Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 23 mei 2018 om 14:01
Ik denk omdat je de post van een anonieme Nick niet meer kan aanpassen.
Als je binnen dag moet besluiten op anoniem te gaan, maar je zou van die Nick eigenlijk eerst Posts willen aanpassen dan heb je als actieve forummer nogal wat te doen in korte tijd.
En ja, je post bewust op het moment dat je wat schrijft, maar met de tijd kunnen dingen veranderen waardoor je het liever niet meer wil laten staan.
Als we allemaal met in ons achterhoofd , heeeeeel anoniem blijven , en alleen nog maar oppervlakkig en zeer onpersoonlijk gaan schrijven hier, dan zakt het forum van saaiheid in elkaar.
Er zijn idd forummers die enkel een mening geven, zonder verder ook maar iets van zichzelf prijs te geven.
Prima natuurlijk, maar als iedereen op die toer gaat zijn er op den duur nog maar weinig meningen te geven

Sowieso zouden ze best wel eens de bezem erdoor kunnen halen op verzoek.

woensdag 23 mei 2018 om 14:11
Ik snap het idee erachter natuurlijk wel, maar als je verwacht dat de Mods dat verzoek inwilligen, kom je bedrogen uit vrees ik.consuelabananahammok schreef: ↑23-05-2018 14:01Ik denk omdat je de post van een anonieme Nick niet meer kan aanpassen.
Als je binnen dag moet besluiten op anoniem te gaan, maar je zou van die Nick eigenlijk eerst Posts willen aanpassen dan heb je als actieve forummer nogal wat te doen in korte tijd.
Het is nooit mogelijk geweest al je posts te laten verwijderen, dus dat zal nu echt niet ineens wel mogelijk zijn.

woensdag 23 mei 2018 om 14:17
Goh.missie_m schreef: ↑23-05-2018 14:00Die hele wet gaat erg ver.
Je mag straks niet zomaar een groepsfoto voor een gebouw of muur maken als je niet eerst toestemming hebt gevraagd aan de eigenaar van de muur.
Ga je beginnen aan een cursus, dan moet de cursusleider toestemming vragen of zij je aanmeldformulier met je naam en adres in huis mag hebben.
woensdag 23 mei 2018 om 14:18
zazamaenade schreef: ↑23-05-2018 11:20Of achteraf de herkenbare details eruit halen. Dat verhoogt de leesbaarheid niet, maar wie leest er nog topics van een jaar oud ?

Iemand? Hoeveel bladzijdes gaat het hier al een paar dagen over oude topic's? Topics die ouder zijn dan een jaar. Er zijn links geplaatst van topics uit oa 2007 Gezwijmel over discussiesensaties uit 2000 tot heden.
LOEP ME MAAR aub.
woensdag 23 mei 2018 om 14:22
Dit.simbalabimba schreef: ↑23-05-2018 13:46Er wordt met enige regelmaat gerefereerd aan en gelinkt naar lachen, gieren, brullen topics van voor de ijstijd.
LOEP ME MAAR aub.
woensdag 23 mei 2018 om 14:23
Het verschil van dit moment is dat je met je mes op de keel moet besluiten wat je ermee wil gaan doen.
Het dwingt nu om kritischer te kijken naar wat je allemaal hebt bloot gegeven en of je dat nog wel prima blijft vinden dat het er dadelijk staat zonder aan te kunnen passen.
Als je de mogelijkheid nog wil aangrijpen je post aan te passen en te verwijderen, zal je nu , als het veel, is hard aan de slag moeten gaan.
Je moet er maar stante pede tijd voor hebben.
Dat is eigenlijk niet netjes van dit besluit, mensen geen tijd te geven.
Het zou dan toch wel netjes zijn om nu die mogelijkheid wel te bieden om je geschiedenis compleet te verwijderen.

woensdag 23 mei 2018 om 14:25
consuelabananahammok schreef: ↑23-05-2018 14:23Het verschil van dit moment is dat je met je mes op de keel moet besluiten wat je ermee wil gaan doen.
Het dwingt nu om kritischer te kijken naar wat je allemaal hebt bloot gegeven en of je dat nog wel prima blijft vinden dat het er dadelijk staat zonder aan te kunnen passen.
Als je de mogelijkheid nog wil aangrijpen je post aan te passen en te verwijderen, zal je nu , als het veel, is hard aan de slag moeten gaan.
Het zou dan toch wel netjes zijn om nu die mogelijkheid wel te bieden om je geschiedenis compleet te verwijderen.
Maar als je nu niet op anoniem gaat kun je volgende week/maand in alle rust alsnog je posts aanpassen toch? Terwijl je dat niet meer kunt doen als je nu (in paniek) op anoniem gaat.
Verwijderen van je eigen post kan wel, maar dat gaat niet bij inmiddels gesloten topics of je post in quotes. Ook niet als je op anoniem bent gegaan.consuelabananahammok schreef: ↑23-05-2018 14:23Het verschil van dit moment is dat je met je mes op de keel moet besluiten wat je ermee wil gaan doen.
missie_m wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:26
2.24% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Zoiets ja

“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

woensdag 23 mei 2018 om 14:27
Pas maar op, dan wordt er gestaft voor hinten.simbalabimba schreef: ↑23-05-2018 14:25Zoiets jaen wordt er dringend om een werkende pb-functie gevraagd.

woensdag 23 mei 2018 om 14:31
Daarom ook vind ik de tijd die geven wordt vanaf het moment dat er een bericht over wordt geplaatst tot dat de daadwerkelijke verandering in gaat erg kort.
Je moet toch even kunnen nadenken over de gevolgen en wat je wil?
En niet iedereen heeft de hele dag tijd om daar mee bezig te zijn.
Of ziet dit bericht op tijd.
Misschien is het idd beter om niet maar gelijk op anoniem te gaan, misschien wel.
Ik heb nog geen idee

woensdag 23 mei 2018 om 14:34
alsof de mods hier iets aan kunnen doen...Anoniem235181432 schreef: ↑23-05-2018 14:01Ik kan er echt geen touw meer aan vastknopen. Ik ga uit voorzorg maar op anoniem. Vooral omdat ik de mods met hun vage acties niet zo heel hoog heb zitten..
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

woensdag 23 mei 2018 om 14:38
simbalabimba schreef: ↑23-05-2018 13:58Ik zie een forummer met 2 postings die op anoniem wil; misschien uit voorzorg, voor dat wat ze na 25 mei zou willen posten?

Zie ook mensen waar ik het jammer van vind. En ik hou niet eens van de Bold.

woensdag 23 mei 2018 om 14:41

woensdag 23 mei 2018 om 14:45
Ja, de mods hebben doorlopend vage acties en ja daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor en kunnen ze zelf iets aan doen ja.
En daarnaast zijn de mods voor ons de vertegenwoordigers van Sanoma en mogen dus aangesproken worden op alle acties vanuit Sanoma. Het is aan hun om dan intern maar uit te zoeken wie de debiel werknemer van de maand is die dit nu weer bedacht heeft.
anoniem_216133 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:45
0.70% gewijzigd

woensdag 23 mei 2018 om 14:45
Volgens mij kan iemand die 'n forum in elkaar zet ook in de PB's komen. Weet nog wel dat daar op een forum een rel door ontstond. Echte privéberichten zou ik daar dus ook nooit in schrijven.shifty schreef: ↑23-05-2018 14:41Ook wel grappig dat iemand vroeg of PB's privé blijven .. alsof je PB's niet op de server van sanoma staan en daar gewoon toegankelijk zijn. En de mod ook nog met droge vingers typen dat ze prive blijven. Volgens mij bedoelen ze dan vooral al die PB's die in het niets verdwijnen?
woensdag 23 mei 2018 om 14:48
Jawel, maar dat gaat meer over hoe gezellig en leuk het toen allemaal was, (en hoe saai en stom het nu is).simbalabimba schreef: ↑23-05-2018 13:46Er wordt met enige regelmaat gerefereerd aan en gelinkt naar lachen, gieren, brullen topics van voor de ijstijd.
Zijn er echt mensen die die topics gaan lezen dan ?
In het kader van "ik heb het internet nog niet helemaal gelezen"

nounou