Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Joepie! :D

Vandaag, op mijn verjaardag, zaten er tussen de verjaardagspost 2 kaartjes uit het buitenland!

Eén uit Taiwan en de andere uit Zuid-Afrika... :D
Yeah, weer een hurray. En Alisiababe is weer verwijderd.

*vraagt zich af wanneer ze zich weer onder een zoveelste naam meld*
quote:juuf schreef op 16 januari 2010 @ 14:11:

Joepie! :D

Vandaag, op mijn verjaardag, zaten er tussen de verjaardagspost 2 kaartjes uit het buitenland!

Eén uit Taiwan en de andere uit Zuid-Afrika... :DNee, dat meen je niet. Wauw zeg.
Juuf van harte gefelicteerd! Met de kaarten!! En o ja, ook met je verjaardag!

Steph ik denk dat we daar nog wel meer van horen, het is gewoon een spammer, die mensen naar een website wil lokken of geld van mensen wil aftroggelen. Jammer dat deze "criminelen" ook op postcrossing zijn gekomen.
En dit weet ik doordat ik de inhoud van de mail even heb gegoogled en moet je dan zien op hoeveel sites dit exacte bericht terug te vinden is.

Het is denk ik geen 1 persoon (die Alisa heet), maar gewoon een stel oplichters.
Ligaa, daar zat ik ook al aan te denken van dat spammen. Het engels is wel waardeloos zeg.

Juuf, sorry van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Juuf, ten eerste welkom, ten tweede van harte gefeliciteerd!

Ik had vandaag gewoon 5 kaarten, waarvan 4 officials, wow!
Juuf: gefeliciteerd met je verjaardag.
Snjókorn falla, á allt og alla
Juuf; gefeliciteerd! (met je kaartjes en je verjaardag!)

*ziet het al helemaal gebeuren*

'Zeg, wat doe jij eigenlijk voor werk?'

'Eh, ik spam mensen die kaartjes sturen met emails...'
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Janna wat een heerlijke humor.
Juuf gefeliciteerd met je verjaardag en je kaartjes!

Oh ja voor ik het vergeet, ik ben Chrisy en al heel lang verslaafd aan postcrossing (al bijna 4 jaar namelijk!)

Vandaag een hurray uit Australië en een kaartje uit Finland in de bus, een leuke Moomin!

Juuf gefeliciteerd met je verjaardag en je kaartjes.

Het gaat goed hier met de kaartjes, ontvang nu zo'n beetje om de dag 2 kaarten, en ook hurrays. Mijn dochter van 8 zeurt al weken of ze ook mee mag doen met pc... nou even over nagedacht en ja ze heeft een profiel aangemaakt.

Helemaal superblij is ze, zelf een kaartje uitgezocht, gezegd wat ze wilde schrijven, heb dat op een briefje gedaan en het meteen vertaald. Ze heeft net zelf de kaart op de post gedaan. Hahaha ze is helemaal blij ( weet niet of ik er nog zo blij mee ben, maar ze mag van mij 1 kaart per week versturen)

Zo wat een raar bericht van die alisa, nog niet gezien of gehad. Maar zou hem ook direct verwijderen, snap wel dat je hem even laat staan Steph.

Jee wat een leuke landen komen er voorbij... Zuid -Afrika..

Moet gewoon nog even geduld hebben hahaha

Oja ik ben ook verslaafd...
Ja mijn naam is Ligaa en ik ben dus ook verslaafd, sinds oktober vorig jaar. Ik experimenteerde al jaren met penpalling & kaarten sturen, maar sinds ik met PC in aanraking is het bergafwaarts gegaan.

Ik had vandaag een duffe duffe kaart uit NL, ik kan het niet anders zeggen. Vorige keer al een Idrukker (zoek de eikel) en nu weer iets... ik denk hoe kom je er aan. Jammer dat ik hem niet kan plakken hier.

MAAR gelukkig ook een mooie nightview van Moskou met een leuk verhaal en mooie postzegels!
Hee ik heb iets ontdekt, als je op dit topic post krijg je een hurray! Het gebeurde mij zonet.
Nou, eens proberen want zeker twee kaarten hadden allang er kunnen zijn.

Justme, het bericht is verwijderd door postcrossing.
Steph, ik woon in zeeland en ik moet zeggen die van 40 cent zijn nu niet de beste hoor.

Maar soms hebben mensen voorkeur voor iets en dan kan je ze net me zo eentje blij maken.

En gatsie, je hebt gewoon een stalker.

Kobe, gaaf een kaart naar Bangladesh!!!!

Juuf, gefeliciteerd met je verjaardag.

Net thuis van een aantal uurtjes shoppen.

En ja hoor, een kaartje gekocht, alleen is dat voor een collega van mijn man die is opa geworden.

Zulke dingen moet je vieren he.

Bij thuiskomst een volle brievenbus, waaronder de kaarten die ik bij I-drukker heb aangevraagt.

Zien er leuk uit.
Hier nog iemand uit Zeeland en inderdaad zijn hier nog kaartjes te vinden van 0,35 of 0,40 cent maar ook heel veel van 0,80 of meer!
Jee! Gewoon 2 kaartjes in mijn brievenbus! En dat terwijl ik er nu al 2 meer ontvangen heb dan dat er zijn aangekomen.. Allebei leuke, 1 uit Slovenie met een kinderboeken illustratie erop en 1 uit Duitsland met zo'n kaart van de metro stations. En beide een leuk verhaaltje erop!

Hahaha, arme Ligaa.. ik snap al waarom jij Idrukker kaarten stom vindt. (Niet dat ik ze wil krijgen hoor...)
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Leuk Janna, weer 2 kaarten voor jou!!!

Denk dat ik van het weekend nog wel mijn laatste kaartje ga aanvragen, dan heb ik er ook 5 onderweg.

En daarna afwachten maar
quote:Ligaa schreef op 16 januari 2010 @ 15:31:

Hee ik heb iets ontdekt, als je op dit topic post krijg je een hurray! Het gebeurde mij zonet. Mij nog niet gelukt helaas
Juuf...van harte gefeliciteerd!!!

Leuk dat jullie zo veel ontvangen, hier blijft het akelig stil dus ben een klein beetje "jaloers" op jullie hoor!

Heb er wel nog 9 onderweg, dus het zal binennkort wel goedkomen.

Ik doe PC sinds november 2007. Ben daar volgens mij via dit forum op terecht gekomen (toen was ik hier alleen nog meelezer, want ik forum zelf nog maar kort).
ik had er nog nooit van gehoord maar vind dit een superleuk idee! Ik ga ook meedoen :D
Ik bestel ook de kaartjes van Idrukker, maar zou het niet durven omdie naar iemand in NL te sturen.... Die krijgen van mij alleen maar gepaste kaarten...

Even een lijstje:

Canada44 dagen

Belarus 27 dagen

Usa 14 dagen

rest onder de 8

Heb 6 expired...

180 verzonden

174 ontvangen

11 onderweg
Wat leuk sangsaa...

Je bent gewaarschuwd... wij zijn al besmet met deze verslaving.
ik heb er meer ontvangen (154) dan verzonden (153)...da's ook best apart eigenlijk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven