Niet kunnen slapen. Wie nog meer?

02-08-2020 03:08 170 berichten
Nog meer mensen die niet kunnen slapen?
Nachtbrakers aanwezig?

Ik ben heerlijk tegen 22:00 uur in slaap gevallen, maar werd uur geleden opeens wakker en kan niet meer slapen.

Normaal een goede slaper, maar ben niet zo fit. Oorpijn, hoofdpijn en hele dag wat last van m’n buik. Zit te bedenken of ik er maar gewoon even uit zal gaan. Dit woelen is ook niks.

Wat zijn jullie aan het doen?
Ben al om 22:00 op bed gegaan. Maar op 1 of andere manier hele week al wat last van m’n buik. Val telkens in slaap en word dan na een paar minuten weer wakker...
Morgen moet ik weer vroeg op, dus baal als een stekker.
Hier ook vroeg naar bed gegaan, maar ook nog wakker helaas.
Hier ook wakker. Ik probeerde rond 21:15 naar bed te gaan maar werd 20 minuten daarna gewekt met hevige maagpijn. Sindsdien bivakkeer ik in de badkamer bij de wc vanwege het overgeven
Oh Philae dat is niet fijn. Heb je misschien iets verkeerd gegeten of is het iets anders?
defyinggravity schreef:
22-08-2020 01:13
Oh Philae dat is niet fijn. Heb je misschien iets verkeerd gegeten of is het iets anders?
Het kan niet door eten zijn gekomen want ik heb alleen wat broodjes en soep gegeten vandaag. Ik vermoed dat ik ergens buiten/werk/onderweg geïnfecteerd ben geraakt met iets.
PhiIae schreef:
22-08-2020 01:16
Het kan niet door eten zijn gekomen want ik heb alleen wat broodjes en soep gegeten vandaag. Ik vermoed dat ik ergens buiten/werk/onderweg geïnfecteerd ben geraakt met iets.
Dat is vervelend. Hopelijk voel je je snel iets beter, zodat je wat rust kan pakken. Kan je iets van water binnenhouden? Met een cracker oid?
Ik slaap al weken niet zo goed. Dan is het te warm, dan is er teveel herrie buiten, dan lig ik weer te piekeren en kan ik niet in slaap komen. En als ik dan eens een goede nacht heb dan voel ik me een stuk beter. Gelukkig is dit de laatste broeierige nacht als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn topic dit! Ik heb al 10 jaar insomnia. Vooral inslapen is een hel, doorslapen gaat redelijk. Ik lag vanavond om 22:30 in bed en verkeerde rond 23:30 in een soort limbo (dat moment dat je bijna/nog net niet in slaap valt) en toen kwam mijn man de slaapkamer binnen en sindsdien klaarwakker.
Ondanks dat ik het al 10 jaar heb frustreert het me enorm en kan ik snachts vaak wel huilen. Ik ga elke dag om 06:30 op (kleine kinderen) en werk ook dus ben regelmatig een lijk.
rozekoek1988 schreef:
21-08-2020 23:44
Ben al om 22:00 op bed gegaan. Maar op 1 of andere manier hele week al wat last van m’n buik. Val telkens in slaap en word dan na een paar minuten weer wakker...
Morgen moet ik weer vroeg op, dus baal als een stekker.

Zo herkenbaar. Dit is voor mij. De vervelendste manier van slapeloosheid. Niet makkelijk inslapen vind ik niet leuk, maar geeft me meestal uiteindelijk toch wel een uur of 5 slaap. Vroeg wakker - zoals nu; ik ben al een tijdje wakker - geeft me hetzelfde.
Maar dat in slaap vallen en na paar minuten wakker worden gaat bij mij gepaard met arousals en dat voelt vreselijk naar. Met zo’n nacht haal ik net moeite een uur of 3. Dan kies is liever voor slapen tussen 3.00-6.00.

Ik maak momenteel nachten van circa 5,5 uur. Te doen, want kernslaap binnen, maar ik snak naar een uur extra.
Alle reacties Link kopieren
Meldt zich.
Heb al 10 mg melatonine en een glas witte wijn op..
Pms plaagt me ook weer.
Alle reacties Link kopieren
Hier het bed ook weer ingeruild voor de bank.
Sinds vrijdag weet ik dat ik een depressie heb, vanavond moeilijke gesprekken met man gevoerd (hij weet niet of ie het nog trekt met me) en jongste zoon start morgen op de basisschool en vertelde me bij het naar bed gaan al dat hij bij mij wil blijven en morgen echt niet gaat en heel hard moet huilen omdat hij mij dan zo mist....

Genoeg om wakker van te liggen dus :-(
@eenhoorn veel op je bordje momenteel. Ik hoop dat je toch een beetje kunt rusten :hug: Ik kan niet slapen met stilte en ik heb nu een nieuwe site gevonden met allemaal geluiden. Hopelijk helpt dat hier
Gisteren echt een goede nacht gehad en vroeg op bed, maar vandaag is het hommeles. Zo'n last van mijn buik ook en ik krijg het maar niet warm..
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
04-09-2020 02:26
Gisteren echt een goede nacht gehad en vroeg op bed, maar vandaag is het hommeles. Zo'n last van mijn buik ook en ik krijg het maar niet warm..
Heb je misschien een elektrische deken ergens liggen die je aan kunt zetten?


Heb ongeveer half uurtje geslapen. Heel vast gedroomd, zo'n tien dromen door elkaar. Om vervolgens van de pijn wakker te schieten en nu klaarwakker. Vrees dat het vannacht niks meer wordt....
apiejapie schreef:
04-09-2020 02:37
Heb je misschien een elektrische deken ergens liggen die je aan kunt zetten?


Heb ongeveer half uurtje geslapen. Heel vast gedroomd, zo'n tien dromen door elkaar. Om vervolgens van de pijn wakker te schieten en nu klaarwakker. Vrees dat het vannacht niks meer wordt....
Ik heb al een kruik in bed en een extra deken. Ik kan eventueel nog een kop thee proberen. Voor jou ook vervelend zeg. Met name die pijn. Wat kan dat naar zijn hè. Ik hoop dat je straks toch nog even kan slapen :hug:
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
04-09-2020 02:47
Ik heb al een kruik in bed en een extra deken. Ik kan eventueel nog een kop thee proberen. Voor jou ook vervelend zeg. Met name die pijn. Wat kan dat naar zijn hè. Ik hoop dat je straks toch nog even kan slapen :hug:
Zit de kou echt van binnen in je lijf, omdat je t niet warm kunt krijgen? Hopelijk helpt de thee je!
Zenuwpijn is slopend ja. Pijn vraagt sowieso veel energie en als je dan ook slaap inlevert, dan is dat niet zo prettig. Maar ergens ook wel troostend dat ik weet dat ik niet de enige ben.
Ga toch nog maar weer proberen. Om half zes gaat de wekker van mijn man weer (en daar slaap ik uiteraard niet doorheen).
Slaap lekker, na je theetje!
Alle reacties Link kopieren
5:03 en nog geen slaap. Dat komt morgenmiddag pas op werk denk ik. gelukkig hoef ik pas smiddags te beginnen dus kan zo nog wel ff slapen. :)
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met verzwaringsdeken? Schijnt voor sommige mensen de uitkomst te zijn om in slaap te kunnen vallen
apiejapie schreef:
04-09-2020 03:05
Zit de kou echt van binnen in je lijf, omdat je t niet warm kunt krijgen? Hopelijk helpt de thee je!
Zenuwpijn is slopend ja. Pijn vraagt sowieso veel energie en als je dan ook slaap inlevert, dan is dat niet zo prettig. Maar ergens ook wel troostend dat ik weet dat ik niet de enige ben.
Ga toch nog maar weer proberen. Om half zes gaat de wekker van mijn man weer (en daar slaap ik uiteraard niet doorheen).
Slaap lekker, na je theetje!

Oh, wat herkenbaar.
:'(

Hier de zoveelste nacht op rij van max 5,5 uur. Vanuit de slaaptherapie weet ik dat een mens na 5 uur zijn kernslaap binnen heeft. En dat die 5 uur voldoende zijn. Niet om niet moe te zijn overigens.

Hier nog 5 kwartier voor ik eruit moet. Ik ga het dus niet eens meer proberen. Ga zo maar even een aflevering van de Big Bang Theory kijken. Deze serie pas onlangs ontdekt. En erg leuk. Er zijn vervelendere manieren om de dag te beginnen.
Ik heb altijd moeite gehad om mezelf warm te houden, van kinds af aan al. En met die temperatuurschommelingen is het nog erger. Hopelijk heb je nog een paar uur kunnen slapen!
EHR, zo vervelend zenuwpijn. Hopelijk vannacht beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven