Postcrossing 5

04-05-2010 22:53 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier doen we verder aan postcrossing!

Voor uitleg en kaartenwinkels, zie eerste post!
Gesprek gehad met de bedrijfsarts en ik kom terug en dr ligt weer een kaartje in de brievenbus :-).

Dit keer uit Finland maar zonder ID erop.

De korte versie:

De bedrijfsarts adviseert om in gesprek te gaan met de bedrijfsleider en verder is tie het met de huisarts eens dat ik daar weg moet gaan.

Verder stelt ie een time-out voor, om alles te regelen en zelf orde op zaken te stellen.
Wow, jullie schrijven echt veel! Vind t wel lastig nog om me erin te mengen mee te bemoeien , maar dat komt vast nog wel

Eén hele leuke huray vandaag! Van een jongen uit Roemenië. Op zn profiel staat dat 'ie van auto's, fietsen en vliegtuigen houdt, maar ik had bedacht dat ie voetbal ook wel leuk zou vinden i.v.m. t WK en Nederland in de finale, dus een leuke oranje kaart gestuurd. Blijkt 'ie (al 20 jaar) echt fan te zijn van t Nederlands elftal, super grappig!

Mag nu een kaartje sturen naar Zwitserland, naar iemand met een leeg profiel...Wat sturen jullie meestal in zo'n geval? En wat schrijf je dan op je kaart?
Noa_lynn: Klinkt wel goed, dat advies van die bedrijfsarts.

Looklikemerel: iemand met een leeg profiel kan een I-drukker kaart krijgen of iets anders heel simpels (kaart van de stad/het land) met een tekst(je) over de kaart of een simpel weerpraatje.

Leuk, zo'n enthousiaste hurray.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:snjokorn schreef op 19 juli 2010 @ 17:45:

Noa_lynn: Klinkt wel goed, dat advies van die bedrijfsarts.

Ja vond het zeker, vind het dan wel weer moeilijk om de juiste stappen nu te zetten.

Nu op naar de sollicitatie en hopen dat die positief uitpakt.

Hij (de bedrijfsarts) gaf zelfs al aan dat als ik aan mijn opzegtermijn gehouden zou worden dat hij dan mogelijk kan adviseren (aan mijn bedrijfsleider) dat niet te doen.

Is een win-win situatie voor beide partijen zei die.

Verder zei die: Solliciteren, solliciteren en nog eens solliciteren!

Daar waren we het ook heel snel over eens .
quote:looklikemerel schreef op 19 juli 2010 @ 17:36:

Wow, jullie schrijven echt veel! Vind t wel lastig nog om me erin te mengen mee te bemoeien , maar dat komt vast nog wel

Je mag je dr gewoon in mengen hoor, wat mij betreft.

Snap dat het lastig is, de vaste stamgasten hier hebben nu al 5 topics volgeschreven en die kennen elkaar aardig.

Ikzelf zit er nu bij sinds 2 of 3 topics terug.

We zijn bijna, bijna, bijna toe aan een 6de topic .
Zazana -- > Wreck This Journal werkt aardig verslavend, ik heb hem nu zo goed als uit maar kan het nog niet laten sommige pagina’s alsnog aan te passen!

Stefanie -- > jah maar, geduld is moeilijk! Ik zeg, een meeting met eerst een cursus haken gevolgd door kaartjes schrijven ;) en tjees, wat heb jij een verschrikkelijke kaart ontvangen, snap niet waar mensen het lef vandaan halen hoor! Maar je hebt er goed op gereageerd :D en ook voor jou ben ik aan het duimen voor een gesprek!

Tine -- > en is Shrek leuk? Heel erg maar deel 3 heb ik nog steeds niet gezien (sneu) maar als ik hem kijk ga ik toch voor Donkey, i just LOVE donkey!

Chrissy -- > en was de BBQ geslaagd?

Noa_lynn -- > jij bent heus wel goed bezig! Applaus voor je *klapperdeklap* Ik vind het echt al top van je dat je zelf actie onderneemt en je naar je eigen gevoel luistert. Ben al druk voor je aan het duimen voor je gesprek. Is het echt iets wat je tof lijkt om te doen? (ow en die megameeting lijkt mij dan weer niks, het zou voor mij al een hele stap zijn om op een vivapostcrossingmeeting te komen)

Snjokorn -- > is het nog gelukt met je boekenkast?

Kozoo -- > kan ik een cursus bij je volgen, wat een snoezige nijntjes!

Kaatje -- > jij bent ook wel goed op dreef met je kaarten, helemaal leuk!

JokeJacket -- > geniet van je vakantie (beetje laat nu maar wel gemeend!)

Looklikemerel -- > gewoon mee bemoeien hoor, je moet toch ergens beginnen ;) en tjah naar een leef profiel, die krijgt meestal van mij zo’n goedkoop “groetjes uit” kaartje!

En jeetje, alweer toe aan de 6e topic? We gaan als een speer!

Zelf was ik vandaag niet zo gezellig, was erg vroeg opgestaan om naar mijn werk te gaan gezien onze feestweek en er bleken uiteindelijk te weinig kinderen te zijn van onze groep dus na 2 uur kon ik weer naar huis (nou jah, ze vroeg wie weg wou toen heb ik het aangeboden want anders was ik donderdag diegene die weg moet, maar die dag heb ik georganiseerd met een paar anderen dus daar wil ik natuurlijk wel graag bij zijn!) Maar vanmiddag heb ik mijzelf getrakteerd op een bos Zonnebloemen die overal verspreid staat nu en bij thuiskomst lag er een kaartje uit Italie in de brievenbus dus nu ben ik weer wat meer te genieten!

Oeh en er ligt een hele lading scrabbleblokjes te drogen hier :D ben zo benieuwd hoe het gaat worden!

Hmmm nog 1 dag en ik heb mijn 1e expired kaart  en met een beetje pech over 9 dagen mijn tweede! SIP!
Boehoe, ik kan gewoon niet registreren op PMK vandaag

Dus helaas morgen pas postzegels bestellen (dan doe ik dat wel op mijn werk )

Helaas kon ik mezelf niet langer bedwingen en heb ik weer nieuwe adressen aangevraagd. Omdat mijn kaartje naar Thailand aangekomen was mocht ik 4 adressen aanvragen. Gelukkig dit keer geen Finland of USA:

Tsjechie

Engeland

Rusland

Duitsland

De kaartjes zijn al geschreven, er zit een postzegel op en ready to go to the mailbox!!
quote:chayuz schreef op 19 juli 2010 @ 18:57:

Noa_lynn -- > jij bent heus wel goed bezig! Applaus voor je *klapperdeklap* Ik vind het echt al top van je dat je zelf actie onderneemt en je naar je eigen gevoel luistert. Ben al druk voor je aan het duimen voor je gesprek. Is het echt iets wat je tof lijkt om te doen?

Mijn WTJ gaat morgen mee naar het bezoek van mn nichtjes .

De meiden, 6 en 7 jaar, kunnen hun naam en een aantal woordjes al zelf schrijven dus ik als trotse tante laat ze gerust mee wrecken .

Hmm expired kaarten zijn zo niet leuk...

Ik heb dr ook een aantal staan, heb dr eens een paar na gestuurd maar daar is dr maar 1 van geregistreerd toen.

Nog maar een 400 reacties en we zitten aan ons 6de topic, heus waar .

Wij schrijven ook heel niet veel, echt niet...

Wie weet gaan wij binnenkort ook wel weer meeten van dit topic, dan kom je gewoon wel hoor.

WIj zijn hele gezellige kletskouzen al zeg ik het zelf, in april was de meeting echt top!

Vond het doodeng vooraf maar eenmaal bij elkaar en even gepraat was het alsof je elkaar al langer kende.

Wat mijn sollicitatie betreft, nee het lijkt me niet mijn ding maar wel een tijdelijk ding.

Voor nu moet ik echt kiezen voor mezelf, hoe moeilijk ik het ook vind.

Heb nooit mezelf voor mijn werk laten gaan, dat is nu best vreemd.

Krijg veel steun, o.a. van mn naaste buurvrouw; moet gewoon aankloppen als het niet gaat zei ze daarstrax.

Mezelf kennende doe ik dat dan weer niet.

Enne Chayuz, Snjokorn en alle anderen die meedenken en meelezen...

Ik vind jullie echt schatten en zo enorm lief dat je zo mee denkt met mij.

Had ik niet gedacht eigenlijk, maar het doet zo enorm goed.
Chayuz: 't is gelukt met de boekenkast hoor. Ben zelfs heel origineel (al zeg ik het zelf). Ik heb de kast namelijk op z'n zijkant gelegd en is het dus een boekenbuffetkast geworden. Ben er blij mee.

Noa_lynn: fijn is dat he, dat je hier lekker even je verhaal kwijt kan (en lieve reacties krijgt). Hier nog een voor jou. Gewoon zomaar.
quote:noa_lynn schreef op 19 juli 2010 @ 20:21:

[...]

Wie weet gaan wij binnenkort ook wel weer meeten van dit topic, dan kom je gewoon wel hoor.

WIj zijn hele gezellige kletskouzen al zeg ik het zelf, in april was de meeting echt top!

Vond het doodeng vooraf maar eenmaal bij elkaar en even gepraat was het alsof je elkaar al langer kende.

Volgens mij zei je dit tegen mij, toch? Denk dat ik later wel in zal zijn voor een meeting hoor, in het kader van 'nieuwe mensen leren kennen': altijd goed! Maar eerst maar even hier nog...

Weet niet meer wie het zei/vroeg, maar mn zus schrijft hier nog niet mee. De combi pc en mijn schuifpuiblunder was voor haar wel herkenbaar geweest, had ze vast op gereageerd (hier of irl).

Naar Zwitserland met leeg profiel gaat een kaartje met een 'oud Hollandsch' printje, had een goedkoop setje bij de AH gescoord. (Ga zo trouwens 'es de lijst met leuke adresjes in de OP uitpluizen).
Noa_lynn, nou ik ben blij dat je je er beter door voelt, is ook fijn om je verhaal kwijt te kunnen aan "buitenstaanders" dan krijg je toch andere ideeen ofzo .... denk ik.....

Snjokorn! oeh ben wel heel benieuwd. mijn droom is een ENORME boekenkast, zo 1 tot aan het plafond met een ladder! dromen mag altijd toch (ik heb wel een enorm huis nodig om al mijn dromen te vervullen )

LooklikeMerel, stiekem was het voor mij bedoeld geloof ik ze hebben begin dit jaar van hier een meeting gehad maar daar be nik ook niet geweest, ben een mietje in die dingen :D en uuhm, sinds wanneer verkoopt de AH kaarten ?

maar ik ga weer slapen, morgen weer vroeg eruit en hopen dat ik wel de hele dag mag blijven en anders wordt ik gewoon boos, niet dat ik dat snel wordt, maar toch!

lieve mensen, voor straks:

Welterusten

Kop int kussen

Gat in arm

Sloap lekker warm

Kop int sto

Dan sloap ie zo
@chayuz, ik denk dat ik niet goed gelezen heb idd (iets met klok en klepel ofzo...), was voor jou bedoeld ja.

Bij mij in de buurt is een AH XL, sinds kort dus met een uitgebreide non-food afdeling, beetje HEMA achtige spullen (servies, theedoeken, sokken en panty's, speelgoed etc.) en dus ook kaarten.
Snjokorn, mooie foto's van je wandeling.

Chayuz, ja we hebben wel genoten van de 'dingen' die wel goed gingen. Maar ben wel blij om weer in Nederland te zijn.

Beachlover, ik beken ook. Ik heb zojuist ook het Flow-vakantieboek gekocht.

Kozoo, met mijn buik gaat het weer aardig goed. Af en toe heb ik nog klachten, maar kan ook door het buitenland komen of de warmte hier... Lief dat je er naar vraagt! Balen van je Duitse kaartje!

Stefanie, bah wat een lelijke kaart zeg.

Wauw Noa-lynn, succes met je sollicitatie. Je moet inderdaad nu gaan kiezen voor jezelf!

Ik wilde vanavond weer nieuwe adressen aanvragen, ik zou vanavond thuis zijn... maar het is iets anders gelopen. Ik slaap vanacht nog bij mijn vriend. Hmmm weet niet of ik me in kan houden om geen adressen aan te vragen. Dan de kaartjes maar een dag later versturen!

Wat is het warm he? Morgen lekker weer naar het water. NOG bruiner worden.
Tjongejonge, wat een leesvoer weer!

Het weekend doorgesukkeld, mijn energieniveau is op het moment zero en ik word helemaal kriegel van dochter die alleen maar ligt te niksen en zich te vervelen en loopt te zuchten dat ze zo moe is. Nou heeft ze de afgelopen maanden ook keihard gewerkt voor school, dus dat kan wel kloppen, maar als ik probeer te werken en op de achtergrond zit dan zo'n meiske luidruchtig uitgeblust te zijn...

Vandaag een kaart uit G-B, een vreemd, maar mooi schilderij. Mijn nieuwe kaart mag naar Finland. Ze wilde graag iets met vlinders. Heb even zitten ienemienemutten. Ik heb er o.a. ook nog zo'n vlinderpostzegel opgeplakt.

@Kozoo > wat een schattig Nijntje! Ik heb nog geen foto's van mijn kunstwerken gemaakt, want er is nog niks af.

@Noa-lynn > in kleine stappen de goede kant uit gaan. Eerst jezelf terug zien te vinden, en vervolgens toch nog wat sollicitatiebrieven gaan schrijven. Niet de eerste aanbieding aanpakken omdat je weg wil uit je huidige baan. Zoek iets waar je op de lange termijn ook wilt werken.

@StefanieV > wat een spuugkaart! Zou ik ook verscheuren!

Succes met de sollicitaties, hoop dat zich iets leuks aandient op kortere afstand. Maar ja, eerst moet je weten wat je wilt...

@Looklikemerel > fluit je deuntje maar lekker mee!

@Snjokorn > heb je het boekenbuffet al ingericht?

@Chayuz > kom op, niet zitten sippen, kijk naar de zonnebloemen, trek een gekke bek naar Pippi en doe lief tegen je lief.

@Kaatje > bij PMK bij de "opmerkingen" vermelden dat je aan PC doet en graag veel verschillende postzegels zou willen ontvangen.
quote:neferisis schreef op 19 juli 2010 @ 21:58:

@Kaatje > bij PMK bij de "opmerkingen" vermelden dat je aan PC doet en graag veel verschillende postzegels zou willen ontvangen.Hmmm dat had ik me ook eerder moeten bedenken. De vorige keer kreeg ik (toevallig) heel veel verschillende soorten. Dit keer heb ik allemaal dezelfde. Voor post binnen Europa moet ik 3 zegels plakken en voor buiten Europa 4 postzegels! Daar gaat m'n schrijfruimte!
Chayuz: als ik mijn woondromen uit wil laten komen moet ik een paar keer een goedgevulde lotto-pot winnen volgens mij. Ik wil zo'n engelse bibliotheek-kamer (keep on dreaming snjo).

quote:snjokorn schreef op 19 juli 2010 @ 20:39:

Noa_lynn: fijn is dat he, dat je hier lekker even je verhaal kwijt kan (en lieve reacties krijgt). Hier nog een voor jou. Gewoon zomaar.

En ik maar denken dat jullie mijn 'gezeur' intussen toch echt wel zat moeten zijn...

Ik vind het echt superlief, en heel fijn om mijn verhaal te mogen doen.

Mn vader gaat mij morgen helpen met een paar sollicitaties.

Hij begreep dat ik het nu niet via een telefoongesprek kon omzetten naar een brief dus gaan we dr samen voor zitten.
Snjo, zitten in die blauwe stippendoos de kaarten die je hebt ontvangen of juist die je op voorraad hebt?
@ Neferisis: ik las je berichtje uiteraard pas nadat ik een bestelling had geplaatst Maar heb zojuist een mail achter mijn bestelling aan gestuurd. Heb vanmorgen rond 08.00 besteld en de mail 10 min later gestuurd dus hopelijk komt het goed.

Kaartje naar de USA was ook aangekomen, weer een nieuw adres aangevraagd, wederom USA. Ik zit nu op 37 verzonden kaarten en er zijn er nog 6 onderweg, en 1 expired (die ik al 2 keer heb opgestuurd...)

O en via Idrukker nog eens wat kaarten aangevraagd, ik had niet gedacht dat de 30 dagen alweer voorbij waren, wat gaat de tijd snel! Ik heb gekozen voor de zwart/wit kat die op de laptop ligt met de tekst '' waar is mijn muis''.
quote:neferisis schreef op 20 juli 2010 @ 00:00:

Snjo, zitten in die blauwe stippendoos de kaarten die je hebt ontvangen of juist die je op voorraad hebt? Dat is de voorraad doos. De ordner (2010) en multomap (2009) bevatten mijn ontvangen kaartjes (en er liggen nog 4-5 kaartjes naast die ik erin moet stoppen).
Snjo: wat een leuke boekenkast buffet!

Ik heb tot nu toe bij PMK eigenlijk altijd leuke verschillende zegels gehad. (soms zelfs te leuk om te versturen )

Wel is het elke keer anders hoeveel zegels van welke waarde erop moet. Maar hun raken ook ooit door hun zegels heen natuurlijk.... moet er niet aan denken...duurt vast nog 20 jaar!
Wat een stilte hier! Is iedereen lam gelegd door de hitte die ons weer teisterd? Ik heb hier in ieder geval nog niet zo veel gedaan. Heb wat kaartjes geschreven! Eentje naar Duitsland en eentje op de bijna grens bij Duitsland! En nog eentje naar Finland! Vandaag had ik twee kaartjes in de bus, allebei van een water RR. Verder is mn broertje vandaag geslaagd voor zn theorie examen voor zn auto! Die heeft ie alvast maar op zak!

Hoe is het verder met jullie! Vermaken jullie je een beetje!!
Net een kaartje uit Lithouwen ontvangen

En een kaart naar iemand in de USA gestuurd, ze wilde graag dat ik erop schreef wat liefde voor me betekende. Dus dat heb ik gedaan.
Ik ben vanochtend maar vroeg met werken begonnen en heb net uitgelogd. Wat een plakweer! Ik kleef aan mijn bureau en toetsenbord, heb al liters water op. Heb met mijn voeten in een teiltje water zitten werken om nog een beetje bij de les te blijven. Dat is dan weer het voordeel van thuis werken.

Geen hurrays of kaarten vandaag. Wel zijn er diverse kaarten vandaag favoriet gemaakt. Van de 120 verzonden kaarten nu 76 exemplaren een of meerdere malen favoriet!

Vanavond puffen in de hal van zoons school. De musical wordt opgevoerd en daarna het grote afscheidsfeest. Ik ben benieuwd, zoon houdt helemaal niet van optreden of in de schijnwerpers staan, maar heeft wel een middelgrote rol.
Een hurray uit de USA. Nieuwe kaart mag naar Portugal. Dame wil graag een luchtopname van een zeiljacht. Heb ik op voorraad en kan dus nog vandaag met de post mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven