Napraattopic

15-07-2014 12:30 3054 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.



Wat mag wel:

- bans bespreken

- beleid bespreken

- trollhinten

- even stoom afblazen



Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl



Net alshet Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.



Met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Capibara_ schreef op 26 augustus 2014 @ 17:31:

[...]



Ik snap dat het niet gewenst is dat oude en nieuwe nicks aan elkaar gekoppeld worden. Maar doe dat dan zelf ook niet! Ik vind het wel zo ontzettend flauw dat je iemand een ban aansmeert, terwijl je zelf keer op keer benadrukt wat je oude nick was. Houd dan zelf ook gewoon je mond.Ook mee eens. Als iemand inderdaad zelf steeds haar oude nick benoemt, dan ook niet zeuren en kinderachtig reageren als anderen dat ook doen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 26 augustus 2014 @ 17:29:

Geen idee of het in de huisregels staat, maar iemand treiteren en maar door blijven gaan over een nieuwe/oude nick valt natuurlijk sowieso onder vervelend gedrag. Als ik mod was, zou ik daar ook op ingrijpen.



Maar goed, ik zou sowieso meer een weg-jorisser zijn dan de lieve, nette mods hier. Hoe meer uitleg en hoe meer pogingen om alles in regels te vatten, hoe meer discussie en gezeur.



Ik ben meer van: 'Waaro? Daarom. Omdat ik het zeg. Klaar.'



Probleem is dat ze wel vaak schermen met die regels.



Natuurlijk kun je niet alles in regels vatten, er komt altijd wel weer een grapjurk die iets verzint waar je als reglementenmaker nooit op gekomen zou zijn. Maar zeg dan gewoon dat je na rijp beraad hebt besloten dat dat gedrag niet door de beugel kon, en begin niet over regels die er niet zijn. Want daar krijg je pas echt gezeik en gediscuzeur van.
quote:Capibara_ schreef op 26 augustus 2014 @ 17:31:

[...]



Ik snap dat het niet gewenst is dat oude en nieuwe nicks aan elkaar gekoppeld worden. Maar doe dat dan zelf ook niet! Ik vind het wel zo ontzettend flauw dat je iemand een ban aansmeert, terwijl je zelf keer op keer benadrukt wat je oude nick was. Houd dan zelf ook gewoon je mond.Ik heb niemand een ban aangesmeerd. Ik heb zelfs niet gestaft omdat ik dat niet kan via mijn telefoon (was het wel van plan). Maar ik zag net wel dat ze in een ander topic ook al heeft gezegd dat ik het ben (terwijl ik het niet ben), dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. En verder heb ik het al uitgelegd, moet je maar teruglezen.
Alle reacties Link kopieren
Joepie, we zitten vol!

3000 posts.

Heeft toch nog ruim een maand geduurd.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 26 augustus 2014 @ 17:32:

[...]Objectief modereren is sowieso een illusie. Dat kan niet, dat bestaat niet, dat moet je ook niet eens willen proberen. Ik ken anders fora waar het prima lukt hoor. Het zou al een heleboel schelen als er niet naar willekeur regels bijbedacht werden, en de lijn van modereren voor iedereen helder is. Nu kun je een ban aan je broek krijgen voor iets wat voorheen nooit strafbaar was. Omdat de mods 'naar de context kijken', of 'vergeten' zijn een nieuwe regel te communiceren. Dat klopt natuurlijk van geen kant. Juist als er per situatie andere regels gelden komen mensen in opstand tegen de willekeur.
quote:Dana schreef op 26 augustus 2014 @ 17:33:

[...]

Ook mee eens. Als iemand inderdaad zelf steeds haar oude nick benoemt, dan ook niet zeuren en kinderachtig reageren als anderen dat ook doen.Het verhaal is dat ik weg was en toen ik teruglas, mensen mij associeerden (mijn nickname noemden) met verhalen/nicknames waar ik echt niks mee te maken heb. En omdat aan mijn oude nickname mijn foto's, naam, woonplaats e.d. zijn gekoppeld, vind ik het echt niet leuk dat ik word vergeleken met een anorexiapatiënt, een verzuurde kinderhater of whatever. Maar ik had het beter kunnen mailen en kunnen staffen, dat zie ik nu ook wel in. Overigens maakt het mij dus niet uit dat deze naam aan mijn username is gekoppeld; ik heb hier niets raars of persoonlijks gezegd en ik laat me wel anonimiseren. Wel vind ik het vervelend dat mijn oude username wordt gekoppeld aan onzin-verhalen waar ik niks mee te maken heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 26 augustus 2014 @ 10:39:

Storahunter heeft een ban omdat ze de vorige nick van iemand heeft genoemd Praise the lord.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat snap ik ook wel weer, Lady V en Capibara.

Maar dan maar weer vinden dat er een zoveelste nieuwe huisregel moet komen is volgens mij ook niet de oplossing. Nou ja, ik weet het ook niet. Gelukkig hoef ik het allemaal niet te doen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:rdvv schreef op 26 augustus 2014 @ 17:38:

Het verhaal is dat ik weg was en toen ik teruglas, mensen mij associeerden (mijn nickname noemden) met verhalen/nicknames waar ik echt niks mee te maken heb. Nou en? Je bent uitentreuren gewaarschuwd dat je je privacy niet zo te grabbel moest gooien, maar dat hoonde je toen weg, we waren allemaal gek, en het zou heus wel meevallen. En nu zit je opeens bovenop de kast omdat je oude (!) geanonimiseerde (!) nick met wat rare topics verbonden zou kunnen zijn? Jij gaf toch niet om je privacy? Waar maak je je dan druk om?
Alle reacties Link kopieren
Jammer als je je laat anonimiseren, rdvv.

Ik word zo vrolijk van je avatar.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 26 augustus 2014 @ 17:40:

Ja, dat snap ik ook wel weer, Lady V en Capibara.

Maar dan maar weer vinden dat er een zoveelste nieuwe huisregel moet komen is volgens mij ook niet de oplossing. Nou ja, ik weet het ook niet. Gelukkig hoef ik het allemaal niet te doen.





Ik zeg niet dat er een nwe huisregel moet komen.

Ik val over de ban van Stora en de regels van de mods hier op het napraattopic

Er staat wat er niet mag + huisregels. En daar staat niets over hetgene waar ze voor is geband.



Dat het misschien niet netjes was, tja... Maar daar hoort dan geen ban bij.



Een juun bevestigde laatst dat ze redelijk onderbemand zijn, dat verklaart veel. Sterker: alles.

Er komen alleen reacties op meldingen, ze grijpen nooit zelf in. Ze missen hierdoor context, de sfeer, de geschiedenis van posters en topics.

En dit het op een na drukstbezochte forum van NL!

Er schijnen 2 juniormods te zijn, ik weet niet hoeveel gewone mods. Maar dat het te weinig is, is duidelijk



(Andere fora zitten flink lager in het aktieve leden-aantal)
Je bent zelf een theepot
Er staat trouwens toch wel in de huisregels dat het publiceren van materiaal (en ik neem aan ook schrift, want we zitten op een forum) dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig over iemand is, niet is toegestaan. Onder kopje 4.
quote:Dana schreef op 26 augustus 2014 @ 17:42:

Jammer als je je laat anonimiseren, rdvv.

Ik word zo vrolijk van je avatar.Ja, schattig he!
quote:Dana schreef op dinsdag 26 augustus 2014 17:08 Oh, is het weer 'ik heb een nieuwe nick en raad eens wie ik ben' tijd?



Larva, wie ben jij dan geweest? En waarom heb je zo'n lelijke avatar?



Ben wel blij te zien dat Rochel weer gewoon een <strike>potlood</strike> kaboutertje is. Past beter. Oooohhh ik vind mijn ava niet lilluk!!
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, lilluk was misschien niet het juiste woord. Ik bedoel eigenlijk meer dat 'ie zo'n boze blik heeft. *sorry*
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Is die rvvv [...]? Ja of nee.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-08-2014 20:47
Reden: Verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
quote:Linaisa schreef op dinsdag 26 augustus 2014 18:28 Is die rvvv funky? Ja of nee.Kssst ga eens weg jij
@dana; hij knipoogt nog wel!! :O
(Denk ik ;) ) steekt wel lief zijn tongetje uit
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 26 augustus 2014 @ 17:22:

Die Linasa (ofzo) is overduidelijk expres en bewust mensen aan het kwetsen/achtervolgen en aan het doen. Ik ben echt niet zo. Trouwens: het staat niet in de huisregels, maar ik kreeg echt een mail dat het niet is toegestaan en dat ze kijken naar context. Dus blijkbaar zijn er regels die niet in de huisregels zijn opgenomen.Kun jij ff quoten/benoemen waar ik mensen aan het kwetsen of achtervolgen ben? Nu probeer je op een hele sneaky manier de negatieve aandacht die je krijgt te verplaatsen naar mij toe om de druk van jezelf af te nemen. Ik ben blij dat je ontmaskerd bent en hopelijk weten mensen in real life wat een labiel persoon je bent.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
Alle reacties Link kopieren
quote:larva schreef op 26 augustus 2014 @ 18:29:

[...]



Kssst ga eens weg jij

+1

Dat gestook van jou kennen we nu wel, Linaisa. Verzin eens een nieuw kunstje. Misschien ga ik je dan nog eens leuk vinden.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:larva schreef op 26 augustus 2014 @ 18:31:

(Denk ik ;) ) steekt wel lief zijn tongetje uit



Hij wordt met de minuut mooier.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Volgens mij zijn Linaisa en rdvv zusjes ofzo, in ieder geval allebei lid van de familie zuigkonijn.
is dit nou nog aan de gang?!



wel leuk dat mn gepunnikte strakke kabouter zo wordt gewaardeerd.



ow en larva ik heb je ontmaskerd ;)
potlood

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven