Napraattopic deel 99
donderdag 24 mei 2018 om 09:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 27 juni 2018 om 00:07
Ik vind niet dat elke mening in elk topic geuit mag worden. Soms is een TO daar gewoon te kwetsbaar voor. Maar wellicht heb ik dan meer empathie dan sommige anderen. En dat moet ik dan weer accepteren.impala schreef: ↑26-06-2018 23:59Niet echt, wat mij betreft. Tenzij oproep tot geweld etc. Maar elke mening mag geuit worden. Hoe verrot ook in mijn ogen.
Maar daar denkt de forumbeheerder anders over, want 'niet bijdragen aan een positieve sfeer' , en/of het tegen de schenen schoppen van de meerderheid hier, kan reden zijn om je te bannen.
woensdag 27 juni 2018 om 00:09
Het is hier een forum. Geen therapiegroepje.
Als jij vindt dat een to te hard wordt aangepakt, kun je dat ook kwijt.
impala wijzigde dit bericht op 27-06-2018 02:18
10.34% gewijzigd
.
woensdag 27 juni 2018 om 09:11
Dat is inderdaad precies wat er dan gebeurt; het topic ontspoort richting de vraag of een blèrende idioot wel of niet terecht aan het blèren is.
En dat is dus exact wat hij in elk topic doet; vreemdelingenhaat promoten en vervolgens de discussie aan gaan of vreemdelingenhaat terecht of onterecht zou zijn. Of dat nou in een topic over pensioenen is of in een topic over relatieproblemen, dat maakt hem echt helemaal niks uit. Dat de oorspronkelijke OP en de TO daardoor volledig ondergesneeuwd worden maakt hem ook niks uit.
Dat valt wat mij betreft ruimschoots niet meer onder het kopje 'het hebben van een mening', dat valt onder het kopje 'respectloos en asociaal'. En daarnaast vind ik dat ook schadelijk voor het forum aangezien het afbreuk doet aan het fundament (functie, functioneren en bedoeling) van het forum.
woensdag 27 juni 2018 om 09:16
Wat me in het algemeen stoort zijn forummers die een keihard oordeel vellen over vrij onzekere TO's. Iemand die tegen mij schopt is niet netjes, maar die schopt maar, ik word er meestentijds niet anders van. Maar juist de bangige TO die alleen maar bevestiging of een schouderklopje zoekt op een compleet overtrokken wijze een veeg uit de pan geven en op een onbehoorlijke wijze van van alles en nog wat beschuldigen is potentieel gewoon gevaarlijk.
In het bijzonder heb ik een probleem met forummers die zichzelf voor laten staan op stijl en klasse en dat bewijzen door iedereen die niet voldoet aan hun beeld voor volks, tokkie of onfatsoenlijk uit te maken.
In het bijzonder heb ik een probleem met forummers die zichzelf voor laten staan op stijl en klasse en dat bewijzen door iedereen die niet voldoet aan hun beeld voor volks, tokkie of onfatsoenlijk uit te maken.
woensdag 27 juni 2018 om 09:17
@shifty
Welnee jij dicht hem veel te veel macht toe. Pjk wordt vaak genoeg afgekapt of genegeerd. En soms zegt hij ook gewoon iets zinnigs.
Als je hem wil bannen van dit forum begeef je je op een (te) zeer hellend vlak.
Jouw moralisme is trouwens bijzonder selectief, valt me op.
Welnee jij dicht hem veel te veel macht toe. Pjk wordt vaak genoeg afgekapt of genegeerd. En soms zegt hij ook gewoon iets zinnigs.
impala wijzigde dit bericht op 27-06-2018 09:21
14.05% gewijzigd
.
woensdag 27 juni 2018 om 09:18
woensdag 27 juni 2018 om 09:20
Wat een mooie bewoording en dat zo vroeg in de ochtend.vrouwjagersma schreef: ↑27-06-2018 09:18En wat ik het allervervelendste vind zijn de Koene Ridders van de Vrijheid van Meningsuiting die alleen de vrijheid van mensen uit hun eigen clubje verdedigen en elk inhoudelijk tegenargument als links-dictatoriale gedachtepolitie defameren.
Maar dat had ik geloof ik al eens gezegd.
woensdag 27 juni 2018 om 09:23
vrouwjagersma schreef: ↑27-06-2018 09:16Wat me in het algemeen stoort zijn forummers die een keihard oordeel vellen over vrij onzekere TO's. Iemand die tegen mij schopt is niet netjes, maar die schopt maar, ik word er meestentijds niet anders van. Maar juist de bangige TO die alleen maar bevestiging of een schouderklopje zoekt op een compleet overtrokken wijze een veeg uit de pan geven en op een onbehoorlijke wijze van van alles en nog wat beschuldigen is potentieel gewoon gevaarlijk.
Heb je het nu over shifty? Of wie?
.
woensdag 27 juni 2018 om 09:28
impala schreef: ↑27-06-2018 09:17@shifty
In welk opzicht bijzonder selectief?
woensdag 27 juni 2018 om 09:29
Nee. Over mensen die dat doen. Dat zijn er best wat en die weten dat van zichzelf: zij doen dit bewust om een reactie uit te lokken of om hun minderwaardigheidscomplex te compenseren of wellicht ook uit het complete waanidee dat geboren worden in een "beter" milieu je ook een intrinsiek beter mens maakt.
woensdag 27 juni 2018 om 09:35
vrouwjagersma schreef: ↑27-06-2018 09:18En wat ik het allervervelendste vind zijn de Koene Ridders van de Vrijheid van Meningsuiting die alleen de vrijheid van mensen uit hun eigen clubje verdedigen en elk inhoudelijk tegenargument als links-dictatoriale gedachtepolitie defameren.
Maar dat had ik geloof ik al eens gezegd.
Dat is nog eens een mooie bewoording. Fijn dat je het nog een keer zegt als je het al een keer gezegd had.
woensdag 27 juni 2018 om 09:36
Ik herken shifty er wel in.
En verder word ik een beetje moe van jouw compkex over je volkse achtergrond. Dat sleep je werkelijk overal bij, ook als het helemaal niet ter zake doet.
Waarom ik het van anderen beter kan hebben als ze weer hun stokpaardjes berijden? Rb bijvoorbeeld? Ik denk omdat zij er zelf voor uitkomt en haar mening niet verpakt in veel te mooie woorden en ingewikkeld bedoelde zinnen.
En verder word ik een beetje moe van jouw compkex over je volkse achtergrond. Dat sleep je werkelijk overal bij, ook als het helemaal niet ter zake doet.
Waarom ik het van anderen beter kan hebben als ze weer hun stokpaardjes berijden? Rb bijvoorbeeld? Ik denk omdat zij er zelf voor uitkomt en haar mening niet verpakt in veel te mooie woorden en ingewikkeld bedoelde zinnen.
.
woensdag 27 juni 2018 om 09:39
Gelukkig bepaal ik helemaal zelf hoe ik formuleer. Dat jij je ergert aan mijn schitterende volzinnen is dan ook volledig jouw probleem, ik zal er geen lettergreep minder om gebruiken. Het is daarnaast ook nogal merkwaardig om iemand alleen serieus te nemen als hij/zij eenvoudiger formuleert.
Ik heb overigens ook geen complex. Ik vind je wel behoorlijk op de man nu, als ik eerlijk ben. Ik staf niet, mocht daar onduidelijkheid over bestaan.
Ik heb overigens ook geen complex. Ik vind je wel behoorlijk op de man nu, als ik eerlijk ben. Ik staf niet, mocht daar onduidelijkheid over bestaan.
woensdag 27 juni 2018 om 09:40
Ja jullie hebben elkaar wel gevonden in het zeggen van lelijke dingen in de vorm van mooipraterij.
Ergert irriteert me enorm. Dus ik ga maar wat anders doen dan me druk maken over forummers. Dat lukte me de afgelopen tijd wonderwel, maar ik dreig weer af te glijden in dit moeras.
impala wijzigde dit bericht op 27-06-2018 09:45
2.03% gewijzigd
.
woensdag 27 juni 2018 om 09:41
impala schreef: ↑27-06-2018 09:17@shifty
Volgens mij is het juist een specifiek kenmerk van PJK dat hij maar door blijft gaan?
woensdag 27 juni 2018 om 09:43
Nu zal wel weer het een en ander mankeren aan mijn interpretatie van mijn eigen eloquentie, maar op welke wijze zeg ik nu weer lelijke dingen?impala schreef: ↑27-06-2018 09:40Ja jullie hebben elkaar wel gevonden in het zeggen van lelijke dingen in de vorm van mooipraterij.
Ergert me enorm. Dus ik ga maar wat anders doen dan me druk maken over forummers. Dat lukte me de afgelopen tijd wonderwel, maar ik dreig weer af te glijden in dit moeras.
woensdag 27 juni 2018 om 09:51
Ik vind het gewoon zonde dat er een aantal forummers zijn die blijkbaar vinden dat hun stokpaardjes te pas en te onpas uit de kast getrokken moeten worden. Zodra ze ook maar de kans zien om hun thema te bespreken, duwen ze een TO met een hulpvraag achter de microfoon vandaan en springen ze zelf het podium op. Deze agressieve schrijfwijze leidt steevast tot verontwaardigde reacties. Vooral als de denkwijze ook nog eens onsympathiek of onjuist is. Ook ik heb regelmatig moeite om niet te happen. Wat natuurlijk het doel is: publiek voor de eigen preek. Binnen no-time weten ze vrijwel elk onderwerp zó te draaien dat ze zelf in de schijnwerpers komen met hun uitgekauwde thema's.
Dat heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken, dat is asociaal de aandacht opeisen.
Dat heeft niks met vrijheid van meningsuiting te maken, dat is asociaal de aandacht opeisen.
woensdag 27 juni 2018 om 09:52
impala schreef: ↑27-06-2018 09:40Ja jullie hebben elkaar wel gevonden in het zeggen van lelijke dingen in de vorm van mooipraterij.
Ergert irriteert me enorm. Dus ik ga maar wat anders doen dan me druk maken over forummers. Dat lukte me de afgelopen tijd wonderwel, maar ik dreig weer af te glijden in dit moeras.
Ik zie hier geen lelijke dingen gezegd worden? Dat de stijlvorm mooi is maakt de inhoud voor jou per definitie lelijk? Dan doen wij aan mooischrijverij en jij aan lelijklezerij.
woensdag 27 juni 2018 om 09:59
yette schreef: ↑27-06-2018 09:51Ik vind het gewoon zonde dat er een aantal forummers zijn die blijkbaar vinden dat hun stokpaardjes te pas en te onpas uit de kast getrokken moeten worden. Zodra ze ook maar de kans zien om hun thema te bespreken, duwen ze een TO met een hulpvraag achter de microfoon vandaan en springen ze zelf het podium op. Deze agressieve schrijfwijze leidt steevast tot verontwaardigde reacties. Vooral als de denkwijze ook nog eens onsympathiek of onjuist is. Ook ik heb regelmatig moeite om niet te happen. Wat natuurlijk het doel is: publiek voor de eigen preek. Binnen no-time weten ze vrijwel elk onderwerp zó te draaien dat ze zelf in de schijnwerpers komen met hun uitgekauwde thema's.
Exact dit dus.
woensdag 27 juni 2018 om 10:02
Helemaal mee eens!yette schreef: ↑27-06-2018 09:51Ik vind het gewoon zonde dat er een aantal forummers zijn die blijkbaar vinden dat hun stokpaardjes te pas en te onpas uit de kast getrokken moeten worden. Zodra ze ook maar de kans zien om hun thema te bespreken, duwen ze een TO met een hulpvraag achter de microfoon vandaan en springen ze zelf het podium op. Deze agressieve schrijfwijze leidt steevast tot verontwaardigde reacties. Vooral als de denkwijze ook nog eens onsympathiek of onjuist is. Ook ik heb regelmatig moeite om niet te happen. Wat natuurlijk het doel is: publiek voor de eigen preek. Binnen no-time weten ze vrijwel elk onderwerp zó te draaien dat ze zelf in de schijnwerpers komen met hun uitgekauwde thema's.
woensdag 27 juni 2018 om 10:03
Dit forum is een hele goede leerschool als het gaat om niet happen op provocaties en 'let it go'.yette schreef: ↑27-06-2018 09:51Ik vind het gewoon zonde dat er een aantal forummers zijn die blijkbaar vinden dat hun stokpaardjes te pas en te onpas uit de kast getrokken moeten worden. Zodra ze ook maar de kans zien om hun thema te bespreken, duwen ze een TO met een hulpvraag achter de microfoon vandaan en springen ze zelf het podium op. Deze agressieve schrijfwijze leidt steevast tot verontwaardigde reacties. Vooral als de denkwijze ook nog eens onsympathiek of onjuist is. Ook ik heb regelmatig moeite om niet te happen. Wat natuurlijk het doel is: publiek voor de eigen preek. Binnen no-time weten ze vrijwel elk onderwerp zó te draaien dat ze zelf in de schijnwerpers komen met hun uitgekauwde thema's.
De happers en eeuwige terechtwijzers eisen net zo goed de aandacht op.
En ja, dat trek ik mijzelf ook aan.
.