Niet kunnen slapen. Wie nog meer?

02-08-2020 03:08 170 berichten
Nog meer mensen die niet kunnen slapen?
Nachtbrakers aanwezig?

Ik ben heerlijk tegen 22:00 uur in slaap gevallen, maar werd uur geleden opeens wakker en kan niet meer slapen.

Normaal een goede slaper, maar ben niet zo fit. Oorpijn, hoofdpijn en hele dag wat last van m’n buik. Zit te bedenken of ik er maar gewoon even uit zal gaan. Dit woelen is ook niks.

Wat zijn jullie aan het doen?
Alle reacties Link kopieren
*Sikkepit* schreef:
03-08-2020 01:42
Goed dat je zelf weet hoe dat werkt met piekeren, dan kun je er ook wat aan doen.
Vicieuze cirkels zijn te doorbreken, als je er aandacht aan schenkt en er aan werkt.
Dingen op papier zetten is een goeie eerste stap, maar ik denk (uit wat ik zo van jou gelezen heb, de afgelopen tijd) dat je juist energie moet steken in het uitvoeren van die dingen die opschrijft. Laat het niet bij plannen blijven, maar geef en gun jezelf en je kinderen de ervaring van het doen en maak er een bijzondere ervaring van. Dan kun je dáár 's nacht van nagenieten voordat je in slaap valt.
Het doen is straks een uitdaging, meestal zie ik dan ineens beren op de weg. Of de kinderen zijn eerst nog ervoor te porren maar later niet.
Bv als ik plan om in Antwerpen elke dag met de kinderen te gaan fietsen, dan willen ze gamen, waardoor alles weer een strijd wordt en ik door de negatieve sfeer weer een streepje kan zetten door de planning.

Besef nu met het schrijven dat ik iemand kan zijn die strak wil vasthouden aan planningen en dat go with the flow voor mij altijd voelt als een onzekere uitkomst.
En onzekere uitkomsten maken mij nerveus. Vandaar het nu al piekeren over een situatie die zich pas over 4 weken kan voordoen (of niet).
Alle reacties Link kopieren
*Sikkepit* schreef:
03-08-2020 01:53
Ook van mij sterkte aan de niet-slapers, woelers, zorgenmakers, piekeraars en stormwakers.
Ben zelf ook al een hele tijd een slechte slaper vanwege lichamelijke klachten en probeer daar zoveel mogelijk geen probleem van te maken.
Toch is het soms heel lastig dus ik voel met jullie mee. :hug:

Sterkte deze nacht
Moet je eruit met een wekker?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
03-08-2020 01:54
Dat is ook vervelend, heb je dan pijn of iets anders? Jij ook sterkte.
Dank je. Soms is het pijn, dan ongemak of onrust en soms wil 'het' gewoon niet.
Het zij zo. :)
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
03-08-2020 03:42
Sterkte deze nacht
Moet je eruit met een wekker?
Dank je.
Ja, dat wel, maar dat lukt wel.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Hanaa schreef:
03-08-2020 03:39
Het doen is straks een uitdaging, meestal zie ik dan ineens beren op de weg. Of de kinderen zijn eerst nog ervoor te porren maar later niet.
Bv als ik plan om in Antwerpen elke dag met de kinderen te gaan fietsen, dan willen ze gamen, waardoor alles weer een strijd wordt en ik door de negatieve sfeer weer een streepje kan zetten door de planning.

Besef nu met het schrijven dat ik iemand kan zijn die strak wil vasthouden aan planningen en dat go with the flow voor mij altijd voelt als een onzekere uitkomst.
En onzekere uitkomsten maken mij nerveus. Vandaar het nu al piekeren over een situatie die zich pas over 4 weken kan voordoen (of niet).
Maar dan gaat het toch helemaal niet om corona of opgesloten zitten. Daar ligt een oorzaak onder en die houdt je uit de slaap.
Coronamaatregelen daar de 'schuld' van geven, is het verdoezelen van het werkelijke probleem.
Wat ik lees zit het gewoon in de basis niet goed in de communicatie, gedrag en houding mbt jezelf en je kinderen. Het lijkt mij dat dat wel vaker op moet spelen, maar ik kan voorstellen dat het nu, in deze coronatijd, meer aan de oppervlakte komt en meer jullie onderlinge stemming bepaalt. Klopt het dat jij nog meer gezondheidsproblemen hebt?
Volgens mij ben je veel meer gebaat om hier hulp bij in te roepen, want een voortdurende strijd met je kinderen over dagelijkse dingen plus je eigen onzekerheid hierin ondermijnen niet alleen je psychische welzijn (waaronder slaapproblemen) maar ook dynamiek van jullie als gezin. Een negatieve sfeer is voor niemand gezond en voor opgroeiende kinderen al helemaal niet. Wellicht zijn er hardnekkige patronen ingeslopen (de vicieuze cirkels) die jullie zelf niet meer meer naar een gezonde omgang kunnen ombuigen. Met hulp van bijv een gezinscoach kun je patronen blootleggen en leren hoe jullie daar beter en positiever mee om kunnen gaan. Dat lijkt me effectiever dan doormodderen, er 's nachts van wakker liggen te piekeren en er langzaam aan onderdoor te gaan.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
*Sikkepit* schreef:
03-08-2020 16:25
Maar dan gaat het toch helemaal niet om corona of opgesloten zitten. Daar ligt een oorzaak onder en die houdt je uit de slaap.
Coronamaatregelen daar de 'schuld' van geven, is het verdoezelen van het werkelijke probleem.
Wat ik lees zit het gewoon in de basis niet goed in de communicatie, gedrag en houding mbt jezelf en je kinderen. Het lijkt mij dat dat wel vaker op moet spelen, maar ik kan voorstellen dat het nu, in deze coronatijd, meer aan de oppervlakte komt en meer jullie onderlinge stemming bepaalt. Klopt het dat jij nog meer gezondheidsproblemen hebt?
Volgens mij ben je veel meer gebaat om hier hulp bij in te roepen, want een voortdurende strijd met je kinderen over dagelijkse dingen plus je eigen onzekerheid hierin ondermijnen niet alleen je psychische welzijn (waaronder slaapproblemen) maar ook dynamiek van jullie als gezin. Een negatieve sfeer is voor niemand gezond en voor opgroeiende kinderen al helemaal niet. Wellicht zijn er hardnekkige patronen ingeslopen (de vicieuze cirkels) die jullie zelf niet meer meer naar een gezonde omgang kunnen ombuigen. Met hulp van bijv een gezinscoach kun je patronen blootleggen en leren hoe jullie daar beter en positiever mee om kunnen gaan. Dat lijkt me effectiever dan doormodderen, er 's nachts van wakker liggen te piekeren en er langzaam aan onderdoor te gaan.
Ik heb cvs en fibromyalgie. Zit een tijdje thuis nu.
Ik raak heel snel overprikkeld en de kinderen kunnen soms heel dwars zijn wat enorm veel energie van me vraagt.
Normaal gesproken (buiten de vakanties om) zitten ze overdag op school en kan ik op die momenten tot mezelf komen waardoor ik beter om kan gaan met dingen die niet áltijd lekker of vlot verlopen. Heb mijn portie me-time dan gedurende de dag wel gehad, wat kunnen bijslapen en rusten. Geen prikkels om me heen. We hadden een redelijk strakke planning waar iedereen zich in kon vinden. De kinderen waren dan ook wat meegaander.
Tijdens de lockdown: 24/7 op elkaars lip, veel moeten helpen met thuisonderwijs, nauwelijks me-time, structuur kwijt want 'rust' kon ik niet plannen. Het is mijn lichaam die aangeeft dat ik moet liggen, rusten of slapen. Gevolg: extreem uitgeput en kinderen die erg passief werden in alles.

Nu zit ik bij mijn ouders waardoor ik meer me-time heb, kan opladen wanneer ik wil, huishoudelijke taken heb ik niet. Daardoor heb ik wat meer energie om leuke dingen te doen met de kinderen.
Ik ben bang om terug te moeten naar de oude situatie tijdens de lockdown.
Go with the flow is lastig omdat ik niet weet wat het eindresultaat zal zijn of waar het me gaat brengen en hoe mijn lichaam erop gaat reageren.
Ons gezin icm met mijn ziekte en alleenstaande ouderschaps draait het beste als we niet continu op elkaars lip zitten en er een vaste structuur aanwezig is. Daarom keek ik er zo naar uit toen de coronacijfers zakten en het erop leek dat er weer gewoon les op school gevolgd kon worden.
Aangezien het ernaar uitziet dat dat misschien toch geen optie zal zijn, pieker ik me suf hoe ik straks weer zo een periode ga overleven en hoe we alle drie hiermee om moeten gaan.
Zoals je zei, er moet iets veranderen, ik wil zeker geen negatieve sfeer in huis, maar dat het anders moet dan tijdens de 1e lockdown is zeker.
Wat en hoe weet ik niet.
Ik wacht de ontwikkelingen nog even af de komende 2 weken. Dan zal ik toch een actieplan moeten hebben als thuisonderwijs besloten wordt.
Trouwens lief van je dat je mee denkt!
Alle reacties Link kopieren
Oja slaap is vervlogen. Vannacht viel ik pas om 5 uur in de ochtend in slaap.
Overdag zo moe als een zombie. Nu lig ik in bed en kan weer niet slapen.
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
03-08-2020 01:59
Hier weer rustig. Nog wat regen en gerommel in de verte maar ergste gehad denk ik. Dus ik ga maar een slaap poging doen
Hoe verliep de storm gisteren?
Hanaa schreef:
04-08-2020 00:26
Oja slaap is vervlogen. Vannacht viel ik pas om 5 uur in de ochtend in slaap.
Overdag zo moe als een zombie. Nu lig ik in bed en kan weer niet slapen.

Herkenbaar. Hier herhaalt zich de ellende voor de derde nacht op rij.
Heel moe. Zak weg. Paar minuten later met een arousal wakker.
Om moedeloos van te worden.
Zaterdagnacht anderhalf uur. Vannacht drie uur.
En wat staat me nu te wachten?
Zelfs het oxazepammetje dat mocht van de huisarts doet helemaal niks.
@Hanaa; ik herken veel van wat je schrijft. Fybromyalgie, overprikkeling en tot rust kunnen komen bij een ouder. En de zorgen om whats next?
Alle reacties Link kopieren
Nog een wakkere hier. De 2de nacht in week tijd dat ik niet zelf in slaap kan komen. Andere avonden/ nachten zijn de kinderen onrustig waardoor ik ok niet kan slapen. Zo moe zijn, overdag een zombie en savonds niet kunnen slapen.
Ik weet de reden dat scheelt, kan er wat aan veranderen maar dat is ook lastig en vraagt veel energie van me.
Heb net een melatonine genomen, miss dat dat werkt :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Bizar dat 'slapen' voor veel mensen niet meer zo vanzelfsprekend is.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig ook weer wakker, hoorde rare geluiden bij de overburen (dacht dat het misschien hier was) en kan nu niet meer in slaap komen.
Hier ook al hartstikke lang wakker en kon ook al niet in slaap komen. Ben sowieso een slechte slaper maar de laatste weken nog erger. (Zorgen om Corona crisis, niks leuks in het vooruitzicht wat ik zo nodig heb, zorgen om zieke vader en zorgen om m’n man die iets mankeert maar we weten niet wat) Dit wordt weer een zware dag, door het slaaptekort krijg ik ook veel pijn in benen. Ik ga er zo maar uit. Ik werk thuis vandaag dus kan beginnen wanneer ik wil. Hoop dat jullie nog wat hebben kunnen slapen. Succes vandaag iedereen!
Nou, al met al tussen 1 en 5 geslapen. En hopelijk zak ik nog weg.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend hoor voor iedereen dat niet kunnen slapen.
Ik lig ook weer eens een keer wakker.
Heel begrijpelijk wat er gezegd word over niet tot rust kunnen komen en overprikkeling.
Hopelijk krijgen jullie betere nachten.
Blijf in jezelf geloven !
Dinsdag een redelijke nacht. Afgelopen twee nachten waren extreem bagger. En het begint zijn tol te eisen.
Hier ook, slechte nachten. Ik kan mijn lig niet vinden in bed, heb het te warm, een dichte neus, of wat dan ook. Nu zit ik in een periode van slecht slapen. Elke nacht hoop ik dat ik even flink bij zal kunnen slapen, maar nee hoor. En dan voel je je overdag niet optimaal.
Ik hoop dat iedereen vannacht goed slaapt. Warme weer maakt het er niet beter op hè !
Ik duik nu m’n bed in. Trusten allemaal!
Ik hoop dat iedereen die hier schrijft vannacht goed slaapt. Zo niet, misschien kunnen we elkaar hier opzoeken. Dat maakt het voor de wekkerliggers misschien iets makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig alweer een uur wakker. Een spier in mijn been doet pijn, echt zo’n zeurend rotgevoel waardoor ik niet lekker kan liggen. Maar ik ga toch maar weer een poging doen.
Ik hoop dat je inmiddels weer slaapt.
Sterkte met de pijn.

Hie geslapen tussen 00.00 en 04.30.
Waar ik heel blij mee ben, want in slaap gevallen zonder die verschrikkelijke arousals.
Om 4.30 wakker met migraine. Pil erin, ie nu afgezakt. Ga even aflevering kijken van the Big Bang Theory. Hopelijk zal ik nog weg.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
07-08-2020 05:14
Ik hoop dat je inmiddels weer slaapt.
Sterkte met de pijn.

Hie geslapen tussen 00.00 en 04.30.
Waar ik heel blij mee ben, want in slaap gevallen zonder die verschrikkelijke arousals.
Om 4.30 wakker met migraine. Pil erin, ie nu afgezakt. Ga even aflevering kijken van the Big Bang Theory. Hopelijk zal ik nog weg.
Ik hoop dat het nog gelukt is. Ik sliep gelukkig weer redelijk snel (een uur wakker gelegen en dat is normaal voor mij) en nu ga ik er maar uit.
pamelacourson schreef:
07-08-2020 07:00
Ik hoop dat het nog gelukt is. Ik sliep gelukkig weer redelijk snel (een uur wakker gelegen en dat is normaal voor mij) en nu ga ik er maar uit.

Hier ook nog gelukt en dat betekent dat ik een alleszins goede nacht had. Hoop ik voor nu ook weer. En voor jou - en de anderen hier - ook!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen nacht was voor mij ook een goede nacht. Hopelijk slaapt iedereen goed vannacht ondanks de warmte. Dat helpt ook niet echt mee.
Slaap lekker.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven