Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Haha bedankkaartjes... Hoe komt zo iemand er op om dat te sturen. Waarschijnlijk had ze per ongeluk veel te veel besteld. :racepalm:

Ik had gisteravond laat een hurray uit Canada! Ik had haar een leuk kattenkaartje gestuurd. Is vannacht gelijk al 2x gefavoriet.

Nu kon ik twee adressen trekken want ik heb 5 sent cards, dus mag ik 6 travelling hebben!

Een kaart gaat naar Duitsland, en een kaart gaat naar een grootverzender van Portugal. Ik ga vandaag even bedenken wat ik ga sturen..
Oowww.. kaartje gekocht vergeet ik de postzegels te kopen hahaha .. ja moet er nog inkomen????

Leuk om te lezen dat meerdere een hurray hebben gekregen..

Doel van vandaag kaartje op de bus doen.. wat schrijven jullie eigenlijk op zo n kaartje? Praatje pot?
quote:Zomerelfje schreef op 19 april 2016 @ 08:54:

wat schrijven jullie eigenlijk op zo n kaartje? Praatje pot?Meestal staat er in het profiel van je getrokken adres wel iets wat ze willen weten. Iets over jezelf, iets schrijven in jouw taal, iets over je woonplaats of land. Ik schrijf ook vaak iets over de kaart zelf .. zoiets
aan het typen...
Oke dan ga ik wat schrijven over de kaart..thanks!!
Dit boek zag ik laatst bij het museum in Z. Lijkt me leuk daar kaartjes van te krijgen

Later is nu
De ene keer schrijf ik wat over de kaart, de andere keer naar aanleiding van profiel en een volgende keer dat het regent en dat ik zon wil, maar dat het mooi weer is om binnen kaartjes te zitten schrijven
Later is nu
Die Warhol in inderdaad leuk Dreamer.

Ik schrijf best wel diverse verhaaltjes. Maar dat ligt er inderdaad aan wat de Postcrosser op het profiel heeft vermeld.

Als iemand als hobby lezen heeft dan vertel ik over mijn favoriete boeken. Als iemand van dieren houdt dan ga ik daar op in. Bij kaartjes van Stad vertel ik vaak wat over het betreffende gebouw. Soms willen mensen een quote en dan doe ik een quote.

Als mensen graag reizen dan vertel ik over mijn mooiste reis.

Etcetera etcetera.

Vandaag heb ik op de kaartjes geschreven dat ik straks weer op de fiets spring en dan kan genieten van de lammetjes in de countryside. De Postcrossers waar ik nu een kaartje naartoe heb gestuurd hadden verder niet veel over zichzelf in het profiel staan, behalve de wensenlijstjes.
quote:HappyOwl234 schreef op 18 april 2016 @ 22:21:

Ben inmiddels in Wenen, in hotel post en tegenover hrt hotel zit een postkantoor en een brievenbus.

Jij ontzettende verslaafde!

Hadden jullie het laatst niet over bijzondere landen?

Ik trek nu voor de tweede keer Liechtenstein, het moet toch niet gekker worden!
quote:Snorhaar schreef op 19 april 2016 @ 14:56:

[...]

Jij ontzettende verslaafde!

Hadden jullie het laatst niet over bijzondere landen?

Ik trek nu voor de tweede keer Liechtenstein, het moet toch niet gekker worden!Wauwww gaaf
aan het typen...
2x Japan

Tsjechië

Later is nu
Oooww... 1 op de bus en 1 op de kast Om te versturen naar Rusland! Ben benieuwd.? je kan niet zien of iemand jou een kaartje stuurt toch?

Ook een cadeautje voor een zwangere vriendin op de bus gedaan.. een Nijntje muziek ding wat je boven het bedje of in het kamertje kan hangen. Hihi. Nu wachten op reacties...

Japan.. gaaf liechenstein... ik wil ook!!!!
Ik kwam zojuist thuis, meteen , zag 1 kaartje, wat helemaal prima is want gelukkig geen tsunami, toen kwam er een lichte teleurstelling want het is een cityview en dat zijn niet mijn lieffullings, maar... het kaartje blijkt uit Algerije te komen! Das leuk, want dat is een nieuw land voor mij. Het ziet er meteen ook zo exotisch uit met die Arabische letters erop.

De Algerijn heeft de tekst getypt en opgeplakt. En het is zeker geen standaardtekst gelukkig en het is een klein lettertype dus er is veel tekst.

Hij wil graag swappen, ik weet niet of ik dat ga doen. Moet de kaart ook nog registreren.

Wat toevallig dat je weer Liechtenstein hebt getrokken Snorhaar.

En spannend zomerelfje dat je eerste kaartje op de bus is. (En de ander kan inderdaad nergens zien dat je zijn/haar adres getrokken hebt, tenzij diegene helderziend is .)
Oh ik heb het kaartje uit Algerije zojuist geregistreerd en die blijkt 207 dagen onderweg te zijn geweest. Arm kaartje!
Wow, ontvangen uit Algerije! Gaaf!

Ik had een verkeerde ID uit Tsjechië, dacht ik. Probeerde vanalles, maar had tweede cijfer zelf fout getypt. Ga ik hulp vragen zegt ie "Wow wait, that's actually the right ID"
Later is nu
207 dagen Wat zal die Algerijn blij zijn! En oh.. stel dat de andere kant op net zo lang duurt

Mijn kaartjes uit Japan waren op 13 en 15 april verstuurd. Die uit Tsjechië op 15 april. Snel he?
Later is nu
Wow dat zijn écht supersnelle kaartjes Dreamer!

Dan is mijn kaartje uit Algerije een heel ander verhaal... Ik zag dat de postzegels ook niet afgestempeld waren. Misschien heeft de Algerijn ze wel lopend gebracht en ze zelf door de brievenbus gegooid. In 207 dagen kun je echt wel van Algerije naar Groningen wandelen.
Dat kaartje uit Algerije heeft vast ergens een bakkie koffie genomen. Kan niet anders. Wel gaaf dat hij toch nog aangekomen is!

Ik ga nu rustig afwachten op het eerste kaartje...????
quote:labellei schreef op 19 april 2016 @ 18:16:

Wow dat zijn écht supersnelle kaartjes Dreamer!

Dan is mijn kaartje uit Algerije een heel ander verhaal... Ik zag dat de postzegels ook niet afgestempeld waren. Misschien heeft de Algerijn ze wel lopend gebracht en ze zelf door de brievenbus gegooid. In 207 dagen kun je echt wel van Algerije naar Groningen wandelen. Mijn kaartje uit Tsjechië had niet eens een postzegel!
Later is nu
Heb je het kaartje ook ge-upload?

Ik zag allemaal kaartjes, die in maart verstuurd waren, die nu geregistreerd zijn, dus 207 dagen is wel heel erg lang, zelfs voor Algerije
Later is nu
Ik heb 'm net geüpload Dreamer.
Het is ook niet echt een speciale cityview he? Die grote flats/gebouwen kunnen overal staan. Jammer. Ik zie uit Algerije woestijnen en dergelijke. Hoewel dat natuurlijk een (voor)oordeel is, die niet klopt, is het wel wat je wilt ontvangen, denk ik Net zoals dat wij molens en klompen sturen.
Later is nu
Hebben we trouwens al een ansichtkaart van het gebouw van de IB groep? (of hoe heet dat tegenwoordig) Dat is toch ook een mooi gebouw?
Later is nu
Hahaha inderdaad, daarom ook de lichte teleurstelling toen ik die cityview zag. Ik denk bij Algerije ook aan woestijn, kamelen, nomaden. Maar ze hebben er ook gewoon een boulevard met lelijke hoogbouw.

En het "cruiseschip" heb ik inderdaad ook nog nooit op een kaartje zien staan. Das ook een tip voor de kaartjesproducent.
quote:Zomerelfje schreef op 19 april 2016 @ 18:20:

Dat kaartje uit Algerije heeft vast ergens een bakkie koffie genomen. Kan niet anders. Wel gaaf dat hij toch nog aangekomen is!

Ik ga nu rustig afwachten op het eerste kaartje...????Als jouw vandaag verzonden kaartje aankomt in Duitsland dan krijg jij een "Hurray" in jouw mailbox en op dat moment zal jouw adres ook worden uitgegeven. Het kan dus nog wel even duren voordat jij een kaartje krijgt , maar hopelijk komt je kaartje in Duitsland snel aan! Spannend!
hallo allemaal,

ik ben nieuw hier. heb mezelf net aangemeld bij postcrossing en mijn eerste adres aangevraagd.

Mijn kaart mag naar rusland, super leuk! Is voor een klein meisje dus ik ga een leuke kaart zoeken. Ik heb postzegels besteld van post.nl voor postcrossing. Dus dan hoef ik maar 1 zegel te plakken toch (zolang ik onder de 20gram blijf)?

Vind het super leuk en spannend om te wachten wanneer zo een kaart wordt geregistreerd.

hoop dat de zegels snel binnen zijn dan kan de kaart de bus op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven