Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
quote:Paardebloempjee schreef op 16 juni 2016 @ 11:02:

Op postzegels met korting heb ik ook al verschillende keren besteld. Inderdaad ook prachtige postzegels maar nadeel vind ik wel dat je kaart al vol is.

En bij de postcollectclub betaal je geen verzendkosten van € 25.-, dus dat is al bij 2 velletjes buitenlandzegels.Klopt, het is altijd wel even puzzelen met hoe te plakken. Zeker als je zoals ik, een tijdje niet verstuurd hebt en dan je voorraad gaat opmaken en er 3 bijplakzegels bij moet doen. Gelukkig schrijf ik heel klein indien nodig. Ik hoop altijd maar dat het leesbaar is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Zo de eerste lege kaart heb ik binnen.... persoon kon geen engels schrijven. Jammer

Ander kaartje kwam uit duitsland. Kaartje van een dorpje bij haar in de buurt super leuk!
Zo, in alle drukte kom ik me okk weer even melden! Momenteel gebeurt er weinig op hurreygebied.... Veel postcrossers zijn amper online, bijv 3 weken voor t laatst. Heb wel het idee dat er al een paar hadden moeten zijn. Duitsland is alweer 34 dagen onderweg, als dat mis gaat is dat dit jaar al het 3e kaartje naar Duitsland dat expired raakt. (Terwijl ontvangers wel actief zijn...) van de 2e pogingen is het nieuwe kaartje van een expired kaartje na 2 weken ook nog niet geregistreerd. Beetje irritant wordt dat. Ook sofia is nog niet daar, ik hoop wel binnen een week nu, want wil nog wat tips.

Heb wel paar kaartjes gehad, gisteren was ik de hele dag in het ziekenhuis dus heb er maar 2 gelezen en geregistreerd. Zag net dat op 2 kaartjes zo'n dikke postnl sticker is geplakt. Hopelijk krijg ik die er redelijk af zodat ik de tekst kan lezen. Wat zonde zeg!

Ik ga ook nog 2 adressen trekken. Hoop op wat leuke landen. Rusland heb ik, excl expired kaartjes, al 3 naar onderweg dus hopelijk blijft die me bespaard. Of anders een heel leuk profiel, dat is natuurlijk ook goed.
Pff, Zomerelf, een lege kaart! Dat is wel echt het toppunt!

HappyOwl, kun je die posttsickers er niet af stomen of föhnen? Waarom doen ze dat? En hoe gaat het inmiddels met je gezondheid?

Ik had deze week nog leuke hurrays uit Oostenrijk en Duitsland. Beide reageerden leuk op kaart, postzegels en tekst, altijd leuk natuurlijk
Nu op PC op zoek naar jullie profielen...inmiddels Dianaf gevonden en een Tsjechisch kaartje met hartje ge favoriet
quote:Paardebloempjee schreef op 16 juni 2016 @ 11:50:

Nu op PC op zoek naar jullie profielen...inmiddels Dianaf gevonden en een Tsjechisch kaartje met hartje ge favorietMakkelijk te vinden denk ik. :-) Ik heb je terug gefavt. Je hebt trouwens wel een erg leuk/makkelijk profiel! Heb je die boekenkaart trouwens zelf gemaakt?? Ik moet bekennen dat ik met name de oude boeken wel eens gelezen heb.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 16 juni 2016 @ 11:59:

[...]

Makkelijk te vinden denk ik. :-) Ik heb je terug gefavt. Je hebt trouwens wel een erg leuk/makkelijk profiel! Heb je die boekenkaart trouwens zelf gemaakt?? Ik moet bekennen dat ik met name de oude boeken wel eens gelezen heb. Nee, het is een gekocht kaartje. Op postcrosscollectief. Ik heb de meeste boeken ervan ook gelezen
Hurray uit Duitsland; leuke reactie op de 'airmail' kaart en op het geschrevene
quote:Paardebloempjee schreef op 16 juni 2016 @ 12:26:

[...]

Nee, het is een gekocht kaartje. Op postcrosscollectief. Ik heb de meeste boeken ervan ook gelezen Ik had nog nooit van postcrosscollectief gehoord. Wat een goed initiatief!
Ik kreeg de stickers er gelukkig goed af snorhaar! Maar waarom ze dat doen weet ik niet, is een herstel naar ontvanger iets. Heel stom!

Nieuwe adressen waren naar Finland en Japan, dus niet nieuw maar wel leuk voor de afwisseling.

Fijn dat je weer leuke hurrays had snorhaar, ik wacht ook met smart.

Ik word tegenwoordig in Utrecht behandeld, zijn toch wat dingen gevonden die niet goed zijn en dat houdt alle ellende ook maar een beetje in stand, dus intussen modder ik door. Gisteren veel onderzoeken gehad en volgende week woensdag gaan ze verder. Er zijn wel ideeën van oorzaken en dat onderzoeken ze dus nu. Helaas duurt het wel lang, maar ik werk daarnaast gewoon weer een uurtje of 25 en bouw dat steeds heel rustig op. Woensdag heb ik een opnamedag waar ik wel een beetje tegenop zie, maar donderdag ga ik naar Sofia, dus in elk geval wat leuks om naar uit te kijken

Nu heb ik alles weer onderweg en hoop ik maar dat er nog wat ontvangers online komen om mijn kaartjes te registeren. De beginnende postcrosser uit Taiwan heb ik maar opgegeven, die is al 25 dagen niet online geweest. Sneu voor de rockende oma die nu rondzwerft....
Een paar adressen getrokken, bijna allemaal naar Rusland. Maar dat was expres, dan gaat het iets rustiger. :-) Ik mag 31 onderweg hebben dus ruimte zat.
quote:Paardebloempjee schreef op 16 juni 2016 @ 10:42:

Hallo postcrossers, ik lees al een heel tijdje met jullie mee en geniet van jullie verhalen en avonturen. Ik ben zelf ook al een tijdje aan het postcrossen en sta op 310 verzonden en 311 ontvangen. Het leukst van postcrossing vind ik het kopen van de kaarten. En voor mij is de grootste uitdaging dat zo goedkoop mogelijk te doen vaak slaag ik bij de kringloopwinkel.

De laatste keer heb ik postzegels besteld via de postcollectclub, maar de keuze is beperkt voor buitenlandzegels.

Erg leuk om ervaringen te delen via dit forum

+1

Welkom paardebloempje!

Ik heb vandaag een nieuwe telefoon aangeschaft en ik kon op mijn nieuwe telefoon niet meer inloggen op het Viva-Forum. Ik was blijkbaar mijn wachtwoord vergeten. En ik kreeg ook maar geen (automatisch) mailtje terug van het forum dus ik kon alleen meelezen en niet schrijven.

Gelukkig had ik zojuist het mailtje binnen en ik mag weer! Pfffffff....

Ik had vanochtend een Hurray uit Rusland. Verder hier geen activiteiten.

Das balen van je (aanhoudende) gezondheidsproblemen Happyowl. Veel sterkte voor woensdag en inderdaad wel fijn dat je kunt uitkijken naar Sofia.

Ik zal nu even iets favorieten bij dianaf.
Okay...

Ik heb bij dianaf gefavoriet: een kaartje met kat Dylan (gele achtergrond, staat bij verzonden kaarten op pagina 15).

En ik heb bij paardebloempje gefavoriet : 2 kittens in een oranje mandje.
Labellei; bedankt voor het favorieten. Katten en oranje is jouw ding.... Wat heb jij al ontzettend veel kattenkaarten ontvangen.

Vandaag bracht de postbode een kaart van een Russische dokter (vr). Ik heb religie als wens en ontvang heel veel kerken ed. Was niet echt wat ik daarbij in gedachten had, maar allez.

In de mailbox nog een Hurray op mijn zelfgeknutselde kaart met roos uit Duitsland. De ontvanger was er blij mee

Happy Owl; ik heb jouw Letse chocoladetaart gefavoriet. BTW; we wonen niet ver van elkaar
Gelukkig kun je weer meeschrijven Labellei!

Leuk, ik weet nu ook wie je bent paardebloempje.

Verder weinig nieuws, geen hurrays, in de wachtkamer, maar ik hoop echt niet voor lang meer
Goedemorgen dames!

Tijdje geleden dat ik hier was. Ik ben nog steeds niet thuis maar kom hier net op tijd langs om mensen te spotten bij postcrossing zie ik

Wij zijn nu in Lissabon en ik heb gisteren al ettelijke kaartjes gekocht. Geen idee of man me al zat is, maar hij trekt steeds wel braaf z'n portemonnee Af en toe verkijk ik me wel op de prijzen. In een mooi artgalerie winkeltje kostten de kaartjes maar 50ct, in een stoffig metalzaakje 1 euro. Daar kocht ik kaartjes van artiesten, onder andere.

Zo, ik ga even spieken bij Paardebloempje en Dianef
Later is nu
Ik heb bij Dianaf het kaartje van de Dutch Caribbean geliked (hoewel ik er 3 miste ) en bij Paardebloempje een stapeltje boeken in het gras.
Later is nu
Verder heb ik nog 14 kaarten onderweg, waarvan 2 niet expired. Er zijn er de afgelopen weken flink wat uit de lijst gevaagd.

Zondag ben ik waarschijnlijk lange tijd bezig met het registreren (+scannen) van ontvangen kaartjes. Misschien dat ik er ook een paar stuur
Later is nu
quote:HappyOwl234 schreef op 16 juni 2016 @ 11:28:

Zo, in alle drukte kom ik me okk weer even melden! Momenteel gebeurt er weinig op hurreygebied.... Veel postcrossers zijn amper online, bijv 3 weken voor t laatst. Heb wel het idee dat er al een paar hadden moeten zijn. Duitsland is alweer 34 dagen onderweg, als dat mis gaat is dat dit jaar al het 3e kaartje naar Duitsland dat expired raakt. (Terwijl ontvangers wel actief zijn...) van de 2e pogingen is het nieuwe kaartje van een expired kaartje na 2 weken ook nog niet geregistreerd. Beetje irritant wordt dat. Ook sofia is nog niet daar, ik hoop wel binnen een week nu, want wil nog wat tips.

Heb wel paar kaartjes gehad, gisteren was ik de hele dag in het ziekenhuis dus heb er maar 2 gelezen en geregistreerd. Zag net dat op 2 kaartjes zo'n dikke postnl sticker is geplakt. Hopelijk krijg ik die er redelijk af zodat ik de tekst kan lezen. Wat zonde zeg!

Ik ga ook nog 2 adressen trekken. Hoop op wat leuke landen. Rusland heb ik, excl expired kaartjes, al 3 naar onderweg dus hopelijk blijft die me bespaard. Of anders een heel leuk profiel, dat is natuurlijk ook goed.

Sterkte met je gezondheid!

Ik heb ook af en toe zo'n postnl sticker, dat het adres niet goed of onleesbaar zou zijn, terwijl dat vaak juist hele duidelijke adressen zijn. Zo raar!

En ik ben nu ook zo'n postcrosser, die wekenlang niet actief leek. Mijn kinderen zouden kaartjes fotograferen en de foto's appen, maar dat hebben ze dus niet gedaan
Later is nu
quote:moonlightdreamer schreef op 12 juni 2016 @ 09:13:

Zouden jullie ook nog een 3de kaart sturen? Al 2 kaarten naar een actieve pcer in Spanje gestuurd maar beide nooit aangekomen.Nee, ik stuur ook nooit een 2e kaart. Neem nooit contact op met de ontvanger van expired kaartjes. Niet ontvangen is jammer, maar helaas.
Later is nu
Hoi Dreamer! Hoe is je vakantie?

Vannacht, in mijn dromen, had ik een nieuw land getrokken, Naki. Het bleek om een autonoom eilandje te gaan, met een Russisch adres, en maar 150 km van mijn woonplaats verwijderd. Desalnietteplus had ik er nog nooit van gehoord (nog steeds niet trouwens ) en was ik al heel hard op zoek op de kaart van de Nord- en Ostsee waar dat eiland dan wel niet zou moeten liggen
Bij Dianaf heb ik een kaart met ijsvogel gefavt en bij Paardebloempjee een winterse kaart met schaatsers
aan het ontdekkingsreizen Snorhaar

Vakantie is heerlijk, maar bijna voorbij.
Later is nu
Paardebloempje, dat airmailkaartje werd bij mij ook al zo enthousiast ontvangen

En we hebben eenzelfde hondje

Wat leuk dat je een kitten hebt, Labellei! Foto????

IK zag net op facebook een filmpje van een kantoor met meer katten dan medewerkers. Heel schattig, maar ik zou er niet 5 minuten binnen kunnen zijn, met mijn allergie Toch jammer.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 17 juni 2016 @ 08:43:

[...]

Nee, ik stuur ook nooit een 2e kaart. Neem nooit contact op met de ontvanger van expired kaartjes. Niet ontvangen is jammer, maar helaas.

Zo dacht ik er eigenlijk ook over. Totdat ik zelf een tweede kaartje van iemand kreeg, terwijl ik het eerste niet had ontvangen. Ik vond het zó leuk dat iemand die moeite had genomen. Werd er helemaal blij van. Dus toen ik een expired kaartje had naar een Amerikaanse die wel steeds online was en ook steeds kaartjes registreerde, heb ik toch ook maar een tweede kaartje gestuurd. Vannacht kreeg ik (na 76 dagen) de hurray. Ze was helemaal blij met het kaartje dat ze alsnog kreeg en ik ben blij met een expired kaartje minder. In zo'n geval vind ik een tweede kaartje toch wel de moeite waard. Ik heb ook nog expirede kaartjes naar een beginneling die al 2 maanden niet online is geweest en een verzamelregistreerder die eens in de paar maanden een berg kaartjes registreert. Daar ga ik dus geen energie meer in steken.

Geniet nog van je laatste vakantiedagen, Dreamer. En succes met registreren zondag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven