Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
maandag 25 januari 2010 om 16:30
Steph: gefeliciteerd met je 1 jarig jubileum! Justme ook nog gefeli!
Ik had vandaag weer een kaartje uit Nederland.... een heel leuke, maar nu gaat de optie weer ff uit, want ik wil kaartjes uit exotische landen hahahaa.
Ik ga hier gewoon nu een voorstel neerschrijven voor een locatie en datum en dan gaan we erover discussiëren:
Zondag 11 april in Ouwehands Dierenpark Rhenen (centraal in Nederland)....
Zo.. laat de discussie maar losbarsten!
Ik ga mee
Ik had vandaag weer een kaartje uit Nederland.... een heel leuke, maar nu gaat de optie weer ff uit, want ik wil kaartjes uit exotische landen hahahaa.
Ik ga hier gewoon nu een voorstel neerschrijven voor een locatie en datum en dan gaan we erover discussiëren:
Zondag 11 april in Ouwehands Dierenpark Rhenen (centraal in Nederland)....
Zo.. laat de discussie maar losbarsten!
Ik ga mee
maandag 25 januari 2010 om 16:33
Gefeliciteerd Steph.
Hier gaat het momenteel erg langzaam met hurrays. Ik heb al heel lang 4 kaartjes onderweg (Brazilië 38; Slowakije 38; Rusland 24 en Wit-Rusland 13).
Mag deze maand nog 5 kaartjes sturen van mezelf. Die ga ik vanavond (of morgenavond) maar eens aanvragen.
Hier gaat het momenteel erg langzaam met hurrays. Ik heb al heel lang 4 kaartjes onderweg (Brazilië 38; Slowakije 38; Rusland 24 en Wit-Rusland 13).
Mag deze maand nog 5 kaartjes sturen van mezelf. Die ga ik vanavond (of morgenavond) maar eens aanvragen.
Snjókorn falla, á allt og alla
maandag 25 januari 2010 om 16:59
Ik heb vanmiddag een kaart vanuit Nederland binnen gekregen en deze persoon was zeker weten naar de postcrossing meeting in Utrecht geweest..
Er staan allemaal handtekeningen op, ook van mensen van hier.
Het kaartje is (volgens mij) niet gestuurd door iemand van hier..
Verder nog 2 kaarten in de bus gehad, 1 vanuit Finland (Moomin) en 1 vanuit USA (met recept voor 'Buckeye bars').
Jaja, de postbode komt eens op maandag als ik vakantie heb en brengt mij in een keer 3 kaartjes..
Er staan allemaal handtekeningen op, ook van mensen van hier.
Het kaartje is (volgens mij) niet gestuurd door iemand van hier..
Verder nog 2 kaarten in de bus gehad, 1 vanuit Finland (Moomin) en 1 vanuit USA (met recept voor 'Buckeye bars').
Jaja, de postbode komt eens op maandag als ik vakantie heb en brengt mij in een keer 3 kaartjes..
anoniem_89977 wijzigde dit bericht op 25-01-2010 17:01
Reden: naam van recept erbij gezet
Reden: naam van recept erbij gezet
% gewijzigd
maandag 25 januari 2010 om 17:05
Anita = van harte gefeliciteerd met je 2de kaartje!
Steph jij van harte met je eenjarig lidzijn! Op naar de 2!
JJ, count me in...
Noa_lynn, jij had een leuke postdag zeg!
Uiteindelijk had ik nog wel wat in mijn bus vandaag, kaartjes die ik via internet heb besteld druppelen nu bij me binnen, deze kaarten heb ik besteld bij de WRN - werkgroep roofvogels nederland stop roofvogelvervolging! ik heb mijzelf bij deze verboden de komende 3 weken kaarten te kopen (irl of internet!)
Steph jij van harte met je eenjarig lidzijn! Op naar de 2!
JJ, count me in...
Noa_lynn, jij had een leuke postdag zeg!
Uiteindelijk had ik nog wel wat in mijn bus vandaag, kaartjes die ik via internet heb besteld druppelen nu bij me binnen, deze kaarten heb ik besteld bij de WRN - werkgroep roofvogels nederland stop roofvogelvervolging! ik heb mijzelf bij deze verboden de komende 3 weken kaarten te kopen (irl of internet!)
anoniem_81638 wijzigde dit bericht op 25-01-2010 17:07
Reden: :-( emoticons
Reden: :-( emoticons
% gewijzigd
maandag 25 januari 2010 om 17:21
JJVan de 10 kaartjes die ik heb gekregen zijn er 7 echt mooi en bruikbaar.
op 2 doet de natuur zijn werk laat ik maar zeggen (en de maag van de roofvogel ook)
op 1 tje (zielig) staat een nestje grauwe kiekendieven in wintertarwe die dreigt te worden overreden door een landbouwwerktuig.....
kostte 1 euro + 1,30 verzendkosten....
op 2 doet de natuur zijn werk laat ik maar zeggen (en de maag van de roofvogel ook)
op 1 tje (zielig) staat een nestje grauwe kiekendieven in wintertarwe die dreigt te worden overreden door een landbouwwerktuig.....
kostte 1 euro + 1,30 verzendkosten....
maandag 25 januari 2010 om 17:24
quote:Jokejacket schreef op 25 januari 2010 @ 16:53:
Dat zijn al 2 mensen voor de meeting! Ik zal wel ff een lijstje bijhouden Leuke Stefanie!
Wat balen dat je kaarten zo lang onderweg zijn Snjokorn!
Ik denk niet dat ik kom (en dit is níet ironisch bedoeld), ben al van plan om met Pasen 2 weken naar Schotland te gaan dus NL direct daar achteraan zit er even niet in. Ouwehand is wél heel erg leuk.
Ik had ook geen kaartjes in de bus helaas.
Dat zijn al 2 mensen voor de meeting! Ik zal wel ff een lijstje bijhouden Leuke Stefanie!
Wat balen dat je kaarten zo lang onderweg zijn Snjokorn!
Ik denk niet dat ik kom (en dit is níet ironisch bedoeld), ben al van plan om met Pasen 2 weken naar Schotland te gaan dus NL direct daar achteraan zit er even niet in. Ouwehand is wél heel erg leuk.
Ik had ook geen kaartjes in de bus helaas.
Snjókorn falla, á allt og alla
maandag 25 januari 2010 om 17:25
quote:Jokejacket schreef op 25 januari 2010 @ 17:16:
Noa: Wat gaaf dat je een kaart hebt gehad van de meeting! Was het gewoon een official?!?!? Lekker zo'n vakantie met kaartjes in je brievenbus!
Is zeker een fijne binnenkomer zo..
Het was een official (stond landcode met cijfers op).
Met de kaart lezen herkende ik zo een aantal namen van hier dat was echt leuk .
Noa: Wat gaaf dat je een kaart hebt gehad van de meeting! Was het gewoon een official?!?!? Lekker zo'n vakantie met kaartjes in je brievenbus!
Is zeker een fijne binnenkomer zo..
Het was een official (stond landcode met cijfers op).
Met de kaart lezen herkende ik zo een aantal namen van hier dat was echt leuk .
maandag 25 januari 2010 om 18:32
Steph, gefeliciteerd met je een-jaar-lidmaatschap!
Ik had vandaag drie kaartjes in de bus, hartstikke leuk. Een uit Duitsland, uit Thailand en uit Australie. Bij die laatste twee stond erop geschreven dat het hun allereerste kaartje was. Ook toevallig, om twee van die "eerste kaarten" op dezelfde dag binnen te krijgen!
Ik had vandaag drie kaartjes in de bus, hartstikke leuk. Een uit Duitsland, uit Thailand en uit Australie. Bij die laatste twee stond erop geschreven dat het hun allereerste kaartje was. Ook toevallig, om twee van die "eerste kaarten" op dezelfde dag binnen te krijgen!
maandag 25 januari 2010 om 18:59
Hey!!!!
*Steph, gefelicteerd met je 1-jarig lidmaatschap!
*Ook ik had een kaartje van de meeting in Utrecht in de bus!! met alle handtekeningen! Bedankt Steph, voor je leuke kaart.
*JJ, count me in! Dat lijkt me heel gezellig.
*Teigera, ook ik had een kaartje uit Australié in de bus vandaag en die heeft er 7 dagen over gedaan.
En nu ga ik snel naar de kapper, even mijn pony laten knippen, ik moet natuurlijk woensdag wel goed op de film komen! (Verhaal komt wel via Hyves.... later!)
*Steph, gefelicteerd met je 1-jarig lidmaatschap!
*Ook ik had een kaartje van de meeting in Utrecht in de bus!! met alle handtekeningen! Bedankt Steph, voor je leuke kaart.
*JJ, count me in! Dat lijkt me heel gezellig.
*Teigera, ook ik had een kaartje uit Australié in de bus vandaag en die heeft er 7 dagen over gedaan.
En nu ga ik snel naar de kapper, even mijn pony laten knippen, ik moet natuurlijk woensdag wel goed op de film komen! (Verhaal komt wel via Hyves.... later!)
maandag 25 januari 2010 om 19:16
quote:c_estelle schreef op 25 januari 2010 @ 18:59:
Oh, dat is snel zeg! De mijne heeft er 20 dagen over gedaan, en het kaartje uit Thailand 15 dagen.
En mijn kaart naar Brazilie is al meer dan 40 dagen onderweg... boehoe...
Oh, dat is snel zeg! De mijne heeft er 20 dagen over gedaan, en het kaartje uit Thailand 15 dagen.
En mijn kaart naar Brazilie is al meer dan 40 dagen onderweg... boehoe...
maandag 25 januari 2010 om 19:17
Joehoe en nog een hurray.
Mijn kaartje naar de UK heeft er 4 dagen over gedaan.
Gaat nu echt lekker lopen dat postcrossing *kijkt weer blij*
Mag dus nog 2 kaartjes aanvragen, maar eerst morgen maar eens postzegels voor europa kopen want daar ben ik helemaal doorheen.
Steph, gefelciteerd met je 1 jarig jubileum!!!!!
Op naar het volgende, hahaha
Leuk zo een meeting, maar voor mij zal het niks zijn, dan ben ik hopelijk al wel bevallen maar nog iets te pril vrees ik.
Maar die dierentuin is zo geweldig he.
Mijn kaartje naar de UK heeft er 4 dagen over gedaan.
Gaat nu echt lekker lopen dat postcrossing *kijkt weer blij*
Mag dus nog 2 kaartjes aanvragen, maar eerst morgen maar eens postzegels voor europa kopen want daar ben ik helemaal doorheen.
Steph, gefelciteerd met je 1 jarig jubileum!!!!!
Op naar het volgende, hahaha
Leuk zo een meeting, maar voor mij zal het niks zijn, dan ben ik hopelijk al wel bevallen maar nog iets te pril vrees ik.
Maar die dierentuin is zo geweldig he.