Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
haha grappig Dreamer 2 uilen naast elkaar.. Hoe krijg je het voor elkaar!
In Duitsland gebruiken ze nooit Engelse stemmen, best wel raar als je er over nadenkt. Ben blij dat we dat niet in Nederland doen.

Ben vandaag naar Scheveningen geweest. ( heerlijk op het strand gelegen) 10 leuke kaarten van Scheveningen gekocht. Ook een paar van het koningklijk huis, Prinsjesdag foto's. Best leuke vind ik! Vind het niet makkelijk leuke kaartjes vinden van Nederland. Vaak ben je maar op 1 plaats en dan heb je vaak de zelfde kaarten, vind het juist leuk om elke keer andere te versturen.

Kaartje in de bus vanuit de USA. New mexico road trip advies. Ziet er wel leuk uit. Het is een getekend plaatje en geen echte foto.

Nog geen kaartjes verstuurd er zijn nog 2 kaartjes onderweg. Als ik wat meer rust heb ga ik weer schrijven.
Ik heb gisteren 5 adressen getrokken, dus moet wel schrijven vandaag. 1 persoon had al meer dan 7000 kaarten ontvangen, voor de rest allemaal beginners. Ik raak alweer door m'n cityviews heen, dus die haal ik zo even. Vooral bij mensen, met heel veel ontvangen kaarten, is dat makkelijker opzoeken.
Later is nu
Een schilderij van 10 Groninger iconen gaat naar Italië (ze vraagt om penpalls en voor het eerst heb ik daarop gereageerd)
Een schilderij van een stapel katten rond een vleugel gaat naar Taiwan
Een foto van De Denker (Rodin) gaat naar China
Een schilderij van oude boeken gaat ook naar China
Een zwartwit foto met rode accenten, vooral auto's waaronder een varende auto, gaat naar Slowakije.

En nu snel posten dus :)
Later is nu
Oh.. en ik heb dus geen kaartjes gekocht. Kwam ik niet meer aan toe.
Later is nu
Je kaarten klinken heel erg leuk Dreamer. Daar zullen de ontvangers vast blij mee zijn.

Hier stromen de laatste dagen de Hurray's binnen ineens. Erg leuk. Ik wacht nog even met nieuwe adressen trekken. Zou er nu weer 2 mogen, maar heb gemerkt dat steeds wanneer ik een enkel adres trek het OF Rusland, OF Duitsland en soms China is. Ongeacht het feit dat ik er dan vaak naar die landen al eentje onderweg heb. En als ik meerdere adressen tegelijk trek, zitten ze er ook wel bij, maar dan gaan de andere kaarten in ieder geval bijna altijd wel naar andere landen. Dus ik spaar het nu maar even op in de hoop dat er weer een keertje een land tussen zit wat ik nog niet heb gehad. Althans, dat ga ik proberen... *gaat op handen zitten* :hihi:
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
Blije hurray's stromen binnen! Vandaag 2 uit Duitsland, gisteren zelfs al uit Hong Kong!

Ik kreeg vandaag ook 6 kaartjes. 3 uit Duitsland, 1 uit Groot Brittannië, 1 uit Zwitserland en 1 uit Letland.
Ik wilde nog kaartjes schrijven, maar eerst dezen maar registreren.
Later is nu
Dapper Tinkerhell.
Ik trek net 4 adressen. 2x Duitsland, 1x Taiwan en 1x Belarus.

Daar heb ik dus allemaal al kaartjes heen onderweg. Nieuwe landen zitten er niet echt tussen, deze weken. Het zijn wel allemaal beginnelingen, dus kaartje uitzoeken is minder lastig :)
Later is nu
Afijn
Naar Duitsland gaat een lezend meisje en een kaartje met ijsjes
Van Gogh gaat naar Belarus en "Keep Calm and Discover the World" naar Taiwan

Nu eerst maar weer stoppen ;-)
Later is nu
Duss.. heb net maar weer postzegels besteld. Man bestelde gisteren concertkaartje van 50 euro, kan ik mooi weer postzegels tegenover stellen ;-) Ieder z'n hobby. Heb bij de bestelling aangegeven maximaal 4 postzegels te willen plakken. Hier was wel eens iemand, die er 5 moest plakken, toch? Naast de ruimte, die dat inneemt, is het ook een gedoe steeds.
Later is nu
Waar bestel jij je zegels, dat je dat aan kunt geven hoeveel je er maximaal wilt plakken? Ik bestel ze bij PMK en ik zit nu met een lading waarbij ik 6 zegels moet plakken (3x 39 cent, 2x 3 cent en 1x 10 cent combinatie). Echt zó niet leuk... gelukkig schiet het al aardig op met die voorraad, maar ik twijfel nu of ik ergens anders wil bestellen volgende keer
Ik dus ook bij PMK. Ik moet er nu 4 plakken, daarvoor 3. Dat vond ik wel een mooi aantal. Die van 3 en 10 cent zijn ook niet zo leuk, toch? Die van 2 cent, die ik nu plak, in elk geval niet.

Er zit een vak bij, waar je nog wat in kunt vullen. Ik geef tegenwoordig aan dat ik geen prioritystickers nodig heb, want gebruik ze niet, en krijg ze dus ook niet meer. Dus nu dacht ik, ik geef ook eens aan dat ik niet meer dan 4 wil plakken. Hopelijk werkt dat :)
Later is nu
Die van 3 en 10 cent zijn inderdaad niet leuk. Zijn gewoon standaard bijplak zegels met alleen een getal erop. Ik hoop voor je dat het inderdaad werkt, je opmerking over het aantal. Laat je het weten? Als het werkt, ga ik het ook proberen
Haha ik lees weer wat nieuws, ik plak gewoon 1 zegel? Een Internationale zegel, volgens het postkantoor was dit voldoende om over de hele wereld te sturen. Waarom plakken jullie er meerdere als ik vragen mag?
Appreciate the little things in life
Wij bestellen postzegels bij postzegelsmetkorting.nl Hier verkopen ze setjes oude postzegels, met oude prijzen. Je moet dus meerdere zegels plakken, om tot de huidige prijs te komen. Dat is heel leuk en ze zijn heel creatief, maar het neemt wel veel ruimte in. Voorheen kon je toe met 3x 39 ct, nu had ik 1x 54, 2x39 en 1x2. Gelukkig maken zij de berekening. Je krijgt zakjes met postzegels van verschillende waarde en een papiertje waarop staat hoeveel je van elk moet plakken.

Dit zijn wat voorbeelden

Afbeelding
Later is nu
De afbeelding van de postzegels is van mijn blog. Omdat ik zocht op postcrossing, kwam ik ook andere foto's tegen. Zoals onderstaand laatje, 2 jaar terug. Hierin zie je kaartjes en washitape. Inmiddels zit het laatje helemaal vol met kaartjes en zit er een ánder laatje vol met washitape, stickers en stempels :-$

Afbeelding
Later is nu
Leuk!! Ziet er geweldig uit. Ik wacht nog steeds op mijn eerste kaartje. Ben benieuwd!
Hoop binnenkort ook zo'n verzameling te hebben!
Heb al wat stickertjes etc ingekocht om de kaarten wat op te leuken. B)
Dit is het laatje met te versturen kaartjes he.. Die is dus ook voller geworden :D
Later is nu
Dreamer schreef:
20-07-2017 14:33
Dit is het laatje met te versturen kaartjes he.. Die is dus ook voller geworden :D
Oooh ik dacht dat je deze ontvangen had haha! Wel leuk, genoeg keuze dus!
De combi van meerdere zegels ziet er altijd wel heel gezellig uit. Ik heb ook het idee dat het altijd wel gewaardeerd wordt. Heel veel Postcrossers zijn ook postzegelverzamelaars namelijk
Vandaag kocht ik wel kaartjes van Stad en nog een paar losse. Onder andere van een oudere dame, die aan het 'rocken' is met een electrische gitaar. Vanavond trok ik mijn laatst mogelijke adres. Deze Rus wil o.a. graag kaartjes van oudere mensen en rockmuziek. Of ik het wist ;-) heb wel bijna 3,5 duizend kaartjes gescand (vlot doorgescrolld) om te zien of ze deze nog niet had.

Verder en Japanner met een vrij wazig verhaal. Wil graag wat weten van je omgeving, dus nieuw kaartje van Stad kwam van pas :)
Later is nu
Mag ik vragen waar jullie voornamelijk je postkaarten halen? Ik bestel ze nu online omdat ze hier in de omgeving weinig te vinden zijn. Bij de boekwinkel zijn ze er wel maar die vind ik vrij prijzig. Zelf het postkantoor heeft maar een heel klein aanbod.
De VVV heeft leuke kaartjes
Een wijk naast de mijne heeft hele mooie
Een winkel in Stad (die al zo'n 2 jaar opheffingsuitverkoop heeft en nog maar 3 dagen per week open is) heeft ge-wel-dige kaartjes.

Daarnaast nog een boekhandel, inderdaad. Tweedehands winkels willen ook nog wel eens wat hebben. Bij ons is er een hele mooie winkelstraat, die zeker 3 winkels heeft met kaartjes. Dille & Kamille heeft ook schattige kaartjes. Soms kom je bij een (witte) boekhandel of zoiets van die kaartenboeken tegen. De Flow heeft soms kaartjes in 't tijdschrift. .. Ehm..
Later is nu
Ik ontving vandaag trouwens nog een kaartje uit Ierland (gebeurt niet zo vaak) en Finland.
Later is nu
Ik kocht zojuist ook een boek online. Ik vraag me af of m'n man nog steeds zo blij is, dat ik geleerd heb online te kopen :hihi:
Overigens een thriller dat zich afspeelt rond onze synagoge Labellei
Later is nu
Hey,
Ik was de gene die 5 zegeltjes op een kaartje deed. Nu heb ik er ook zoiets weet het eigenlijk niet eens meer... Tijd voor kaartje versturen.. Beetje druk gehad met werk en zo. De vele postzegels vind ik persoonlijk leuker dan 1 zegel. Dit komt ook omdat mijn vader postzegels leuk vind en ik deze weer aan hem kan geven.

Kaartjes kopen doe ik vaak bij sigarenwinkels, vvv winkels toeristen winkels. Zo laatst bij Scheveningen kaartjes gekocht. Maar ook eens bij een videotheek/Disney winkel/ movie winkel leuke kaartjes gezien. Ow brocante marktjes hebben soms leuke mooie oude kaarten. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven