Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
(of zou ik de verkeerde kaart ge-upload hebben.. heb er toen wel 8 verstuurd.. had van de week ook dat de verzender een andere kaart ge-upload had, dan ik kreeg.. hmm.. ik let er altijd wel erg goed op, vind ik zelf)
Later is nu
Oh dat zou toch wel zonde zijn Dreamer!! Ik vind het ook zo jammer als mooie kaartjes niet aankomen en ik ze mis op de wall, en wel kwijt ben dus.

Ik ben er zaterdag om kwart voor 12, eventueel kijk ik wat rond in winkeltjes op t station. En verder zie ik jullie vanzelf verschijnen, de helft ken ik al, dat scheelt.

Heb er zin in hoor!

Ik ga ook voor thema vervoer, want dat wordt toch veel gevraagd. Wat natuurlandschappen, vooral wat verschillende seizoenen. En verder zie ik wel.

Ik heb nog een bon van de Bruna liggen, die neem ik ook maar mee, voor het geval die daar is en we nog even tijd hebben.

Leuk leuk leuk, lekker lunchen en kaartjes shoppen, prima besteding van mijn zaterdag
Mijn eerste hurray is binnen een leuke, met een heel verhaal erbij nu kan ik ook weer een nieuw adres aanvragen!

Wat stom van dat kaartje dreamer! Waarom zou iemand die verwijderen? Hopelijk is het toch per ongeluk niet goed gegaan, dat maakt het net wat minder stom.

Hebben jullie tips voor een opbergsysteem? Ik zat te denken aan gewoon in chronologische volgorde van binnenkomst?
Zanahoria, ik wilde nu dus van die dozen, waar je ook foto's in kunt bewaren, met tabblaadjes. En dan op land of op onderwerp sorteren. Ik zie ook wel mensen op postcrossing, die hebben alles gescand en geordend op flickr of een andere fotosite. Kun je heel handig op onderwerp zoeken, wat ze al ontvangen hebben. Zeker als mensen al 2000 kaartjes ontvangen hebben en algemene voorkeuren (zoals katten of landkaarten) is het handig, dat je op onderwerp kunt zoeken Heel handig eigenlijk

Ik heb wel alles gescand, maar zie mezelf dat niet meer doen.

Maar wat leuk, je eerste hurray!! Nu kun je een kaartje in je brievenbus verwachten.. spannend!
Later is nu
Ik had trouwens een tijdje terug zo'n ongelofelijk enthousiaste Hurray uit Australië, die moet ik even met jullie delen

Ik had haar een Afremov-kaartje van Amsterdam gestuurd en er oa opgeschreven dat ik misschien wel een gat zou graven en dan bij haar in de tuin zou uitkomen.

quote:Oh wow! Thank you so very very much for my absolutely magical postcard, I love it. This one is going to go into my crystal cabinet for all to see :D it will be the only colour in there :D. I cant stop looking at it : ) its wonderful

We have had sunshine today after much rain. Plenty of flooding up and downstream from here. The Hume Weir gates have been open but to little too late. So many affected by flooding and to think in about a month we will be having 40 degree Celsius plus and possibly so big summer thunder storms, more rain :o

I will have to keep an eye open in my garden and give you a hand out of that hole :D The whole front yard is garden so where ever you pop up you will be amongst the flowers : )

All the very best always and

Happy Postcrossing
Wat een leuke hurray, Couscous
Later is nu
Ik moest Afremov even opzoeken, maar die heb ik ook bij m'n favorieten staan! Wist niet dat hij ook Amsterdam schilderde. En inderdaad, het kaartje dat ik daarvan kreeg, staat nu op een kastje tussen giraffes
Later is nu
Prachtig, ik zet gelijk in mijn profiel dat ik die ook wil ontvangen!
It ain't me
... straks als ik mijn profiel weer aan zet :P
It ain't me
Ik kreeg net een heeeele blije hurray uit Israël op mijn Pippikaart. Vol met !!!! en Happy!!!
Later is nu
Zanahoria, wat leuk je eerste hurray! Dat is altijd bijzonder :-)

Ik vrees dat ik geen goed advies kan geven mbt netjes opbergen. Ik heb een oud antiek kastje met een klein laatje en daar verzamel ik ze in. En op datzelfde kastje staan mijn allermooiste kaartjes.

Mijn nog te versturen kaartjes bewaar ik in een schoenendoos. Ook niet heel fancy

Wat vervelend Dreamer dat je een kaartje "kwijt" bent. Ik zou dat ook zonde vinden, als ik een favoriete kaart verstuur voelt dat altijd een beetje als een afscheid :-)
Hi allemaal!

Ik ben blij, want ik heb een smartphone kunnen regelen, zodat ik weer gewoon op de bank kan internetten. Héérlijk!

Balen dat je niets hebt kunnen kopen voor je kaartenpartij Dreamer.

Maar welke opbergdozen worden bedoeld van de Ikea? Heeft iemand een naam?

Ik heb nu een paar schoenendozen in gebruik. Maar die vallen inmiddels uit elkaar.

Ik had twee kaartjes in mijn brievenbus. Één met antilopen in een Afrikaans wildpark. Ik dacht dus dat ik mijn eerste kaartje uit Zuid-Afrika had ontvangen Hurray!, maar het kaartje komt gewoon uit Duitsland.

Verder had ik nog een kaartje met Russische matrioschka's. Uit Rusland ook uit Duitsland.

Morgen ga ik adressen trekken. Ik sta zo te popelen.

Ik ga dus bewust wel een lijstje maken met thema's. Vorig jaar werd ik helemaal gek (hyper) van al die bakken met kaarten. Ik wilde overal tegelijk in kijken. Liep dus te veel rond als een kip zonder kop. (En uiteraard sta ik open voor álle mooie kaarten. )

Volgens mij zijn we met een behoorlijk grote groep zaterdag. Gezellig!
Kvarnvik!
Oh da's geen poging tot vloeken, dat is de naam van die Ikea dozen dus.
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:08
99.06% gewijzigd

Hurraaayyy dat je weer een smartphone hebt, Labellei! Lekker hoor en exotische kaartjes uit Duitsland. Ook leuk

Je hebt wel een beetje gelijk, qua thema's, maar ik ben nooit zo georganiseerd. Bedenk thuis waarschijnlijk pas wat ik nodig gehad had.
Later is nu
quote:Tamboti schreef op 17 november 2016 @ 17:31:

Oh da's geen poging tot vloeken, dat is de naam van die Ikea dozen dus.

Dank Tamboti! Die kende ik nog niet. Ziet er goed en handig uit.
Fijn dat je weer een smartphone hebt Labellei!

Tamboti succes met alle drukte mbt je verhuizing. Nooit de meest geweldige klusjes. Wel heel noodzakelijk.

Ik ga ook nadenken over thema's.
Haha ja dat was wel wat vorig jaar he Labellei. Vooral zo'n actie van 10 kaarten voor 10 euro en dan krijg je een gratis. Dus dan heb je er 20 en dan kun je er 22 uitzoeken en heb je er weer 24 in je hand en ga je dus maar voor 30... De economie in Deventer krijgt zaterdag een dikke boost.

Afremov ziet er tof uit! Ik heb wel eens die kaartjes gefavoriet maar ga ze ook maar eens in mijn wensenlijstje zetten. Die kan ook wel een keer een boost gebruiken.
Ik wens iedereen die gaat alvast heel veel plezier komende zaterdag! Ik ben benieuwd naar alle verhalen
Ik heb gereserveerd bij samen voor 10 personen om half 1.

Ik heb ook wat thema's: Vervoersmiddelen en elfje achtige plaatjes
It ain't me
Dank je wel sneeuwvosje! Je zult hier wel lezen wat we hebben geoogst.

Uiteraard jij (en ook de anderen die niet meegaan) ook een goed weekend toegewenst.

Ja die handenvol kaarten kan ik me ook nog herinneren HappyOwl. En steeds maar weer tellen hoeveel je er hebt en hoeveel je nog mag uitzoeken.

Dank voor de reservering Cocomo. Klinkt helemaal prima.

Ik heb nog een adres aangevraagd: een 15 jarig meisje in Litouwen. Ik ga voor cupcakes of konijnen. Die wil ik vandaag dus nog versturen en dan zal ik vanavond nog weer een paar nieuwe adressen aanvragen.
Leuke hurrays, Couscous en Zanahoria! Dat is meteen een erg leuk begin voor jou, Zanahoria!

Cocomo, fijn! Dankjewel voor het reserveren!

Afremov, maakt mooie dingen! Hij staat al heel lang in mijn wensen, maar helaas heb ik nog nooit een kaartje van hem mogen ontvangen. Woensdag had ik wel mijn eerste Anton Pieck kaart, jippie!!

En ik ben blij dat ik deze keer voorbereid ben op die ontzettende postcrosswinkel. Bij mag er wel wat fantasy, wolven, vampieren en absurde dingen bij. Grappig genoeg heb ik vorig jaar meerdere kaarten met thema "vervoer" gekocht en die heb ik bijna allemaal nog.
Iedereen alvast heel veel plezier met de meeting! Jammer dat ik er niet bij kan zijn.

Hier de afgelopen 3 dgn 3 hurrays gehad. Helaas sta ik nog steeds flink voor met ontvangen kaartjes dus er komen denk ik voorlopig geen kaartjes mijn kant op.

Wel heb ik net weer 3 kaartjes geschreven. De kaartjes gaan naar Amerika (stripfiguur) Rusland ( bloemen) en Duitsland ( vogels)

Dit kaartje naar Rusland is alweer kaartje nummer 5 wat ik op dit moment onderweg heb naar Rusland. Hopelijk komen ze binnenkort allemaal aan.
Gisteravond een positieve hurray binnen, ik had een 'irish elk' gestuurd naar een Duitse familie die graag kaartjes van elk wilden. Dus dat kwam goed uit

Fijn dat je hebt gereserveerd Cocomo!

Ik ben heel benieuwd naar morgen en heb er zin in!

Hoeveel adressen nemen jullie mee om te schrijven morgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven