Onbenullige ergernissen *deel 2!*

16-03-2015 10:24 2662 berichten
Hier ergeren we ons weer verder aan van alles en nog wat, spui lekker verder en lucht je hart!

Link naar het eerste topic
Alle reacties Link kopieren
quote:petra123456 schreef op 13 december 2015 @ 21:32:

[...]

Ergernis vandaag. Schoonouders die weer eens blijk gaven van hoe weinig het ze kan schelen hoe wij ons voelen. &
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik liep vandaag op het terrein van een ziekenhuis wat net twee jaar geleden oid helemaal vernieuwd is (het terrein dus, incl. tegels). En dat zat echt helemaal vol met witte/grijze plakken kauwgom. Zoveel (echt wel 10-20 per m2), dat ik me even afvroeg of het wel kauwgom was, omdat ik het idee gewoon zo bizar vind dat er zoveel mensen zijn die dat ff vlak voor de deur van een ziekenhuis op de grond spugen.

Geen enorme ergernis (want ik kom daar verder nooit en had er nu geen last van), maar meer grote verbazing over hoe asociaal mensen zijn om hun kauwgom niet even in de prullenbak (die letterlijk enkele meters verder staat) te gooien.

En ik zat te filosoferen hoe die kauwgom nou zo plat wordt: doordat er mensen overheen lopen? Dan zouden er dus heel veel mensen met kauwgom onder hun schoenen lopen en zou het ook meer verspreidt zijn in kleinere stukjes..

Of door regen oid? Hmm.. een raadsel.
quote:petra123456 schreef op 13 december 2015 @ 21:32:

[...]

Iets verder weg gaan staan? Mijn man heeft ook zo'n tas. Waar hij een macbookpro in vervoert. Die tas gaat niet op de grond en niet in een bagagerek. Iets met een gebroken scherm en een niet blije werkgever. Iemand gooide de tas van mijn man uit het rek.. Tas van een collega stond voor zijn voeten op de grond. Daar ging iemand bovenop staan..

Bijbehorende ergernis.. Mensen die niet voorzichtig zijn met andermans spullen.

Ergernis vandaag. Schoonouders die weer eens blijk gaven van hoe weinig het ze kan schelen hoe wij ons voelen.En toch vind ik het een beetje egoïstisch om je tas op je rug te houden in een overvolle metro of trein (als het dan tenminste gaat over zo'n rugtas die zowat een halve meter uitsteekt, een platte rugtas is natuurlijk geen probleem). Je (of man) kunt die tas toch tussen je benen zetten? Dan sla je er in elk geval niemand mee voor zijn hoofd en kan er ook niemand op gaan staan.
quote:LoiseauCoureur schreef op 13 december 2015 @ 21:53:

[...]

En toch vind ik het een beetje egoïstisch om je tas op je rug te houden in een overvolle metro of trein (als het dan tenminste gaat over zo'n rugtas die zowat een halve meter uitsteekt, een platte rugtas is natuurlijk geen probleem). Je (of man) kunt die tas toch tussen je benen zetten? Dan sla je er in elk geval niemand mee voor zijn hoofd en kan er ook niemand op gaan staan. kan..

Er wordt tegenaan geschopt.. En ja zijn tas is zomaar 40 cm dik. Het is zijn kantoor. Al zijn papierwerk, zijn kantoorspullen, zijn losse toetsenbord, zijn koptelefoon, muis zit erin, alleen een doosje thee, een theemok, een waterkoker, de stoel en het bureau staan op kantoor. Een onhandig voetje kost zomaar 5000 euro, dan maar lomp. Euh egoïstisch. Het wordt namelijk niet gratis gemaakt. En bij een kapot scherm moet er even een macbookpro, met extra werkgeheugen, static drives, diverse licencies, worden aangschaft. Mijn man is twee dagn zoet vooe een nieuwe laptop is aangepast en alles is geïnstalleerd.

Het is het risico niet waard. Door de tas op te houden is het risico het kleinst. Je mag je vernielende medereizigers bedanken.
Uiteraard alle begrip voor situaties zoals die van je man. Lijkt mij ook vrij plausibel.

Zo'n rugzak kun je ook aan de hand vasthouden of, als je zit, op je schoot houden. Maar zo'n mega rugzak op je rug houden en rond staan draaien in het OV... Daar erger ik me rot aan.

Ook aan mensen die uitgebreide telefoongesprekken voeten in de trein btw...
quote:Starshine schreef op 12 december 2015 @ 12:16:

Ik erger me dood aan forummers die van die voorspelbare reacties geven.

In topics waar iemand een gewone vraag over erfrecht heeft ('wat kan ik verwachten', 'wanneer wordt de erfenis uitbetaald' etc), meteen zo'n sneer van: 'Jeeeeeeeetje zeg, wat een hebberig gedrag. Je moet eerst 10 jaar rouwen om die oudtante die al jaren dementeerde en dan mag je pas heel misschien per ongeluk aan de erfenis denken. En dan niet aan geld maar aan die waardeloze ring van bergkristal omdat die zo'n emotionele waarde had.'

Of in het recente topic over cadeautjes voor de feestdagen:

Jeeeeetje zeg, IK geef heulemaal niks om cadeautjes. WIJ vinden ons samenzijn als gezin met kerst al cadeau genoeg. Belachelijk dat je cadeautjes geeft/krijgt.'

Als iemand ietwat teleurgesteld is dat ze voor een verjaardag/housewarming/trouwerij/kraamcadeau een lullige zelfgemaakte bon krijgt voor een keer de planten water geven. 'Ja jeetje zeg, het gaat toch om het gebaarrrrr, niet om de waarde? Wees blij dat je überhaupt wat krijgt, want jouw verjaardag/nieuwe huis/bruiloft/baby is helemaal niet bijzonder hoor (ja praat iemand een minderwaardigheidscomplex aan). Mensen komen alleen maar omdat het moet, niet omdat ze ewr zin in hebben. Dus dat ze komen is al cadeau genoeg.'

Ik vraag me altijd af: denken mensen dat nou echt of zijn ze gewoon ergens jaloers op?

edit: (ik maak me er zelf ook wel eens schuldig aan hoor. Als er weer eens een forummer komt met de vraag: 'Mijn man en ik verdienen samen 8000 euro netto, ons huis hebben we geërft en is hypotheekvrij, ons werk is om de hoek, dus we hebben geen reiskosten en dankzij een dak vol zonnepanelen hebben we energiekosten van 50 euro per maand.

Nu willen we voor een kindje gaan en ik heb zitten rekenen en als ik minder ga werken lever ik 1000 euro in. Komen we dan nog wel rond???

Oja, we hebben geen hobbies, mijn man kijkt alleen tv en ik haak vingerpopjes van restjes stof.'

Dan kan ik het ook niet laten om te sneren dat er hele volksstammen zijn die rond moeten komen van het geld dat zij alleen al spenderen aan de boodschappen.
quote:LoiseauCoureur schreef op 13 december 2015 @ 21:53:

[...]

En toch vind ik het een beetje egoïstisch om je tas op je rug te houden in een overvolle metro of trein (als het dan tenminste gaat over zo'n rugtas die zowat een halve meter uitsteekt, een platte rugtas is natuurlijk geen probleem). Je (of man) kunt die tas toch tussen je benen zetten? Dan sla je er in elk geval niemand mee voor zijn hoofd en kan er ook niemand op gaan staan.Ik houd mijn tas op mijn rug, hoe druk het ook is. Op de grond heeft te vaak een kapotte inhoud opgeleverd. Ik sta wel stil, dus als je mijn tas tegen je aan krijgt ben je er zelf tegenaan gelopen.
Ik erger mij aan mijn huisgenoten. Het is onbenullig, want het heeft GEEN zin om ze daarop wederom aan te spreken. Sociaal zijn is blijkbaar te moeilijk.

Wasbak ranzig achter laten na afwassen

Lichten hele nachten aan laten

Voordeur dicht laten vallen

En ga zo maar door.

Nu probeer ik te denken in pick your battles, dus doe ik de lichten uit etc. Kleine moeite ipv mij aan te ergeren. Maar men! Wat een aso's! Ben blij dat ik bezig ben met een eigen stek te vinden.
Mensen die standaard te lui zijn om hun signaleerlicht aan te zetten als ze afslaan. Okay, af en toe vergeten, soit, maar ALTIJD?! En dat eeuwige gekeutel van mensen die niet duidelijk zijn: half stoppen of half doorrijden als ik over wil steken :S
[quote]ZsaZsa2015 schreef op 16 december 2015 @ 14:54:

Mensen die standaard te lui zijn om hun signaleerlicht aan te zetten als ze afslaan. Okay, af en toe vergeten, soit, maar ALTIJD?!

ik vind dat ook zeer ergelijk.Op de fiets rij ik er express vooraan, misschien gaan ze dan eens nadenken
Ik vind de volgende eigenlijk een heel benullige ergernis.

Online shoppen voor kleding, zie je iets leuks op de pagina, ga je naar het betreffende artikel: uitverkocht. Haal het dan van de overzichtspagina...Maar dat zal wel te arbeidsintensief zijn. .
Heb hier op het forum nog niet zoveel ervaring, maar zit wel regelmatig op Facebook. In een groep voor mijn beroepsgroep (freelancers) wordt af en toe door collega's verzucht dat die zelf zo weinig werk hebben.

Reageren sommige andere collega's met: oh, gelukkig bij mij niet hoor, ik heb het lekker druk.

Nee, dat helpt. Hoezo empathie?
quote:cochise schreef op 17 december 2015 @ 12:47:

Ik vind de volgende eigenlijk een heel benullige ergernis.

Online shoppen voor kleding, zie je iets leuks op de pagina, ga je naar het betreffende artikel: uitverkocht. Haal het dan van de overzichtspagina...Maar dat zal wel te arbeidsintensief zijn. .Haha helemaal niet onbenullig, zwaar irritant gewoon.
Ik erger me op dit moment aan mijn overbuurman, heeft een feestje en het is een t*vusherry. Geen idee waarom maar hij heeft zn raam open waardoor het helemaal gehorig is.

Ik woon alleen en ga echt niet in mn eentje in pyama naar een groep, waarschijnlijk niet meer nuchtere, mensen.

Officieel mag ik om 24u de politie bellen (je mag toch tot 24u herrie maken), maar dat vind ik ook zo zeikerig.

Hoop dat iemand anders in de straat op het idee komt.

Tót die tijd zet ik wel muziek op en bedenk dat er ergere dingen zijn. (Godskolere wat een kut muziek..)
Tvp. Sorry geen ergernis momenteel.

Oh ja. Dat ik gemist heb dat er een nieuw ergernissentopic was.
Ik snap dat niet dat ergeren als iemand een feestje heeft. Zit je nu echt te wachten tot het 12 uur is? Kijk als mensen elke avond een hoop herrie maken dan snap ik het maar die keer dat iemand een feest geeft dat moet kunnen vind ik. Gelukkig zijn wij hier in de buurt solidair met elkaar.
quote:petra123456 schreef op 13 december 2015 @ 22:35:

[...]

kan..

Er wordt tegenaan geschopt.. En ja zijn tas is zomaar 40 cm dik. Het is zijn kantoor. Al zijn papierwerk, zijn kantoorspullen, zijn losse toetsenbord, zijn koptelefoon, muis zit erin, alleen een doosje thee, een theemok, een waterkoker, de stoel en het bureau staan op kantoor. Een onhandig voetje kost zomaar 5000 euro, dan maar lomp. Euh egoïstisch. Het wordt namelijk niet gratis gemaakt. En bij een kapot scherm moet er even een macbookpro, met extra werkgeheugen, static drives, diverse licencies, worden aangschaft. Mijn man is twee dagn zoet vooe een nieuwe laptop is aangepast en alles is geïnstalleerd.

Het is het risico niet waard. Door de tas op te houden is het risico het kleinst. Je mag je vernielende medereizigers bedanken.Koop je een goede tas voor die Mac Bookpro. Een platte tas.
quote:Blondie456 schreef op 18 december 2015 @ 23:50:

Ik snap dat niet dat ergeren als iemand een feestje heeft. Zit je nu echt te wachten tot het 12 uur is? Kijk als mensen elke avond een hoop herrie maken dan snap ik het maar die keer dat iemand een feest geeft dat moet kunnen vind ik. Gelukkig zijn wij hier in de buurt solidair met elkaar.Fijn zeg.
quote:Zelatrice schreef op 18 december 2015 @ 23:39:

Ik erger me op dit moment aan mijn overbuurman, heeft een feestje en het is een t*vusherry. Geen idee waarom maar hij heeft zn raam open waardoor het helemaal gehorig is.

Ik woon alleen en ga echt niet in mn eentje in pyama naar een groep, waarschijnlijk niet meer nuchtere, mensen.

Officieel mag ik om 24u de politie bellen (je mag toch tot 24u herrie maken), maar dat vind ik ook zo zeikerig.

Hoop dat iemand anders in de straat op het idee komt.

Tót die tijd zet ik wel muziek op en bedenk dat er ergere dingen zijn. (Godskolere wat een kut muziek..)