Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 23 mei 2018 om 12:16
Natuurlijk kies je daar zelf voor, en daarom is het juist zo fijn dat je je nick kunt anonimiseren: dat geeft je de mogelijkheid en vrijheid om enigszins veilig dingen te delen die je anders niet kunt delen. Dat is een heel belangrijke functie van dit forum waar veel mensen die het moeilijk hebben mee geholpen zijn. Door mensen zo slecht te anonimiseren wordt die functie een heel stuk onveiliger. Kwalijke zaak. Tenzij het natuurlijk de bedoeling is om van dit forum een kletsen over koetjes en kalfjes forum te maken.

woensdag 23 mei 2018 om 12:20
Maar juist als mensen hun nick de hele tijd anonimiseren bouw je toch geen banden op? Als redbull word ik herkend, als ik onder 'n andere nick terugkeer ben ik gewoon een vreemde.Head schreef: ↑23-05-2018 12:16Natuurlijk kies je daar zelf voor, en daarom is het juist zo fijn dat je je nick kunt anonimiseren: dat geeft je de mogelijkheid en vrijheid om enigszins veilig dingen te delen die je anders niet kunt delen. Dat is een heel belangrijke functie van dit forum waar veel mensen die het moeilijk hebben mee geholpen zijn. Door mensen zo slecht te anonimiseren wordt die functie een heel stuk onveiliger. Kwalijke zaak. Tenzij het natuurlijk de bedoeling is om van dit forum een kletsen over koetjes en kalfjes forum te maken.

woensdag 23 mei 2018 om 12:23
Dat maakt mij niet uit, ik krijg prima reacties als ik als vreemde een gevoelig topic open. En aan de mensen waarmee ik een band heb kan ik altijd laten weten wie ik ben.redbulletje schreef: ↑23-05-2018 12:20Maar juist als mensen hun nick de hele tijd anonimiseren bouw je toch geen banden op? Als redbull word ik herkend, als ik onder 'n andere nick terugkeer ben ik gewoon een vreemde.
Het punt van de nieuwe viva regels is ook niet of je je moet / mag laten anonimiseren, maar welke gegevens van je dan nog gehandhaafd worden.

woensdag 23 mei 2018 om 12:26
Wat heeft een ander er voor last van dat ik nu Moiren’ heet ipv Moiren?

woensdag 23 mei 2018 om 12:28
En stel hè, stel dat je gaat solliciteren, en iemand uit die commissie zegt: "Hey redbulletje", en je wordt niet aangenomen want wie neemt er nu en weirdo aan die de hele dag aan het forummen is een zijn hele leven deelt met onbekenden... Dan denk je toch: kut, ik wil die zooi eraf hebben?redbulletje schreef: ↑23-05-2018 12:20Maar juist als mensen hun nick de hele tijd anonimiseren bouw je toch geen banden op? Als redbull word ik herkend, als ik onder 'n andere nick terugkeer ben ik gewoon een vreemde.
Of stel dat je verslaafd bent geweest, en je hebt je struggles gedeeld, al dan niet onder invloed. Je gaat in therapie en wil afstand nemen van die kant van je leven... Dan is het toch fijn dat je eraf kunt?
Ik ben wel eens herkend aan een oude nick, door een vies oud mannetje die ik via een project kende. De tweede keer dat ik hem zag kwam hij met mijn nick op de proppen. En met informatie over mijn posts uit mijn puberteit, ook van de sekspijler. Ben blij dat ik mijn account destijds nog kon laten verwijderen.

woensdag 23 mei 2018 om 12:31
Dit. Helemaal mee eens. Maar blijkbaar vinden veel mensen hier dat je zulke dingen gewoonweg niet op het forum moet delen. En dan wordt het forum wel erg eenzijdig en saai.Fragolisa schreef: ↑23-05-2018 12:28En stel hè, stel dat je gaat solliciteren, en iemand uit die commissie zegt: "Hey redbulletje", en je wordt niet aangenomen want wie neemt er nu en weirdo aan die de hele dag aan het forummen is een zijn hele leven deelt met onbekenden... Dan denk je toch: kut, ik wil die zooi eraf hebben?
Of stel dat je verslaafd bent geweest, en je hebt je struggles gedeeld, al dan niet onder invloed. Je gaat in therapie en wil afstand nemen van die kant van je leven... Dan is het toch fijn dat je eraf kunt?
Ik ben wel eens herkend aan een oude nick, door een vies oud mannetje die ik via een project kende. De tweede keer dat ik hem zag kwam hij met mijn nick op de proppen. En met informatie over mijn posts uit mijn puberteit, ook van de sekspijler. Ben blij dat ik mijn account destijds nog kon laten verwijderen.

woensdag 23 mei 2018 om 12:37
Dat is dan heel lang geleden.Fragolisa schreef: ↑23-05-2018 12:28En stel hè, stel dat je gaat solliciteren, en iemand uit die commissie zegt: "Hey redbulletje", en je wordt niet aangenomen want wie neemt er nu en weirdo aan die de hele dag aan het forummen is een zijn hele leven deelt met onbekenden... Dan denk je toch: kut, ik wil die zooi eraf hebben?

woensdag 23 mei 2018 om 12:37
redbulletje schreef: ↑23-05-2018 12:18Hoe weten ze dan of je onder 'n proxy of écht in 't buitenland zit? Als ik op reis ben zit ik hier natuurlijk onder 'n hoop verschillende IP adressen te forummen.
Naast het IP-adres worden er nog een aantal andere dingen meegestuurd over je verbinding als je een webpagina raadpleegt. Zo kunnen ze bijvoorbeeld ook zien of je IP-adres is doorgestuurd (forwarded), wat duidt op een proxy.

woensdag 23 mei 2018 om 12:40
Moet je al zelf 'n doorgewinterde forummer voor zijn om iemand van het forum te herkennen.Fragolisa schreef: ↑23-05-2018 12:28En stel hè, stel dat je gaat solliciteren, en iemand uit die commissie zegt: "Hey redbulletje", en je wordt niet aangenomen want wie neemt er nu en weirdo aan die de hele dag aan het forummen is een zijn hele leven deelt met onbekenden... Dan denk je toch: kut, ik wil die zooi eraf hebben?

woensdag 23 mei 2018 om 13:03
Ik ben helemaal niet in paniek, maar ik vind het wel weer typisch Viva kansloos.
woensdag 23 mei 2018 om 13:04
Dit is ook niet je eerste nick, dus wat zit j e nou een ander te verwijten ?redbulletje schreef: ↑23-05-2018 12:20Maar juist als mensen hun nick de hele tijd anonimiseren bouw je toch geen banden op? Als redbull word ik herkend, als ik onder 'n andere nick terugkeer ben ik gewoon een vreemde.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

woensdag 23 mei 2018 om 13:05
Ik lees om de zoveel tijd oude posten terug, soms verwijder ik die dan alsnog.

woensdag 23 mei 2018 om 13:08