Onzin klets en zeurtopic part deux
vrijdag 15 november 2019 om 09:12
Feest! Happy new topic!
Deel 1 is alweer volgekletst!
Heb je wat leuks te vertellen of te zeuren, wees welkom!!
Link naar het vorige topic: viewtopic.php?f=8&t=444222&p=30045299&start=#p30045299
Deel 1 is alweer volgekletst!
Heb je wat leuks te vertellen of te zeuren, wees welkom!!
Link naar het vorige topic: viewtopic.php?f=8&t=444222&p=30045299&start=#p30045299
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 06-05-2020 22:34
48.40% gewijzigd
zaterdag 21 maart 2020 om 08:31
@rouge echt aan Casa beginnen hoor! Ik heb ook heel lang gedacht: Die serie is niks voor mij. Totdat ik er toch maar aan begon, omdat ik me toen verveelde. Ik moet zeggen, de 1e aflevering dacht ik nog: Mwah.. Gaat dit nog spannend/leuk worden? Maar ik was toch nieuwsgierig geworden en nou ja.. de rest heb ik gekeken
zaterdag 21 maart 2020 om 08:37
Serieus, ik had precies hetzelfde, iedereen zei kijken maar ik had echt geen zin.Kwebbeltje91 schreef: ↑21-03-2020 08:31@rouge echt aan Casa beginnen hoor! Ik heb ook heel lang gedacht: Die serie is niks voor mij. Totdat ik er toch maar aan begon, omdat ik me toen verveelde. Ik moet zeggen, de 1e aflevering dacht ik nog: Mwah.. Gaat dit nog spannend/leuk worden? Maar ik was toch nieuwsgierig geworden en nou ja.. de rest heb ik gekeken![]()
Paar weken terug toch gedaan en toen kon ik niet meer stoppen met kijken
Goedemorgen lieve mensen, het is lente!!!!
zaterdag 21 maart 2020 om 08:42
Phoebemeaculpa schreef: ↑21-03-2020 08:37Serieus, ik had precies hetzelfde, iedereen zei kijken maar ik had echt geen zin.
Paar weken terug toch gedaan en toen kon ik niet meer stoppen met kijken.
Goedemorgen lieve mensen, het is lente!!!!
![]()
zaterdag 21 maart 2020 om 08:48
Dolf: oordoppen in de vorm van waxbolletjes, bij kruidvat. Erg fijne dingen.
zaterdag 21 maart 2020 om 09:04
Pfoe ik zit zo te twijfelen he..
Ik werk als thuishulp. Nu krijg ik net vraag van mijn werk of er collega's zijn die een zorg-diploma hebben, en of ze bij kunnen springen.
Nu heb ik als thuishulp iets minder werk en ik zat er zelf ook aan te denken.
Maar tegelijkertijd is het ook mijn valkuil. Ik wil te graag, met als gevolg dat ik mezelf over de kop werk. Vooral als ik 2 banen combineer..
Lastig, lastig. Maar eens goed over nadenken.
Ik werk als thuishulp. Nu krijg ik net vraag van mijn werk of er collega's zijn die een zorg-diploma hebben, en of ze bij kunnen springen.
Nu heb ik als thuishulp iets minder werk en ik zat er zelf ook aan te denken.
Maar tegelijkertijd is het ook mijn valkuil. Ik wil te graag, met als gevolg dat ik mezelf over de kop werk. Vooral als ik 2 banen combineer..
Lastig, lastig. Maar eens goed over nadenken.
zaterdag 21 maart 2020 om 09:13
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn..
Maar ik heb een paar jaar geleden bijna tegen een burn-out aangezeten (zat toen ook in de zorg), en toen was het al hectisch in de zorg. Vooral nu, is het nog veel hectischer. Daarom ben ik de zorg ook uitgegaan. Het is een prachtig beroep, maar ook loodzwaar. Dadelijk even met een familielid bellen, die wilt nog weleens goed advies geven.
Maar ik heb een paar jaar geleden bijna tegen een burn-out aangezeten (zat toen ook in de zorg), en toen was het al hectisch in de zorg. Vooral nu, is het nog veel hectischer. Daarom ben ik de zorg ook uitgegaan. Het is een prachtig beroep, maar ook loodzwaar. Dadelijk even met een familielid bellen, die wilt nog weleens goed advies geven.
zaterdag 21 maart 2020 om 09:30
Kwebbel je zou het op zijn minst kunnen proberen, voorzichtig, bijvoorbeeld met een halve dag erbij? Mocht het te veel worden dan stop je er weer mee.
Ik heb gister trouwens ook weer gesolliciteerd, in de zorg. Ik heb een helpende diploma maar ik ben al jaren uit de zorg. Er weer in zou ik helemaal niet durven maar ik zou het wel graag weer willen en niet geschoten is altijd mis.. (En het zinnetje 'dat kan ik niet' dat ken ik nou wel, dat neem ik niet meer serieus want 9 van de 10 x klopt het niet als ik dat tegen mijzelf zeg...)
Ik heb gister trouwens ook weer gesolliciteerd, in de zorg. Ik heb een helpende diploma maar ik ben al jaren uit de zorg. Er weer in zou ik helemaal niet durven maar ik zou het wel graag weer willen en niet geschoten is altijd mis.. (En het zinnetje 'dat kan ik niet' dat ken ik nou wel, dat neem ik niet meer serieus want 9 van de 10 x klopt het niet als ik dat tegen mijzelf zeg...)
zaterdag 21 maart 2020 om 09:30
Ah dan er helemaal goed over nadenken!
Prachtig werk de zorg maar loodzwaar. Ik was verzorgingshulp en thuishulp jaren geleden maar ben door reorganisatie toen terug gezet naar thuishulp en ben uiteindelijk helemaal vertrokken. Niet omdat het werk niet leuk was maar de organisatie beviel me niet meer. Telkens nieuwe managers die weer het wiel opnieuw meenden te moeten uitvinden. Cliënten werden een nummer maar wij ook.
Prachtig werk de zorg maar loodzwaar. Ik was verzorgingshulp en thuishulp jaren geleden maar ben door reorganisatie toen terug gezet naar thuishulp en ben uiteindelijk helemaal vertrokken. Niet omdat het werk niet leuk was maar de organisatie beviel me niet meer. Telkens nieuwe managers die weer het wiel opnieuw meenden te moeten uitvinden. Cliënten werden een nummer maar wij ook.
zaterdag 21 maart 2020 om 10:10
@phoebe goed zo! Ik wist niet dat jij ook helpende was.
Ik heb besloten om het niet te doen. Familielid gaf me goed advies en wist me weer met beide benen op de grond te zetten. Wij krijgen als thuishulp nu ook wat extra taken erbij (afgelopen week is dat ingegaan) en dat is ook fijn voor zowel ons als de cliënt.
Nee, het is goed zo. De laatste jaren al tevaak over mijn grenzen gegaan en die weet ik sinds een jaar of 2 steeds beter te bewaken, en dit is er 1 van.
Ik heb besloten om het niet te doen. Familielid gaf me goed advies en wist me weer met beide benen op de grond te zetten. Wij krijgen als thuishulp nu ook wat extra taken erbij (afgelopen week is dat ingegaan) en dat is ook fijn voor zowel ons als de cliënt.
Nee, het is goed zo. De laatste jaren al tevaak over mijn grenzen gegaan en die weet ik sinds een jaar of 2 steeds beter te bewaken, en dit is er 1 van.
zaterdag 21 maart 2020 om 10:22
Ja idd, daarom dacht ik ook dat ik het beter niet kon doen, maar tot mn pensioen administratie en balie, nee dank je.dolfje schreef: ↑21-03-2020 09:30Ah dan er helemaal goed over nadenken!
Ik heb een hele leuke baan hoor, maar nogmaals ook met mijn arbeidsbeperking heb ik echt wel mogelijkheden en als ik de kans krijg
om weer de zorg in te gaan dan ga ik dat toch proberen heb ik besloten. Niet geschoten is tenslotte altijd mis.
Kwebbeltje, ja ik heb het diploma, maar goed ik heb lang gedacht dat ik dat niet kon en dat ik daar de verkeerde keuze in gemaakt heb ivm mijn arbeidsbeperking, maar inmiddels heb ik contact met mensen die mij in deden zien dat ik veel meer kan dat dat ik lange tijd dacht.
En van de zorg gaat mijn hart nog steeds sneller kloppen...
Als het voor jou niet goed voelt, extra uren, niet doen, goed gedaan dus...
zaterdag 21 maart 2020 om 11:25
Ik heb een keer npostart genomen omdat ik met wekelijkse afleveringen helemaal de draad van een serie kwijt raak. Sindsdien dus wikipedia checken om te kijken wanneer ik met bingen kan beginnen..
Heb een familielid die werkt als pensionado nog steeds als zzp-er in de zorg. Zit nu in de stress omdat een client C blijkt te hebben (client is herstellende, zzp-er is 70+)
Ik zit aan mijn ontbijt, ga dadelijk eens aflevering 3 van Flikken opzoeken.
Het is nu wel perfect binnenblijfweer geloof ik. Moet ik de paaseitjes uitsmeren over zoveel mogelijk dagen...
Heb een familielid die werkt als pensionado nog steeds als zzp-er in de zorg. Zit nu in de stress omdat een client C blijkt te hebben (client is herstellende, zzp-er is 70+)
Ik zit aan mijn ontbijt, ga dadelijk eens aflevering 3 van Flikken opzoeken.
Het is nu wel perfect binnenblijfweer geloof ik. Moet ik de paaseitjes uitsmeren over zoveel mogelijk dagen...
zaterdag 21 maart 2020 om 11:45
Zo wij hebben een drie kwartier gefietst. Dat is natuurlijk niks maar goed ik voel me nu wel alsof ik gesport heb door die wind. Misschien straks nog even stukje lopen want voor de stappen doet dit niks natuurlijk. Balen want had eigenlijk tot en met woensdag toch elke dag mijn stappen. Toen minder fit en minder lekker weer dat merk je meteen.
zaterdag 21 maart 2020 om 14:23
Drie kwartier fietsen doe ik je niet na.
Dus well done, Dolfje!
Ik heb eindelijk de meest gevreesde workout gedaan maar ik heb maar twee sets kunnen doen ipv vier. Straks nog twee doen en die stretch workout, en die sets als extraatje voor de rest van de week doen in plaats van blogilates. Want ik vind blogilates eigenlijk gewoon stom.
Vriend is nu druk in de weer op het balkon van formaat postzegel en ik ben eens wat was aan het wegwerken. En vandaag ergens een keer een kapstok uitkiezen op bol.com.
Beetje rare manier van Ostara vieren maar maakt niet uit, het is lente!
Ik heb eindelijk de meest gevreesde workout gedaan maar ik heb maar twee sets kunnen doen ipv vier. Straks nog twee doen en die stretch workout, en die sets als extraatje voor de rest van de week doen in plaats van blogilates. Want ik vind blogilates eigenlijk gewoon stom.
Vriend is nu druk in de weer op het balkon van formaat postzegel en ik ben eens wat was aan het wegwerken. En vandaag ergens een keer een kapstok uitkiezen op bol.com.
zaterdag 21 maart 2020 om 15:35
Nou het valt wel mee hoor, het was net 10 km. Ooit op Texel echt veel gefietst en ook met straffe wind. Dat was echt een work-outMarquise schreef: ↑21-03-2020 14:23Drie kwartier fietsen doe ik je niet na.Dus well done, Dolfje!
Vandaag nog twee keer even buiten geweest maar nu vind ik het welletjes en ga ik denk ik mijn bankhangpak maar eens aantrekken.
Ostara zegt me niks dat zoek ik op.
zaterdag 21 maart 2020 om 16:43
Ja, da's nu wel even wat meer dan normaal gezien ik pas 1 april bij mijn nieuwe werkgever start en je moet toch iets als verplicht binnen zit.
Ik kan niet wachten tot ik maandag eindelijk weer naar buiten mag. Een natuurdomein hier in de buurt is open en, mits de regels in acht nemende, kunnen we een frisse neus halen.