Normaal om kind mee te nemen naar cursus?

01-11-2025 14:49 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil even weten wat jullie hiervan vinden.
Ik ben pas geleden begonnen met een gratis talencursus, aangeboden door de gemeente waarin ik woon.
We zijn met ongeveer 15 personen en er wordt wekelijks klassikaal les gegeven, ongeveer 2 uur. De laatste keer kwam er een echtpaar dat nog niet eerder was geweest met hun kinderen (peuter en baby).
Dat vind ik vreemd en ik hoop dat het eenmalig was. Dat is ook één van de redenen dat ik er niets van heb gezegd.
Ik vrees echter dat dit echtpaar hun kinderen zal blijven meenemen en eerlijk gezegd stoor ik me daaraan.
Ik begrijp dat een kind niet zo lang kan stilzitten, maar het leidt mij af.
Ik heb geen idee hoe de rest van de klas hier over denkt.
Wat vinden jullie hiervan?
Cum non tum age
Ik zou het zelf niet doen, kan het niet zijn dat ze voor die dag even geen oppas hadden?
Ik vind het nogal asociaal. Meld dan in ieder geval even aan je medecursisten waarom je twee kinderen bij je hebt.

En de docent zei er ook niets van?
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Er werd niets gezegd of gevraagd.
De docent zei iets van oh kindjes, maar wat was het dan ook.
Cum non tum age
Het is geen Nederlands , toch ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Twee uur je baby en peuter stilhouden, lijkt mij erg lastig. Ik snap wel dat je je daaraan stoort.
Inderdaad even aankijken of het nog een keer gebeurt en anders toch aangeven dat storend is.
blijfgewoonbianca schreef:
01-11-2025 15:36
Het is geen Nederlands , toch ?
Nee, een buitenlandse taal in het buitenland. De helft van de deelnemer is ook Nederlands, zo ook het echtpaar.
Cum non tum age
Ze zullen geen oppasnetwerk hebben. Kan me niet voorstellen dat ze het als een gezellig gezinsuitje zien.
Is het een verplichte cursus, zoals je bij ons voldoende Nederlands dient te spreken ?
blijfgewoonbianca schreef:
01-11-2025 15:54
Is het een verplichte cursus, zoals je bij ons voldoende Nederlands dient te spreken ?
Nee niet verplicht.
Cum non tum age
Ik vind het belachelijk
Ik vind het niet kunnen, wat zei de docent ervan?
Wij kunnen het heel gek vinden, maar misschien is het in jouw woonland wel heel normaal?
Tja. Ik heb mijn kinderen bij gebrek aan oppas ook wel eens meegenomen naar een minder geschikte gelegenheid.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Misschien was het eenmalig, wacht eerst maar eens af.
Caba80 schreef:
01-11-2025 16:18
Wij kunnen het heel gek vinden, maar misschien is het in jouw woonland wel heel normaal?
Nee hoor, is hier niet normaal.
Cum non tum age
Ik kan me wel voorstellen dat als je er nog niet lang woont je geen giga netwerk aan oppassers hebt.

En je die zeldzame mensen die je wél hebt niet inzet voor een vrijwillige cursus van 2 uurtjes. Of dat de oppas die ging komen ziek was.

Lijkt me dus vooral aan de cursus-leiding of zij er iets van zeggen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Het lijkt mij dat het aan de docent is om er iets van te zeggen. Als de kinderen er de volgende keer weer bij zijn, zou ik daarna bij hem/haar aangeven dat je er last van hebt.
Yella78 schreef:
01-11-2025 16:59
Het lijkt mij dat het aan de docent is om er iets van te zeggen.
Dit dus.
Als je zou betalen voor de cursus heb je als deelnemer recht van spreken maar het is een service van de gemeente en geen recht.
Not done.

Voor mij zou het gewoon een kwestie zijn van: dan maar niet naar de cursus. Je bent anderen echt tot last...
granny71 schreef:
01-11-2025 17:19
Dit dus.
Als je zou betalen voor de cursus heb je als deelnemer recht van spreken maar het is een service van de gemeente en geen recht.

Dit vind ik een vreemde reactie. Ik kan me heel goed voorstellen dat kinderen tijdens een cursus nogal storend kunnen zijn. Dat heeft natuurlijk niets te maken met al dan niet gratis. Het had de ouders gesierd als ze aan het begin van de les even aangegeven zouden hebben hoe of wat.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
.
granny71 schreef:
01-11-2025 17:19
Dit dus.
Het is niet omdat iets gratis is dat er geen gedragsnormen zijn.

Tijdens een cursus dien je je te concentreren. Als dat niet lukt, heb je het recht dat aan te kaarten.

De mensen aanspreken zou ik inderdaad aan de docent overlaten maar je hebt heus wel recht op een rustige omgeving, ook al is het gratis.
Ik ben benieuwd in welk land? Hier komen kinderen namelijk wel mee, indien het niet anders kan. Ik volg ook gratis taalles via de gemeente.
Afkoelen heeft gewerkt
aliva schreef:
01-11-2025 17:34
Het is niet omdat iets gratis is dat er geen gedragsnormen zijn.
De normen die hier in Nederland gelden hoeven niet de normen te zijn van het land waar to woont.
In de meeste landen horen kinderen overal veel meer bij dan hier.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven