Nutteloos discuzeur en kletstopic

donderdag 13 juni 2019 om 20:27
Nieuwe naam, nieuw topic!
Heb je wat te zeuren, leuks te vertellen of wil je gewoon nutteloos ouwehoeren?
Wees welkom, hier mag het, zolang het uiteraard niet te nuttig is
(En zolang er hier maar een beetje lief tegen elkaar wordt gedaan..)
Ik begin: ik heb sinds vandaag vakantie!!!!!
Twee weken, was er echt aan toe.
Heb ik nog wat te zeuren?
Nee, nu even niet.
Heb je wat te zeuren, leuks te vertellen of wil je gewoon nutteloos ouwehoeren?
Wees welkom, hier mag het, zolang het uiteraard niet te nuttig is

(En zolang er hier maar een beetje lief tegen elkaar wordt gedaan..)
Ik begin: ik heb sinds vandaag vakantie!!!!!
Twee weken, was er echt aan toe.
Heb ik nog wat te zeuren?
Nee, nu even niet.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 12-09-2019 22:41
10.25% gewijzigd

donderdag 25 juli 2019 om 12:48
Ik ben een expert in zulke dromen... Daar klopt vaak helemaal niks van maar ik begin van Cateau te leren dat hoe onlogisch een droom ook is, er zit meestal wel een betekenis of boodschap in, dat vind ik erg mooi.
Ik onthoud ze niet altijd maar vaak ook wel...
Ik heb mezelf in de slaapkamer geparkeerd met tablet, kat, (die heeft zichzelf hier geparkeerd) water, mobiel en een paar boeken.
Zou mijn keuze niet zijn maar ik merk dat zulke dagen best uit te houden zijn als je rustig aan doet

donderdag 25 juli 2019 om 12:52
Je kunt het voor jezelf ook goed leren, door een goed uitgebreid droomboek te kopen en dat van voor naar achter helemaal met interesse te lezen en dat een [paar keer te herhalen, dan past je onderbewustzijn zich aan aan het boek en zul je merken dat het steeds vaker gebeurt dat je dromen overeen komen met de betekenissen die in het boek staan.Phoebemeaculpa schreef: ↑25-07-2019 12:48Ik ben een expert in zulke dromen... Daar klopt vaak helemaal niks van maar ik begin van Cateau te leren dat hoe onlogisch een droom ook is, er zit meestal wel een betekenis of boodschap in, dat vind ik erg mooi.
Ik onthoud ze niet altijd maar vaak ook wel...
Ik heb mezelf in de slaapkamer geparkeerd met tablet, kat, (die heeft zichzelf hier geparkeerd) water, mobiel en een paar boeken.
Zou mijn keuze niet zijn maar ik merk dat zulke dagen best uit te houden zijn als je rustig aan doet![]()

donderdag 25 juli 2019 om 13:05
Hmmm, geldt dat aankomendedreiging/onmin ook als je de regen tegemoet ziet zonder enige wrok of tegenzin? Sterker nog; juist met plezier? In de derde alinia schrijf je juist dat regen voor verfrissing en vruchtbaarheid staat? Hoe weet je in welke gevallen het dan voor wrok staat en wanneer voor sereniteit?Cateautje schreef: ↑25-07-2019 12:02Het feit dat er onweer op een grote afstand dichterbij kwam tekent dat er onmin dreigde , maar omdat het wegebde terwijl het dichterbij kwam en overging in alleen maar harde regen betekent dat alles met een sisser is afgelopen en met voordelen van beide kanten is goedgekomen. Die beide kanten kunnen duiden op iemand buiten jezelf, maar ook op een ander deel van jezelf Dit kan zijn in het nu, maar ook in de toekomst.
De vrouw die op het punt stond te gaan reizen, richting thuis, is volgens mij een deel van jezelf dat je erop wijst liefdevol voor jezelf te zijn en meer van jezelf moet kunnen velen zonder op je tenen te lopen waar het gaat om je omgang met anderen. Met andere woorden, gun jezelf een goed voorspoedige thuiskomst in jezelf.
Het feit dat je ten behoeve van je tas en telefoon onder een afdakje ging staan betekent dat je daar nog voorzichtig mee bent, want een tas is een stukje innerlijk en je telefoon is de wijze waarop je met de buitenwereld omgaat en regen is een teken van vruchtbaarheid en verfrissing van lijf, geest en ziel.
Je bent op vakantie, dat betekent dat je je er niet zo erg mee bezig probeert te houden, maar dat je zelfs in die hoedanigheid toch wordt geconfronteerd met het feit dat het toch hoog tijd wordt om je er meer mee bezig te houden.
Het is overigens goed dat je beschouwend naar het onweer kijkt.
Verder kan ik zeer goed invullen wat je dan bedoelt, met hoe je het uitlegt, dank daarvoor. Maar of ik beschouwend naar het onweer kijk? Eerder genietend, ik hou van onweer, in zijn totaliteit; de chaos die het symboliseert, de rare atmosfeer in de lucht, de regen waarmee het vaak gepaart gaat en de lichtflitsen.

Dank Cateau.

donderdag 25 juli 2019 om 13:12
AH, dan heb ik het verkeerd gelezen waarschijnlijk, ik dacht dat het over de regen in de verte ging, maar het ging meer om het onweer in de vertte.
Ik was enigzins wel (heel lichtelijk hoor) teleurgesteld in mijn droom, onweer is schitterend, dat lange gerommel al helemaal, dus jammer dat het wegging. Maargoed, ik heb nooit echt angst gehad voor onweer, misschien één keer dat ik overweldigd was erdoor (een stormbui in de bergen van Frankrijk vond ik zeer imposant, elke 2 seconde een flits en non-stop gerommel, nu kijk ik daar met plezier naar terug eigenlijk haha).

donderdag 25 juli 2019 om 13:52
Oww wat leuk, dat ga ik proberen.Cateautje schreef: ↑25-07-2019 12:52Je kunt het voor jezelf ook goed leren, door een goed uitgebreid droomboek te kopen en dat van voor naar achter helemaal met interesse te lezen en dat een [paar keer te herhalen, dan past je onderbewustzijn zich aan aan het boek en zul je merken dat het steeds vaker gebeurt dat je dromen overeen komen met de betekenissen die in het boek staan.
Ik ben stapelgek, ik weet het, maar ik ga even naar buiten, ik word een beetje gaar van het niks doen...

donderdag 25 juli 2019 om 13:55
Ik snap je best. Zolang je je niet druk maakt moet het te doen zijn.Phoebemeaculpa schreef: ↑25-07-2019 13:52Oww wat leuk, dat ga ik proberen.
Ik ben stapelgek, ik weet het, maar ik ga even naar buiten, ik word een beetje gaar van het niks doen...![]()
Veel plezier buiten en vergeet niet een ijsje te scoren bij de italiaan.

donderdag 25 juli 2019 om 14:54
Dat heb ik net gedaan en nu zit ik met mn voetjes in de fontein, niet heel erg.
(Behalve dat er ook een dronken gast door de fontein loopt te banjeren..
Mmm daar kun je leuke spelletjes mee doen weet ik als niet praktiserend alcoholist...

Ben wel mn kont aan het verbranden want hete stenen.
Mmm het is eigenlijk best uit te houden hier, terwijl ik vol in de zon zit...

donderdag 25 juli 2019 om 14:55
En jij vroeg je nog af hoe ik het volhield afgelopen dinsdagPhoebemeaculpa schreef: ↑25-07-2019 14:54Dat heb ik net gedaan en nu zit ik met mn voetjes in de fontein, niet heel erg.
(Behalve dat er ook een dronken gast door de fontein loopt te banjeren..
Mmm daar kun je leuke spelletjes mee doen weet ik als niet praktiserend alcoholist...)
Ben wel mn kont aan het verbranden want hete stenen.
Mmm het is eigenlijk best uit te houden hier, terwijl ik vol in de zon zit...

donderdag 25 juli 2019 om 16:24

donderdag 25 juli 2019 om 16:27
Ik ga zo lekker een boekje lezen in de slaap kamer, daar is het een graad of 25. Beter te doen dan in de woonkamer, met een smeltende temp. van 32! graden.Phoebemeaculpa schreef: ↑25-07-2019 16:243 x raden in welke provincie ik woon...
Het is trouwens niet geldig lees ik net, het record was 40,4, ook wel erg heet.
Ik ben alweer thuis, verrassing maar ik heb het bloedheet.
Alleen morgen nog.... pffff....
donderdag 25 juli 2019 om 16:28
Ik ben ook even thuis al, ben eerst nog naar Ah gefietst want was uiteraard wat vergeten en ook vergeten te bestellen bij de bezorger die vanavond komt.
Het is nu 27,5 graden hier binnen. Stil zitten op de bank gaat net. Koken doe ik niet, we eten koude wraps met gerookte gekruide kipfilet en sla. Prima.
Het is nu 27,5 graden hier binnen. Stil zitten op de bank gaat net. Koken doe ik niet, we eten koude wraps met gerookte gekruide kipfilet en sla. Prima.

donderdag 25 juli 2019 om 16:35
In mijn woonkamer is het 37 graden... dacht omdat het op zolder is zet ik toch maar alles open maar ik lees net dat dat als het buiten warmer is dan binnen dat dat geen goed idee is
Ik lig ook lekker in de slaapkamer, daar is het een stuk koeler dan boven.
Ik vertik het ook om te koken, heb trek in pizza dankzij Teau

Nog1dagjenog1dagjenog1dagjenog1dagje...
Was ik maar een kat, die passen zich duidelijk makkelijker aan dan wij...

donderdag 25 juli 2019 om 16:45
Phoebemeaculpa schreef: ↑25-07-2019 16:35In mijn woonkamer is het 37 graden... dacht omdat het op zolder is zet ik toch maar alles open maar ik lees net dat dat als het buiten warmer is dan binnen dat dat geen goed idee is
Als het toch al 37 graden is in huis dan kun je het volgens mij net zo goed openzetten. Die paar graden gaan het verschil niet meer maken. Hopelijk waait het een beetje door.

donderdag 25 juli 2019 om 16:53
Ik zet het straks allemaal open en dan smijt ik het morgen weer dicht.
Ik ga bij Thlubbe eten...

donderdag 25 juli 2019 om 16:56
Haha, je weest welkom hoor.Phoebemeaculpa schreef: ↑25-07-2019 16:53Ik zet het straks allemaal open en dan smijt ik het morgen weer dicht.
Ik ga bij Thlubbe eten...![]()

donderdag 25 juli 2019 om 17:25
Nou, ik had door Cateautje sinds gisteren al zin in pizza, die ik zojuist ook besteld heb zodat ik niet ga twijfelen en me bedenk want i.m.o mag je pizza bestellen met dit weer.
Dikke doei dat ik ga koken...
Ik bestel overigens zelden pizza... wel wat anders maar ook niet echt vaak hoor..
En ik durfde het na de vieze verbrande pizza ook niet meer. (Heb uiteraard ergens anders besteld dit keer. 1e keer dus op hoop van zegen)
Zo ongezond ben ik trouwens niet bezig want heb een biologische salade gegeten als lunch en een vega pizza besteld. (Met geitenkaas en spinazie en tomaat, mijn lievelingspizza
)
Dikke doei dat ik ga koken...

Ik bestel overigens zelden pizza... wel wat anders maar ook niet echt vaak hoor..
En ik durfde het na de vieze verbrande pizza ook niet meer. (Heb uiteraard ergens anders besteld dit keer. 1e keer dus op hoop van zegen)
Zo ongezond ben ik trouwens niet bezig want heb een biologische salade gegeten als lunch en een vega pizza besteld. (Met geitenkaas en spinazie en tomaat, mijn lievelingspizza

anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 25-07-2019 17:47
2.69% gewijzigd

donderdag 25 juli 2019 om 17:25
Zo, daar ben ik weer. Fijn een stuk in de Flow zitten elzen en ik ben helemaal bijgekomen. Het verschil met de slaapkamer en hier is wel levensgroot, kreeg er een klap van toen ik binnenkwam.
Ik eet vanavond amandelmeelbroodjes met eiersalade, snel gemaakt, groot plezier en nog lekker ook.
Vind het wel jammer dat ik niet een paar blikken soep in huis heb. Toch maar eens inslaan als ik boodschappen ga doen.
Ik eet vanavond amandelmeelbroodjes met eiersalade, snel gemaakt, groot plezier en nog lekker ook.
Vind het wel jammer dat ik niet een paar blikken soep in huis heb. Toch maar eens inslaan als ik boodschappen ga doen.