Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ooooooooh! Je kunt daar ook online bestellen!!! Oh eh....
In de winkel hebben ze heel veel kaarten van Art Unlimited, die zie ik niet op de website. Althans ik ga ervan uit dat ze die nog steeds hebben. Bakken vol.
Assortiment op de site is wel beperkt inderdaad. Maar wel leuk om even te neuzen!
Ik zeg welterusten en tot morgen! 12 uur bij uitgang van station!

(ik verheug me alweer op het bespieden van nietsvermoedende voorbijgangers die misschien wel of niet ook in het complot zitten
Wat dacht je van al die meelezers

Station van Deventer is morgen overbevolkt
Later is nu
Oh my.. ik trok nog even 3 adressen en was helemaal blij: New Zealand! Ontvanger heeft al 9250 kaartjes ontvangen

Er zijn er van 6544 gescand dus vrij grote kans dat ze een kaartje al heeft.

Jeumig

Nou en verder Duitsland en Tai Pai City. Deze laatste heeft 2 ontvangen.
Later is nu
En toen, dacht ik nou, oké, nog ééntje....

Een Fransoos: 10912 kaartjes ontvangen

Ik houd maar op geloof ik
Later is nu
Even kort berichtje: Elizaar, ik begrijp dat je vanuit Den Haag komt? Mijn plannen zijn iets gewijzigd. Je zou heen en terug mee kunnen rijden met mij. Ik stuur je nu een pb. Misschien lees je het nog
Wat een grootverzenders Dreamer.

Hopelijk leest Elizaar je berichtje nog Daisyx.

Ik heb vanochtend wederom een adres aangevraagd. Gezien het tijdstip dacht ik een exotisch land te scoren.

Maar het werd Duitsland.

Wel een leuk profiel. Hij houdt o.a. van vrouwelijk schoon, en ik wil hem de Groningse badpakdame sturen of anders een mooie Deventer dame.

Hij is ook filatelist dus ik zal een Doutzen postzegel plakken, daar heb ik er nog 1 of 2 van.

Nou dames, ik zie jullie straks. En voor degenen die niet meegaan: ook een heel goed weekend!
Nu heb ik een dilemma, want ik heb het telefoonnummer van beide dames maar wil nooit zomaar telefoonnummers doorgeven. Ohwell.. ze zijn vast al onderweg.
Later is nu
Heel veel plezier in Deventer!!
quote:Dreamer schreef op 19 november 2016 @ 08:56:

Nu heb ik een dilemma, want ik heb het telefoonnummer van beide dames maar wil nooit zomaar telefoonnummers doorgeven. Ohwell.. ze zijn vast al onderweg. yes ik ben idd al onderweg. Maar wel heel aardig van Daisy. Ik heb haar net een bericht gestuurd dat ik haar pb te laat heb gezien.
Veel plezier allemaal!
Veel plezier. Vraagje welke website bedoelen jullie?

Straks richting de A opbergsysteem aanschaffen ben vast voorbereid op mijn eerste kaartje hihi
Heel veel plezier dames!
Veel plezier!
Veel plezier vandaag in deventer!

Sorry postcrossing ligt wat op z n gat...

Iemand ontmoet dus eh ja... gaat wat meer tijd in zitten dan pc...????
Mijn eerste kaartje is aangekomen! Leuke reactie terug van de Duitse vrouw. Mijlpaal hihi!!

Ga zo weer een adres trekken en vanavond klaar maken.

Bij de Action een foto album gekocht waar 120 kaarten in kunnen. Alleen hiervoor naar de Action, kom buiten met ietsjes meer...
Wat leuk Liezelies.. Dat schiet al op!

En wat leuk ook Zomerelfje! Ja.. keuzes he..

We zijn weer thuis. Ik althans, dus ik ga ervan uit dat de meesten wel thuis zijn ook. Het was leuk, gezellig en .. eh.. duur En dan heb ik me nog ingehouden
Later is nu
Gefeliciteerd liezelies met je eerste Hurray. Leuk dat je kaartje zo positief ontvangen is.

En zomerelfje.... dat klinkt spannend.

En van mij krijg je ook nog een kaartje:
Oh verhip Labellei wat goed dat je daar nog aan denkt!

Gefeliciteerd Zomerelfje
Later is nu
Ik ben dus ook weer thuis.

Het was gezellig en ik heb weer erg leuke kaarten gescoord.

Ik vond bij thuiskomst twee kaartjes in de brievenbus. Apen uit Amerika en een Siberische sprookjeskaart uit Moskou. Ik zal ze zo maar even registreren.
Mooi dat het gezelig was! En goed geslaagd dus

Ik ga dinsdag ook eens even neuzen. Ik zet in op 10 kaarten en niet meer haha. Vooral wat landschappen en dieren.

Daarna ook maar alvast een doos of album aanschaffen voor ontvangen kaarten
Dank voor de gezelligheid! Ik vond het erg leuk om jullie allemaal te zien En om de echte namen te leren kennen. Dat was nog wel even wennen in het begin.

Ook leuke kaartjes gehaald in de enige echte postcross winkel dus ik kan weer aan de bak!

Vonden de meiden het ook leuk Dreamer?

Zomerelfje gefeliciteerd! Hele fijne avond gewenst!
Is er trouwens nog een spin gescoord?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven