Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Ik heb weer een kaartje uit Finland gekregen. Een hele leuke kaart!

Verder geen hurrays gehad dus ik kan ook niet op de knop drukken. Ik moet denk ik wat geduldiger zijn
Morgen ga ik mijn oranje vriend weer flink vullen.

Heb net het een en ander zitten schrijven.

Waaronder een offical naar Australie, een kaart van de zee met pier.

Vandaag geen hurrays maar wel een leuke kaart uit Ierland voor mij.
Gisteren drie prima plaatjes ontvangen, inclusief fraaie zegels en interessante verhalen. Mijn weekendquotum aangevraagd en dus vier kaartjes geschreven: een pentekening voor een Italiaan, een UNESCO voor een Indiër, James Bond gaat in Turkije de boel op stelten zetten en naar Kazachstan trippelt een chihuahua. Tevens nog wat bedankjes de deur uitgedaan.

@Soezie > wat voor talen sprak die dame volgens haar profiel? Geen Engels, alleen haar moedertaal en Frans? Ik krijg ook wel eens een kaart met uitsluitend Chinese karakters erop, ziet er leuk uit, maar ik kan er niet veel mee.

Wat een slechte service van die babywinkel. Misschien zitten ze zelf, vanwege de crisis, in financiële problemen en mogen ze op dit moment geen bestellingen doen. Maar ze horen je niet zo aan het lijntje te houden.

@Anita > nog een beetje bij kunnen slapen? Hier is alles weer boven Jan en ik hoop dat dat voorlopig zo blijft.

@Gierzwaluw > in het begin wordt je geduld behoorlijk op de proef gesteld. Sommige PC-ers maken daarom nog een account aan (en nog een, en nog een ...). Heb ik niet gedaan. Ik krijg tegenwoordig zo veel post, omdat ik al meer dan twee jaar fan ben en bijna 1000 officials heb verstuurd.

Nu een paar uur naar buiten, het zonnetje lokt!
Wow Neferisis 1000 officials! Maar mijn geduld is gisteren weer beloond met een hurray uit Duitsland en ik heb gisteren een kaartje gekregen uit Toronto :-) Het is inderdaad heerlijk weer!
Helleu!!

Hier is ik weer! Vanmorgen maar weer eens even wat kaartjes geschreven:

Vuurtorens naar Belgie,Italie en Latvia

Snoopy naar Brazilie

Rotterdam I drukker naar China en Spanje

Bloemen naar Finland en Rusland

Cars naar twee broertjes in Polen

Binnen Nederland blijft een plaats kaartje

Verder hier druk bezig met opruimen, de konijntjes lopen op het balkon. Die halen lekker een frisse neus! Mn date heeft het af laten weten, hij had ook nog iemand anders leren kennen en dat was toch al wat meer geworden.. Prima maar laat het dan even weten, nu moest ik dat er weer uit trekken. Aankomende zondag vertrekken we naar Parijs!! Ik heb er super veel zin in! Lekker een paar dagen niets en alleen maar leuke dingen doen! Disneyland here we come! Zaterdag eerst nog de open dag op het werk, word een lange dag vanaf 7 uur smorgens maar word vast heel erg leuk!

Gierzwaluw, leuk een kaartje uit Toronto!! Die uit Finland was dat een Moomin? Die zijn ook altijd zo leuk!

Neferisis, ook weer heel wat kaartjes gestuurd! Wow zit je al aan de 1000 officals! Dat zijn er een hoop! Ben je lekker buiten? A en je was weer mama taxi, heeft dochter een leuk feestje gehad? En zoon alweer opgeknapt? Met de kilos gaat het goed!! Sta al wel even stil maar is ook niet zo vreemd na 27 kilo. Heb nu een rok aan en ben helemaal blij:)

Anita, wat leuk een kaart uit Ierland! Die krijg je ook niet veel. Is je zoon er weer helemaal bovenop? Word er niet meer gespookt snachts?

Soezie, wat raar van die babywinkel... O en mijn broek zakte er spontaan ook vanaf:)

Ligaa, hoe is het met de migraine? is het al over? Hoe is het verder met je? Nog weer aan het rennen?

Papua, niet teveel over die kaart in zitten hoor! Kan gebeuren!

Snjokorn, hoe is het bij jou? Sneeuw al weg? Hier nu lekker een zonnetje!!

Zo en nu op het fietsie naar mn moeder om even de stad in te gaan! Vanavond eten met collegas en daarna nog naar de sportschool!! Fijne dag iedereen!
Geen post, wel twee hurrays. Vanavond eens adressen aanvragen.

@Gierzwaluw > en waar gaat het nieuwe kaartje heen?

@Tine > niet op de feiten vooruitlopen, hoor: BIJNA 1000.

Wat een loser! Die gaat gewoon vrouwen shoppen. Wees maar blij dat je er snel vanaf bent (hoewel het vast wel een domper was). Zo'n type hopt van de een naar de ander.

Ik heb ook wel zin in een tochtje naar Parijs, er komt een mooie tentoonstelling over Egyptische kunst die ik echt wil zien. Jij gaat voor het Disney vertier, lijkt me ook leuk, ik ben er nog nooit geweest. Zijn de kaarten daar betaalbaar?
Hyvesruilkaartje is binnen. Dank je wel Tine

M'n kaartje naar NL is aangekomen, krijg ik een standaard bedankje in het engels!! (ik weet toch echt zéker dat ik die kaart in het NLs heb geschreven en daar niet google-translate voor gebruikt).

't Is maar goed eigenlijk dat je er nu al achter gekomen bent dat die gast niets voor je is, heeft 'ie niet heel veel schade kunnen aanrichten .

Neferisis: is de ziekenboeg bij jullie thuis inmiddels al weer leeg?? Bijna 1000 kaarten al. Wauw, ik heb er bijna 300.

Soezie: wat een slechte service van die winkel zeg. Ik ga voor je duimen dat je die stoeltjes woensdag krijgt!

Gierzwaluw: Vooral in het begin moet je veel geduld hebben ja . Het begin is er in ieder geval. Heb je inmiddels al weer op de knop gedrukt?

Ik zei vanmiddag nog tegen m'n collega dat ik weer naar NL moest (zij denkt dan gelijk dat ik weer een sollicitatiegesprek heb)... kat heeft voor de tweede keer in 2 weken een blaasontsteking, was net van de AB af, begon het gezeik (of eigenlijk het niet-gezeik kunnen plassen) weer. En aangezien dieet kattenvoer goedkoper is in NL . Nu moet ik trouwens echt politieagentje spelen hier want kat nr.2 mag absoluut het dieetvoer niet eten (bij gezonde katten kan dat juist klachten veroorzaken).

Het weer is hier heel wisselvallig met regelmatig harde wind / storm. Vorige week sneeuwde het ineens weer, van het weekend heeft het gedooid en zijn alle straten eigenlijk weer schoon.
Snjókorn falla, á allt og alla
Snjo, welk voer heeft je kat? Als het c/d van Hill's is of Urinary van Royal Canin, mag de andere kat, mits die geen speciaal dieet heeft, gewoon mee-eten. Tenminste, dat is wat in NL wordt gezegd... Het is alleen wel wat duurder natuurlijk. Is dat voer zoveel duurder bij jullie?

O, en de stoeltjes zijn onderweg! Ik kan ze nu volgen via track and trace. Volgens die site komen ze zelfs morgen al!

Vandaag een mooie kattenkaart uit Taiwan! Leuk!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Soezie: ik heb urinary S/D van royal canin voor haar gekocht. En wat ik op internet over S/D lees is dat het niet verstandig is om dat aan gezonde katten te geven. Ben nu dus politieagentje aan het spelen..... dat wordt dus 's ochtends een bakje voer geven wat ze dus leeg moeten eten en pas als ik thuis kom van het werk krijgen ze weer. .

Fijn dat de stoeltjes onderweg zijn.
O, staat ze nog op s/d, dat klopt idd dat de ander dat niet mag hebben. Maar dan zal ze over een tijdje wel op c/d mogen, mits de urine goed is (geen gruis meer), en dat mag de ander ook gewoon hebben. S/d hebben ze meestal maar een week of 6-12.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Hoi! Ik heb nog twee kaarten te schrijven maar even geen inspiratie meer.

Ik heb nog steeds heel veel hoofdpijn en darmen denken dan: wij willen ook aandacht en die beginnen zich ook aan te stellen.

Gisteren toch even wezen rennnen. Ik wil het niet opgeven als het niet echt hoeft. Ik loop nu 10 km en dat wil ik graag vasthouden (uitbreiden hoeft niet).

Ik heb niet echt nieuws over postcrossing, gisteren geen kaarten

Nu zal ik dan echt eens aan die kaarten beginnen.
het kaartje naar Finland is helemaal af! Neem hem mee naar mijn werk (om te posten) en dan schrijf ik vanavond de kaart naar Rusland
Hoi!

Ik was zo goed bezig ik dacht ik vraag nog 2 adressen aan en nu heb ik zo'n suf profiel getrokken, even een voorbeeld van haar wensenlijst

-rottweiler (geen andere hond)

-parkbankje (niemand die er op zit)

- dansende mensen (1 of 2 dansende mensen, niet meer a.u.b.)

- kersenbloesem (geen andere plant)

- strand (blauw water, wit zand)

zucht als het allemaal zo voorspelbaar moet, koop dan zelf de kaarten die je leuk vindt en vraag of een bekende/familielid ze naar je wil sturen.

Er staan ook nog uitgebreide instructies over wat ik op de kaart moet zetten, dus ook daar moet ik me maar voegen naar haar ideeen
Ligaa: dat zou bij mij dus een I-drukker kaart worden met als tekst: sorry, ik had geen van jou wenskaarten op voorraad....

Balen van je hoofdpijn en je lastige darmen zeg maar wat ben jij goed met het hardlopen!!!!!!

M'n kaartje naar de duitste hond is aangekomen . Was wel een leuke hurray.
Ik heb nog een paar hele mooie rottweilerkaarten, gratis van Boomerang... Wil je er eentje hebben Ligaa ?

Ik snap niet wat die mensen aan Postcrossing vinden, als het inderdaad zo moet... Wat ga je nu sturen?

En ook vanuit mij respect voor het hardlopen! Ik kom op dit moment nog niet verder dan een half uurtje, en geloof maar niet dat ik de 5km dan red... Maar ben druk aan het trainen !

Zo, nu douchen en naar bed. Morgen weer vroeg dag.
Wat een rust hier!!!!!

Even iedereen wakker schudden hoor.

Snoj, lukt het politieagentje spelen een beetje?

Tine, veel plezier in Disneyland.

Zo leuk!!!!

Jammer van de date en ik moet zeggen dat gezegde wat Neferisis al liet horen ken ik ook hoor.

Ligaa, hoe voel je je nu?

Hier al 2 dagen geen post gehad maar wel 3 hurrays.

Vanavond ga ik er eens voor zitten om weer wat adressen aan te vragen en moet ook nog een aantal verjaardagskaartjes schrijven.

Drukke dagen gehad, met werk, collecteren en vriendinnetjes van dochter over de vloer.

Gezellig maskers gemaakt met de meiden vanmiddag.
*wrijft slaap uit haar ogen*

Anita. Het lukt aardig om politieagentje te zijn (nou had ik al ervaring en wéét ik dus dat de dames best uit hun eigen bakjes kunnen eten) maar...... nu mag ik binnenkort waarschijnlijk weer even naar NL,dan loopt m'n hele planning hier in de war !!

Leuk, zo'n knutselmiddag.

Soezie: zijn de stoeltjes al binnen ??????

Hier trouwens helemaal geen PC nieuws.

Tine: heb je je koffer al gepakt?
Kijk het is gelukt om iemand wakker te krijgen, hahaha

Jammer dat er niks te pc-en valt bij jou Snjo.

Hier net 3 keer op de knop gedrukt en ik trof 2 lege profielen.

Er gaat een I-drukker naar Amerika en een kaart van een vredesduif naar Finland.

Ga maar hopen dat het ietswat in de smaak valt.

En als verrassing gaat er ook nog een kaartje naar Nederland, om precies te zijn een kaartje van een ijsbeer.
Helleu!!

Ja hier is ikke ook wakker! Druk druk druk maar wakker!

Afgelopen maandag 3 kaartjes gekregen, eentje uit Zwitserland, eentje uit Amerika en eentje uit Cyprus! Mijn eerste kaartje uit Cyprus, met de binnenkant van een kerk erop. Nieuwe kaartjes gaan naar Nederland, Mexico (1e keer), Ukraine en Duitsland. Moet ze nog schrijven maar dat komt morgen of vrijdag.

Neferisis, was inderdaad wel een domper.. Ondanks dat ik eigenlijk al wel wist dat het niets ging worden. Beetje dubbel.. Je mag best mee met de auto hoor:) Zondag vertrekken we en woensdat of donderdag gaan we weer richting Nederland. Heb nog plek zat in mn gele koeien monster auto! Of de kaarten betaalbaar zijn in Disney weet ik niet? Maar ik ga uiteraard kijken! Mocht ik wat mee moeten nemen, just let me know!! (Ook voor de rest mocht ik wat voor jullie moeten mee nemen hoor ik het graag)

Snjokorn, in NL... heb je nog tijd voor een meeting:) Fijn dat mn kaartje is aangekomen! Heeft toch bijna anderhalve week over gedaan. Wat suf van die hurray in het engels... Hoe is het met de kat?

Soezie, hoe staat het met de stoeltjes? Zijjn ze al binnen? Word wel tijd dacht ik zo!

Ligaa, je bent een bikkel! Rennen ondanks dat je je niet top voelt! Wat een profiel zeg... Ik zou iets precies het tegen overgestelde sturen dan dat ze vraagt. Zo werkt het natuurlijk niet.

Anita, dank je wel, ik heb er ook zon zin in!! Ach er komt vast wel weer een volgende date.. Klinkt super gezellig, maskers maken met de kinders! Morgen komt er weer post voor jou!

Zo en nu snel mn bedje in.. Morgen weer hard aan het werk! Welterusten!
quote:tine2804 schreef op 14 maart 2012 @ 21:55:

Helleu!!

Ja hier is ikke ook wakker! Druk druk druk maar wakker!

Afgelopen maandag 3 kaartjes gekregen, eentje uit Zwitserland, eentje uit Amerika en eentje uit Cyprus! Mijn eerste kaartje uit Cyprus, met de binnenkant van een kerk erop. Nieuwe kaartjes gaan naar Nederland, Mexico (1e keer), Ukraine en Duitsland. Moet ze nog schrijven maar dat komt morgen of vrijdag.

Neferisis, was inderdaad wel een domper.. Ondanks dat ik eigenlijk al wel wist dat het niets ging worden. Beetje dubbel.. Je mag best mee met de auto hoor:) Zondag vertrekken we en woensdat of donderdag gaan we weer richting Nederland. Heb nog plek zat in mn gele koeien monster auto! Of de kaarten betaalbaar zijn in Disney weet ik niet? Maar ik ga uiteraard kijken! Mocht ik wat mee moeten nemen, just let me know!! (Ook voor de rest mocht ik wat voor jullie moeten mee nemen hoor ik het graag)

Snjokorn, in NL... heb je nog tijd voor een meeting Fijn dat mn kaartje is aangekomen! Heeft toch bijna anderhalve week over gedaan. Wat suf van die hurray in het engels... Hoe is het met de kat?

Soezie, hoe staat het met de stoeltjes? Zijjn ze al binnen? Word wel tijd dacht ik zo!

Ligaa, je bent een bikkel! Rennen ondanks dat je je niet top voelt! Wat een profiel zeg... Ik zou iets precies het tegen overgestelde sturen dan dat ze vraagt. Zo werkt het natuurlijk niet.

Anita, dank je wel, ik heb er ook zon zin in!! Ach er komt vast wel weer een volgende date.. Klinkt super gezellig, maskers maken met de kinders! Morgen komt er weer post voor jou!

Zo en nu snel mn bedje in.. Morgen weer hard aan het werk! Welterusten!Zaterdag 24 maart in het midden van het land ??!!!
Dan kan ik alweer niet hoor.

Verjaardag zoon, die kan ik natuurlijk niet missen he!

Hier vandaag 1 zelfgemaakte kaart uit Nederland in de brievenbus, vond het verhaaltje erin leuker dan de kaart maar dat maakte hem dan weer wel de moeite waard.

Ook het kookboek wat ik gewonnen had bij de vriendenloterij zat erbij.

Staan weer zo'n lekkere dingen in.
Balen Anita maar natuurlijk gaat die verjaardag vóór!!

Heb maandag hoogst waarschijnlijk een gesprek in de provinciehoofdstad bij jou. Misschien kunnen we dan wat afspreken.
Moeten we even kijken hoe laat het is want ik werk altijd op maandag en dan moet ik ook nog zorgen dat ik rond 15 uur weer op school sta om dochter op te halen, maar anders zeker leuk.

Al is het maar even voor een beker thee he.

Net een hurray uit Portugal binnen!!
Oja en dan moet ik natuurlijk ook nog met de desbetreffende oppas-oma kunnen regelen dat ik zoon later op haal.
Jeeeeeeej, een schattig kattenkaartje ontvangen uit Finland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven