Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Gisteren weer feest in de brievenbus, tussen alle folders en regionale blaadjes. Een kaart met kruiden/bloemknopjes uit Tsjechie. Maar de achterkant was eigenlijk nog mooier; vrolijk versierd met gelpentekeningetjes en een sticker van mn eigen Misty.

Verder nog een kingsize kaart uit Belarus. De verzender werkt voor een Nederlands bedrijf en zijn hoogste baas heeft dezelfde achternaam als ik. Heb het even gegoogeld, maar ken hem niet

Ik lijk problemen te hebben met mijn mail, want krijg de Hurrays niet binnen (en ook andere mail niet geloof ik).

Er zijn dus wel drie kaarten aangekomen, Czech, Germany en USA. Maar ik kan jullie helaas niet vertellen hoe blij ze er wel niet mee waren.

Wat betreft expired kaarten ben ik best wel goed bedeeld; in nog geen 2 jaar tijd 7 kaarten foetzie
Jammer dat je je hurrays niet kan lezen paardebloempje.

Ik ben nu een jaar bezig met postcrossing en heb zeker meer dan 10 kaarten expired zien gaan. Gelukkig zijn er 2 later geregistreerd en is van 1 het account gesloten. Ook heb ik bij 2 een kaartje nagestuurd die alsnog geregistreerd zijn. Nu heb ik er geloof ik nog 6 in de lijst staan, volgende week vervalt er eentje die ik op 7 juli vorig jaar heb verstuurd (die heb ik de dag erna op mn verjaardag geschreven, het bracht geen geluk...) er zijn op dit moment 2 kaartjes hard op weg naar de status expired. Een kaartje naar Taiwan (de rockende oma, we hebben het er eerder over gehad) is 52 dagen onderweg en de net beginnende postcrosser is al langer dan een maand niet online geweest. En een kaartje naar Duitsland wat er inmiddels 47 dagen over doet. Dat is ook wel een zorgenkindje geworden.....
Voor degene die het vroegen: ik ga naar IJsland!

Had gister 2 kaartjes in de brievenbus! Ben even vergeten hoe ze er uit zagen want heb ze alleen vluchtig bekeken en ook nog niet geregistreerd.

Ook een mailtje van een Chinese: of ik haar kaart wil registreren omdat ik hem nog niet geregistreerd heb. Tja.. Ik heb de kaart ook niet ontvangen! Ik vind het eigenlijk heel suf om een kaart te registreren die ik niet heb gekregen... Krijgen jullie ook wel eens zo'n mailtje en wat doen jullie er dan mee?
Oh Daisy, IJsland! Potverdikkie, nu ben ik jaloers!

Kun je me niet een kaartje sturen? Ah toooeeee?

Gaf die Chinese je ook de ID met het doel om te registreren? Of vroeg ze er gewoon naar? Ik zou zelf geen kaart registreren die ik niet gekregen heb, maar ik vraag soms ook weleens na (niet dat het helpt), want misschien is iemand het gewoon vergeten ofzo.

HappyOwl, ik dacht eerlijk gezegd altijd dat het bij jou nog erger was met de expired kaarten. Als ik het goed lees zijn er bij jou dus 8 echt niet aangekomen? Dat is bij mij vergelijkbaar, intussen 9 stuks, zo'n 4%.
Ja hoor ik wil je best een kaartje sturen!

Dan moet je me even een privé berichtje sturen!

Ja ze gaf het ID en vroeg van: wil je deze code registreren?

Ik denk dat ik haar een mailtje ga sturen dat ik het niet doe!
Gaaaaaafffff: IJsland!

Heb verder geen tijd om uitgebreid te reageren, maar dat wilde ik toch nog even kwijt.
quote:Daisyx schreef op 29 juni 2016 @ 11:00:

Ook een mailtje van een Chinese: of ik haar kaart wil registreren omdat ik hem nog niet geregistreerd heb. Tja.. Ik heb de kaart ook niet ontvangen! Ik vind het eigenlijk heel suf om een kaart te registreren die ik niet heb gekregen... Krijgen jullie ook wel eens zo'n mailtje en wat doen jullie er dan mee?

Ik antwoord meestal op zo'n berichtje; dat ik het even nagekeken heb, maar de kaart echt niet ontvangen heb en dat ik hoop dat hij binnenkort toch arriveerd en niet kwijt is geraakt.

Sommigen willen echt dat je hem registreerd, andere willen alleen maar weten of hij per ongeluk niet toch is aangekomen, maar dat hem vergeten bent of niet kon registreren. Alleen dat is door de taalbarriere niet altijd duidelijk. Vandaar dat ik het verhaal zo neutraal mogelijk houdt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Daisyx schreef op 29 juni 2016 @ 11:27:

Ja hoor ik wil je best een kaartje sturen!

Dan moet je me even een privé berichtje sturen!

Ja ze gaf het ID en vroeg van: wil je deze code registreren?

Ik denk dat ik haar een mailtje ga sturen dat ik het niet doe!Dat is wel heel specifiek. Dan zeg ik meestal, ik registreer alleen kaarten die ik ook echt ontvangen heb, hopelijk komt hij binnenkort binnen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Oh dat zou ik tof vinden, Daisyx! Ik ga je even PB-en.
Thanks Diana voor de tip!
Ik heb zin in vanavond! Geen hardlooptraining of iets anders gepland, dus even wat me-time en wat kaartjes schrijven. Ik heb er zin in!
@Paardebloempje: Heb je al gekeken in je spam inbox? Ik had vorige week een aantal keer dat hurray's in mijn spam zaten. Na een aantal keer kwam het weer in mijn gewone inbox. (Maar als je andere mail ook niet binnen krijgt zal het wel niet aan postcrossing-mail liggen...)
Helaas, mn spam is ook leeg. Vanmorgen al een x gebeld met de provider maar er waren 9 wachtenden voor me...

Gelukkig werd ik wel weer blij van mn brievenbus. Een kaart uit Rusland en een snelle ook; 11 dagen.

Er staan een heleboel stempels achterop, maar geen idee of die door de verzender of door de post erop gedaan zijn.

Wow, Daysyx, wens je een fijne vakantie. Het moet er prachtig zijn

Dianaf; fijne avond
quote:Daisyx schreef op 29 juni 2016 @ 11:00:

Voor degene die het vroegen: ik ga naar IJsland!

Ijsland lijkt mij zooooo gaaf. Alleen ik denk dat het in de periode dat ik op vakantie kan (nov/dec) iets minder lekker is.

Maar ga je een rondreis maken?
quote:dianaf schreef op 29 juni 2016 @ 13:40:

[...]

Ijsland lijkt mij zooooo gaaf. Alleen ik denk dat het in de periode dat ik op vakantie kan (nov/dec) iets minder lekker is.

Maar ga je een rondreis maken?

Misschien juist wel gaaf in nov/dec want dan heb je kans op noorderlicht! En sneeuw geeft ook wel een leuk sfeertje!

Ik ga een rondreis maken met de auto! We pakken de ringweg met wat zijsporen hier en daar
Mijn zus heeft dat jaren terug al eens gedaan, met hun eigen landrover IJsland rond. Met de boot heen, toen ze aankwamen was het 4 graden, middenin de zomer. Niet mijn land, dat stond gelijk voor mij vast Maar heel veel plezier!

(4 graden was zelfs voor IJsland koud voor de tijd van het jaar, maar toen ze weggingen was het 22 graden ofzo, dat was dan voor IJsland weer heel erg warm.. brrr..)

Ik kreeg een enthousiaste hurray uit Duitsland! Dat kaartje is vrijdag gepost, dus lekker snel. Ik rekende nog helemaal nergens op.

Balen zeg, geen hurray's krijgen
Later is nu
quote:Daisyx schreef op 29 juni 2016 @ 14:17:

[...]

Misschien juist wel gaaf in nov/dec want dan heb je kans op noorderlicht! En sneeuw geeft ook wel een leuk sfeertje!

Ik ga een rondreis maken met de auto! We pakken de ringweg met wat zijsporen hier en daar Noorderlicht lijk mij zo gaaf! Maar ik heb gewoon niet zoveel met sneeuw. Ja leuk om een dagje doorheen te wandelen, maar dan heb ik het wel weer gezien.
Noorderlicht is zoo mooi. Een vriendinnetje van mij is afgelopen februari naar Ijsland geweest en heeft ook het noorderlicht gezien. Alleen die foto's al, was gelijk jaloers

Vandaag een volle brievenbus hier, jeeej!

1 kaartje uit Duitsland en 1 kaartje uit Estland (nieuw land voor mij) met allebei een prachting landschap.

Daarnaast had ik wat stickertjes besteld, via aliexpress, en deze zijn ook binnen. Kan ik mijn kaartjes ook een beetje versieren.

En als laatst had ik kattenkaartjes, ook via aliexpress, besteld om te kijken of het wat is. Ik heb ze binnen en ze zijn zooo leuk. Haast zonde om te versturen.
Gaaf Daisy, IJsland!! Zou ik ook wel een keer heen willen. Ga je nog een voetbalwedstrijdje meepikken daar? Lijkt me wel gaaf om tussen als die IJslanders in de kroeg de kwartfinale te kijken!

Ik had vandaag geen kaartjes in de bus. Wel een dubbel verrassende hurray uit Rusland. Verrassing #1: de hurray kwam al na 14 dagen, wat voor Rusland behoorlijk snel is, had 'm dus nog niet verwacht. Verrassing #2: de inhoud van de hurray. Ik citeer: "Thank you for beautiful stamps, but a terrible card. I did not like. looking at the card I get scared.” Haha, nou dat is in ieder geval duidelijk. Ze was blijkbaar zo scared dat ze de kaart zelfs niet op haar wall wilde hebben, want ze heeft de afbeelding gedelete . Het was trouwens een kaart van Escher, zo één met een patroon waarin vogels geleidelijk overgaan in salamanders. Of zoiets, ik weet het niet meer precies, want kan 'm dus niet terug zien. Niets engs in mijn ogen in ieder geval. Ontvanger vroeg notabene naar kaarten van bekende kunstenaars uit land van de verzender! Haha, nou ja, ik sta nu in ieder geval op 199 verzonden kaarten... hopelijk morgen nummer 200!
Wow Neliba, das nog eens een bijzondere Hurray.

Dat je het überhaupt getypt krijgt : a terrible card... Ik krijg dat zelf niet mijn toetsenbord uit, zelfs niet bij de meest afschuwelijke gedrochten.

Maar ongetwijfeld wordt Hurray 200 een SuperHurray!

Ik heb gisteravond nog weer een adres getrokken. Kon me niet inhouden. Het is Rusland geworden, en ze wil o.a. zwart/wit en ballet. Ze krijgt van mij een zwart/witte balletkaart.
Mijn muur (hoop ik!). Die drie onderste foto's zouden eigenlijk een kwartslag gedraaid moeten worden.

It ain't me
Het is gelukt!

Ongelooflijk dat iemand zegt dat hij of zij de kaart vreselijk vind. Dat vind ik niet kunnen. Als ik een kaart vreselijk vind krijgt die persoon gewoon een uber korte hurray en zeg ik niets over de kaart.
It ain't me
Mooi hoor Cocomo! Ziet er strak uit. Je hebt al veel leuke kaarten ontvangen.

En ik zie een aantal kaarten die ik zelf ook heb ontvangen.
quote:Cocomo schreef op 30 juni 2016 @ 08:23:

Het is gelukt!

Ongelooflijk dat iemand zegt dat hij of zij de kaart vreselijk vind. Dat vind ik niet kunnen. Als ik een kaart vreselijk vind krijgt die persoon gewoon een uber korte hurray en zeg ik niets over de kaart.

Ik heb een keer een nogal expliciete kaart ontvangen waarbij ik dacht, waarom zou je dat uberhaupt naar iemand sturen die er niet om vraagt in zijn profiel. Ik heb toen aangeven dat ik de kaart buitengewoon ongepast vond en echt niet mooi vond. Ook heb ik de verstuurder erop gewezen dat veel mensen dit soort kaarten niet willen hebben, omdat ze het ongepast vinden of omdat bijvoorbeeld kinderen ze van de mat halen of omdat het ontvangen van dit soort kaarten problemen kan bezorgen.

Dat ze bij het sturen er rekening moet houden, dat de site een kidfriendly beleid hanteert.

Cocomo, echt super die kaarten zo! Lekker vrolijk!
Ziet er gaaf uit Cocomo, super leuk!!

@Diana: hmm, zo'n expliciete,niet-voor-kinderogen-geschikte kaart is inderdaad ook niet echt tof. Terecht dat je daar iets van hebt gezegd. Maar dit is ook wel iets anders dan een leuk Escher patroontje toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven