Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
IJskoffie schreef:
23-05-2018 13:26
Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen nu om het verwijderen van alle posts gaat vragen. Dat is nooit mogelijk geweest (of je moet het zelf doen) en gaan ze nu natuurlijk ook niet doen.
Ik denk omdat je de post van een anonieme Nick niet meer kan aanpassen.
Als je binnen dag moet besluiten op anoniem te gaan, maar je zou van die Nick eigenlijk eerst Posts willen aanpassen dan heb je als actieve forummer nogal wat te doen in korte tijd.

En ja, je post bewust op het moment dat je wat schrijft, maar met de tijd kunnen dingen veranderen waardoor je het liever niet meer wil laten staan.
Als we allemaal met in ons achterhoofd , heeeeeel anoniem blijven , en alleen nog maar oppervlakkig en zeer onpersoonlijk gaan schrijven hier, dan zakt het forum van saaiheid in elkaar.
Er zijn idd forummers die enkel een mening geven, zonder verder ook maar iets van zichzelf prijs te geven.
Prima natuurlijk, maar als iedereen op die toer gaat zijn er op den duur nog maar weinig meningen te geven :)

Sowieso zouden ze best wel eens de bezem erdoor kunnen halen op verzoek.
consuelabananahammok schreef:
23-05-2018 14:01
Ik denk omdat je de post van een anonieme Nick niet meer kan aanpassen.
Als je binnen dag moet besluiten op anoniem te gaan, maar je zou van die Nick eigenlijk eerst Posts willen aanpassen dan heb je als actieve forummer nogal wat te doen in korte tijd.
Ik snap het idee erachter natuurlijk wel, maar als je verwacht dat de Mods dat verzoek inwilligen, kom je bedrogen uit vrees ik.
Het is nooit mogelijk geweest al je posts te laten verwijderen, dus dat zal nu echt niet ineens wel mogelijk zijn.
Nou de mods mogen wel versterking aan gaan vragen het is druk met anonimiseringsvetzoeken.
Ik begrijp niet zo goed wat dit met de nieuwe privacywet te maken heeft, dit is toch juist het tegenovergestelde?
...
missie_m schreef:
23-05-2018 14:00
Die hele wet gaat erg ver.
Je mag straks niet zomaar een groepsfoto voor een gebouw of muur maken als je niet eerst toestemming hebt gevraagd aan de eigenaar van de muur.
Ga je beginnen aan een cursus, dan moet de cursusleider toestemming vragen of zij je aanmeldformulier met je naam en adres in huis mag hebben.
Goh.
zazamaenade schreef:
23-05-2018 11:20
Of achteraf de herkenbare details eruit halen. Dat verhoogt de leesbaarheid niet, maar wie leest er nog topics van een jaar oud ?
:sigh:
MarindaH schreef:
23-05-2018 11:21
Ik kan wel iemand noemen hoor.

Iemand? Hoeveel bladzijdes gaat het hier al een paar dagen over oude topic's? Topics die ouder zijn dan een jaar. Er zijn links geplaatst van topics uit oa 2007 Gezwijmel over discussiesensaties uit 2000 tot heden.
LOEP ME MAAR aub.
simbalabimba schreef:
23-05-2018 13:46
Er wordt met enige regelmaat gerefereerd aan en gelinkt naar lachen, gieren, brullen topics van voor de ijstijd.
Dit.
LOEP ME MAAR aub.
IJskoffie schreef:
23-05-2018 14:11
Ik snap het idee erachter natuurlijk wel, maar als je verwacht dat de Mods dat verzoek inwilligen, kom je bedrogen uit vrees ik.
Het is nooit mogelijk geweest al je posts te laten verwijderen, dus dat zal nu echt niet ineens wel mogelijk zijn.
Het verschil van dit moment is dat je met je mes op de keel moet besluiten wat je ermee wil gaan doen.
Het dwingt nu om kritischer te kijken naar wat je allemaal hebt bloot gegeven en of je dat nog wel prima blijft vinden dat het er dadelijk staat zonder aan te kunnen passen.
Als je de mogelijkheid nog wil aangrijpen je post aan te passen en te verwijderen, zal je nu , als het veel, is hard aan de slag moeten gaan.
Je moet er maar stante pede tijd voor hebben.
Dat is eigenlijk niet netjes van dit besluit, mensen geen tijd te geven.
Het zou dan toch wel netjes zijn om nu die mogelijkheid wel te bieden om je geschiedenis compleet te verwijderen.
En volgende week komen ze weer terug, en dan weet niemand meer wie wie is, en wordt er met allerlei hints alsnog duidelijk gemaakt hoeze voor vandaag heetten :proud:
23-05-2018 14:23
Het verschil van dit moment is dat je met je mes op de keel moet besluiten wat je ermee wil gaan doen.
Het dwingt nu om kritischer te kijken naar wat je allemaal hebt bloot gegeven en of je dat nog wel prima blijft vinden dat het er dadelijk staat zonder aan te kunnen passen.
Als je de mogelijkheid nog wil aangrijpen je post aan te passen en te verwijderen, zal je nu , als het veel, is hard aan de slag moeten gaan.
Het zou dan toch wel netjes zijn om nu die mogelijkheid wel te bieden om je geschiedenis compleet te verwijderen.

Maar als je nu niet op anoniem gaat kun je volgende week/maand in alle rust alsnog je posts aanpassen toch? Terwijl je dat niet meer kunt doen als je nu (in paniek) op anoniem gaat.
23-05-2018 14:23
Verwijderen van je eigen post kan wel, maar dat gaat niet bij inmiddels gesloten topics of je post in quotes. Ook niet als je op anoniem bent gegaan.
missie_m wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:26
2.24% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Marana-- schreef:
23-05-2018 14:24
En volgende week komen ze weer terug, en dan weet niemand meer wie wie is, en wordt er met allerlei hints alsnog duidelijk gemaakt hoeze voor vandaag heetten :proud:
Zoiets ja :-D en wordt er dringend om een werkende pb-functie gevraagd.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
23-05-2018 14:25
Zoiets ja :-D en wordt er dringend om een werkende pb-functie gevraagd.
Pas maar op, dan wordt er gestaft voor hinten. :proud:
Marana-- schreef:
23-05-2018 14:25
Maar als je nu niet op anoniem gaat kun je volgende week/maand in alle rust alsnog je posts aanpassen toch? Terwijl je dat niet meer kunt doen als je nu (in paniek) op anoniem gaat.

Daarom ook vind ik de tijd die geven wordt vanaf het moment dat er een bericht over wordt geplaatst tot dat de daadwerkelijke verandering in gaat erg kort.
Je moet toch even kunnen nadenken over de gevolgen en wat je wil?
En niet iedereen heeft de hele dag tijd om daar mee bezig te zijn.
Of ziet dit bericht op tijd.
Misschien is het idd beter om niet maar gelijk op anoniem te gaan, misschien wel.
Ik heb nog geen idee :D
Anoniem235181432 schreef:
23-05-2018 14:01
Ik kan er echt geen touw meer aan vastknopen. Ik ga uit voorzorg maar op anoniem. Vooral omdat ik de mods met hun vage acties niet zo heel hoog heb zitten..
alsof de mods hier iets aan kunnen doen...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
What's the fuss?
Vriendelijk.
missie_m schreef:
21-05-2018 19:45
Ik ben zóóóóó gelukkig dat iedereen me kan loepen.

ps. En met een gebrekkig geheugen is het zwaar not-done om mensen te beschuldigen.
:sherlock:

'Daarom' wil ik juist niks wissen.
LOEP ME MAAR aub.
simbalabimba schreef:
23-05-2018 13:58
Ik zie een forummer met 2 postings die op anoniem wil; misschien uit voorzorg, voor dat wat ze na 25 mei zou willen posten?

:rofl:

Zie ook mensen waar ik het jammer van vind. En ik hou niet eens van de Bold.
Ook wel grappig dat iemand vroeg of PB's privé blijven .. alsof je PB's niet op de server van sanoma staan en daar gewoon toegankelijk zijn. En de mod ook nog met droge vingers typen dat ze prive blijven. Volgens mij bedoelen ze dan vooral al die PB's die in het niets verdwijnen?
rosanna08 schreef:
23-05-2018 14:34

Ze noemt de vage acties in het algemeen. Die zorgen ervoor dat er niet veel vertrouwen is in de geschiktheid van de mods.
rosanna08 schreef:
23-05-2018 14:34
Ja, de mods hebben doorlopend vage acties en ja daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor en kunnen ze zelf iets aan doen ja.
En daarnaast zijn de mods voor ons de vertegenwoordigers van Sanoma en mogen dus aangesproken worden op alle acties vanuit Sanoma. Het is aan hun om dan intern maar uit te zoeken wie de debiel werknemer van de maand is die dit nu weer bedacht heeft.
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:45
0.70% gewijzigd
shifty schreef:
23-05-2018 14:41
Ook wel grappig dat iemand vroeg of PB's privé blijven .. alsof je PB's niet op de server van sanoma staan en daar gewoon toegankelijk zijn. En de mod ook nog met droge vingers typen dat ze prive blijven. Volgens mij bedoelen ze dan vooral al die PB's die in het niets verdwijnen?
Volgens mij kan iemand die 'n forum in elkaar zet ook in de PB's komen. Weet nog wel dat daar op een forum een rel door ontstond. Echte privéberichten zou ik daar dus ook nooit in schrijven.
simbalabimba schreef:
23-05-2018 13:46
Er wordt met enige regelmaat gerefereerd aan en gelinkt naar lachen, gieren, brullen topics van voor de ijstijd.
Jawel, maar dat gaat meer over hoe gezellig en leuk het toen allemaal was, (en hoe saai en stom het nu is).
Zijn er echt mensen die die topics gaan lezen dan ?
In het kader van "ik heb het internet nog niet helemaal gelezen" ;-D
nounou
Te vroeg gesproken. Loepen kan nog wel.
anoniem_268823 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:52
Reden: Viva faalt.
75.17% gewijzigd
KyloRen schreef:
23-05-2018 14:52
Te vroeg gesproken. Loepen kan nog wel.

Reden :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven