Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik neem denk ik 3 adressen mee, wat pennen, m'n postzegels (of zal ik alvast decemberzegels kopen?) .. eh.. m'n iPad, zodat ik nog nieuwe adressen kan trekken ..

Ik heb trouwens zitten rekenen, want had weer zo'n postzegelssetje waarmee je er 4 per kaartje moet plakken, dat vind ik soms wat veel, vooral omdat het ook bijna allemaal redelijk grote postzegels zijn. Maarrrr.. als je 1 postzegel binnenland (ik heb een stapel kinderpostzegels binnen) + 1x 39 = 1x 10ct plakt, zit je op 1,23 ct. Ik ga ervan uit dat de posterijen dat goed vinden en plak dat dus af en toe.
Later is nu
Oh.. en misschien neem ik stempeltjes mee en/of washitape. (en een hutkoffer.. zo'n ding op wieltjes..) (ohnee.. ik heb een rolstoel mee. Handig! Dochter eruit, tassen erin )
Later is nu
Dankjewel voor het reserveren Cocomo!

Leuk om jullie allemaal morgen te zien.

Ik heb maar 2 kaartjes onderweg dus als ik los wil gaan kan ik nog 8 adressen morgen aanvragen :-)

Rivka weet jij al hoe jij naar Deventer gaat? Ik heb in m'n hoofd dat wij bij elkaar in de buurt wonen (den haag en omstreken).
Ladies, ik kan morgen niet naar Deventer komen. Of er moet voor die tijd een wonder gebeuren, maar die illusie heb ik niet.

Ik heb deze week bij de pijnpoli een behandeling aan mijn voeten gehad. En vrijwel altijd pakt dat goed uit. Maar deze keer ging er iets mis. Door middel van een verhitte naald worden de zenuwen gevoelloos gemaakt, waardoor je de pijn een poos niet meer voelt. Tot zover werkt dat bij mij altijd goed. Maar standaard wordt er via dezelfde naald ook een medicijn ingespoten en op dat medicijn heb ik al eens helemaal verkeerd gereageerd. Ik let er dus altijd heel goed op dat dat medicijn bij mij niet nog eens wordt ingespoten. Behalve deze keer. Ik lette even niet goed op en voordat ik het wist was ook dat &^%^$#*medicijn ingespoten. En nu zit ik dus met een voet die bijna ontploft van de pijn. Ik ben nu aan een stoel gekluisterd en zelfs even naar de wc schuifelen is al een crime.

Behalve dat ik baal van de pijn, vind ik het ook heel erg jammer dat Deventer nu niet gaat lukken. Aanvankelijk was ik wat huiverig, maar daarna leek het me vooral erg leuk en gezellig om jullie allemaal eens in het echt te ontmoeten. Ik vind het gewoon zo stom van mezelf dat ik niet goed heb opgelet.

Sorry voor de ego-post. Ik wens jullie voor morgen natuurlijk wel een hele leuke dag, met veel gezelligheid, een lekkere lunch en natuurlijk heel veel leuke kaartjes!
Oh wat jammer Rivka! En vooral ook de reden. Je zit al zo met pijn, en dan dit er nog 'even' bij. Klote!
Later is nu
Ja, het wordt allemaal wel wat veel bij elkaar.

En dan te bedenken dat ik het juist zo fijn vond uitkomen dat die behandeling net deze week stond gepland. Zodat ik in Deventer weer zou kunnen lopen als een kievit.

Nou ja, voordeel is wel dat ik door de zware pijnstilling voor mijn voet de RSI-pijn nu ook veel minder voel. Elk nadeel heb z'n voordeel za'k maar zeggen.
Vervelend Rivka Ik hoop dat de pijn snel weg trekt!
Oh Rivka, wat ontzettend jammer dat je niet kunt komen morgen!!!

En wat een shitreden ook. Ik hoop van harte dat de pijn snel minder wordt voor je. En dat je snel weer wat mobieler bent.

Ennuh ook jij mag je adres aan ons doorgeven hoor....

Sterkte!
O wat vervelend Rivka! Wat een pech!

Ik lees dat je heel veel pijn hebt maar wil het toch even opperen: Als het korter zou zijn, zou je dan wel kunnen? Ik vind het helemaal niet erg om je thuis op te halen, te rijden naar Deventer, te lunchen met de groep en je daarna weer naar huis te brengen.
Ach.. dat is lief! Ik durf helaas geen rolstoel aan te bieden. (maar die zijn vaak wel gratis te regelen/lenen.. )
Later is nu
Jullie zijn lief! De tranen zitten al steeds hoog, maar nu stromen ze weer hoor.

Elizaar, wat een ontzettend lief aanbod! Maar ook dat gaat gewoon echt niet lukken. Ik kan mijn voet gewoon nauwelijks bewegen. Een rolstoel heb ik zelf, maar is nu ook niet haalbaar. Bovendien ga ik vanmiddag waarschijnlijk aan de morfine (de enige pijnstilling die de vorige keer echt hielp) en daar werd ik de vorige keer nogal een zombie van. Maar dankjewel voor je aanbod!
Jammer. Misschien is Deventer wel heel erg leuk met een paar roze olifanten op de Brink

Sterkte Rivka!
Later is nu
Wat een lief aanbod Elizaar.

En jammer (maar begrijpelijk) dat het toch niet gaat lukken.

Ik zag net wel heel toevallig een erg leuk kaartje van jou voorbijkomen in de gallery, Rivka. (Hondje in fietsmand )
Ik heb vandaag mijn eerste kaartje gekregen in de categorie "vreemd, bizar, ongebruikelijk etcetera". Het is een scène van een stomme film: een vrouw die de strop zal krijgen.

Verder nog een nightview van Minsk.

Ook heb ik alvast twee adressen getrokken. Ik kon me écht niet meer inhouden.

Duitsland en Rusland, twee leuke profielen. Ik heb voor de beide dames wel wat op voorraad. Maar wellicht kan ik in Deventer nog wel iets leukers scoren.
Wat een superleuk kaartje van het hondje in de fietsmand. Ik ben echt een sucker voor dat soort dingen

Ik snap hoe frustrerend het is Rivka als je dingen wel graag wilt maar het even niet kan. Je krijgt een hele leuke kaart van ons

Volgens mij vroeg Labellei of ze de enige was die niet van die meeting postcross kaartjes hield maar misschien ben ik in de war! Maar je bent niet alleen, ik ben er ook niet zo van. Ik kreeg er laatste eentje uit de VS maar heb er niet zo veel mee. Wel leuk dat door postcrossing de world echt een beetje connected wordt.
quote:Dreamer schreef op 18 november 2016 @ 13:39:

Jammer. Misschien is Deventer wel heel erg leuk met een paar roze olifanten op de Brink

Sterkte Rivka!

Ik ben heel hard aan het nadenken over roze olifanten op de Brink maar het kwartje is nog niet gevallen. Oeps!

Ik weet ook nog niet of ik morgen met de trein ga of met de auto. 2,5 uur trein met 3x overstappen klinkt nog niet heel aantrekkelijk :-[

Waar gaan jullie parkeren?

Mag ik iemand mijn telefoonnummer appen en ook krijgen zodat ik jullie echt kan vinden. Wel zo gezellig
quote:Elizaar schreef op 18 november 2016 @ 16:51:

[...]

Ik ben heel hard aan het nadenken over roze olifanten op de Brink maar het kwartje is nog niet gevallen. Oeps!

Ik weet ook nog niet of ik morgen met de trein ga of met de auto. 2,5 uur trein met 3x overstappen klinkt nog niet heel aantrekkelijk :-[

Waar gaan jullie parkeren?

Mag ik iemand mijn telefoonnummer appen en ook krijgen zodat ik jullie echt kan vinden. Wel zo gezellig

Ik zag Rivka wat stoned voor me en als je teveel gedronken hebt, zie je roze olifanten. De Brink is de Grote Markt van Deventer

Je hebt een pb
Later is nu
Och Rivka, dat is echt vreselijk naar voor je

Veel van ons kennen het leven met pijn (of gaan mensen met pijn juist vaak postcrossen omdat het dan zo leuk is kaartjes te krijgen?)

Volgend jaar ben je er gewoon bij hoor! We gaan morgen een leuke kaart voor je uitzoeken! Je hebt je adres al via pb naar iemand gestuurd?

Oh Cocomo, dank je, de elfenkaartjes!! Had dat een tijdje terug gezegd dat ik er wel wat voor jullie mee kon nemen, nu de groep best groot is heb ik geen stapels per persoon maar iedereen die een leuke kan vinden mag die meenemen Was het al bijna weer vergeten....
Sterkte Rivka

Ik heb drie kaartjes verstuurd zit nu aan max van te versturen. Dus wachten hihi. Spannend alle 5 leuke profielen en 5 verschillende landen.
Dank jullie wel voor de lieve reacties. En heel lief dat jullie mij een kaartje willen sturen, maar nee, ik heb mijn adres nog niet aan iemand gestuurd. Ik weet met mijn verstand dat het bij jullie in goede handen is en ik voel me er echt l*llig over, maar na een slechte ervaring op een ander forum durf ik dat niet meer. Sorry.

Mijn man is net thuisgekomen met de morfine, dus zij die roze olifanten gaat zien groet jullie.

Heel veel plezier morgen!!!
Oh Rivka, wat driedubbel balen zeg!! Ik hoop dat je de pijn zo snel mogelijk weer kwijt bent! (Maar eeehhm... hoort zoiets niet met koeienletters in je dossier te staan dat je niet tegen dat medicijn kunt?) Veel sterkte!

Zo, ik heb klaarliggen: 5 uitgeprinte adressen en een vel Duitse binnenlandzegels voor de liefhebbers. Nu nog wat schrijfspullen zoeken. Mijn vriend heeft besloten dat ie mee gaat voor een dagje Deventer, maar ik geloof niet dat ie zich bij een groepje kakelende postcrossende dames aan wil sluiten. In ieder geval wel fijn om samen te kunnen rijden.
Alvast ontzettend veel plezier morgen! Wie weet ben ik er volgend jaar bij en ontzettend balen Rivka, hopelijk gaat het snel weer beter met je, dat is het belangrijkste!

Ik heb inmiddels 'al' drie hurrays. Ook alweer drie nieuwe adressen getrokken

Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek in Deventer! Daarna kan ik nog wel even naar kaartjes kijken. Dat is wel nodig, want ik heb echt nog wel kaarten nodig zodat ik niet bij ieder adres op jacht hoef. Bij mij in het dorp is niks te vinden helaas. Hebben jullie misschien 1 of meerdere adressen waar ik langs kan? Ik heb namelijk helaas niet de tijd om uitgebreid rond te struinen. Ik start vanaf het station in Deventer.
Rivka, wat jammer dat het zo slecht gaat met je voet. Ik hoop dat de morfine je wat verlichting brengt. Sterkte!

Weet niet meer wie het schreef maar ik ga niet verhuizen hoor, I wish. Gewoon heel veel moeten werken de afgelopen maanden en heel veel andere dingen op mijn bord erbij, en dan is 2 uur heen, 2 uur terug gewoon net even teveel.

Ik wens jullie superveel plezier morgen! Koop de boel leeg!
quote:Tamboti schreef op 18 november 2016 @ 21:06:

Ik wens jullie superveel plezier morgen! Koop de boel leeg!

Gaan we doen!

En ik wens jou een relaxed weekend.

Zanahoria, dat loopt lekker nu bij jou. Alweer 3 Hurrays. Dat gaat snel! Spannend dat jij nu ook ieder moment zelf een kaartje kunt verwachten.

Tijdens onze meeting vorig jaar in Deventer hebben we Dé Kaartjeswinkel ontdekt. Echt bakken vol, gesorteerd op thema. Daar wordt iedere Postcrosser echt superblij van: kaartjes kaartjes kaartjes
Wat jammer rifka!

Snorhaar: er is nu wel een plekje vrij aan de lunchtafel...

Tot morgen allemaal, heb er zin in!
It ain't me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven