Postcrossing 5
vrijdag 16 juli 2010 om 21:34
Tine: kaartje was niet echt byzonder ook niet lelijk hoor maar een beetje gewoontjes. Een haven met brug.
Het is hier zo dat als je zelf ontslag neemt, je de eerste 40 werkdagen geen recht hebt op een uitkering (ik had gelukkig op tijd een nieuwe baan en een buffer voor een paar weken) maar volgens mij mogen ze je niet ontslaan vanwege ziekte. Verstandig om naar de bedrijfsarts te gaan. Kijken wat hij voor oplossingen kan verzinnen.
Het is hier zo dat als je zelf ontslag neemt, je de eerste 40 werkdagen geen recht hebt op een uitkering (ik had gelukkig op tijd een nieuwe baan en een buffer voor een paar weken) maar volgens mij mogen ze je niet ontslaan vanwege ziekte. Verstandig om naar de bedrijfsarts te gaan. Kijken wat hij voor oplossingen kan verzinnen.
Snjókorn falla, á allt og alla
vrijdag 16 juli 2010 om 21:38
quote:tine2804 schreef op 16 juli 2010 @ 21:20:
Noa, daar had ik dan weer niet over nagedacht, misschien is het iets om eens uit te zoeken... Het zou jou in ieder geval een hoop rust geven.
Het zou mij heel goed uit komen als ik zo ontslag kan nemen, jammer genoeg zie ik dat je niet zomaar ww krijgt als je zelf ontslag neemt.
Ben even wezen googlen, de gedachte was echt wel goed.
Noa, daar had ik dan weer niet over nagedacht, misschien is het iets om eens uit te zoeken... Het zou jou in ieder geval een hoop rust geven.
Het zou mij heel goed uit komen als ik zo ontslag kan nemen, jammer genoeg zie ik dat je niet zomaar ww krijgt als je zelf ontslag neemt.
Ben even wezen googlen, de gedachte was echt wel goed.
vrijdag 16 juli 2010 om 21:45
Ik heb jammer genoeg ook geen buffer opgebouwd...
Ben pas verhuisd dus het geld houd ook echt op aan het eind van de maand .
Een mogelijkheid is iets anders vast werk te vinden.
De bedrijfsarts schijnt ook meer van de wetten en regels te weten wat dat betreft, ik google me nu een slag in de rondte.
Mn zus stelde het als feit dat ik thuis was ook al had ik het niemand gezegd dat ik thuis was .
Denk dat ze vermoed dat ik al langer thuis ben inmiddels.
Ben pas verhuisd dus het geld houd ook echt op aan het eind van de maand .
Een mogelijkheid is iets anders vast werk te vinden.
De bedrijfsarts schijnt ook meer van de wetten en regels te weten wat dat betreft, ik google me nu een slag in de rondte.
Mn zus stelde het als feit dat ik thuis was ook al had ik het niemand gezegd dat ik thuis was .
Denk dat ze vermoed dat ik al langer thuis ben inmiddels.
vrijdag 16 juli 2010 om 22:00
tine --> nou de opwarmlasagne was eigenlijk verdacht lekker, misschien ook omdat ik de rest van de dag mijzelf een beetje heb laten verhongeren, maar hij is zekers wel aan te raden!
Snjokorn --> misschien een hele suffe vraag hoor, maar hoe is het weer nu eigenlijk bij jou? (wat je je wel niet kan afvragen op zo'n vrijdagavond)
Noa_lynn --> ik haal nu uit je laatste stukje dat je familie het helemaal niet weet dat het niet zo lekker met je gaat? ik kan het verkeerd begrijpen hoor maar het is lijkt mij ook lekker dat je je verhaal "in real life" kwijt kan... excuses als ik het verkeerd begrijp hoor.,
Snjokorn --> misschien een hele suffe vraag hoor, maar hoe is het weer nu eigenlijk bij jou? (wat je je wel niet kan afvragen op zo'n vrijdagavond)
Noa_lynn --> ik haal nu uit je laatste stukje dat je familie het helemaal niet weet dat het niet zo lekker met je gaat? ik kan het verkeerd begrijpen hoor maar het is lijkt mij ook lekker dat je je verhaal "in real life" kwijt kan... excuses als ik het verkeerd begrijp hoor.,
vrijdag 16 juli 2010 om 22:04
Het is hier al een heleboel dagen heerlijk weer. Heb nu al 3 dagen een zomerjurkje aan (voor jullie heel normaal, hier een ongekende luxe). Op dít moment (en dan ook écht nu) is er gen wolkje aan de lucht. Zonnetje nog redelijk hoog aan de hemel (officieel geen nacht de komende weken!!!). Temperaturen van zon 18-20° in de schaduw, en dus ruim 20 graden in de zon. Vandaag een briesje uit het noorden dat wat kil aanvoelde.
Komende dagen blijft het hier zo lekker.
Heb gisteren de BBQ maar aangestoken en dat ga ik morgen weer doen
Komende dagen blijft het hier zo lekker.
Heb gisteren de BBQ maar aangestoken en dat ga ik morgen weer doen
vrijdag 16 juli 2010 om 22:27
quote:chayuz schreef op 16 juli 2010 @ 22:00:
Mijn ouders update ik elke dag even, ook al vind ik het moeilijk het te zeggen.
Geeft niet, ben heel blij dat je (jullie allemaal eigenlijk...) met mij meedenkt.
Dr zullen er genoeg zijn die IRL niets zeggen.
Heb het eerste moment van aanvaring op mn werk eerst hier neer gepent, topic geopend en toen mn ouders gebeld en naar mn vader gevraagd.
Die reageert een stuk rustiger, toont eerst begrip enzo.
Mn moeder wordt eerst boos en daarna draait ze bij, dus vertelde ik het eerst aan mn vader.
Nu wisten mn ouders ook pas rond 17 uur dat ik ziek thuis ben hoor .
Maar mn zus ging er denk vanuit dat ik al langer ziek thuis was ofzo.
Zij vond het woensdag al beter dat ik thuis bleef maar ik wilde door, alleen kon en ging het niet.
Mijn ouders update ik elke dag even, ook al vind ik het moeilijk het te zeggen.
Geeft niet, ben heel blij dat je (jullie allemaal eigenlijk...) met mij meedenkt.
Dr zullen er genoeg zijn die IRL niets zeggen.
Heb het eerste moment van aanvaring op mn werk eerst hier neer gepent, topic geopend en toen mn ouders gebeld en naar mn vader gevraagd.
Die reageert een stuk rustiger, toont eerst begrip enzo.
Mn moeder wordt eerst boos en daarna draait ze bij, dus vertelde ik het eerst aan mn vader.
Nu wisten mn ouders ook pas rond 17 uur dat ik ziek thuis ben hoor .
Maar mn zus ging er denk vanuit dat ik al langer ziek thuis was ofzo.
Zij vond het woensdag al beter dat ik thuis bleef maar ik wilde door, alleen kon en ging het niet.
vrijdag 16 juli 2010 om 22:34
quote:chayuz schreef op 16 juli 2010 @ 22:07:
oeh nou heb ik helemaal de behoefte om jou kant op te komen, dat zijn gewoon de ideale temperaturen! heerlijk!
is dat niet heel raar als het niet officieel nacht is de komende weken? (sorry ben nogal nieuwschierig)
Ik moet oppassen dat ik niet te laat naar bed ga (heb expres altijd een horloge om). Heb het wel eens gepresteerd om om 21.00 uur de BBQ aan te steken.... de dag daarna moest ik wél gewoon werken.
Gelukkig heb ik geen probleem om met licht te gaan slapen
oeh nou heb ik helemaal de behoefte om jou kant op te komen, dat zijn gewoon de ideale temperaturen! heerlijk!
is dat niet heel raar als het niet officieel nacht is de komende weken? (sorry ben nogal nieuwschierig)
Ik moet oppassen dat ik niet te laat naar bed ga (heb expres altijd een horloge om). Heb het wel eens gepresteerd om om 21.00 uur de BBQ aan te steken.... de dag daarna moest ik wél gewoon werken.
vrijdag 16 juli 2010 om 22:39
quote:snjokorn schreef op 16 juli 2010 @ 22:34:
Oei das laat, of de volgende ochtend wel heel erg vroeg .
Best goed plan om goed de tijd in de gaten te houden...
Geniet lekker van het mooie weer en de kans om een zomerjurkje aan te kunnen.
Bij mij moet het echt heel heel heel donker zijn in mn slaapkamer anders slaap ik mooi niet.
Oei das laat, of de volgende ochtend wel heel erg vroeg .
Best goed plan om goed de tijd in de gaten te houden...
Geniet lekker van het mooie weer en de kans om een zomerjurkje aan te kunnen.
Bij mij moet het echt heel heel heel donker zijn in mn slaapkamer anders slaap ik mooi niet.
vrijdag 16 juli 2010 om 22:42
Doe ik zeker. Dank je wel
Ik denk dat ik zo maar eens een paar adressen ga aanvragen en dan nog even een stukje ga wandelen (zal m'n fototoestel meenemen en kijken of ik een leuk kiekje hier kan plaatsen.
Mijn oogleden zijn goede luikjes, komt geen sprankje licht doorheen 's nachts
Ik denk dat ik zo maar eens een paar adressen ga aanvragen en dan nog even een stukje ga wandelen (zal m'n fototoestel meenemen en kijken of ik een leuk kiekje hier kan plaatsen.
Mijn oogleden zijn goede luikjes, komt geen sprankje licht doorheen 's nachts
vrijdag 16 juli 2010 om 22:45
Noa_lynn --> je komt er wel hoor
Snjokorn --> hmm dat lijkt mij toch erg raar allemaal, je biologische klokt gaat dan wel erg bijzonder tikken lijkt mij!
Ow wacht, ik zit op het postcrossingtopic, laat ik daaro ok even een melding over maken,
Ik had een Hurray uit China
Nu ga ik zo lekker slapen en morgen rommelmarkten. i LOVE rommelmarkten
Snjokorn --> hmm dat lijkt mij toch erg raar allemaal, je biologische klokt gaat dan wel erg bijzonder tikken lijkt mij!
Ow wacht, ik zit op het postcrossingtopic, laat ik daaro ok even een melding over maken,
Ik had een Hurray uit China
Nu ga ik zo lekker slapen en morgen rommelmarkten. i LOVE rommelmarkten
vrijdag 16 juli 2010 om 23:50
Halllooooo iedereen!
Ik ben weer terug en heb alle pagina's bijgelezen. Ik reageer op enkele dingen, sorry als ik iets belangrijks over heb geslagen.
Steph, gaaf zo'n pc-shirt.
C_estelle, ik heb mijn profiel ook niet op in-actief gezet hoor. Ik was 12 dagen weg. Flow-vakantieboek? Daar moet ik meer over weten....
Kaatje, die kaart uit Hawaii is erg gaaf. Heb je 'm al ontvangen? Of heb ik daar overheen gelezen?
Snjokorn, dankjewel! Lief dat je mij toch nog een fijne vakantie wenst. De vulkaan heeft zich inderdaad rustig gehouden. Helaas verliep ook deze reis niet zoals het moest. (Naast mijn 3 pogingen een paar weken geleden tijdens de aswolken) Wil er niet teveel over kwijt in verband met herkenbaarheid maar het komt er op neer dat we naar een andere plaats moesten doorreizen dan waar we eigenlijk naar toe zou gaan. Hierdoor 2 dagen minder vakantie gehad. Nieuwe locatie was beduidend minder.... Vakantie was dan ook niet echt zoals het had moeten zijn.
Tine, gefeliciteerd met je huis!
Welkom LookLikeMerel.
Chrisy, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik ga zo maar eens lekker slapen. Net terug van vakantie, op naar het volgende uitje... Dit weekend naar de Zwarte Cross.
Bij thuiskomst lagen er 5 kaarten op mijn mat. Leuk leuk! Ik mag nog een stuk of 6 nieuwe adressen aanvragen, maar wacht daar nog even mee.
Ik ben weer terug en heb alle pagina's bijgelezen. Ik reageer op enkele dingen, sorry als ik iets belangrijks over heb geslagen.
Steph, gaaf zo'n pc-shirt.
C_estelle, ik heb mijn profiel ook niet op in-actief gezet hoor. Ik was 12 dagen weg. Flow-vakantieboek? Daar moet ik meer over weten....
Kaatje, die kaart uit Hawaii is erg gaaf. Heb je 'm al ontvangen? Of heb ik daar overheen gelezen?
Snjokorn, dankjewel! Lief dat je mij toch nog een fijne vakantie wenst. De vulkaan heeft zich inderdaad rustig gehouden. Helaas verliep ook deze reis niet zoals het moest. (Naast mijn 3 pogingen een paar weken geleden tijdens de aswolken) Wil er niet teveel over kwijt in verband met herkenbaarheid maar het komt er op neer dat we naar een andere plaats moesten doorreizen dan waar we eigenlijk naar toe zou gaan. Hierdoor 2 dagen minder vakantie gehad. Nieuwe locatie was beduidend minder.... Vakantie was dan ook niet echt zoals het had moeten zijn.
Tine, gefeliciteerd met je huis!
Welkom LookLikeMerel.
Chrisy, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik ga zo maar eens lekker slapen. Net terug van vakantie, op naar het volgende uitje... Dit weekend naar de Zwarte Cross.
Bij thuiskomst lagen er 5 kaarten op mijn mat. Leuk leuk! Ik mag nog een stuk of 6 nieuwe adressen aanvragen, maar wacht daar nog even mee.
zaterdag 17 juli 2010 om 01:11
Mijn woonplaats was vanavond letterlijk "hot news"! Een flinke brand op de hei hier vlakbij. Het stinkt buiten een uur in de wind en de hele middag en avond hebben hier enorme militaire helikopters met dubbele propellers met van die grote waterzakken eronder hangend over mijn huis gevlogen. Best wel intimiderend. Het zwemven werd 's middags snel ontruimd, dochter was gelukkig een dorp verderop in een plas aan het zwemmen. Ik zal maandagochtend de schade wel zien als ik mijn wekelijkse rondje wandel.
On topic: 2 hurrays, uit Finland en NL. De nieuwe kaarten gaan naar Groot-Brittanie en weer NL. Ik heb nog niet besloten welke kaarten ik ga verzenden. Het zijn allebei profielen van PC-ers met meer dan 1000 kaarten en dan wordt het moeilijk nog iets origineels te verzenden.
@Chayuz > hadden ze niet ook nog andere leuke kaarten bij dat drukkerijmuseum, iets met letters ofzo?
Ach arme, met je lasagne. Ik had vandaag een bedrijfspresentatie, gevolgd door een geweldig buffet en vanavond had zoon een schoolfeest en het laatste uur daarvan mochten de ouders er ook bij zijn en wat daar allemaal voor lekkers gepresenteerd werd...
@Tine > hier om de hoek zit een kangoeroefarm (ze hebben ook lama's en herten), er wil vast wel een van de jongen een traantje voor je laten, ze eindigen toch in de pan .
@Kozoo > ik ben benieuwd naar je haakwerkjes, ik zal eens gaan zoeken of ik die plaatjes ervan kan vinden.
@Chrisy > gefeliciteerd met de slippen van je zoon. Welke kleur volgt nu?
@Noa > ik heb al heel veel goede raad voorbij zien komen, ik kan er weinig meer aan toevoegen. Je moet maar zo denken: volgend jaar om deze tijd heb je het vast prima naar jouw zin op een gezellige nieuwe werkplek
Ik ga nu eens mijn bed in. Heerlijk, een heel weekend voor de boeg zonder afspraken!
On topic: 2 hurrays, uit Finland en NL. De nieuwe kaarten gaan naar Groot-Brittanie en weer NL. Ik heb nog niet besloten welke kaarten ik ga verzenden. Het zijn allebei profielen van PC-ers met meer dan 1000 kaarten en dan wordt het moeilijk nog iets origineels te verzenden.
@Chayuz > hadden ze niet ook nog andere leuke kaarten bij dat drukkerijmuseum, iets met letters ofzo?
Ach arme, met je lasagne. Ik had vandaag een bedrijfspresentatie, gevolgd door een geweldig buffet en vanavond had zoon een schoolfeest en het laatste uur daarvan mochten de ouders er ook bij zijn en wat daar allemaal voor lekkers gepresenteerd werd...
@Tine > hier om de hoek zit een kangoeroefarm (ze hebben ook lama's en herten), er wil vast wel een van de jongen een traantje voor je laten, ze eindigen toch in de pan .
@Kozoo > ik ben benieuwd naar je haakwerkjes, ik zal eens gaan zoeken of ik die plaatjes ervan kan vinden.
@Chrisy > gefeliciteerd met de slippen van je zoon. Welke kleur volgt nu?
@Noa > ik heb al heel veel goede raad voorbij zien komen, ik kan er weinig meer aan toevoegen. Je moet maar zo denken: volgend jaar om deze tijd heb je het vast prima naar jouw zin op een gezellige nieuwe werkplek
Ik ga nu eens mijn bed in. Heerlijk, een heel weekend voor de boeg zonder afspraken!
zaterdag 17 juli 2010 om 09:10
Juuf, balen van je vakantie, maar ik hoop dat je wel hebt kunnen genieten van de dingen die wel goed gingen fijn dat je weer terug bent!
Neferisis, bah, dat is niet tof die brand, heb het nieuws nog niet aangezet deze ochtend maar ik hoop dat ze het snel onder controle hebben! wat die andere kaarten betreft, geen idee, ik was zo druk op die kinderen aan het letten dat ze hun vingers niet onder de drukpers zouden leggen
die mc escher kaarten zag ik vanuit mijn ooghoek!
Snjokorn, tot zo, ik zit in het vliegtuig naar je toe
Neferisis, bah, dat is niet tof die brand, heb het nieuws nog niet aangezet deze ochtend maar ik hoop dat ze het snel onder controle hebben! wat die andere kaarten betreft, geen idee, ik was zo druk op die kinderen aan het letten dat ze hun vingers niet onder de drukpers zouden leggen
Snjokorn, tot zo, ik zit in het vliegtuig naar je toe
zaterdag 17 juli 2010 om 12:28
Jokejacket ook vandaag zat je kaartje er niet bij....
vandaag alleen een offical uit Litouwen en een hurray uit Japan.
De volgende slipkleur is blauw voor degene die het vroeg.
Juuf welkom terug en wat jammer dat de vakantie niet was waarop je gehoopt had (en voor had geboekt).
Snjo mooie foto's.
Straks nog even boodschappen doen en oudste wegbrengen voor een "niet" slaap feestje. Zelf nog 1 avondje werken van dit theaterseizoen en dan een lange vakantie tot september.
vandaag alleen een offical uit Litouwen en een hurray uit Japan.
De volgende slipkleur is blauw voor degene die het vroeg.
Juuf welkom terug en wat jammer dat de vakantie niet was waarop je gehoopt had (en voor had geboekt).
Snjo mooie foto's.
Straks nog even boodschappen doen en oudste wegbrengen voor een "niet" slaap feestje. Zelf nog 1 avondje werken van dit theaterseizoen en dan een lange vakantie tot september.
zaterdag 17 juli 2010 om 12:53
zaterdag 17 juli 2010 om 14:37
*komt ook weer eens kijken*
Ik heb heel veel kaartjes besteld (en al wat daar van ontvangen)... volgens mij kan ik weer jaren vooruit als alles binnen is!
Ook weer 3 kaartjes ontvangen vandaag, 2 leuke.. eentje niet echt..
Komende week de zomerfeesten hier (4-daagse!). Heb een stoeltje aangeschaft en ga komende week een leuk plekje zoeken langs de route
Sorry voor de ego-post, volgende keer meer!
Ik heb heel veel kaartjes besteld (en al wat daar van ontvangen)... volgens mij kan ik weer jaren vooruit als alles binnen is!
Ook weer 3 kaartjes ontvangen vandaag, 2 leuke.. eentje niet echt..
Komende week de zomerfeesten hier (4-daagse!). Heb een stoeltje aangeschaft en ga komende week een leuk plekje zoeken langs de route
Sorry voor de ego-post, volgende keer meer!
zaterdag 17 juli 2010 om 17:38
Ik beken..... ik het flow-vakantieboek gekocht.
En heb net het "elke-dag-een-zinnetje" boekje in elkaar gezet.
Ga vanavond oppassen, dus 1x raden wat ik meeneem om te lezen....
Verder 1 kaartje uit Duitsland en 2 hurray's. Het lijkt wel vakantietijd.
Morgen maar weer 2 adressen aanvragen.
@ Noa lynn, hardstikke goed, op zoek naar een baan die bij je past.
Prettige avond
En heb net het "elke-dag-een-zinnetje" boekje in elkaar gezet.
Ga vanavond oppassen, dus 1x raden wat ik meeneem om te lezen....
Verder 1 kaartje uit Duitsland en 2 hurray's. Het lijkt wel vakantietijd.
Morgen maar weer 2 adressen aanvragen.
@ Noa lynn, hardstikke goed, op zoek naar een baan die bij je past.
Prettige avond