Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Kaartje is geregistreerd, het werd een 7

Vandaag 2 kaartjes uit Belarus (vind ik leuker klinken dan Wit Rusland) en 1 uit Finland
Later is nu
Snorhaar ik wil mijn snelheid nu vasthouden hoor! Blijf lekker lang van stof haha

Zullen er in de zomer niet ook meer tijdelijke postbodebaantjes zijn… invalkrachten die kaartjes fout bezorgen of verliezen ofzo?

Dreamer ik kann je poolse kaartje echt niet vinden… snap er niets van… misschien kan je de postcardID pben? Of de naam van de pool ofzo… ik zie nergens dolfijnen ben wel dol van het zoeken nu haha misschien heb ik toch helemaal niet de goede postcrossaccount voor me bij jou…

Labellei jij ook aan de gelpen dus! Waar koop je ze?

Ik heb echt superveel zin in NYC ja! We zijn wel meer natuurmensen dus een paar dagen is goed. Ik denk dat het best wel heftig is zo druk en groot dus dan zijn we daarna wel toe aan lekker relaxed touren langs de kust… en daarna komen de wandelingen in de bossen en bergen en de niagara!! Maar ik ben wel van de kunst natuurlijk dus ik will graag naar de MET en nog een paar andere musea… we hebben trouwens een wifikastje mee dus zouden overal wifi moeten hebben, maar we zijn nu wel erg lang weg. Ik kan ook de buurvrouw vragen om foto’s te appen van de kaartjes die binnen komen maar dan is de verassing wel minder…

Ik vind de huizen van anderen en op plaatjes ook altijd rustiger… ik heb zo veel leuke frutsels… bij het opruimen wissel ik vaak dingen af, zo van op de schouw mogen max. 3 frutsels staan, dus nu is het tijd voor de zomerfrutsels, en in de winter komen er weer andere dingen tevoorschijn. Echt mooier als alles tegelijk uitstallen. Heb nu dus wel een kast vol frutsels en die blijft natuurlijk groeien.. vaasjes, kaarsjes, beeldjes…

Ik heb vaak moeite met de 3/5/6/8 in handschriften… misschien dat mensen duidelijk een 8 zien terwijl het toch echt een 3 is, en dan gelijk aan postcrossing melden dat de id niet klopt?

Net een lang bericht getypt aan de duitser van de heilige kaart, zijn website stond op de kaart dus ik ging even kijken en hij heeft echt zijn complete leven en interesses op het web staan… ik vind het wel een op en top Duitser, hij houdt van Beethoven én Rammstein haha. Voor wie op zijn website will kijken: www.hcnapp.de

Ik zag dat hij ook kaartjes van katten verzamelde, misschien vinden jullie het leuk om rond te kijken bij hem.

Ik heb de kaart toch maar gefavoriet… het is Farnciscus van Asissi, ik ben zelf nog in Assisi geweest een aantal jaar terug, best leuk zo. De hoekjes zijn overigens wel wat aangeknabbeld en gesabbeld, katje lust hem rauw die Frans!

De adressen heb ik getrokken:

- Naar en meisje in Taiwan die van schattige kaartjes houdt, daar kan ik wel wat mee!

- Naar een meisje in Duitsland die van kaartjes met gezellige smalle straatjes houdt, even speuren in de collectie!

- Naar een chinese man met het adres van de Agricultural Development bank waar hij werkt. Hij verzamelt hotel enveloppen (hier is geen hotel maar ik heb wel wat liggen, ik neem die dingen altijd mee, en hij will mooie postzegels en ‚if you have the chance to cover the nice postmarks, please try to cover clear.‘ geen idee wat hij bedoelt? Volgens mij maakt de kaart zelf hem niet veel uit… vreemd hoor

- Naar een vrouw uit Witrusland die zegt dat ze alles leuk vindt maar: don’t be lazy choose something interesting… hahahaha! Ik ga mijn best dien voor haar! Misschien vind ze een zelfgemaakt kaartje wel leuk? Dan ben i kniet lui geweest toch :D

- Naar een nederlandse vrouw met een enorme lijst van alles wat ze leuk vind met voorbeeldkaartjes erbij, heb dus veel keus! Ze will graag in een envelop de kaart dus ik ga er denk ik een leuk briefje bij schrijven. Anne geddes stond op haar lijstje en ik heb daar nog een wenskaart van die erg in de weg ligt omdat die net iets groter is als de rest, past niet mooi in mijn opbergsysteem zeg maar haha! Denk dat ik daar voor ga! Ze heeft er al 267 van anne geddes maar die van mij zit daar niet bij, best knap toch?

- Naar een meisje in finland die van kunst, architectuur, aquarellen en oude gebouwen houdt, komt helemaal goed! Ze heeft nog niets ontvangen en net 5 kaartjes gestuurd dus dan hoop ik helemaal dat ik iets stuur waardoor ze heel enthausiast wordt over Postcrossing.

- Naar een pools meisje wat ook kaartjes in envelop will met tekst en leuke dingetjes uit je land erin.

Uhm… de rest trek ik morgen weer, moet nu gauw weg!

Ik was nog niet helemaal bijgelezen dus sorry als ik mensen negeer!
Je hebt een PB Rosekapje

Ik zou graag naar het museum van "Night at the Museum" en anderen, uiteraard. Maar eerst zou ik wel weer naar het Rijksmuseum willen. Mijn wensen zijn niet zo uitgebreid
Later is nu
Oh, en in 'ons' museum binnenkort een tentoonstelling over David Bowie!
Later is nu
Dreamer, wat naar voor je dochter. En inderdaad ook eng. Volgens mij maak je je dan constant zorgen.

Wat vervelend dat het allemaal nog niet zo wil HappyOwl. Lijkt me best frustrerend. En wat leuk dat je aan Postcrossing een penvriendin hebt overgehouden!

(Mijn dochter is trouwens voor een aantal maanden terug ook in Portugal geweest. Ze mocht samen met haar vriendinnetje en diens ouders mee. Ze zat in de Algarve, Carvoeiro)

Rosekapje, daar zeg je wat. Ik zie natuurlijk veel vacatures voorbij komen, maar ik zie inderdaad vacatures voor vakantiewerk als postbode. Dus jouw theorie zou kunnen kloppen. Ik denk trouwens dat ik de buurvrouw geen foto's van de kaarten zou laten maken. Dan is inderdaad de verrassing weg. Leuke profielen heb je getrokken. Dat moet vast wel goedkomen.

Ik heb trouwens de baan! Ik kan het nog niet goed bevatten na anderhalf jaar..

Het zal wel pittig worden. 5 dagen per week werken. Het is van 15 tot ong 21 u. Maar ik ben liever moe van het werken, dan van het thuis zitten.
Wat een heerlijk vooruitzicht heb jij rosekapje! Ik zou geloof ik ook geen foto's van de kaartjes willen, het is toch heerlijk als je op weg naar huis bent en de voorpret van de spanning hebt over hoeveel kaartjes je hebt gekregen. En nu een hoop nieuwe kaartjes op de bus dus ik denk dat je dat binnenkort ook terug kan verwachten, dus laat het lekker een verrassing zijn!

Ja het is heel frustrerend omdat ik steeds voor kleine dingen hulp moet vragen. Ik kan bijv niet zelf koken en dat al 3 maanden niet, dat is gewoon ook best wel een drempel om aan mensen te vragen vind ik. Even boodschappen langsbrengen willen sommige mensen wel gelukkig, dus heb nu ook paar maaltijdsalades enzo, dat volstaat prima. En heb erg weinig honger, dus soms is een boterham met een blikje soep ook echt wel genoeg als avondeten. En ik weet dat het ooit goed komt, het duurt wel heel lang maar wel uitzicht op herstel uiteindelijk, dat scheelt ook wel veel hoor. Maar voor iemand die normaal heel ondernemend en zelfstandig is is het best wel een klein rampje op deze manier. En ach, als ik dit niet had gehad had ik nooit aan postcrossing gedaan, las het toevallig terwijl ik beetje op internet zat te neuzen uit verveling. Natuurlijk ga ik wel gewoon door hoor als ik straks weer aan het werk ben.

Dreamer, het meisje woont in Lissabon dus als het nou goed klikt vlieg ik daar zo volgend jaar eens heen, wat een leuke stad is dat he! Heb wel bewust gezocht naar iemand van een beetje dezelfde leeftijd en niet aan de andere kant van de wereld, had vroeger penvriendinnetjes in nl en als het klikte sprak ik daar ook gewoon mee af, vind het wel leuk als die optie er is. Het hoeft natuurlijk niet, maar mocht het ooit zover komen is het mooi meegenomen.

Winters gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws voor jou! Het is natuurlijk wennen maar na een paar weken zit je wel in het ritme, dat komt goed! En inderdaad veel beter dan thuiszitten! Wat ga je precies doen?
Ik had vandaag een kaartje uit Moldavië. Vind ik best bijzonder. Had eigenlijk de laatste drie weken geen kaarten verwacht, maar goed :-)
It ain't me
Winters gefeliciteerd!! Leuk zeg!

Oooh... Lissabon.. ~zucht~

HappyOwl, ik heb ooit een jaar lang voor iemand gekookt, 1x per week, wiens dochter ernstig ziek was. Voor mij een kleine moeite, ik kookte gewoon extra, voor haar enorm fijn. Misschien kun je een paar mensen in de omgeving zoiets vragen? Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont, ik heb altijd net 1 portie over. De vriezer zit er vol mee.
Later is nu
Even snel reactie tussendoor, geen tijd om overal op te reageren, maar wil in ieder geval Winters even feliciteren met je nieuwe baan, super! En HappyOwl sterkte met de restverschijnselen van je flauwvallen. Goed op jezelf passen hoor! Enne... Lissabon is prachtig, hopelijk klikt het en kun je daar een keertje op bezoek! Ik vind het trouwens ook geen probleem om extra porties te koken, maar ik weet niet waar jij woont? Zo'n regeling is natuurlijk alleen praktisch als je bij elkaar in de buurt woont.

Verder geen Postcrossing nieuws hier, geen hurrays ontvangen vandaag. Wellicht thuis iets in de brievenbus, maar daar kom ik zondag pas achter. Voorlopig nog even lekker genieten hier!
Ja ik weet het, als ik kook dan kook ik meestal sowieso extra omdat ik vaak rond 7 pas uit mijn werk kom, normaal zit de vriezer vol.... Heb dan ook wel vaak als iemand om wat voor reden niet kan koken dat ik even wat bakjes langsbreng. Maar toch,,.. Bijna iedereen is op de hoogte maar mensen bieden het weinig aan, en vragen vind ik best een drempel. Vriend die net langs kwam heeft voor paar dagen wat kant en klare dingen in mn koelkast gelegd, het is niet heel lekker hoor om dat altijd te eten maar het is nu wel even prima. Er zijn trouwens wel mensen waar ik het aan hadden gevraagd en dan is het ja ik kom wel even langs, maar vaak is het dan weer te druk of vergeten oid. Er zijn nu eenmaal goede vrienden die echt helpen (ook wel eens met stofzuigen, en boodschappen en eens een keertje koken) en een hoop kennissen die eigenlijk wel voelen dat ze wat moeten doen maar die toch liever op het terras gaan zitten met dit weer. Ach, het komt wel goed hoor.

Mijn ouders wonen trouwens wel in de buurt, die vraag ik wel. Zijn nu al een maand weg ofzo, maar anders gooien ze de vriezer wel vol met bakjes eten wat ze thuis over hadden of extra hebben gemaakt.

Ach, volgende week probeer ik het zelf weer een keertje, makkelijk beginnen, wie weet lukt het nu wel (andere keren nog niet helaas :p)

Wel lief dat je dat zegt terwijl je me niet eens echt kent, ik had laatst dat aanbod van de vrouw van een collega van mij. Ik ken haar amper, 2 keer gezien ofzo, dus vond dat wel bijzonder, maar dan moet ze hier helemaal heen om te brengen en vind dat toch wat bezwaarlijk omdat ik haar dan eigenlijk niet ken. Wel bijzonder vind ik dan dat juist zulke mensen het aanbieden.

En nog even OT, vandaag begon zo goed met de (helaas wel lege) hurray heel vroeg in de ochtend. Helaas is het daarbij gebleven. Had gehoopt op nog een hurray (ok, heel eerlijk gezegd had ik nog op 2 hurrays gehoopt omdat ik dan een kaartje extra mag). Onderweg is nu: Rusland 44 dagen, China 29 dagen, Taiwan 22 dagen, Finland 6 dagen, Duitsland 2 dagen en vandaag USA gepost.
Ik vind dat echt heel rot voor je HappyOwl. Je staat altijd voor iedereen klaar, en als je dan zelf wat hebt.. Ja als je het vraagt dan doen ze het wel, maar je maakt mij niet wijs dat ze niet zien dat je hulp nodig hebt. Je woont toevallig niet bij mij (achterhoek) in de buurt?

Ik ben benieuwd of je nog kaarten hebt ontvangen Neliba. Dat is dus nog even een verrassing

Wat leuk, Cocomo, een kaart uit Moldavië (nieuw land voor mij)

Dank jullie voor de felicitaties, zo lief!

HappyOwl, jij vroeg wat ik ga doen. Ik heb ervaring als verkoopster en als laatste heb ik op kantoor gezeten (12 jaar). Nu ga ik aan de slag als orderpicker
Nou, er zijn ook wel wat vrienden op vakantie nu hoor, er zijn er echt wel een paar die helpen en het zelf aanbieden, maar als je niets zelf kan is de hulp die je nodig hebt meer dan het aanbod dat je krijgt. Maar het komt goed, je leert in zo'n periode denk ik altijd wel je echte vrienden kennen.... Weet ik ook dat ik me om de rest minder druk ga maken als die wat hebben (zeg ik nu wel, maar zo zit ik toch niet in elkaar...) ik woon trouwens in t midden van t land in z, hoofdstad.

Ah je gaat dus helemaal weer wat nieuws doen winters. Leuk hoor, ben benieuwd hoe je het vindt.... Ik heb ooit een zomer als orderpicker gewerkt, al heel lang geleden, vond dat wel leuk om te doen denk ik wel zwaar werk in het begin als je nog niet in het werkritme zit, maar daar wen je snel genoeg aan!
@winters. Gefeliciteerd! Orderpicker is wel even iets anders. Hopelijk bevalt het! Moldavië was voor mij ook een nieuw land hoor

@ blij uiltje. Vervelend dat je flauw gevallen bent, misschien kunnen we eten met de post sturen, toch een beetje ons ding

@ neliba. Fijne vakantie nog even van mijn kant!

@ dreamer. Welkom terug.

@ de rest, sorry als ik wat ben vergeten maar er worden zulke lange grote vele posten geschreven. Bijna een dagtaak om te onthouden en op te reageren.
It ain't me
En die mensen moet je maar koesteren HappyOwl. Maar het is zo zuur, ik ken het. Dat heb ik wel gemerkt met het overlijden van mijn broer.

Maar ik hoop dat je gauw weer op de been bent, zo afhankelijk zijn is maar niks.

We wonen helaas een beetje ver uit elkaar anders had ik je met liefde geholpen hoor.

Ja het is heel wat anders maar wel leuk. Ik denk ook wel dat het gauw went. Ik heb er wel zin in.
@cocomo: heet dat niet gewoon thuisbezorgd.nl
Ten eerste:

Winters, van harte gefeliciteerd!!! Wow, na anderhalf jaar.... eindelijk!

Ik kan het me wel voorstellen dat deze werktijden jou wel pittig lijken. Vooral omdat je ook een gezin hebt thuis. Maar bravo!!! Wanneer begin je?

@HappyOwl234: Hopelijk gaat het weer wat beter. Uiteraard sterkte met je herstel, het lijkt me in ieder geval wel fijn om wat vooruitgang te zien.

En ik kan je helaas ook geen maaltijden aanbieden. Nou ja, hooguit kan ik je een magnetronmaaltijd toesturen. Maar ik weet niet of de postbode naast de kaartjes ook gekoelde producten bezorgt. Dus voor jou heb ik ook niet meer dan een in plaats van een door Labellei gekokkerelde warme maaltijd.

Leuk dat je bent gaan corresponderen met een Portugese! Ik heb zelf ook ooit overwogen om een oproepje te plaatsen op het forum voor schrijfcontacten in Rusland. Maar ik heb er te weinig vertrouwen in dat ik dat lang vol ga houden, dus ik richt mij voorlopig alleen op de kaartjes.

@Dreamer: wat heftig van je dochter! Fijn dat ze nu andere hulp zal krijgen, hopelijk gaat het dan de goede kant uit. (niet oranje of geel, sorry )

Fijn dat de postbode je vandaag weer wist te vinden. Ik zeg ook altijd Belarus. Vind ik ook een stuk mooier klinken!

@rosekapje: jij hebt wel een interessant beroep hoor! Ik zag trouwens -op Facebook notabene- een vacature voorbijkomen in het Stedelijk in Amsterdam. Moest meteen aan jou denken.

En je hebt alweer een behoorlijk aantal adressen aangevraagd. Klinkt goed/leuk/interessant.

@Cocomo: Moldavië: leuk!

@Neliba: geniet nog van de mooie Alpen!

Ikzelf had wederom geen post. Ik verwachtte eigenlijk ook nog een andere brief, maar die is dus ook nog niet binnen. En had ik eigenlijk ook gisteren al verwacht. Ik word volgens mij geboycot door de postbode.

Ik heb nog wel een adres aangevraagd. Mocht eigenlijk niet volgens mijn limiet, maar ik zat te wachten op een telefoontje (die niet kwam) en besloot toch nog maar 1 kaartje te sturen. Nu is er dus alweer een kaartje onderweg naar Frankrijk, van kinderen in klederdracht. Helaas wel weer "gevlekt". Nogal. Zelfs mét gelpen!!! Gelukkig kon ik nog een gedeelte redden door er een etiket op te plakken, maar ik vond het zo zonde, ik had er namelijk prachtige Van Gogh postzegels opgeplakt, ze houdt van Van Gogh. Ik was echt goed flauw vanmiddag.

Dusssss.... ik ontvang dus nog graag Dé Supertip voor De Perfecte Niet-Vlekkende Pen.
Ken je die pennen die we vroeger hadden, van die dikke met verschillende kleuren pennen erin? Dat je het schuifje van je kleurkeuze naar beneden schuift zeg maar..... Ik heb deze gekregen, komen van de Hema. Vind ze fijn schrijven, en vlekken niet. Heb je toch verschillende kleurtjes!

Ik vind wachten op een telefoontje trouwens echt een prima excuus om gewoon nog even een kaartje te schrijven hoor! Moeten ze gewoon maar bellen, niet jouw schuld!
Dag dames ik lees wel mee maar nog geen nieuws hier. Zowel in mijn mailbox (hurrays) als brievenbus...

Dreamer en HappyOwl wat naar allemaal. HappyOwl, helaas weet ik uit ervaring dat de mensen die er echt voor je zijn als het nodig is altijd met minder zijn dan je verwacht.. Focus je op de mensen die er wel zijn en als je bij mij in de buurt bent mag je altijd aanschuiven!

Winters wat een fantastisch nieuws! Heel veel succes en hopelijk heb je snel je ritme te pakken.

Schrijf ze weer allemaal!
Ojee, Ik heb net iemand bedankt voor haar kaartje uit Moldavie, blijkt dat ze in het niet erkende staatje Transnistria woont. Denken jullie dat ik er nog een berichtje achteraan moet sturen. Bij mij was die staat niet bekend . Ze had wel op het kaartje gezet: Welcome to Transnistria in the city of Tiraspol. Maar ik ging stiekem uit van een provincie. Hmmm.. Dilemma
It ain't me
Hmmm.. zou het erg zijn dat je dat niet weet? Zouden Friezen hier een probleem van maken?
Later is nu
Oh ja hoor als je daar nu achter komt zou ik zeker een berichtje sturen .
Je zou een berichtje kunnen sturen.

Maar ze zal hier ongetwijfeld vaker tegenaan lopen. En ik heb zojuist even snel op haar profiel gekeken, maar ze heeft in haar eigen adres (die dus in haar profiel staat) ook gewoon als land "Republic of Moldavia" geschreven...
Volgens mij is Transnitstria ook niet een heel breed bekend staatje Ik stuur geen berichtje. Als ze het graag wil dan moet ze iets duidelijk zijn op haar kaart
It ain't me
Ik ging net 'even' naar een kaartenwinkel voor een kaartje voor de Charity van dit moment, de Pool en .. ohja.. een verjaardag van een vriendin. Die laatste vergat ik dus bijna en voor de Pool en charity heb ik geloof ik ook niet echt een kaartje. Wel 10 kaartjes gekocht voor postcrossing en héle mooie gezien van Hartung (... immer wieder schön) en dan de kontraste kaartjes. 1 rode Engelse telefooncel op een zwartwitkaartje, bijvoorbeeld. Geen dubbele kaart, wel met envelope en ¤ 1,45. Ik kon mezelf nét inhouden.

Transnitstria, ik ga het opzoeken

Heb trouwens net heerlijk door het plantsoen gelopen. Was werk, helaas, maar erg lekker.
Later is nu
Ik heb transnistria ook even op moeten zoeken. Niet echt een heel erg fijn gebied daar als ik het zo zie. Het is niet echt te vergelijken met Friesland/Nederland. Maar inderdaad, schrijf zoiets dan op, denk niet dat het heel erg is dat je haar bedankt voor het kaartje uit Moldavië, gaat toch meer om de boodschap van de hurray.

Over boodschappen in hurrays gesproken, ik kreeg net een hele blije uit Finland en dat vond ik wel fijn want ik vond het zelf ook een heel leuk kaartje en had ook op de achterkant erg mn best gedaan, dus ben blij dat dat zo gewaardeerd wordt. Mijn nieuwe kaartje gaat naar Zwitserland, ook een nieuw land voor mij. Op dit moment sta ik weer 14:14 verzonden/ontvangen, dus loop niet meer voor. En nu hoop ik dat het net als vorige week gaat, 1 hurray aan het begin van de dag, en eentje als ik terug kom van fysio, want dan mag ik later vandaag nog twee kaartjes sturen omdat ik de grens van 15 heb bereikt. We zullen zien, ik ga in elk geval nu lekker mijn kaartje schrijven zodat die straks op t station op de post kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven