Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:41
99.67% gewijzigd
Ik was een paar weken terug ook niet actief, Tamboti, en toen kreeg ik minder en minder post.. merkte ineens weer wat ik zo leuk vond aan postcrossing :D

Dus dat doe jij wel, registreren als je een kaartje nog niet gehad hebt? IK niet. Ik heb ook meerdere expired kaartjes. Jammer maar het is niet anders.
Later is nu
Ik heb net een heel lief kaartje geregistreerd. Hint voor degenen die hem willen zien en weten wie ik ben: hij is blauw met wit
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
Super schattig kaartje!!!!
Ah.. Tinkerhell. Ik wist nog niet of niet meer wie je bent, maar via Zomerelfje heb ik je toch weer gevonden, denk ik. Wat issie lief :love:
Later is nu
Zojuist een hele leuke Hurray ontvangen. Daarmee ook weer een nieuw land bij de statistieken. Waarom ik dat laatste zo leuk vind, weet ik niet. Het is gewoon zo. Voelt dan net een beetje extra speciaal of zo :flirting:
Welk land. Tinkerhell?

Ik moet nog kaartjes registreren, die ik gisteren kreeg. Weer 4 :O
Later is nu
Hong Kong, Dreamer. Enne... je bezorgt je postbode wel werk jij 😂
Ach, die man loopt toch langs.. :)
Mogelijk dat hij zich afvraagt hoe het kan dat het een tijdje rustig was ;-)
Later is nu
Ik kreeg trouwens een 'zelfgemaakt kaartje'. Iets met waterverf, nogal vlekkerig, en erop geplakte sterretjes. Wel een leuk verhaal er achterop, maar geen idee wat boven en onder is @(
Later is nu
Jeetje, uit Schotland een leuk volgeschreven kaartje, maar ik kan het amper lezen. Nu is het echtpaar naar Haarlem geweest om te zien waar.. Corrie ten Toon leefde. Corrie ten Boom? Ik las dus 'Corrie ten Toon'. Gelukkig is daar google, die voor je verbetert ;-)
Later is nu
Dreamer schreef:
22-07-2017 13:38
Jeetje, uit Schotland een leuk volgeschreven kaartje, maar ik kan het amper lezen. Nu is het echtpaar naar Haarlem geweest om te zien waar.. Corrie ten Toon leefde. Corrie ten Boom? Ik las dus 'Corrie ten Toon'. Gelukkig is daar google, die voor je verbetert ;-)
Het handschrift was "Schots" en scheef denk ik?
:rofl: Ja, zoiets. De 'W' had meer weg van een 'L'. Gelukkig kun je dan uit de context wel opmaken, wat er moet staan. Maar 2 streepjes worden bij mij niet gauw een B. ;-)
Later is nu
Handschrift lezen is soms niet makkelijk merk ik hihi.

Zaterdag een kaartje gehad vanuit Hong Kong. Deze vroeg of ik met hem wilde schrijven. Ik weet het nog niet misschien is het een standaard vraag die hij stelt op zijn kaartjes. Ikzelf heb op de site aangeven dat ik niet direct contact wil met andere. Heb daar geen tijd en puff voor. Tuurlijk is het leuk maar ppff heb al moeite om nu iets op een dag te doen.. Maar goed zal zijn adres bewaren misschien stuur ik een keer een kaartje vrijblijvend terug. Mijn vader vind de zegels uit dat land erg interessant hihi.

Nog steeds 2 kaartjes onderweg.. Ben benieuwd of ze nog aankomen..
Ik kreeg vandaag een leuk kaartje van m'n zus met wat foto's van 35 jaar terug (ofzo)
En het boek dat ik besteld had
En..
en..

8 (!!!) kaartjes door postcrossing!
En m'n postzegels, waar gewoon zegels bijzaten van Ajax en Sinterklaas!

Op één van de ontvangen kaartjes een postzegels van de Weasly Twins! En een handschrift, dat een beetje lijkt op spijkerschrift. Dat is dan weer een beetje jammer. Het heeft iets met verticale streepjes, waartussen rondjes staan. Heel bijzonder. Met postzegels daarbij dan weer van allemaal schrijvers en schrijfsters.
Zooo.. ik ben blij!

Setje postzegels is 3x44ct en 1x 2. Inderdaad dus maximaal 4 zegels, zoals ik gevraagd had, en geen priority sticker.

:jump:
Later is nu
Wat goed allemaal Dreamer! Klinkt ontzettend leuk, de Weasley postzegels en al het andere wat je schreef en wat fijn dat je nu minder postzegels hoeft te plakken. Ik ga dat dus zeker ook proberen de eerstvolgende keer. Waarom plak je eigenlijk geen priority? Heeft dat een reden?

Hier gisteren bijna een hele dag weg geweest. Voor het eerst sinds tijden en het was heerlijk om weer even "normale" dingen te doen! Bij thuiskomst 6 kaarten op de mat. Voelde me bijna jarig haha! Vandaag ook weer een dagje op pad. Zal er morgen en de rest van de week wel voor moeten boeten, maar dat is dan maar zo.

Fijne dag allemaal!
Ik heb niet het idee dat en prioritysticker zin heeft, eerlijk gezegd. In het begin deed ik het wel, geloof ik, maar er zijn kaartjes die er lang over doen en er zijn kaartjes die er snel zijn. Er zijn kaartjes die kennelijk helemaal niet aankomen.

Vroeger was volgens mij het verschil tussen wel of niet priority lucht- of bootpost (kun je het je voorstellen? Bootpost @( ) Hier zat een prijsverschil aan vast. Sorteren ging ook met de hand. Dat verschil is er niet meer. Hier in Nederland komen in elk geval alle kaartjes in een grote bak en de machine sorteert. Ik ga er niet van uit dat die denkt "oh.. priority.. die moet dus in een andere bak". Alle post is priority.

Nouja.. en zo'n sticker neemt weer ruimte in :proud:

Overigens zat bij mijn laatste lichting postzegels een postzegels, waar de prioritysticker aan vast zat. Toen is het dus wel een soort van gebruikt.
Later is nu
Ik verbaas me trouwens ook over mijn aantal ontvangen kaartjes. In 1 dag sta ik weer 8 voor met ontvangen. Net of ze bij postcrossing zó blij waren, dat ik weer begon, dat ze gelijk bij het trekken van adressen al mijn adres weggaven, ipv pas bij registreren van kaartjes.

Zie je die mensen van postcrossing staan?
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: Dreamer heeft weer adressen getrokken :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Later is nu
8 Kaartjes op 1 dag.. Bizar!! Nou ja wie weet zijn ze idd blij met je Dreamer!

Gisteren lag er een kaartje ( 1 kaartje..) opde deurmat vanuit China. Laatste tijd vaak kaartjes uit die kant vandaan. Toeval?
1 kaartje is verlopen, maar die heb ik overnieuw geschreven. Helaas had ik niet meer het zelfde kaartje dus het word een ander kaartje wat ze hopelijk nu wel krijgen.
1 klapbloem gaat naar Rusland.
1Gorilla gaat naar China.
Twijfel of ik nog een kaartje ga schrijven. Heb er nu 3 onderweg....Mag er 8 versturen nu...
Zo ben ik ook begonnen, Zomerelfje ;-)

Ik schrijf trouwens geen kaartjes opnieuw.
Later is nu
Ik kreeg gewoon wéér 2 kaartjes! :O Weer uit de USA.

Ik heb nu de eindnummers 360, 361 en 362.
Kreeg een 'map' van Iowa en het rijbewijs van colonel Sanders. Die laatste vond ik eerst raar, omdat ik niet zo snel zag dat het Sanders van de KFC was. :)
Later is nu
Woehoe gister mijn allereerste kaart ontvangen en wel uit Duitsland.
Vandaag mijn 2e kaart uit Mississipi, alleen staat hier helaas geen postcard-ID op dus kan hem niet registreren... hebben jullie hier een oplossing voor of is dit gewoon pech?

Dreamer, betekenen die eind nummers nog iets? Of is het gewoon puur toeval dat je er 3 op rij hebt?
Appreciate the little things in life
Nou, ik denk dat deze mensen tegelijkertijd mijn adres kregen, Supernurse.

Als je een kaart wilt registreren, en de ID klopt niet met de kaart of staat er niet op, kun je rechts op het scherm klikken op 'search the postcard ID'. Daar vul je in wat je wel weet, en vaak krijg je dan een ID. Soms ook niet.
Het mooie is: je weet dat hij uit Missisipi komt en je weet ongeveer wanneer hij verstuurd zal zijn.
Later is nu
EN JEEEEJ, je eerste kaartje(s) ontvangen! :cheer2:
Later is nu
Wat leuk Supernurse! En succes met de ID-zoektocht. Hoop dat je hem alsnog krijgt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven