Onder een dekentje...

15-10-2018 01:25 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
... met Sebas!

Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs, Kia, Rosa, Blond, Κιττεηs, Marana, LollyP, Shifty, Febag, Genie, B4E, Snug, Schattigmeisje, Quain, Bloosje, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Ingelke Kepringelke, Coconuts12, Ch86 en Caitriona*.

Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

En we hebben een nieuwe aanvulling aan onze fantastische knusselfamilie! Sebas! Onze lieve huisspin :love: .

Afbeelding
.
Afbeelding
.
Afbeelding
( :photo: Met dank aan Droppie)

.
Kia NickNickNick 2.0
HeraKia OraKia, Almigthy, Toet, Autootje, Aro-aik, Kia-Qte
BlauwtjeRosannaRosa, Roos, Dolfijntje
Boem!Oud blondBlondje, Blondie
DroppieΚιττεηsKit, Kitkat, Poezel, Kittens, Poes, alles katachtig
ZusLollypopjePop, Popje, Lolly, LollyP, Pipi
JaneMaranaMar, Marana
:'( MinionShiftyGeeltje, Mini, Minion
DraakjeGenieinabottleGeestje, Genie, GIaB
SutraSnugSnug
EvaBloosjeBloos
HekskeNanny_Gytha_OggHeksje Nanny, Gytha, Oggy
UiltjeQuaintrelleQuain
LivaTwilightTwilight, Lichtje, Light, Twil, Twinkellichtje
PapakiNachtvlinderVlindertje, Vlinder
LimoentjeYellowLemonYellow, Lemon
Prof. Dr. Duivel (6) Vieze HondVies beest, schone haren, hond, natte hond
(B)EngelkeIngelke_KepringelkeIngelke, Engeltje, Kepringelke
ArwenCoconuts12Coco, Nuts, Noot, Nootje
Choo chooCh86Ch
SterretjeCaitriona*Cait, Riona, Tri
WolletjeSgaap_2015Wolletje, Schaapje, Skaapje
BubbelsPhoebe-returnsPhoebe, Feebie, Ret, Bubbly
PattyCeciCC, Ceci
BoompjePhoolanPhoo, Phooltje, Phoolan, Lan
DappertjeCourageKoer, Courage, Courtje
La Fleur BelgiqueBloemBloempje, Bloem, Fleur
GlamourGlitterBepGlitter, Glittertje, Bep, Beppie
NachtjeWalpurgisnachtWall-e, Wal, Nacht, Nachtje

.

Lees hier het ontstaan van dit topic. overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
kia・ora wijzigde dit bericht op 27-12-2018 09:29
15.57% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
ViezeHond schreef:
07-11-2018 11:39
Ik heb ook altijd brokken staan, maar in de nacht heeft ie liever kaas of smeerworst.
Als ik jou was, zou ik een afsluitbare ruimte overwegen, is toch geen doen zo?
De enige ruimte die ik af kan sluiten is de badkamer: en die hou ik graag haarvrij want daar hang ik ook mijn kleding op :lol: Het zijn echte gezelschapskatten, dus opsluiten gaat denk ik nog meer kabaal opleveren. Acht ja, ze zijn zo lief he? :biggrin:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
07-11-2018 11:47
De enige ruimte die ik af kan sluiten is de badkamer: en die hou ik graag haarvrij want daar hang ik ook mijn kleding op :lol: Het zijn echte gezelschapskatten, dus opsluiten gaat denk ik nog meer kabaal opleveren. Acht ja, ze zijn zo lief he? :biggrin:
Katten zijn ook lief. Heb ze ook een tijdje op mijn bed gehad maar bed zat onder de haren en het ging ten koste van mijn nachtrust.
Een maat van me slaapt met zijn vrouw plus hun 2 honden in een bed. Lijkt me verschrikkelijk.
Damned if I don’t
Oudblond schreef:
07-11-2018 11:37
:rofl:
Onze katjes hebben altijd brokken staan, dus 'honger' is het niet. AANDACHT!!! wil vooral Witje heel veel. En we wonen in een 'open huis' en kan geen kamers afsluiten... die kleine mekkeraar wint dus altijd. :$
Kan wel toch? Maar jouw lieverds kennende regelen ze toch wel hun aandacht ;-)
GenieInABottle schreef:
07-11-2018 12:29
Kan wel toch? Maar jouw lieverds kennende regelen ze toch wel hun aandacht ;-)
Kan, als ik de schuifpui tussen de kamers dichtmaak en ook hun eigen doorgangen blokkeer.... En dan regelen ze het inderdaad zelf wel anders :lol:
's Nachts liggen ze meestal stilletjes, pootje in pootje op het voeteneinde, dus daar heb ik geen last van. Het Witte Alarm in de ochtend krijg ik em nog wel afgeleerd: forced kroelsessie en weer slapen ofzo.
ViezeHond schreef:
07-11-2018 11:55
Katten zijn ook lief. Heb ze ook een tijdje op mijn bed gehad maar bed zat onder de haren en het ging ten koste van mijn nachtrust.
Een maat van me slaapt met zijn vrouw plus hun 2 honden in een bed. Lijkt me verschrikkelijk.
Heel soms sneakt mijn hond op bed. En ik kan je vertellen dat ik dan geen plek meer heb. En voor een minimens heb ik best een groot bed, maar madam gaat in het midden liggen en dan zo uitgestrekt mogelijk. Bij niet voldoende ruimte knikkert ze mij gewoon uit bed of gaat demonstratief op me liggen. Dat die laatste twee mogelijkheden onherroepelijk leiden tot een wakkere en ontstemde baas die haar de kamer uit veegt, dat is blijkbaar nog niet zo goed doorgedrongen :rofl:
En tot gisteren hielp het als ik de slaapkamerdeur dicht maakt, sinds gisteren maakt ze die zelf open :(
Jouw hond klinkt als mijn katten, die bij voorkeur overdwars in mijn bed gaan liggen zodat ik er niet meer bij kan. Als het even kan, ook nog op mijn hoofdkussen.
Ik zit weer eens te wachten op een afspraak. Zelf zou ik helemaal stressen als ik overal te laat zou dreigen te komen. Maar er zijn blijkbaar mensen die daar geen enkele moeite mee hebben.
Oudblond schreef:
07-11-2018 13:55
Ik zit weer eens te wachten op een afspraak. Zelf zou ik helemaal stressen als ik overal te laat zou dreigen te komen. Maar er zijn blijkbaar mensen die daar geen enkele moeite mee hebben.
En geen telefoontje gehad met "ik ben iets later?".
GenieInABottle schreef:
07-11-2018 14:00
En geen telefoontje gehad met "ik ben iets later?".
Nope. Een kwartier 'te laat' heb ik hem laten bellen.... afspraak vergeten... kom er zo aan. Nou nee, zo werkt het niet bij mij. Op naar het volgende: feestje organiseren!
GenieInABottle schreef:
07-11-2018 12:33
Heel soms sneakt mijn hond op bed. En ik kan je vertellen dat ik dan geen plek meer heb. En voor een minimens heb ik best een groot bed, maar madam gaat in het midden liggen en dan zo uitgestrekt mogelijk. Bij niet voldoende ruimte knikkert ze mij gewoon uit bed of gaat demonstratief op me liggen. Dat die laatste twee mogelijkheden onherroepelijk leiden tot een wakkere en ontstemde baas die haar de kamer uit veegt, dat is blijkbaar nog niet zo goed doorgedrongen :rofl:
En tot gisteren hielp het als ik de slaapkamerdeur dicht maakt, sinds gisteren maakt ze die zelf open :(
:-D
Vanavond maar op de vloer gaan liggen dan, kun je in ieder geval niet uit bed worden gewerkt.
Damned if I don’t
Gelukkig hier geen sirene 's ochtends aan mijn bed; kat neemt genoegen met de altijd voorradige brokjes. Bedient zelf het kattenluikje ;-D en paradijs voor haar is aan of op mijn voeten slapen op bed. Oja... ze wacht altijd keurig eerst totdat ik er zelf in lig. Daarbij verhaart ze niet. Ik wil nooit een andere meer. :heart:

Zoals sommige van jullie weten heb ik een paar pittige dagen op relatiegebied achter de rug, wat gisteren allemaal een beetje tot rust is gekomen weer. Het heeft me in elk geval een heel waardevol inzicht gegeven over mezelf, namelijk dat ik teveel van mijn eigen koers was afgedwaald. Toen dit topic een half jaar geleden ofzo ontstond las ik mee en zag ik herkenning. Nu was het dus tijd om erin te stappen. :)

Overigens over dromen. (ik zou dit niet vertellen als jullie het er niet toevallig over hadden). Soms heb je van die dromen, ik althans, die zó hard binnenkomen dat je er de hele dag en dagen erna nog mee bezig bent. Kennen jullie dat?
Zo'n droom had ik vorige week. Ik ben normaal niet zo'n dromenuitlegger of 'zielsverwant'-denker, maar in die droom kwam ik iemand tegen met wie het automatisch zo in ene zo ontzettend goed was. Zonder het uit te spreken of te durven zeggen was het alsof we bij elkaar hoorden, alsof dit was waar we op hadden gewacht. Beyond verliefd gewoon. Mijn man zei in mijn droom (vol liefde en vertrouwen) dat ik vooral mijn hart moest volgen en gelukkig moest zijn.
Dat was heerlijk wakker worden.
En toen kwam er páts een relatie-crisis in het echte leven overheen. Toch geen toeval denk ik. Anyway, ik kan niet anders concluderen dan dat ik in die droom mezelf her-ontmoette. Waar of niet, ik koester het gevoel. :flirting:
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
ze zeggen dat toeval niet bestaat Dappertje :)
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
:) wie weet
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Ik heb bedacht dat de knussels wel een wereldreis kunnen maken. Dus we gaan ontbijtjes van over de wereld doen, gisteren was het Mexico, vandaag de VS, en ik ga even denken over wat het morgen zal zijn :D .

Afbeelding
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Goedemorgen!!
Dat ziet er heerlijk uit Kia!

Ik heb ook twee katten :cat: :flirting:, enorm leuke en makkelijke beesten.
Ik zou niet zonder kunnen, ik heb mijn hele leven katten en andere beesten gehad.
Klinkt misschien stom maar i.m.o verrijkt het je leven, en het is vooral zo gezellig.
Wat betreft wakker maken, meestal zijn ze rustig tot ik wakker word, soms breken ze wel heel vroeg de boel af.
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 06:33
68.96% gewijzigd
Goedemorgen! Fijn die wereldkeuken Kia. Maar eh... Deze laat ik even aan me voorbij gaan. Ik zat in Azie en had dim sum :heart:
Dappertje: Eens met Dolfijntje over dat toeval en zo. En fijn dat ik je wat beter mag leren kennen. :bigkiss:
vannacht vrij rustig geslapen. Maar 1 of 2 keer wakker en wel gedroomd, maar niet heel levendig. Wel een rare overigens. Ik besloot een joint aan te steken, voor het eerst in mijn leven, en ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg maar het ding viel compleet uit elkaar :P

Meestal als ik droom, en vooral de levendige dromen, is dat voor mij een manier om emoties of mijn onrust kwijt te kunnen. Als ik veel last heb van het tweede, droom ik heftiger. En qua emoties ben ik vooral niet altijd goed om negatieve emoties als woede te voelen en te uiten. Het gevolg is dat ik één keer in de zoveel tijd een woefe droom heb waarbij ik alles en iedereen kort en klein sla. Dan word ik gewoon bang van mijzelf wakker. Soms heeft de persoon in mijn droom met mijn emoties te maken, maar soms ook niet.
Heb ze gelukkig niet vaak, want ik word dan net zo zwetend wakker als na een nachtmerrie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oudblond schreef:
08-11-2018 07:42
En fijn dat ik je wat beter mag leren kennen. :bigkiss:
Leuk. :$
En dat is wederzijds. Ben terug aan het lezen in de dekentjes-topics, mooi om te lezen.

Lollypopje, van jou had ik eerder al wel meer gelezen. Je schrijft altijd zo mooi en duidelijk. Ben toch wel verrast om te lezen dat je kennelijk soms nog zoveel boosheid hebt die er uit komt via een droom.
Dankjewel Dapper, leuk om te lezen.

Tja, ik ben ook maar een mens. Maar als ik wakker ben kan ik alles en iedereen altijd zo goed begrijpen, dat boosheid lastig is. Ik denk dat het zich daarom uit in dromen. En gelukkig ben ik buiten die dromen best lief
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
08-11-2018 18:22
Dankjewel Dapper, leuk om te lezen.

Tja, ik ben ook maar een mens. Maar als ik wakker ben kan ik alles en iedereen altijd zo goed begrijpen, dat boosheid lastig is. Ik denk dat het zich daarom uit in dromen. En gelukkig ben ik buiten die dromen best lief
herkenbaar, ik heb de groots mogelijke ruzies in mijn dromen, maar irl....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
|Courage| schreef:
08-11-2018 17:57
Leuk. :$
En dat is wederzijds. Ben terug aan het lezen in de dekentjes-topics, mooi om te lezen.
Wat leuk dat je de moeite neemt om terug te lezen. Eerste topic was natuurlijk hilarisch. Nu 'kennen' de vaste schrijvers elkaar al een stuk beter en is het helemaal warm, gezellig, arm-om-de-schouder-indien-nodig en vind ik het gewoon een heerlijk 'cluppie'.
Belangrijk om te weten: We hebben een koningin der knusselaars. Ze heet Maman en is de oudste knusselaar. Helaas kan ze niet met een computer werken, maar ze blijft op de hoogte want zij heeft het knusselen uitgevonden! En is elke keer als ik haar vertel dat ik zoveel aan dit topic heb, alle 'mensen van de computer' dankbaar dat ze zo lief voor me zijn. En als ik haar dan ook nog laat zien dat het soms over haar gaat.... Dan stijgt ze nog net niet op!
lollypopje schreef:
08-11-2018 08:06
vannacht vrij rustig geslapen. Maar 1 of 2 keer wakker en wel gedroomd, maar niet heel levendig. Wel een rare overigens. Ik besloot een joint aan te steken, voor het eerst in mijn leven, en ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg maar het ding viel compleet uit elkaar :P

Meestal als ik droom, en vooral de levendige dromen, is dat voor mij een manier om emoties of mijn onrust kwijt te kunnen. Als ik veel last heb van het tweede, droom ik heftiger. En qua emoties ben ik vooral niet altijd goed om negatieve emoties als woede te voelen en te uiten. Het gevolg is dat ik één keer in de zoveel tijd een woefe droom heb waarbij ik alles en iedereen kort en klein sla. Dan word ik gewoon bang van mijzelf wakker. Soms heeft de persoon in mijn droom met mijn emoties te maken, maar soms ook niet.
Heb ze gelukkig niet vaak, want ik word dan net zo zwetend wakker als na een nachtmerrie.

Ik weet zeker dat vieze hond dat ook wel eens heeft, een woefe droom :biggrin:

Toeval bestaat wel toevallig
Ja, Maman is inmiddels bekend hier. ;-D Heel bijzonder!
:hello: Maman!
shifty schreef:
08-11-2018 19:53
Ik weet zeker dat vieze hond dat ook wel eens heeft, een woefe droom :biggrin:

Toeval bestaat wel toevallig
dan ga ik blaffen en grommen :proud:
Speciaal voor onze lieve Boem! lekkere dim sum als ontbijt :kiss: .

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven