Niet kunnen slapen. Wie nog meer?

02-08-2020 03:08 170 berichten
Nog meer mensen die niet kunnen slapen?
Nachtbrakers aanwezig?

Ik ben heerlijk tegen 22:00 uur in slaap gevallen, maar werd uur geleden opeens wakker en kan niet meer slapen.

Normaal een goede slaper, maar ben niet zo fit. Oorpijn, hoofdpijn en hele dag wat last van m’n buik. Zit te bedenken of ik er maar gewoon even uit zal gaan. Dit woelen is ook niks.

Wat zijn jullie aan het doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik benut nu de tijd in Nederland zo optimaal mogelijk. We gaan er elke dag op uit (zonder mondmaskerplicht, wel let ik op afstand en heb ontsmettingsgel mee op zak).
Lekker in het groen, dagelijks naar een speeltuin of park, fietsen, voetballen etc. We gaan overmorgen naar een rustig bos fietsen daar picknicken met twee andere neefjes.

De ontwikkelingen en verstrengde maatregelen in Antwerpen houden me wel wakker. In de zin dat ik dan ga piekeren hoe ik het weer ga ervaren als we terug moeten gaan. Mijn woning is gelegen in de brandhaard van de brandhaard in Antwerpen, dus niet rood op de kaart, maar echt donkerrood. Ze zitten uitgerekend in dat gebied met hun handen in het haar.

Ben aan het bekijken of thuisonderwijs niet echt hier kan moest het nodig zijn. Maar ik wacht nog op informatie vd school.
hanaa wijzigde dit bericht op 03-08-2020 00:57
28.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
03-08-2020 00:18
Ik benut nu de tijd in Nederland zo optimaal mogelijk. We gaan er elke dag op uit (zonder mondmaskerplicht, wel let ik op afstand en heb ontsmettingsgel mee op zak).
Lekker in het groen, dagelijks naar een speeltuin of park, fietsen, voetballen etc. We gaan overmorgen naar een rustig bos fietsen daar picknicken met twee andere neefjes.
Ga dan bedenken hoe je dat straks, thuis, door kan zetten.
Niet piekeren, maar omdenken.
Er is zoveel mogelijk, als je het maar wil zien. Nu heb het onder handbereik, straks zal je er creatiever moeite voor moeten doen.
Dat kan best. Laat je uitdagen en laat het je slaap niet bederven!
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Hallo!
Nou, ik slaap de eerste uren ook nog niet vrees ik: we zijn op vakantie, Gardameer, en het valt niet mee qua weer....
Die code rood storm is echt code rood. We zitten in een veilige stacaravan dus wat dat betreft geen probleem maar het gaat tekeer o_o o_o :-o o_o
Ik had alles behalve meubilair naar binnen gehaald: nou de tafel ligt op zijn kop op veranda ondertussen en het ligbed zie ik niet meer......
Alle reacties Link kopieren
*Sikkepit* schreef:
03-08-2020 00:43
Ga dan bedenken hoe je dat straks, thuis, door kan zetten.
Niet piekeren, maar omdenken.
Er is zoveel mogelijk, als je het maar wil zien. Nu heb het onder handbereik, straks zal je er creatiever moeite voor moeten doen.
Dat kan best. Laat je uitdagen en laat het je slaap niet bederven!
Daar ga ik inderdaad nog over moeten nadenken. Maar liever niet s'nachts.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
03-08-2020 00:49
Hallo!
Nou, ik slaap de eerste uren ook nog niet vrees ik: we zijn op vakantie, Gardameer, en het valt niet mee qua weer....
Die code rood storm is echt code rood. We zitten in een veilige stacaravan dus wat dat betreft geen probleem maar het gaat tekeer o_o o_o :-o o_o
Ik had alles behalve meubilair naar binnen gehaald: nou de tafel ligt op zijn kop op veranda ondertussen en het ligbed zie ik niet meer......
Oh jee, hopelijk niet de hele nacht!
Nog twee uur zegt buienradar.
Alle reacties Link kopieren
Oei wat vervelend, en dat al op de eerste nacht.

Ik kan ook niet slapen, totaal niet moe. En dat terwijl ik al 2 nachten slecht heb geslapen. De wekker gaat helaas om 7u alweer.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
03-08-2020 00:59
Daar ga ik inderdaad nog over moeten nadenken. Maar liever niet s'nachts.

Bedankt!
Nee joh tuurlijk, in de nacht moet je je hoofd niet breken. Maar dus ook niet piekeren, want dat houdt je wakker en je weet: 's nachts wordt alles erger en alle problemen groter.
Dus als je overdag een goeie plannen maakt (en uitvoert!) valt er 's nachts minder (of liever: niks) te piekeren en slaap je beter zodat je het overdag allemaal weer een beetje beter aankan. Win-win en de moeite waard, toch?
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Hanaa: sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
03-08-2020 01:09
Nog twee uur zegt buienradar.
Ik las het net op rtlnieuws. Spannende uren!!
Alle reacties Link kopieren
Check. Nu tweede slapeloze nacht op rij. Veel gedoe met ouders, waardoor ik de hele dag in een soort nerveuze toestand verkeer en nu in bed lig met een hartslag in m'n keel en stress all over the place. Zou er een apart topic over kunnen schrijven (misschien doe ik dat ook wel), maar voor nu is het behoorlijk klote...*gaap*
Kruimeltaart, dat klinkt heel naar. Hoor jou ook sterkte!!!
Alle reacties Link kopieren
*Sikkepit* schreef:
03-08-2020 01:16
Nee joh tuurlijk, in de nacht moet je je hoofd niet breken. Maar dus ook niet piekeren, want dat houdt je wakker en je weet: 's nachts wordt alles erger en alle problemen groter.
Dus als je overdag een goeie plannen maakt (en uitvoert!) valt er 's nachts minder (of liever: niks) te piekeren en slaap je beter zodat je het overdag allemaal weer een beetje beter aankan. Win-win en de moeite waard, toch?
Ik ben er ervaring mee dat het op den duur een vicieuze cirkel wordt die lastig te doorbreken is. Want dan neem ik alles weer mee naar bed.
Ik ga proberen overdag wat zorgen maar ook plannen en ideetjes op papier te zetten. Als ik dingen op papier zet lukt het me beter om het even uit mijn hoofd te krijgen. Althans tijdens de nacht
Ik hoop ondertussen dat de mensen hier op camping die wel in een tent zitten een veiliger onderkomen gezocht hebben want dit klinkt echt niet goed.
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
03-08-2020 01:17
Hanaa: sterkte!!
Bedankt jij ook!
Flaffy schreef:
03-08-2020 01:13
Oei wat vervelend, en dat al op de eerste nacht.

Ik kan ook niet slapen, totaal niet moe. En dat terwijl ik al 2 nachten slecht heb geslapen. De wekker gaat helaas om 7u alweer.
Ik meld me met hetzelfde probleem en dezelfde wekkertijd :cry:
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
03-08-2020 01:30
Ik hoop ondertussen dat de mensen hier op camping die wel in een tent zitten een veiliger onderkomen gezocht hebben want dit klinkt echt niet goed.
Las net dat mensen extra klinken gingen slaan, maar voor zo een heftige storm lijkt me dat niet sterk genoeg.
Harde buien en hagelstenen.. Ik zou mijn tent ruilen voor een ander onderkomen
Alle reacties Link kopieren
Brr, dat klinkt niet fijn Maria. Gelukkig zit je veilig, hopelijk de rest nu ook. Jij ook sterkte!
Zeker niet genoeg. En huisjes zat hier die leeg zijn door Corona dus hopelijk iedereen veilig. Net terras bekeken: de tafel is overleden en het ligbed foetsie.
MariaDeJong schreef:
03-08-2020 01:37
Zeker niet genoeg. En huisjes zat hier die leeg zijn door Corona dus hopelijk iedereen veilig. Net terras bekeken: de tafel is overleden en het ligbed foetsie.
Dat lijkt me best een prima plan, mensen een onderkomen bieden in de huisjes. Zou het campingpersoneel dat doen?
Alle reacties Link kopieren
Ai, da's echt behoorlijk noodweer dus :-|
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
03-08-2020 01:29
Ik ben er ervaring mee dat het op den duur een vicieuze cirkel wordt die lastig te doorbreken is. Want dan neem ik alles weer mee naar bed.
Ik ga proberen overdag wat zorgen maar ook plannen en ideetjes op papier te zetten. Als ik dingen op papier zet lukt het me beter om het even uit mijn hoofd te krijgen. Althans tijdens de nacht
Goed dat je zelf weet hoe dat werkt met piekeren, dan kun je er ook wat aan doen.
Vicieuze cirkels zijn te doorbreken, als je er aandacht aan schenkt en er aan werkt.
Dingen op papier zetten is een goeie eerste stap, maar ik denk (uit wat ik zo van jou gelezen heb, de afgelopen tijd) dat je juist energie moet steken in het uitvoeren van die dingen die opschrijft. Laat het niet bij plannen blijven, maar geef en gun jezelf en je kinderen de ervaring van het doen en maak er een bijzondere ervaring van. Dan kun je dáár 's nacht van nagenieten voordat je in slaap valt.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ruzie met man
Hij is het huis uitgelopen, zelf weet ik niet zo goed wat ik daar mee moet.
Het zit al langer niet goed, ik vertrouw hem niet meer, dacht dat ik daar wel ok mee kon omgaan.
Maar nu merk ik dat ik er klaar mee ben.
Verdrietig, maar ik wil vooruit.
chaoticinternetnerd schreef:
03-08-2020 01:40
Dat lijkt me best een prima plan, mensen een onderkomen bieden in de huisjes. Zou het campingpersoneel dat doen?
Vast wel. Iets anders zou schandalig zijn en zo steken de meeste mensen niet in elkaar toch? Hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte iedereen, ik hoop dat jullie de rest van de nacht toch lekker slapen ondanks het noodweer, het gepieker etc. Ik lig ook weer wakker, al vroeg dit keer. De wekker gaat ook hier om 7 uur. Ik voel me niet zo lekker, beetje misselijk en zo, al sinds ik naar bed ging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven