Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Dreamer schreef:
26-07-2017 17:16
Nou, ik denk dat deze mensen tegelijkertijd mijn adres kregen, Supernurse.

Als je een kaart wilt registreren, en de ID klopt niet met de kaart of staat er niet op, kun je rechts op het scherm klikken op 'search the postcard ID'. Daar vul je in wat je wel weet, en vaak krijg je dan een ID. Soms ook niet.
Het mooie is: je weet dat hij uit Missisipi komt en je weet ongeveer wanneer hij verstuurd zal zijn.

Gelukt!! Ik leer iedere dag wat bij. Dankjulliewel!!!! :heart:
Appreciate the little things in life
Jippie :cheer:

Ik kreeg vandaag 2 kaartjes uit Rusland :)
Het gaat wel heel hard hoor..
Later is nu
Zojuist in een blije hurray uit Taiwan: "Whit beautiful stamps make me so drunk!"

Ik vraag me nu af wat voor postzegels ik geplakt heb? :cheers:
Later is nu
Dreamer schreef:
28-07-2017 14:25
Zojuist in een blije hurray uit Taiwan: "Whit beautiful stamps make me so drunk!"

Grappig, ik kreeg vandaag ook een hurray uit Japan. Zelfde post zending waarschijnlijk haha.

Inmiddels miijn 3e kaartje al mogen ontvangen. Betrap mezelf erop dat ik de brievenbus extra scherp in de gaten houd. Moet niet gekker worden :-D
Dreamer schreef:
28-07-2017 14:25

Het is weer eens iets anders dan een fat day 😂
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
Supernurse05 schreef:
28-07-2017 18:11
Betrap mezelf erop dat ik de brievenbus extra scherp in de gaten houd. Moet niet gekker worden :-D
Is niet gek. Hoort erbij gewoon
Ik kan het nu aanvoelen dat de postbode komt :?: :fortune:
Vanmorgen liep ik naar buiten om de brievenbus te legen, maar op dat moment kwam net de postbode aan, die mijn kaartje al in z'n hand had en me dus zo kon overhandigen. :yes:

Timing, of niet dan?
Inmiddels heb ik de afgelopen 9 dagen 11 hurray's ontvangen. Zoveel kaartjes mag ik alweer sturen. Ik wilde dat oa vanmiddag gaan doen, maar we zijn alweer zoveel later dan ik dacht @(
Later is nu
Kan nog wel toch? Bovendien worden de brievenbussen toch maandagmiddag pas weer geleegd, dus je hebt de tijd. Je hebt lekker veel Hurrays ontvangen inderdaad. Fijn hoor!

Ik heb momenteel nog 5 kaarten reizende. Ik houd me nog steeds aan mijn voornemen om pas weer adressen te trekken als alles wat nu onderweg is, is aangekomen. Langst reizende is Zwitserland met 28 dagen. Hebben jullie ervaring met kaarten daar naartoe? Is voor mij de eerste. Heb er wel 2 van daaruit ontvangen en die hebben er nog geen week over gedaan om aan te komen. Beetje gek dus wel eigenlijk...
Ik had laatst 2 kaartjes naar Zwitserland, die zijn allebei binnen 3 dagen aangekomen. Maarja.. Duitsland kan ook heel snel, maar duurt af en toe toch ook 3 weken. Houdt de moed erin dus! (van je Hela Hola.. zeg maar)

Ik heb nog niets geschreven, wel weer 2 blije hurray's gekregen.
Later is nu
Vanmorgen weer een Hurray ontvangen. Nog 4 kaarten onderweg nu. Ik houd zeker de moed erin v.w.b. Zwitsers kaartje hoor. Heb wel gekker gezien ondertussen :biggrin:
Hier niks. Sta nog wel 4 kaartjes voor met ontvangen. Kan dit zijn omdat er dan sommige kaartjes van mij niet aankomen op hun bestemming? Er zijn nog 3 kaartjes onderweg van mij..
Ja, dat kan Zomerelfje. Het is jammer, maar helaas.

Ik kreeg een kaartje uit Taiwan :)
Later is nu
Oh.. kaartje is in het Taiwanees geschreven. Ik heb de afsluitende zinnen van m'n hurray dan ook maar in het Nederlands gedaan.
Later is nu
Geschreven in het Taiwannees?! Gangbare taal voor iedereen haha..

Gisteren uit mijn slaapdienst weer een kaartje uit China gekregen. Stond niet heel veel op. Wel groetjes en dan een woord dacht dat dat een naam was ( ja weet ik veel uit China....) Bleek het een plaatsnaam te zijn... :facepalm:
2 kaartjes verstuurd. 1 naar belgie, bloemen kassen kaart van het Westland. De andere naar Duitsland, bloemenkaartje met de tekst erop: Daydreams can become reality of you stay awake...
Ik heb gisteren 5 adressen getrokken. Kaartjes gaan naar Litouwen, Tsjechië, Amerika, Polen en Spanje. Gelijk het de eerste ontvanger had al meer dan 4000 ontvangen kaarten, maar is gelukkig pas net begonnen met thema's per maand. En aangezien we net een nieuwe maand hebben, is uitzoeken best makkelijk. Thema is treinen, daar heb ik in Deventer wat van gekocht, vorig jaar. (moeten we al bijna weer afspreken, trouwens? November komt er alweer aan ;-) ... vandaag is boekenmarkt daar.. was ook leuk geweest)

De rest had tussen de 70 en 500 ontvangen kaartjes, dus is te doen.
Nu beginnen :)
Later is nu
De is best een leuk idee een thema per maand.
Ik heb inmiddels 8 kaarten verzonden, waarvan er nog 5 travelling zijn.

Ik heb vandaag een kaartje uit Taiwan ontvangen, en gister een kaartje vanuit Hongkong, van iemand die over een paar maanden naar Canada emigreert.
Dat lijkt me een flinke cultuur shock haha.
Goed, gisteren kaartjes geschreven

Een happy postcrossingkaartje naar Frankrijk
Een trein naar Tsjechië
Een oude postzegel, de Zeelandbrug naar Litouwen
Het Koninklijk paar naar Spanje.
Stadsgezicht naar Polen
Lezende kinderen van Fiep naar Duitsland
Oud kaartje van het hoofdstation naar Canada
Een oude klok uit het klokkenmuseum naar Rusland
Molen en fietser voor ondergaande zon naar Amerika
Een fototoestel gaat mee naar Amerika
Later is nu
Zo dreamer je ben lekker aan het schrijven geweest! Goed hoor!

Bij mij zijn 2 kaartjes op hun bestemming aangekomen. Belgie en Duitsland.

Weet nog niet wanneer ik een kaartje schrijf. Energie is op dit moment heel ver te zoeken helaas.
Jammer Zomerelfje. Wel herkenbaar.

Ik heb de kaartjes dus gisteren gepost en wil deze week nog wel een keer weer schrijven, maar niet teveel achter elkaar. Sta 10 voor met ontvangen kaartjes.. straks komt alles weer in 1 week. Leuk, maar jammer.
Later is nu
OPGELET voor de mensen uit het Noorden:

Dé kaartenwinkel in de Oosterstraat heeft LEEGVERKOOP. 5 euro voor een plastic tas VOL.

Ik geloof dat ik mijn kaartenvoorraad verdubbeld heb :shame: voor maar VIJF EURO!!!
Vooral van die lange kaarten zijn er nog heel veel mooie. De echte kaarten van Groningen zijn er nog amper, ik heb nog wat Martinitorens bij het tasje ingegooid.
Je moet wel contant betalen.
Later is nu
Ik kreeg trouwens gisteren een kaartje uit Kiev. Eergisteren uit Belarus en Rusland. Ik ga ze nu maar eens registreren :)
Later is nu
Leuk!! Jammer dat ik uit het zuiden kom dreamer.
Ik hou hier nu ook allerlei winkeltjes in de gaten, zie overal veel verschillende prijzen. Heb ook veel online besteld!
Het duurt alleen lang voordat ik weer een kaart kan sturen, ik heb 6 kaarten travelling en allemaal naar verre landen... (India, Hong Kong, taiwan) :(
Heb zelf 2 kaartjes uit Finland ontvangen deze week en vandaag eentje uit Brazilië. Alleen had deze helaas niks op het kaartje geschreven, maar alleen een gedrukte uitleg over de kerk op de voorkant.
Och, dat is toch altijd jammer, dat er niets op het kaartje staat. Zo had ik er nu ook 2 hoor. Alleen dat het mooi weer is en happy postcrossing. Nou.. poeh. Gelukkig was het derde kaartje wel enthousiast volgeschreven en ook nog heel mooi!
Later is nu
tasje vol voor maar 5 euro?!.. wow.. goed gescoord hoor!!! Helaas woon ik in het westen heb heb dus meer kaarten voor veel mer geld gekocht. Maar wel leuke kaartjes. Kaartjes van Dordrecht, koningshuis. Ook oude kaartjes maar geen portretfoto's maar dat ze in de tuin zijn, kindje wat net geboren is enz.
Verder kaartjes bij de kringloop vandaan en starwars elvis kaartjes. Voorlopig heb ik nu wel genoeg kaartjes hoop ik..

Saai en jammer kaartje zonder tekst. Vraag mij eigen af wat de rede is van niet iets erop schijven...

Geen kaartjes gekregen en ook niks verstuurd ( kaartje naar schoonouders telt zeker niet hihi)

21.00 uur toch wat kaartjes geschreven. 3 stuks.
1 kaartje van de wereldbol in handen gaat naar Hongarije.
2 kaartje met een koe waar een schaapje bij aan het drinken is gaat naar Frankrijk
3 kaartje met een olifant vanuit de beekse bergen gaat 10 jarig kindje uit Duitsland.

Zo voor nu 6 kaartjes onderweg

Zo raar heb verlopen kaartjes maar heb er nu nog maar 3 verlopen terwijl ik er eerst meer had. Ze worden niet geregistreerd. Weet iemand of als ze te lang verlopen zijn ze vervallen op de site?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven