Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Geen post zover, ook geen hurray's.

Snjokorn, had je wel goed je best gedaan?
Aha ligt dus niet aan mijn laptop.. Had er ook erg veel moeite mee, om ze te registreren en kaarten uploaden, het is me denk ik na een uur gelukt.
Ow, dat is binnen de tijdslimiet Justme ;)
Hej!

Dat klinkt echt leuk!! Maar de site doet het niet, of is echt heeel langzaam met het laden...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Wat een grappige kaart, Steph!! Geen wonder dat andere mensen die ook leuk vinden!

Nog even over de avatars: *blaffende honden bijten niet hè :D*

@snjokorn: gelukkig een mooie kaart, maar wat gek dat je steeds kaarten uit Duitsland krijgt! Hopelijk komt je volgende kaart ergens anders vandaan en krijg je de volgende keer wel een bedankje!

@Gavia: hmm setjes met wilde dieren en getekende dieren heb ik de vorige keer niet gezien. Er was nog een ander setje naast de badeendjes, maar ik weet alleen nog dat ik die niet leuk vond

Ik heb een hurray uit America, van een man. Hij was erg blij met mijn kaart en postzegels.

Vandaag ook 2 officials: een 3D kaart van een grot in Tsjechie. Erg mooi en de verstuurder heeft die foto's zelf gemaakt. Zijn naam staat ook op de kaart gedrukt.

En een kaart uit Zweden. Een dubbele kaart, maar wel een mooie, van Bastin. Toen ik hem registreerde zag ik dat het haar 1e hurray was! 11 Dagen heeft de kaart erover gedaan.

Ik heb net weer een kaart naar America verstuurd. Een echte herfstkaart, met een tak met een groepje paddestoelen erop. Ik vind de kaart zelf heel mooi, dus ik hoop dat de ontvanger dat ook vindt.

Gisteren had ik trouwens een dubbele kaart uit Groningen, iemand van hier?

Welkom Janna80! De site is inderdaad nog steeds heel traag! Ga je je ook aanmelden?
quote:steph schreef op 24 oktober 2009 @ 16:02:

Geen post zover, ook geen hurray's.

Snjokorn, had je wel goed je best gedaan?Blijkbaar niet genoeg....
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Janna80 schreef op 24 oktober 2009 @ 16:39:

Hej!

Dat klinkt echt leuk!! Maar de site doet het niet, of is echt heeel langzaam met het laden...

Heej Janna,

De site is momenteel heel traag.
Versturen jullie vaak dubbele kaarten?

Heb het tot nu toe nog nooit gedaan. Ook nog nooit 1 gehad trouwens.
Bij de eerste 5 zat er eentje bij, die werd wel op prijs gesteld.

Maar ik heb er nog nooit eentje gekregen.
Ja, jammer dat de site zo traag is. Andere keer maar eens kijken...
Vandaag twee kaartjes gekregen, een uit Duitsland en een uit Rusland. Leuke kaarten beide, met verhaaltje erbij, helemaal leuk. Heb er tot nu toe een kunnen registreren en voor de andere ben ik mijn geduld aan t oefenen... site is errug langzaam!

Ik heb overigens weleens dubbele kaarten gestuurd, met name art-kaarten zijn vaak dubbel. Heb er nooit commentaar op gehad. Zelf nog nooit een gekregen volgens mij, al heb ik er wel een paar keer een in een envelop gekregen.
Jammer Janna maar je kunt op zondag (omdat dan de brievenbussen in het weekend geleegd worden voor 1700) adressen aanvragen.

Teigera, geduld en postcrossing????
Binnen 2 min was ik op de site dus het valt mee.
Op de site komen was ook niet zo moeilijk hier ;) Maar de stappen daarna....
De site is weer goed werkend in de lucht.
hihi, ik ga nu op de site kijken
quote:Janna80 schreef op 25 oktober 2009 @ 10:30:

hihi, ik ga nu op de site kijken

Gezellig! Leuk om weer een nieuw lid erbij te hebben.

Veel plezier Janna. Ik ben benieuwd welke landen je gaat krijgen.
Ik wil heel graag een adres aanvragen maar ik heb mezelf beloofd dat ik het bij 10 zou houden....Maar een aantal kaarten zijn al erg lang onderweg.
quote:steph schreef op 25 oktober 2009 @ 10:50:

Ik wil heel graag een adres aanvragen maar ik heb mezelf beloofd dat ik het bij 10 zou houden....Maar een aantal kaarten zijn al erg lang onderweg.

Het is moeilijk om standvastig te zijn/blijven.

Ik had gisteren nog een hurray uit Duitsland, deze was wel blij met z'n kaartje.
Snjókorn falla, á allt og alla
Hier ook een vrolijke hurray uit Duitsland en ik stuur ook weer naar Duitsland!

Gisteren kwam Nederland nog aan en zij was ook blij met mijn kaart. Toen kreeg ik Belgie om een kaart naartoe te sturen.
Eh... je hoeft toch niet je kaarten in te scannen?

Want ik zag op die site wat kaarten staan?
Ik heb me aangemeld!!

En ik kan m'n eerste kaartje gaan schrijven, naar Florida gaat ie! hihi!
quote:Janna80 schreef op 25 oktober 2009 @ 11:21:

Ik heb me aangemeld!!

En ik kan m'n eerste kaartje gaan schrijven, naar Florida gaat ie! hihi!

Leuk! Nee je hoeft je kaarten niet in te scannen. Kaarten die wel worden ingescand komen op je postcardwall en daar kan je dan zien welke kaarten je hebt gestuurd en hebt ontvangen.

Veel plezier met Postcrossing!
Welkom !! :D

Ik heb toch nog nieuwe adressen aangevraagd.... Engeland, Belgie en Japan

Nu zijn alle kaarten onderweg en ga ik weer een tijdje wachten
Dank jullie wel!

Hihi, best leuk zeg!

Ik heb nu m'n eerste 5 kaarten geschreven:

Florida, Helsinki, Brazilie, China en Belgie...

Nu zo maar even nieuwe postzegels kopen bij de Appie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven