje spelen omdat het in jouw straatje past? Iedereen weet wel wie er hier bedoeld wordt omdat het maar op 2 posters van toepassing is, nl op waarom ik en annaC. Daar doet de veralgemeniseerde tekst niets aan af.
Ik vind dit niet kunnen, zelfs niet op napraat.
dinsdag 27 maart 2018 om 21:12
En ik vind het wel kunnen.normandina schreef: ↑27-03-2018 21:11Ach kom nou toch. De omschrijving van Nina zijn maar op 2 posters toepasbaar of gaan we stommetje spelen omdat het in jouw straatje past? Iedereen weet wel wie er hier bedoeld wordt omdat het maar op 2 posters van toepassing is, nl op waarom ik en annaC. Daar doet de veralgemeniseerde tekst niets aan af.
En nu?
David Dunning
David Dunning
dinsdag 27 maart 2018 om 21:12
Nou was het ook wel een héél onzinnig topic hoor. Een 25 jaar oud Engelstalig nieuwsberichtje gekopieerd, zonder enige toelichting of vraagstelling. Waarom daar in godsnaam een topic over openen?