Onzinnige ergernissen

15-03-2026 14:17 747 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.

Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.

Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.

"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.

Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.

Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.

Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
Rabarbara schreef:
19-03-2026 09:46
Jürgen Klopp is een Duitser, geen Amerikaan. Een heel leuke man ook, behalve dat rare gebit dan.
Ongetwijfeld. Ik ken hem niet, maar ik erger me aan het feit dat de reclame in het Engels is, Amerikaans zelfs, op de Nederlandse tv. En ik erger me aan, laat ik dan zeggen, de Amerikaanse stijl van de reclame. Ik krijg er de kriebels van, op een negatieve manier. Had hij Duits gesproken en Duits gedaan, dan was Trivago nu mijn vaste adresje.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
dolfje schreef:
19-03-2026 08:31
Ik heb een schoolvriendin op Facebook die dat ook doet. Niet Belgisch trouwens. Maar ook na ipv naar typen.

En hoe vaak ik op Facebook etc niet jouw zie als het jou moet zijn en andersom. Ik snap niet dat mensen dat fout doet dat leer je als je op de basisschool zit.
:hihi:
NellieVermicelli schreef:
18-03-2026 14:40
Eens. We hebben zulke buren. WE KEAUMEN HIER VOOR ONSE RUSJT WEAUNEN. Nou hou je bek dan.
😂
.
petronella72 schreef:
19-03-2026 12:53
Weerzinwekkend, inderdaad. Het gevoel dat dit bij mij oproept werd in coronatijd heel treffend omschreven door Thomas van Luyn: "Het heeft iets obsceens: Alsof iemand zijn piemel over de rand van zijn broek heeft hangen."
Ja, dat inderdaad. Toen ze nog verplicht waren in bepaalde situaties deed het me niet zoveel als iemand geen mondkapje op had. Maar zo onder de neus, ik word er agressief van :hamer:
Rabarbara schreef:
19-03-2026 09:46
Jürgen Klopp is een Duitser, geen Amerikaan. Een heel leuke man ook, behalve dat rare gebit dan.
Ik ken hem vooral als viespeuk.
Dat alles maar platter/dunner/kleiner moet qua tech. Ik zag dat ze bij de mac winkel de Macbook Neo hadden staan in verschillende kleurtjes dus ik dacht laat ik die eens beter gaan bekijken. Durfde dat ding bijna niet aan te raken want het is allemaal zo dun. Voor mijn gevoel is ie dunner dan een iMac scherm en die is al zo dun dat ik denk hoe krijg je het voor elkaar. Wel mooi ding, vond qua kleur de roze het leukst.
wachtmuziek
(Serieus een van de redenen waarom ik weg ben gegaan bij mijn tandarts. Altijd weer die eindeloze wachtmuziek. (nou ja, misschien ook omdat ik in 18 jaar nog niet 2x dezelfde tandarts heb gehad en ik de laatste niet eens kon verstaan )
En nú in één keer goed
Greebo123 schreef:
19-03-2026 16:02
wachtmuziek
(Serieus een van de redenen waarom ik weg ben gegaan bij mijn tandarts.
Jaa! Die van mij had op de 1 of andere manier altijd een soort jazzy muziek op staan, wat voor mij op den duur totale agressie/fobie aanwakkerde. Mijn kinderen hadden zo'n gekleurde peuterxylofoon voor hun verjaardag gekregen van iemand maar wisten al snel dat ze daarmee moesten oppassen.
Boudica schreef:
19-03-2026 13:07
:hihi:
Dat is een typefout dat telt niet :P
Ushuaia schreef:
19-03-2026 14:40
Ik ken hem vooral als viespeuk.
Omdat hij voor red Bull werkt? Die man staat als integer bekend hoor.
Waar TO zich ergert aan mensen die snel zónder jas lopen, geven de winterjassen op dagen zoals vandaag bij mij de irritatie. Het zweet breekt me spontaan uit als ik dat zie.
Boudica schreef:
19-03-2026 12:54
En 'hip'. Wie dat woord gebruikt is het per definitie níet.
Of vlot, ook zo'n jeuk woord
Frankly my dear, I don"t give a damn
Als professional je tekst niet nalezen.

Hoezo hang je een affiche op op de voordeur van je winkel met 3 spelfouten in?
Hoezo heeft zelfs de drukker dat niet gemerkt?

Gisteren was het nog ergens "Total uitverkoop".
En het was toch écht niet in het benzine-station Total.

In dezelfde lijn ... Menu-kaarten die je maar moet zien te ontcijferen en waar je de 5 spel- en taalfouten per gerecht maar moet negeren.
Als je het zelf niet kan laat het dan even nalezen voor het naar de drukker gaat of je het op je website plaatst.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Vandaag in de supermarkt: vrouw was luid aan het bellen in een onverstaanbare taal. Beiden onprettig. In de supermarkt doe je boodschappen, niet mensen lastigvallen met je geklets, waarvan anderen de tegenpartij niet kunnen horen. Ergernisje...
Soms voelt het niet goed om een ander teleur te stellen, maar is het wel de beste keuze voor jezelf....
Liv8 schreef:
19-03-2026 17:40
Waar TO zich ergert aan mensen die snel zónder jas lopen, geven de winterjassen op dagen zoals vandaag bij mij de irritatie. Het zweet breekt me spontaan uit als ik dat zie.
Ik zou maar zo die irritanteling kunnen zijn. Het is weer de periode dat het 's ochtends vroeg als ik voor dag en dauw op de fiets stap behoorlijk fris is, in tegenstelling tot de middag wanneer ik weer naar huis fiets met dezelfde jas. Jas uit is ook onhandig, want waar laat ik dat ding, past niet in mijn al overvolle tas.
AnnaNiem schreef:
19-03-2026 13:46
Ja, dat inderdaad. Toen ze nog verplicht waren in bepaalde situaties deed het me niet zoveel als iemand geen mondkapje op had. Maar zo onder de neus, ik word er agressief van :hamer:
Sommigen namen het toen ook heel erg letterlijk. Het is een ´mondkapje´,dus dan maar allen over de ´mond´ dragen terwijl je het over neus en mond hoort te dragen... :facepalm: dan kan je het evengoed laten. :-?
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Liv8 schreef:
19-03-2026 17:40
Ik zag vorig jaar zomer bij 25+ nog wat jongeren lopen in een puffer met bontkraag. Wil niet weten hoe erg dat gestonken moet hebben. Ik vind een jas met dit weer wel lastig. Mijn dikke winterjas blijft meestal aan de kapstok hangen maar vaak twijfel ik toch tussen een wat warmere tussenjas of een van mijn zomerjassen. Vandaag maar mijn zomerjas aangedaan over m'n dunne trui. En dit keer niet mijn zonnebril vergeten.

Maar dan komt meteen weer een irritatie: Dat wisselen van gewone bril en zonnebril als een winkel net te donker is om mijn zonnebril gewoon op te houden. En ik ben ook wel eens aangesproken door iemand dat ik mijn zonnebril nog op had in een winkel. Ehh ja en?
Brillen met zo’n zonnebril ding erover heen,
Had m’n opa vroeger en ik zie het nog steeds… erger ik me ook aan.
Doe gewoon een zonnebril op sterkte op.
Deelnemers aan de Slimste Mens die geen Pas roepen en de seconden weg laten tikken.
Redhead70 schreef:
19-03-2026 17:31
Omdat hij voor red Bull werkt? Die man staat als integer bekend hoor.
Ik heb weleens een filmpje van hem gezien dat hij met zijn volle hand zijn broek in gaat en daarna eraan gaat ruiken.
Ushuaia schreef:
19-03-2026 22:08
Ik heb weleens een filmpje van hem gezien dat hij met zijn volle hand zijn broek in gaat en daarna eraan gaat ruiken.
Blij dat ik Trivago mijd als de pest.
:lol:
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
Ushuaia schreef:
19-03-2026 22:08
Dat is Joachim Löw, niet Klopp.
Si abra la puerta hay lobos.
De BoekenVoordeel winkels, die al jarenlang "opheffingsuitverkoop" hebben, en "wij gaan weg, op = op" in de winkel hebben hangen, maar nooit echt weg gaan.
Boeren appels op de markt. Komt niet elke appel gewoon uit een boomgaard….?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven