Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Ik had dezelfde kaarten als jij tine

de pauw

citroen met gekleurde partjes

tijgertjes

roze bloem

en nog iets groenigs hahaha
quote:tine2804 schreef op 26 februari 2010 @ 19:34:

@Janna, er zijn in princiepe 6 catagorien

-Animal kingdom

-Wonderful world

-Mix it up

-Sweet and sour

-Bright and beautiful

en dan nog Blooming marvellous maar die staat niet op internet en niet op de folder...

Wonderful world staat er niet meer op hoor. En voor Blooming Marvelous heb ik nog geen gegadigen/bestellingen.

Justme en Janna, bericht terug.

Tine, wil je ook nog bestellen??
Ik had:

2 honden (hoofden)

konijn

groene kaart met lieveheersbeestje

pauw

bolletjes rose ijs
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Dankje Tine, ben eigenlijk nog op zoek naar een andere want heb niet zoveel met pinguins. Ik heb precies dezelfde kaarten ontvangen.

Janna, ik kan op die site ook niet veel kaarten vinden maar in het 'proefpakketje' zat een soort 'poster' met daarop heel wat voorbeelden. Erg mooi!
C-estelle hoe gaat dat bestellen precies dan? Misschien heb ik ook interesse als dat nog kan..
Lees over veel leuke kaarten en lege hurrays.

Vooral dat laatste is wel erg jammer.

En bij Kozoo nog wel heel aso ook, je had zoveel werk van jou post gemaakt dan is een klein bedankje toch niet meer dan normaal.

Hier net dochterlief naar bed gebracht en daarna dus een hurray in mijn postvak gevonden.

Mijn kaart naar Finland was geregistreerd na 6 dagen!!!

Leuk, nu mag ik tenminste weer een nieuwe aanvragen.

Maar ik denk dat ik dat even bewaar tot later van het weekend, ga nu lekker voor de buis hangen.
quote:juuf schreef op 26 februari 2010 @ 19:53:

C-estelle hoe gaat dat bestellen precies dan? Misschien heb ik ook interesse als dat nog kan..

Tuurlijk Juuf, dat kan!

Kijk even op de volgende link: Postcard Store

Dan zie je aan de zijkant welke kaarten er in welke set zitten.

Geef aan welke je wilt bestellen, ik maak setjes van 10 stuks (dus 10 verschillende kaarten per set).

Graag ook aangeven hoeveel sets je wilt van welk onderwerp en of je naar de meet komt of dat ik ze naar je toe moet sturen.

Mail me dan maar op: c_estelle_e op die hete meel......
c_estelle, ja mijn huis slibt alweer dicht. Erg he…. Haha

tine2804, ik heb nog wel voetbalplaatjes, mail me ff als je wilt: viva_varisha@live.nl

ik organiseer trouwens op pc een penpallsuplies rr, als iemand van hier ook mee wilt doen, ik heb nog 4 lege plaatsen …check maar ff hier

en mail me dan ff je adres...wees er wel snel bij want vol is vol dit keer

http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=42454
@Just me, leuk jij ook al kaarten van de postcardstore, welke heb jij gekregen? O leuk jij mag weer adressen aanvragen!! En morgen word het waarschijnlijk wel weer weer voor een luie dag..
Ik had volgens mij dezelfde kaarten als jij tine

de pauw

citroen met gekleurde partjes

tijgertjes

roze bloem

en nog iets groenigs hahaha

Jaaa weer erg nat weer geloof ik he... Denk dat ik even de kamer van dochter weer ga aanpakken ( ze hebben nu matras van dochter 2 op kamer van dochter 1 gelegd, ze gaan dus uit logeren bij elkaar ) en proefdraaien, ze willen samen bij elkaar op de kamer. Dus ben benieuwd.

Voel me wel erg dom.. hahaha met die kaarten bestellen Naja ik ben er uit en heb het doorgegeven aan c-estelle.
Ha ik las weer niet verder dan mn neus lang was. En dus alle berichten op pagina 101 nog niet gelezen voordat ik mijn bericht poste.

@C_estelle, die ene catagorie staat ook alleen op de flyer die ik bij de gratis kaarten kreeg. Er staan daar trouwens ook geen voorbeelden van op. Alleen dat je ze kan bestellen.

Ik zal je nog even mailen want wil nog wel meedoen.

@Janna, dat konijn vond ik ook erg lief!! En dat lieveheersbeetje is leuk!

@Juuf, en toch blijf ik em leuk vinden, heel gezellig en vrolijk!

@Anita, knap hoor dat je dat tot na het weekend kan bewaren, dat lukt mij never nooit niet haha.

@Varisha, ik ga je zo mailen!
quote:tine2804 schreef op 26 februari 2010 @ 20:33:

@C_estelle, die ene catagorie staat ook alleen op de flyer die ik bij de gratis kaarten kreeg. Er staan daar trouwens ook geen voorbeelden van op. Alleen dat je ze kan bestellen.

Ik zal je nog even mailen want wil nog wel meedoen.

Hoi Tine, ik geef je hier de link naar het deel van de website waar de postcards staan: link.

Als je dan naar beneden scrolt is de laatste catogorie blooming marvelous. Dus niet op de plaatjes boven aan de pagina klikken, maar in de rechterhoek.
anoniem_81638 wijzigde dit bericht op 26-02-2010 21:16
Reden: links recht pfff
% gewijzigd
@Ligaa, Thanks!
Die zijn ook wel mooi, maar vind de anderen mooier....
Vandaag een mooie kaart uit China gekregen, achterop stond dat ze zich afvroeg waarom het Nederlands zulke lange woorden heeft, ze nam mijn straatnaam als voorbeeld... leuk, haha. BIj het registreren zag ik dat de kaart er 50 dagen over gedaan had!

Nieuwe kaart mag naar Thailand, dat zal wel weer even duren. Maar wel een leuk profiel!
quote:justme80 schreef op 26 februari 2010 @ 21:22:

Die zijn ook wel mooi, maar vind de anderen mooier....

Ja, ik zou die ook niet willen, ik heb al heel veel bloemenkaarten.

Ik vind de eerste drie categorieën het leukst!
Ik vind alles best... Zijn nl. altijd wel mensen bij PC die iets willen wat ik he-le-maal niets vind, haha....
Oh, er moet echt een slotje op de artunlimited site... te gevaarlijk voor mij....
Vandaag een kaart uit Finland gekregen!

Ik heb ook mee besteld op Postcard store, ik heb ze bijna allemaal besteld haha :P Maar ik ga dus niet hier meebestellen, denk dat ik wel even toekom met 80 kaarten
hahaha, Stefanie, gelukkig ben jij net zo erg!

Ik heb net ook weer gratis kaarten van Idrukker besteld. Die met meeuwen en zin om uit te waaien? ja/nee.

En ik heb dus heul veul kaarten op artunlimited gekocht...
Oh, en tegen de tijd van de meet moeten jullie het maar zeggen als je wat van mijn idrukker kaarten willen, dan neem ik ze dan mee!
@Janna, haha kan geregeld worden hoor, dan mail ik even naar art unlimeted haha! Hoe komen jullie aan de gratis kaarten van i drukker? kun je die ook zo aanvragen?

@Stefanie,leuk weer een hurray! Haha 80 kaarten! Ja dan kan je wel weer even vooruit.. Maar geloof dat mijn voorraad dat getal ook wel bijna bereikt heeft!

@Ligaa, ja ik heb zelf ook al heel wat bloemen kaarten in mn voorraad. En dan vooral van de Hema die vind ik zelf ook erg mooi!!

@Teigera, zo zeg 50 dagen! Maar goed dat ie nog is aangekomen! En wat grappig dat ze daar naar vroeg!! Taiwan! Ook leuk maar wel weer wat langer onderweg inderdaad! Al een leuke kaart gevonden!

@Justme, ik vindt vooral de kwaliteit ook erg mooi! En uiteraard ook mooie afbeeldingen. Al zijn inderdaad de ene leuker dan de andere!
quote:Janna80 schreef op 26 februari 2010 @ 21:52:

En ik heb dus heul veul kaarten op artunlimited gekocht...Ja betrapt!!
quote:Janna80 schreef op 26 februari 2010 @ 21:57:

Oh, en tegen de tijd van de meet moeten jullie het maar zeggen als je wat van mijn idrukker kaarten willen, dan neem ik ze dan mee!

Is het een idee om de I-drukker kaarten die je hebt mee te nemen naar de meet en daar te ruilen?

In de tussentijd kijken of we allemaal wat anders kunnen bestellen?

Ik blijf the Postcard Store nog even spammen.

Ga er vanuit dat je voor 10 kaarten(1 setje dus) zo'n 1,50 euro kwijt bent. (waarschijnlijk minder, dat heeft te maken met de verzendkosten)

Dus als er nog mensen zijn die willen bestellen, mail me dan, via mijn hyves of via het eerder vermeldde mailadres.
quote:tine2804 schreef op 26 februari 2010 @ 22:09:

Hoe komen jullie aan de gratis kaarten van i drukker? kun je die ook zo aanvragen?

Via de Idrukker-site.

Maar geloof dat mijn voorraad dat getal ook wel bijna bereikt heeft!

Mijn voorraadje is dat al voorbij, maar heb nu zoveel kaarten en postzegels op voorraad dat ik nu geen nieuwe mag bestellen van mezelf (en er nu ook helemaal geen geld voor heb )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven