Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Hoezo verslavend hé Snoet? Hihi :-) Verwacht je nu maar aan een kaartje terug!
Hihi, vind het ook altijd erg knap als mensen niet meteen 5 kaarten aanvragen. Deed ik meteen al
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Haha ik ook Janna, onmiddellijk 5 adressen en nu moeten ze ook alle 5 onderweg zijn
Bij mij ook hoor. 6 trouwens inmiddels. Alleen als ik geen tijd heb om nieuwe te schrijven heb ik er even minder onderweg...
Stelletje verslaafden zijn we toch ;)
quote:sweetcandy schreef op 15 januari 2010 @ 21:28:

Stelletje verslaafden zijn we toch ;)Moeten we een topic gaan openen op psyche of op gezondheid???
Snjókorn falla, á allt og alla
'Hallo. Ik ben Janna en ik ben verslaafd.'
quote:Janna80 schreef op 15 januari 2010 @ 21:53:

'Hallo. Ik ben Janna en ik ben verslaafd.'

*Hallo Janna, welkom hier*

Hoi, ik ben Snjokorn en ik ben ook verslaafd...
quote:snjokorn schreef op 15 januari 2010 @ 22:21:

[...]

*Hallo Janna, welkom hier*

Hoi, ik ben Snjokorn en ik ben ook verslaafd...

Hoi, ik ben Steph en ik ben verslaafd.

Snoet, nu wachten........
Haha, grappig.. .

Ook ik kijk elke keer of dr nu weer een kaartje in de bus ligt.

Of dat er een hurray bij de mail zit.

Vandaag en gisteren totaal 3 hurray's gekregen en 2 kaartjes binnengekregen.

Mijn kaartje naar Maleisie is ontvangen!
quote:steph schreef op 15 januari 2010 @ 22:43:

[...]

Hoi, ik ben Steph en ik ben verslaafd.

Snoet, nu wachten........

Hoi 'mede-verslaafden',

ik ben Noa-Lynn en ik ben sinds 4 maanden ook verslaafd aan het versturen en ontvangen van kaartjes..
Janna, het zijn kaarten van hier uit de regio en de klederdracht enzo.

Maar ook leuke getekende klederdrachtpoppetjes.

En dieren, vervoersmiddelen, echt van alles wat.

En dan geprijst van 40 cent tot 1 euro.

En natuurlijk heb ik ze dan ook nog netjes betaald Steph, hahaha

Zou anders nooit meer er binnen durven komen.

Snoet, gefeliciteerd met je eerste Hurray!!!!
Anita, 40 cent? Waar woon jij?

De goedkoopste hier is 80 of 90 ct.
MAAK MELDING BIJ PC ALS JE DE VOLGENDE MAIL ONTVANGT:

"Hello with love, Good morning or whatever the weather may be,my name is alisa I'm tall and nice looking girl i just decided to drop you some words just to say hello and how was today, i will like to known more about you, and also i will like to tell you about me,please i will be very happy if you can reply me so that we can go further to known each other. thanks I'm waiting for your reply,(e-mailadres) yours naam."

Dit is de tweede keer dat zij onder een andere gebruikersnaam dit doet bij mij en ik heb het ook gemeld. Hopelijk stopt ze nu eens.

Het is een commentaar, dus iedereen kan het lezen, op een kaart die ik gescand heb (de Dubaikaart).

Precies dezelfde mail weer.
He gets Steph. Uitroeien zo iemand.
Heb jij het gelezen bij die kaart uit Dubai Snjokorn?
Yess mag een kaartje sturen naar Australië! Andere kaartje is weer naar Finland. Gisteren 2 Hurray's ontvangen uit Duitsland en Hongkong! Bij de Hema nieuwe kaartjes aangeschaft.

Tja ben bang dat ik ook verslaafd ben ... er moeten er echt perse 5 tegelijk onderweg zijn ...
quote:steph schreef op 16 januari 2010 @ 10:45:

Heb jij het gelezen bij die kaart uit Dubai Snjokorn?Nee (het is voldoende om dat hier te zien), heb net je kaarten bekeken en bij de Dubai kaart stond: be the first to leave a comment.
*hallo ik ben sweetcandy.... ernstig verslaafd aan postcrossing... eeeeenn ik kom even snel melden dat ik een hurray uit Frankrijk heb en een nieuwe kaart naar Belgie mag*

;)

Eigenlijk heb ik liever dat ik meerdere kaarten mag schrijven in 1 keer..... dus wellicht wacht ik nu eventjes als ik een hurray heb gekregen
Wat een rare mensen soms op PC.

Yeah, ik mag een kaart sturen naar Bangladesh. Toch wel bijzonder niet. Die naar Finland was nl aangekomen. Ze zijn er nu een stuk sneller dan in december (ook wel logisch).

en ja, hier na 3 maanden ook verslaafd. Ik geef het toe.
Hé sweetcandy naar waar in BE? (ik hoop dat ik ooit een kaartje van hier ontvang haha :D )
Kluisbergen, Belgie

Jij komt uit Belgie begrijp ik ?
Kobe, Bangladesh! Sooo!!

Steph, oh.. ik zou het zo moeilijk vinden om haar niet een over the top mailtje terug te sturen... Maar daar schiet je niets mee op. Had je haar een kaart gestuurd? Of hoe komt ze aan de mensen (alleen vrouwen?) die ze een berichtje stuurt? Raar hoor... Daar heb je toch echt genoeg andere sites voor!

Brutsel, Australie is ook leuk!!

Anita, 0,40 cent? In welke eeuw woon leef jij? Beter! Bij mij zijn ze echt altijd minimaal 0,80 cent, vaak 1 euro... En het klinkt ook nog echt leuk ook, die kaarten!

Nou, verder nog steeds niets nieuws te melden... Duitsland en Finland 7 dagen onderweg Kom op mensen! Registreren!!
Ik had dat mailtje ook van Alisa, als commentaar op mijn kaart. Snel weggehaald, stom hoor!
Kobe, wauw Bangladesh. Ook al zo'n land waar je niet snel een kaart heenstuurt.

Janna, ik heb haar netjes een mailtje via pc gestuurd dat het geen datingsite is. In haar profiel bied ze zichzelf ook aan!

Ligaa, ik laat het nog even staan totdat ik iets van Paulo hoor.

Nou verder wel een leuke pc-dag, drie kaarten. Eentje uit Brussel, eentje uit Frankrijk en een tag uit Nieuw-Zeeland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven