Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
woensdag 12 juli 2017 om 12:35
Website: www.postcrossing.com
Aanmelden
Kaartje sturen (je krijgt een adres als je op 'send a postcard' klikt
Wachten op kaartje
Registeren + Blije hurray sturen (als je registreerd, krijg je een 'reageervak' onder het nummer, daar kun je wat inzetten over het kaartje of wat je geschreven is)
Ehm..
zoiets?
Aanmelden
Kaartje sturen (je krijgt een adres als je op 'send a postcard' klikt
Wachten op kaartje

Registeren + Blije hurray sturen (als je registreerd, krijg je een 'reageervak' onder het nummer, daar kun je wat inzetten over het kaartje of wat je geschreven is)
Ehm..
zoiets?
Later is nu
woensdag 12 juli 2017 om 12:35
https://www.postcrossing.com/
Voor de rest wijst het zichzelf eigenlijk wel, het openingsbericht legt al uit hoe het werkt en ook op de website zelf staat alles goed uitgelegd. Mocht je desondanks vragen hebben, kom het gerust hier even vragen.
Leuk dat je ook gaat meedoen!

Voor de rest wijst het zichzelf eigenlijk wel, het openingsbericht legt al uit hoe het werkt en ook op de website zelf staat alles goed uitgelegd. Mocht je desondanks vragen hebben, kom het gerust hier even vragen.
Leuk dat je ook gaat meedoen!
woensdag 12 juli 2017 om 16:13
Ik heb een paar kaartjes geschreven ...
Naar
Zwitserland gaan een raamkat uit Portugal en koeien in een Nederlands landschap
Duitsland een 'Er gaat niets boven Groningen' met een getekende skyline en een oud straatbeeld.
Finland gaan fietsen en een foto van Willem Alexander toen hij jong was.. een foto waar een kinderpostzegel gemaakt is, waarvan nu weer een postkaart gemaakt is.
Australie gaat ook 'Er gaat niets boven Groningen'
Hong Kong gaat een roze prinsesje
Rusland gaat een drumband van Fiep Westendorp
Amerika gaat een echtpaar dat naar het strand gaat, vintage, van Flow
Oekraïne gaat een stukje Diepenring
Maleisië gaat de Martinitoren.
Dus.. eigenlijk wil ik nog wel één schrijven, maar misschien is het tijd om eens wat anders te gaan doen vandaag.
Naar
Zwitserland gaan een raamkat uit Portugal en koeien in een Nederlands landschap
Duitsland een 'Er gaat niets boven Groningen' met een getekende skyline en een oud straatbeeld.
Finland gaan fietsen en een foto van Willem Alexander toen hij jong was.. een foto waar een kinderpostzegel gemaakt is, waarvan nu weer een postkaart gemaakt is.
Australie gaat ook 'Er gaat niets boven Groningen'
Hong Kong gaat een roze prinsesje
Rusland gaat een drumband van Fiep Westendorp
Amerika gaat een echtpaar dat naar het strand gaat, vintage, van Flow
Oekraïne gaat een stukje Diepenring
Maleisië gaat de Martinitoren.
Dus.. eigenlijk wil ik nog wel één schrijven, maar misschien is het tijd om eens wat anders te gaan doen vandaag.
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Later is nu
woensdag 12 juli 2017 om 16:22
Leuk, heb net mijn allereerste kaart naar iemand in Duitsland gestuurd!
Er zijn nog wat dingetjes waar ik niet helemaal uitkom.
Zet je op de kaart altijd je eigen adres zodat de ontvanger een kaart terugstuurt? Of krijg je gewoon een bevestiging via de mail dat de kaart is ontvangen?
En er staat op mijn account dat ik 5 kaarten kan versturen, wanneer kan ik er meer versturen? Kan dat pas als mijn eerste kaarten ontvangen zijn?
Beetje bij beetje wordt ik steeds wijzer
Er zijn nog wat dingetjes waar ik niet helemaal uitkom.
Zet je op de kaart altijd je eigen adres zodat de ontvanger een kaart terugstuurt? Of krijg je gewoon een bevestiging via de mail dat de kaart is ontvangen?
En er staat op mijn account dat ik 5 kaarten kan versturen, wanneer kan ik er meer versturen? Kan dat pas als mijn eerste kaarten ontvangen zijn?
Beetje bij beetje wordt ik steeds wijzer

Appreciate the little things in life
woensdag 12 juli 2017 om 20:53
Ik zet mijn adres er nooit op. Je krijgt weer een kaart van iemand anders, dus diegene heeft weinig aan je adres. Iemand die een kaart ontvangt registeert dit aan de hand van de code die je er op gezet hebt. Vaak met een verhaaltje of in ieder geval een bedankje. Daarna krijg jij een kaart terug. Sn iemand anders die je ook weer moet registreren.
In het begin mag je inderdaad maar 5 kaarten versturen, maar hoe meer er aankomen hoe meer je mag versturen. Dus als er 10 kaarten zijn aangekomen die jij hebt verstuurd, dan mag je 6 kaarten per keer onderweg hebben.
In het begin mag je inderdaad maar 5 kaarten versturen, maar hoe meer er aankomen hoe meer je mag versturen. Dus als er 10 kaarten zijn aangekomen die jij hebt verstuurd, dan mag je 6 kaarten per keer onderweg hebben.
It ain't me
woensdag 12 juli 2017 om 21:04
Als je een kaartje registreert (met het nummer dat je op het kaartje schreef) kun je gelijk een bedankje erbij schrijven. Zodra iemand iemand jouw kaartje geregistreerd heeft, kun jij van een willekeurig ander iemand een kaartje terug verwachten. Dus je adres op het kaartje zetten is niet nodig. ![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Ik heb nog een paar kaartjes geschreven
Naar Oostenrijk een kaartje van 'Happy Postcrossing' met postzegels erop
naar Amerika een boekenkast
Taiwan krijgt een orchidee
Kindertjes in klederdracht naar Rusland
Duitsland krijgt een sneeuwuil
De toren gaat naar Brazilië
Ik trof bijna allemaal mensen, die van lezen houden en ik merk dat ik nu 5x bijna hetzelfde verhaaltje opgeschreven heb over de boeken, die ik net gelezen heb.
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Ik heb nog een paar kaartjes geschreven

Naar Oostenrijk een kaartje van 'Happy Postcrossing' met postzegels erop
naar Amerika een boekenkast
Taiwan krijgt een orchidee
Kindertjes in klederdracht naar Rusland
Duitsland krijgt een sneeuwuil
De toren gaat naar Brazilië
Ik trof bijna allemaal mensen, die van lezen houden en ik merk dat ik nu 5x bijna hetzelfde verhaaltje opgeschreven heb over de boeken, die ik net gelezen heb.
Later is nu

woensdag 12 juli 2017 om 21:07
Leuk dat je ook bent begonnen supernurse. Happy Postcrossing!
Verder heeft Cocomo het allemaal keurig uitgelegd.
Ik heb vandaag drie kaartjes geregistreerd. Ik heb o.a. een leuke ontvangen uit Finland; een oude foto van twee vrouwen met een kat. Ik had wel erg veel moeite met haar handschrift, ik heb ook niet alle woorden kunnen ontcijferen. Maar ik vond het wel erg leuk dat het kaartje helemaal volgeschreven was.
Ik heb vandaag ook twee kaartjes op de bus gedaan. Naar de USA de vuurtoren van Marken en naar Zwitserland een containerschip. Ik zat vandaag dus in het scheepvaartthema.
Ik heb opnieuw een adres opgevraagd, wederom de USA. De Amerikaanse houdt van "patterns" en design. En ze krijgt een leuk design patroontje van het Groninger Museum.

Verder heeft Cocomo het allemaal keurig uitgelegd.
Ik heb vandaag drie kaartjes geregistreerd. Ik heb o.a. een leuke ontvangen uit Finland; een oude foto van twee vrouwen met een kat. Ik had wel erg veel moeite met haar handschrift, ik heb ook niet alle woorden kunnen ontcijferen. Maar ik vond het wel erg leuk dat het kaartje helemaal volgeschreven was.
Ik heb vandaag ook twee kaartjes op de bus gedaan. Naar de USA de vuurtoren van Marken en naar Zwitserland een containerschip. Ik zat vandaag dus in het scheepvaartthema.
Ik heb opnieuw een adres opgevraagd, wederom de USA. De Amerikaanse houdt van "patterns" en design. En ze krijgt een leuk design patroontje van het Groninger Museum.
woensdag 12 juli 2017 om 22:01
Oké leuk, duidelijk!
Maar even in het slechtste scenario, ik heb gelezen dat sommige kaartjes 88 dagen onderweg zijn. Kun je dan net de pech hebben dat alle 5 jouw kaarten +/- 88 dagen onderweg zijn, of dat degene die ze ontvangt niet registreert en jij daardoor dus geen kaarten meer kunt sturen?
Of komt dit niet voor?
Anders wacht ik nog even met mijn enthousiasme door alle 5 mijn kaarten tegelijk te willen versturen haha!
Maar even in het slechtste scenario, ik heb gelezen dat sommige kaartjes 88 dagen onderweg zijn. Kun je dan net de pech hebben dat alle 5 jouw kaarten +/- 88 dagen onderweg zijn, of dat degene die ze ontvangt niet registreert en jij daardoor dus geen kaarten meer kunt sturen?
Of komt dit niet voor?
Anders wacht ik nog even met mijn enthousiasme door alle 5 mijn kaarten tegelijk te willen versturen haha!
woensdag 12 juli 2017 om 23:45
Na 60 dagen raakt een kaartje ´expired´ en dan mag je wel weer een nieuw adres trekken. Het kaartje kan ook na die 60 dagen nog wel geregistreerd worden, mocht hij toch nog aankomen of ergens op een plank zijn blijven liggen. In het allerergste geval dat alle 5 kwijtraken, de halve wereld overreizen of bij iemand terechtkomen die er geen zin meer in heeft, is het dus 60 dagen wachten. Ik denk niet dat de kans groot is dat dat gebeurt trouwens

donderdag 13 juli 2017 om 09:09
vrijdag 14 juli 2017 om 07:59
Heeft iemand eigenlijk dit boek wel eens gelezen? We hebben het er eerder over gehad

Ik heb nog een boekenbon en zit erover te denken 'm te kopen. Gewoon, omdat het 2 hobby's samenbrengt. Er is ook een vervolg op, zag ik:

.
Gisteren kreeg ik een hurray uit Rusland (alweer)
De skyline van Grunn was in 50 dagen in goede gezondheid gearriveerd.

Ik heb nog een boekenbon en zit erover te denken 'm te kopen. Gewoon, omdat het 2 hobby's samenbrengt. Er is ook een vervolg op, zag ik:

.
Gisteren kreeg ik een hurray uit Rusland (alweer)
De skyline van Grunn was in 50 dagen in goede gezondheid gearriveerd.
Later is nu

vrijdag 14 juli 2017 om 19:49
Oh was het maar zo Dreamer!

Ik had wel een verzoek om een private swap uit Nieuw-Caledonië!
Zij heeft in 2004 in Groningen gestudeerd en ze vond het zo'n mooie stad.

Ik moet haar nog antwoorden, maar dat moet in het Frans, dus ik zal daar nog even voor gaan zitten.
Oh en die Eenzame Postbode heb ik eerder dit jaar ook gelezen. Ik vond het wel leuk geloof ik (niet spectaculair of zo

vrijdag 14 juli 2017 om 20:52
Hello,
my name is xxx. I'm living with my family and a cat in a little village in the North of xxx.
I like to write and receive postcards from allover the world. Surprise me with your postcard.
Happy postcrossing!
En ze heeft al 3029 kaartjes ontvangen
Wat te sturen? Ik heb vandaag de laatste kaartjes geschreven, die ik kon. Deze laatste nog en dan heb ik er 27 onderweg :-O Nouja. en nog een aantal expired, natuurlijk.
Jammer Labellei, van die cityviews.
my name is xxx. I'm living with my family and a cat in a little village in the North of xxx.
I like to write and receive postcards from allover the world. Surprise me with your postcard.
Happy postcrossing!
En ze heeft al 3029 kaartjes ontvangen

Jammer Labellei, van die cityviews.
Later is nu
vrijdag 14 juli 2017 om 21:06
Afijn, ze heeft geluk want één van haar favorieten (een kat in een raam in Portugal) had ik toevallig nog. Dus die gaat naar Duitsland. Ook naar Duitsland gaat een stukje Diepenring.
Naar Rusland gaat Harry Potter.
Naar Amerika gaat een landkaart van de wereld.
Belarus krijgt een getekende dame voor De drie Gezusters. Een kaartje, wat wij een tijdje terug gratis in de stad kregen.
En... naar India gaat het leesplankje.
Ik ben goed bezig geweest, de afgelopen dagen zeg!
Naar Rusland gaat Harry Potter.
Naar Amerika gaat een landkaart van de wereld.
Belarus krijgt een getekende dame voor De drie Gezusters. Een kaartje, wat wij een tijdje terug gratis in de stad kregen.
En... naar India gaat het leesplankje.
Ik ben goed bezig geweest, de afgelopen dagen zeg!
Later is nu
zaterdag 15 juli 2017 om 09:15
Hurray!
Mijn allereerste kaartje is aangekomen in Duitsland!
Nu kreeg ik van deze persoon de "tip" om echt een postkaart te sturen ipv een "dubbele " kaart in envelop omdat mensen dit leuker vinden.....?
Is dit zo?
Juist net allemaal leuke kaarten met envelop gekocht
Wat doen jullie?
Mijn allereerste kaartje is aangekomen in Duitsland!
Nu kreeg ik van deze persoon de "tip" om echt een postkaart te sturen ipv een "dubbele " kaart in envelop omdat mensen dit leuker vinden.....?
Is dit zo?
Juist net allemaal leuke kaarten met envelop gekocht

Wat doen jullie?

zaterdag 15 juli 2017 om 11:00
Hurray supernurse!
Wat spannend, want nu zal jij ook binnenkort een kaartje ontvangen.
En ach wat zonde dat je nu net zoveel nieuwe dubbele kaarten hebt gekocht.
Want bij Postcrossing is het inderdaad de bedoeling dat je ansichtkaarten stuurt, dus geen dubbele wenskaarten, en dat je geen envelop gebruikt (al zijn er Postcrossers die juist wel weer een ansichtkaart in een envelop willen, maar dan zetten ze dat ook duidelijk in hun profiel).
En je bent niet de enige trouwens; dit overkomt vrij veel beginnende Postcrossers.

Wat spannend, want nu zal jij ook binnenkort een kaartje ontvangen.
En ach wat zonde dat je nu net zoveel nieuwe dubbele kaarten hebt gekocht.
Want bij Postcrossing is het inderdaad de bedoeling dat je ansichtkaarten stuurt, dus geen dubbele wenskaarten, en dat je geen envelop gebruikt (al zijn er Postcrossers die juist wel weer een ansichtkaart in een envelop willen, maar dan zetten ze dat ook duidelijk in hun profiel).
En je bent niet de enige trouwens; dit overkomt vrij veel beginnende Postcrossers.

zaterdag 15 juli 2017 om 21:17
Leuk Supernurce dat je een Hurray heb gehad!! Nu gaat het echt beginnen hihi. Beetje jammer idd dat je dubbele kaarten heb gekocht.. MIsschien kan je de zijkant er af knippen zodat je toch een enkele kaart heb?!
Vandaag 2 kaartjes in de bus. 1 uit japan. 4 dagen over gedaan!! 1 kaartje uit praag 3 dagen.. Ik zeg, hadden ze wind mee ofzo?!
Vandaag 2 kaartjes in de bus. 1 uit japan. 4 dagen over gedaan!! 1 kaartje uit praag 3 dagen.. Ik zeg, hadden ze wind mee ofzo?!
zondag 16 juli 2017 om 20:47
En heb je de 4 kaarten nog geschreven Dreamer?
Zelf afgelopen nacht een Hurray uit USA. Leuk en persoonlijk bedankje ontvangen. Vanmorgen weer een adres in Duitsland getrokken. Ben nog aan het nadenken over de kaart. Morgen defintief kiezen en schrijven. Dan kan hij op de post, samen met een kaart naar China. Dat adres heb ik al een paar dagen, maar ben niet lekker geweest dus heb nog niets geschreven
eigenlijk best wel slecht, maar ja...
Zelf afgelopen nacht een Hurray uit USA. Leuk en persoonlijk bedankje ontvangen. Vanmorgen weer een adres in Duitsland getrokken. Ben nog aan het nadenken over de kaart. Morgen defintief kiezen en schrijven. Dan kan hij op de post, samen met een kaart naar China. Dat adres heb ik al een paar dagen, maar ben niet lekker geweest dus heb nog niets geschreven

Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
zondag 16 juli 2017 om 21:56
zondag 16 juli 2017 om 22:18
Tja, het moet wel leuk blijven inderdaad. Spreiden kan best lastig zijn, omdat er geen touw aan vast te knopen is hoe snel de post wel of niet is. Soms doet een kaart binnen Europa er langer over dan een kaart naar Japan of USA. En soms hebben we last van het "Russische Loods"-effect en zit je weken te wachten.
Er is bij mij weer een Hurray binnengekomen net en heb ook weer gelijk een adres getrokken. Die mag op de stapel voor te schrijven kaarten morgen.
Er is bij mij weer een Hurray binnengekomen net en heb ook weer gelijk een adres getrokken. Die mag op de stapel voor te schrijven kaarten morgen.
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
maandag 17 juli 2017 om 19:03
Ik krijg net een hurray uit Duitsland. Ik had haar verteld dat ik nét Rizzoli & Isles gelezen had. Zij heeft toevallig net de DVDs gekocht. Helemaal blij dat ze de originele stemmen kon horen. Wow.. daar had ik nog even niet bij stilgestaan. Wat ben ik toch blij dat bij ons niet nagesynchroniseerd wordt!
Later is nu
dinsdag 18 juli 2017 om 08:01
Ik was vanmorgen even in de war. Vorige week stuurde ik een sneeuwuil naar Duitsland. Een liefhebber van uilen en Harry Potter. Kreeg ik een blije hurray van gisteren (zie hierboven) Vannacht kreeg ik een berichtje/hurray op diezelfde uil.. Ik snapte er even helemaal niets van, maar 55 dagen terug stuurde ik dus diezelfde uil. Wist ik al niet meer. En ze zijn tegelijk aangekomen, dus op mijn wall staan ze nu naast elkaar.

Later is nu