NS dagkaart onbeperkt reizen

02-06-2010 08:22 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een dagkaart onbeperkt reizen aanvragen, zo'n aanbieding die je regelmatig ziet. Deze aanbieding is voor 2 personen.

Nu vroeg ik me af of ik die kan aanvragen voor één dag, maar de personen vertrekkend vanuit verschillende steden? Dus dat je beiden apart reist met die dagkaart....

Weet iemand dat toevallig?
Nee als je op een dagkaart voor 2 reist moet je (natuurlijk) samenreizen.

Ik doe het vaker met mijn zusje en dan ga ik eerst naar haar toe.Dat is in ons geval het goedkoopst.
Almere-Eindhoven, dan haal je niet zomaar even iemand op... En zo natuurlijk vind ik het niet want we willen samen naar Utrecht...

(dit bedoel ik niet bits ofzo, maar gewoon letterlijk)

En op de aanbiedingssite stond dat je het e-ticket verschillende keren kon printen... Waarom zou je dat willen als je samen reist?
Dat zou mooi zijn, koop je 1 zo'n ticket voor 2 personen, print je het 10x uit en kun je met de hele familie op stap die uit alle uithoeken van NL komen.

Helaas, zo werkt het niet. Je moet echt samen reizen.

Zelfs als er iemand uit Groningen en iemand uit Assen samen naar Maastricht willen dan geldt het pas vanaf Assen.
Trouwens, als je van Almere naar Utrecht v.v. gaat ben je 15,60 kwijt, en Eindhoven-Utrecht v.v. is 23,60, dat is samen goedkoper (39,20) dan een Lentetoer voor 2 personen (45) (ik neem aan dat je die aanbieding bedoelt tenminste).
le-zen, je vroeg niet waar je de aanbieding kon vinden
quote:Mibb schreef op 02 juni 2010 @ 08:50:

Trouwens, als je van Almere naar Utrecht v.v. gaat ben je 15,60 kwijt, en Eindhoven-Utrecht v.v. is 23,60, dat is samen goedkoper (39,20) dan een Lentetoer voor 2 personen (45) (ik neem aan dat je die aanbieding bedoelt tenminste).nee er is een aanbieding voor 2 personen voor 19.95
quote:misschicken schreef op 02 juni 2010 @ 08:53:

[...]

nee er is een aanbieding voor 2 personen voor 19.95Oh ok, die aanbieding heb ik niet gezien, dan zou het goedkoper zijn. Maar goed, feit blijft dat het niet zo werkt, want de conducteur kan nooit nagaan in welke trein de ander dan zit enz enz.
Waar is die aanbieding dan? (nieuwsgierig!)
Nee ik dacht omdat ze tegenwoordig de tickets scannen, dat die ticketcode dan die ene dag door 2 personen (op naam) gescand kan worden. Dat er dus op staat dat dat e-ticket geldig is voor persoon A en persoon B.
de aanbieding
quote:Mibb schreef op 02 juni 2010 @ 08:44:

Zelfs als er iemand uit Groningen en iemand uit Assen samen naar Maastricht willen dan geldt het pas vanaf Assen.

In jouw voorbeeld zou het wel werken hoor. Persoon 1 kan dan met de 2 persoonskaart in Groningen in de trein naar het zuiden stappen. En persoon twee stapt daar dan in Assen gewoon bij. Geen probleem.

Je mag wel in je eentje een eind op zo'n kaart reizen en ergens onderweg een ander op laten stappen bij je. Je kunt alleen niet vanuit Amsterdam en Groningen allebei naar utrecht reizen bijvoorbeeld....
ik heb die aanbieding ook binnen gekregen (is bij city deal)

Heb je wel gelezen dat het alleen geldig is tussen 3 en 13 juni? Anders kom je misschien voor vervelende verrassingen te staan.
Verder wel een goede deal als je er wat aan hebt!
Interessant...

Nog 14 uur geldig. Toch eens over nadenken of ik dat met Vogel wil doen.
quote:Mibb schreef op 02 juni 2010 @ 08:44:

Dat zou mooi zijn, koop je 1 zo'n ticket voor 2 personen, print je het 10x uit en kun je met de hele familie op stap die uit alle uithoeken van NL komen.

Helaas, zo werkt het niet. Je moet echt samen reizen.

Zelfs als er iemand uit Groningen en iemand uit Assen samen naar Maastricht willen dan geldt het pas vanaf Assen.In dat geval mag degene die in Groningen begint volgens mij wel alleen reizen op die kaart hoor en vanaf Assen reis je dan verder met zijn 2en.
Het leek mij ook wel erg leuk! Totdat ik las dat het alleen tussen die datums geldig is...En dan kan ik niet, helaas.

Maar er komt vast binnenkort weer een andere leuke aanbieding!
Kaatje, ja ik zou de 12e al naar Utrecht gaan, vandaar dat het goed uit kwam.

Als ik hem alleen gebruik bespaar ik 3 euro, maar als mijn vriendin hem ook mocht gebruiken een stuk meer.
Oh dan is het voor jou inderdaad wel ideaal en net zo gezellig om samen te gaan!

Vind het best jammer dat ik niet kan, maar ach, volgende keer beter.
We gaan sowieso Alleen nu dus met wat minder korting dan gehoopt. Ik reis gewoon alleen op die kaart.

Bij deze, mocht er iemand de 12e vanuit Eindhoven naar Utrecht moeten, geef het even door, dan kun je mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven