Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
quote:Mittens schreef op 16 januari 2010 @ 16:32:

ik heb er meer ontvangen (154) dan verzonden (153)...da's ook best apart eigenlijk...Ja, dat heb ik dus ook, 2 meer ontvangen dan verzonden...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Leuk Sangsaa, pas wel op het is verslavend.

Mittens, dat komt weleens voor 1of2 meer ontvangen maar dat word wel weer rechtgetrokken.
Justme 44 dagen is wel lang zeg voor Canada, is diegene wel regelmatig online?

Ja pas op Sangsaa, het is zeer verslavend! Nou ja, ben je iig 2 keer gewaarschuwd :D

edit: 3 keer!
Sangsaa, welkom hier! Veel plezier!

Enne, Justme heeft de disclaimer al genoemd zie ik! Het is echt verslavend...
Hahaha, goed, meteen 4x zie ik... het is dus verslavend...
Ligaa Ja ze is regelmatig online, is ook nr zoveel van canada, dus gewoon afwachten..
Gefeliciteerd Juuf !!

Ooeeeh ik krijg komende week mijn 39 kaarten binnen die ik van internet heb (als het allemaal goed gaat tenminste haha!) en ook kaarten van I-drukker. Ik heb die besteld met de naakte kat en 'pimp' erop. Die vond ik wel erg grappig en ook goed te gebruiken voor het buitenland, aangezien er verder geen nederlandse tekst op staat.

Bij mijn winkeltje om de hoek heb ik vandaag weer 10 kaarten van Nijmegen gekocht.. zijn maar 35 cent per stuk en 10 voor 2,95. Dat zijn niet de mooiste kaarten, maar mooi genoeg voor mensen die om een cityview vragen of een raar profiel hebben ;)

Zo, dit was weer het nieuws-bulletin vanuit Nijmegen, ik wens u allen een fijne avond en tot de volgende keer ;D
Oh BTW over die Alisa.... ze kunnen toch gewoon een blokkade op haar IP-adres van haar computer zetten? dan komt ze met haar eigen computer in ieder geval niet meer op postcrossing ;)
hihi jullie zijn wel heel erg zie ik....

Ik heb net meteen een profiel aangemaakt en m'n eerste adres opgevraagd :D

het is een middelbare scholiere uit China, helemaal leuk!

(ik voel inderdaad een verslaving aankomen)
Medeverslaafden... hoe lang denken jullie dat Sangsaa het vol gaat houden om slechts 1 kaartje onderweg te hebben????

Leuk Sangsaa, weer een enthousiasteling er bij.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:snjokorn schreef op 16 januari 2010 @ 17:09:

Medeverslaafden... hoe lang denken jullie dat Sangsaa het vol gaat houden om slechts 1 kaartje onderweg te hebben????

Leuk Sangsaa, weer een enthousiasteling er bij.Ik ben bang dat Sangsaa heel snel een 2de, 3de of zelfs 4de en 5de kaartje aanvraagt .
na 4 dagen is mn eerste kaartje in finland aangekomen

wat is eigenlijk een hurray?
Sangsaa, en? Al een 2de, 3de, 4de en 5de adres aangevraagd?

Trolletje, een hurray is een 'hoera, je kaart naar ... is aangekomen!' bericht in je mailbox!
Trolletje, je hebt er dus al 1 gehad! Leuk!
Sweetcandy, ja maar als het meerdere (wat word vermoed) personen zijn niet echt.
Trolletje gefeliciteerd met je eerste hurray.
janna thanx voor het anwoord ik heb idd mn eerste hurray ben zo nieuwsgierig wanneer de anderen aankomen en wanneer ik zelf kaartjes ontvang hihi

thanks steph.. ut is zo verslavend :p
Hallo, ook hier een verslaafde

Juuf, van harte gefeliciteerd. Leuk dat je verjaardagskaarten uit het buitenland hebt gekregen. Heb je je verjaardag op PC aangegeven of is het toeval? Ik postcross nog geen jaar dus ik weet niet hoe dat gaat.

Helaas geen Hurrays

Maar ik heb vandaag een heel mooie kaart uit Lithouwen gekregen. Kijk maar:

Mooie kaart c_estelle.

*offtopic, wil je nog sokken hebben????*
Trolletje, gefeliciteerd met je eerste hurray!!!!!

En ik denk dat Sangsaa, nu gewoon al vijf kaartjes aan het schrijven is hoor.

Ik ga in ieder geval NU mijn vijfde aanvragen, hahaha
Snjokorn, ik zou een web winkeltje beginnen hoor!

Hahaha, Anita! Ik denk het ook!
Mijn nummer 5 mag naar de USA!!!

Weer een verre, dat gaat lekker.
quote:Janna80 schreef op 16 januari 2010 @ 19:17:

Snjokorn, ik zou een web winkeltje beginnen hoor!

Hahaha, Anita! Ik denk het ook!Heb nog niet genoeg voorraad opgebouwd.....
Hahaha, op bestelling dan. Maat, kleur... Denk dat het prima loopt. Alleen alle forummers al, hihi!
quote:Janna80 schreef op 16 januari 2010 @ 19:42:

Hahaha, op bestelling dan. Maat, kleur... Denk dat het prima loopt. Alleen alle forummers al, hihi!

Ik heb nu 8 paar af waarvan 5 paar naar NL zijn gegaan en 1 maandag gepost wordt....

Eigenlijk was het een flauw grapje op het SAAI! topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven