National Novel Writing Month (2017)

01-10-2017 13:21 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een novel van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic. :)

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2017 om 00.00

Eind: 30 november 2017 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Hier schreven we vorig jaar: overig/national-novel-writing-month-201 ... 1#24472701

Wie doet ook mee?

Heb je nog nooit van NaNoWriMo gehoord en heb je vragen? Stel ze vooral!
Goed bezig!!! Ik moet nog beginnen!
@Liadan misschien de openingspost iets veranderen, zodat men weet dat het nu is begonnen!
Succes allemaal! :cheer:
Nou ik ben begonnen. Wel moeilijk om weer te beginnen met schrijven na zo veel jaar niets te hebben geschreven, maar ik zit nu op 2124, dus doel van vandaag gehaald :cheer2:
Eerste dag afgesloten met 1798 woorden! Ik moet mezelf echt tegenhouden om niet alles te wissen en overnieuw te beginnen, ik ben veel te perfectionistisch namelijk. In de proloog was mijn hoofdpersoon nog 9 jaar oud, maar dat bleek ik toch wat te lastig te vinden dus door de eerste bladzijde heen werd ze plotseling een paar jaar ouder :'D
Alle reacties Link kopieren
LilyP schreef:
01-11-2017 16:03
Eerste dag afgesloten met 1798 woorden! Ik moet mezelf echt tegenhouden om niet alles te wissen en overnieuw te beginnen, ik ben veel te perfectionistisch namelijk. In de proloog was mijn hoofdpersoon nog 9 jaar oud, maar dat bleek ik toch wat te lastig te vinden dus door de eerste bladzijde heen werd ze plotseling een paar jaar ouder :'D
Lekker laten staan!

Desnoods maak je het rood of een andere kleur als herinnering dat je het bij het herschrijven moet aanpassen of wellicht zelfs schrappen, maar je moet absoluut niks gaan wissen. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1740 en ik stop nu. Ik heb nog wat andere dingen te doen en ik ga zondag pas mikken op een hoger dagdoel. De komende dagen gewoon minstens de 1667 woorden halen en dan vind ik het goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging van in de zomervakantie naar een winterjas aantrekken. De tijd dat het eerder donker werd kwam me toch beter uit.
Lekker laten staan. :D
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Goed zo!
Liadan schreef:
01-11-2017 16:10
Lekker laten staan!

Desnoods maak je het rood of een andere kleur als herinnering dat je het bij het herschrijven moet aanpassen of wellicht zelfs schrappen, maar je moet absoluut niks gaan wissen. :)
Nee inderdaad, ik laat het lekker zo. NaNoWriMo gaat bij mij meer om het plezier dat ik van het schrijven krijg dan om de kwaliteit van het verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat is iedereen lekker bezig! Ik ga vanavond beginnen. Merk wel dat ik even tijd moet zoeken, omdat ik al ruim 40 uur per week aan het schrijven ben voor werk en ik eigenlijk niet heel veel vrije tijd heb. Maar ik wil het gewoon halen.
Alle reacties Link kopieren
@ iedereen: Een hele fijne tool die ik vaak gebruik: Write or die. Dit is een online tool die automatisch een waarschuwing geeft (bv een heel naar geluid) als je te lang niets getypt hebt. Dat helpt voor mij echt enorm, ik raak veel minder snel afgeleid.

Inmiddels zit ik op 3338 woorden :) Lekkere start zo.
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Ik heb vandaag maar 595 woorden geschreven voor mijn online programma. Ik wil geen boek schrijven. Tenminste dit jaar niet. Misschien volgend jaar.
Vrijdag heb ik de hele dag de tijd, dan hoop ik wat in te kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren
femmelotje schreef:
01-11-2017 20:17
@ iedereen: Een hele fijne tool die ik vaak gebruik: Write or die. Dit is een online tool die automatisch een waarschuwing geeft (bv een heel naar geluid) als je te lang niets getypt hebt. Dat helpt voor mij echt enorm, ik raak veel minder snel afgeleid.

Inmiddels zit ik op 3338 woorden :) Lekkere start zo.
Oh, goede tip. Ik ga eens kijken.

2731 woorden vandaag, niet zo veel als ik normaal op de eerste dag schrijf, maar ik mik op 2000 per dag om wat speling te hebben op dagen dat het er even niet van komt. Ik schei ermee uit, ik ga naar bed. Succes morgen allemaal!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Oké doel van vandaag aangetikt: 2183 woorden. Ik moet wat speling creëren omdat ik halverwege de maand een weekendje naar Engeland ga en dan geen laptop bij me heb. Maar voor nu loop ik helemaal op schema en was vandaag een goede dag.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag. Ik kan eind van de middag als ik thuis kom of vanavond pas aan de slag.

Het algemene doel van vandaag is: 3333
Alle reacties Link kopieren
Mijn doel voor vandaag is 4800 en ik heb het vanmorgen in de trein tot ruim 3800 weten te brengen. Straks op de terugrit weer schrijven en hopelijk is het dan weer genoeg.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje schreef:
02-11-2017 08:52
Mijn doel voor vandaag is 4800 en ik heb het vanmorgen in de trein tot ruim 3800 weten te brengen. Straks op de terugrit weer schrijven en hopelijk is het dan weer genoeg.
Slim, schrijven in de trein had ik nog helemaal niet aan gedacht! Ben je dan niet bang dat er allemaal mensen meelezen?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2017 10:52
Reden: ivm spam
99.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LilyP schreef:
02-11-2017 10:12
Slim, schrijven in de trein had ik nog helemaal niet aan gedacht! Ben je dan niet bang dat er allemaal mensen meelezen?
Soms wel, maar de meeste mensen kijken toch alleen maar op hun telefoon en ach, so what?

Bovendien is het de enige manier waarop ik aan mijn wordcount kom, want thuis ben ik vaak te snel afgeleid. Gisteren heb ik drie uur over 2000 woorden gedaan en in de trein doe ik er ruim duizend in veertig minuten.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Elke keer als ik je motto zie komt dat liedje in m'n hoofd Maechtje :D
Ik zou dat niet kunnen in de trein geloof ik. Knap dat jij dat kan.
Ik wil in een ruk door kunnen schrijven. Als ik echt niets weet dan ga ik steeds hetzelfde woord opschrijven tot ik wel weer wat weet. (Die wis ik trouwens wel)
Het Viva forum is papaja.
Maechtje schreef:
02-11-2017 11:01
Soms wel, maar de meeste mensen kijken toch alleen maar op hun telefoon en ach, so what?

Bovendien is het de enige manier waarop ik aan mijn wordcount kom, want thuis ben ik vaak te snel afgeleid. Gisteren heb ik drie uur over 2000 woorden gedaan en in de trein doe ik er ruim duizend in veertig minuten.
Ah ja, ga ik ook eens proberen morgen!
Alle reacties Link kopieren
NymphadoraTonks schreef:
02-11-2017 11:16
Elke keer als ik je motto zie komt dat liedje in m'n hoofd Maechtje :D
Ik zou dat niet kunnen in de trein geloof ik. Knap dat jij dat kan.
Ik wil in een ruk door kunnen schrijven. Als ik echt niets weet dan ga ik steeds hetzelfde woord opschrijven tot ik wel weer wat weet. (Die wis ik trouwens wel)
Dat hoor ik vaker, van dat liedje :proud:

En daar is niks knaps aan, hoor! Ik raak alleen snel afgeleid door het internet/TV en die heb ik in de trein niet (of niet zo goed in elk geval). 't Is maar net wat voor jou werkt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Zo, weer klaar voor vandaag. Ik zit nu op 4349. Ik probeer een klein buffertje in te bouwen omdat ik zondag denk ik geen tijd heb (misschien kan ik 's ochtends nog wat schrijftijd meepakken, wie weet).
Alle reacties Link kopieren
Schrijven jullie trouwens je boek van begin tot eind in de volgorde dat het gelezen wordt? Of schrijven jullie eerst de belangrijkste hoofdstukken en verbinden jullie die daarna met elkaar?
3760 woorden :mrgreen: op schema!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven