Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Noora wat erg dat je twee niet-inloggende users hebt. Kun je 60 dagen wachten voordat ze expired raken.

Dreamer, altijd leuk een leuke hurray.

Vandaag 2 hurrays. sta nu op 11 verzonden en aangekomen kaarten (in totaal 1064 als ik het goed heb).

Drie officiele kaarten vandaag, Duitsland met dolfijnen (super), Oekraïne met een lokaal kaart (ook zeer goed) en Wit-Rusland ook een lokale kaart.

Goede dag dus.
De Sinterklaas postzegels zijn waarschijnlijk alleen bij de Bruna te koop, maar daar moet ik nog gaan kijken.

Gisteren heb ik een leuke kattenkaart uit India ontvangen. Vandaag had ik een mooie kaart van de Notre Dame in Parijs.

Zelf heb ik vandaag vier kaartjes verstuurd. Helaas had ik twee lege profielen in Oekraïne en Belarus. Verder had ik een veeleisend profiel hier in Nederland, toch heb ik daar een passend kaartje uit mijn voorraad voor kunnen vinden. En ik had een heel leuk profiel in Australië!
Mijn ervaring is dat het toch wel de moeite loont om een berichtje te sturen bij expired kaarten. Ik had nu een Spanjaard die niet had geregistreerd omdat een paar cijfers van het ID "inky" waren geworden. Vraag blijft waarom hij niet even een berichtje had gestuurd aangezien mijn nickname op de kaart staat. Hij vond de kaart erg mooi (was een bijzondere uit Cambodja) dus het was best een beetje lullig dat hij niets heeft ondernomen. Hij is al drie jaar lid, dus weet wel hoe het werkt allemaal.

Heeft het ook zin om aan die pepernootpostzegels te likken?

Ik kreeg gisteren een Russische kaart die 113 dagen onderweg is geweest. De schrijfster had 'm in de tussentijd al een keer retour gekregen. Een volhouder dus. En ook erg lief dat ik bij de kaart ook nog een brief kreeg. Ik zit hier nu weer te glimlachen.
De afgelopen dagen zijn er weer een aantal kaartjes geregistreerd van mij, en gelukkig waren ze er allemaal blij mee. Vandaag weer nieuw adres getrokken, mag er weer eens een naar rusland sturen, zal nog wel vaak genoeg voorkomen, en heb al aantal kaartjes die kant op mogen sturen.

Vandaag lagen er na ongeveer een week geen kaartjes te hebben ontvangen twee kaartjes in mijn brievenbus. Eentje uit duitsland, was een leuk getekend kaartje van een kind dat boek aan het lezen was in bed met hoop knuffels eromheen en eentje uit oostenrijk met landschap er op. Allebei wel leuke kaartjes, vooral die uit duitsland vond ik leuk kaartje.
@ steph: ik denk dat dat vooral in het begin vervelend is, omdat het dan om een relatief groot percentage van je kaarten gaat. China heeft gewoon niet zo'n zin meer geloof ik, haar laatste sent is van 2 sept.

Om de Amerikaanse (bejaarde) dame maak ik me eerder een beetje zorgen. Er kan natuurlijk ook iets ergs gebeurd zijn. Heb nl gekeken of ze vaker een (groot) gat laat vallen, en dat is zo, maar dan weet ze volgens mij de inactive optie wel te vinden (na afwezigheid niet ineens een bulk kaarten). Nu staat ze niet op inactive (heb haar adres gekregen na haar laatste inlog) dus er moet veel op haar mat vallen (er zijn nog ruim 60 kaarten van haar aangekomen sindsdien). Ja, ik weet het, je gaat afleiding zoeken als je zo lang moet wachten Hopelijk is ze het gewoon vergeten en is ze lekker op vakantie!

@ indie: wat leuk die Russische kaart/brief. Daar wordt je inderdaad blij van!

Een berichtje bij kaarten die bijna expired zijn ga ik steeds maar even doen, vanwege dit soort gevallen of vergeten ofzo, zou zonde zijn als een kaartje daardoor niet geregistreerd wordt.

Vandaag een kaartje van een 8-jarig meisje gekregen, lief! En grappig, is al het tweede kaartje waarbij users een leeftijd opgeven die niet klopt met het profiel (zonder in de tussentijd jarig te zijn geweest). Misschien vergeten hun standaardtekst voor kaartjes aan te passen dit meisje is volgens haar profiel 7, volgens mijn kaartje 8 en volgens haar 'birthday' 9.
Schiet mij maar lek, ik snap er niets meer van! Wederom 1 kaart meer ontvangen dan verstuurd. Kreeg vandaag een prachtig kaartje uit Rusland, die maar 9 dagen onderweg was! Ik heb hem favoriet gemaakt!

Ondertussen zijn mijn eigen kaarten al zolang onderweg allemaal dat ik er volgende week maar eens een berichtje aan gaan wijden! Gemeen vind ik het!!
It ain't me
@cocomo: jij hebt er geloof ik twee van de eerste 5 nog onderweg he? Ben benieuwd of een berichtje wat oplevert. Ik kwam trouwens laatst op een profiel van iemand die 21 ontvangen en 13 verstuurd had.... Dat is een verschil zeg, vond ik wel heel apart.

Ik heb gisteren een heel mooi kaartje uit Duitsland ontvangen, was er erg blij mee. Sta nog steeds achter op mijn sent, is op zich ook wel fijn want dan heb je het gevoel dat er elke dag wat in de brievenbus kan vallen, al is de verrassing als je het eigenlijk niet verwacht natuurlijk ook erg leuk!
@Noora: Dat verschil, was dat niet bij de kaarten die op de wall staan i.p.v. bij de werkelijk ontvangen/verstuurde hoeveelheid?

@Cocomo: Ja, dat is heel gemeen.

Mijn volledige quotum is onderweg. Het standaard rijtje, geen nieuwe landen. Enkel Zweden was bijzonder. Komt niet veel voor en het profiel was nogal apart. Ze schrijft dat de kaarten haar niet zoveel uit maken, maar dat de postzegels worden gebruikt voor een goed doel. Ze raadt zelfs aan om een gratis kaart, stuk karton of zelfs een lege enveloppe op te sturen. Wat niet rijmt met haar blog, waar diverse ontvangen kaarten op geplaatst zijn.
Dubbel
lndie wijzigde dit bericht op 08-11-2013 15:55
Reden: Forum heeft weer kuren
% gewijzigd
Noora, als je bij de postcardwall kijkt, kan het zijn dat een aantal kaarten gewoon niet gescand zijn, dan zie je ze niet. Maar ik heb ook een tijdje gehad, dat ik meer kaarten ontvangen had dan verzonden. Niet erg

Vandaag had ik een kaartje uit Canada en .. (Oekraïne zei m'n man gelijk. hem was ook al opgevallen dat sommige landen wel erg vaak voorkomen ) Tsjechië. Leuk. Stadsgezichten, leuk om te zien. Op een gegeven moment gaan steden wel op elkaar lijken, vooral met hoge flats/kantoren
Later is nu
Ik moest even denken, wist de naam van het profiel niet meer maar wel iets uit de tekst, en gevonden: username van het koppel is Chutak. Ze staan inmiddels zelfs 22-13. Het zijn echt de werkelijke aantallen, niet de aantallen van de postcardwall.

Bij grotere getallen (qua ontvangen/verstuurd) is zo'n verschil wel vaker ja, en vaak nog wel groter, maar bij deze lage aantallen vond ik het wel opvallend!
Vandaag kaartje gekregen uit Rusland maar zonder registratie nummer :( Maar op profiel gezet hopelijk kan ik hem snel registreren

Was wel moeilijk te lezen zat een afdruk op achterkant van kaartje en daar was door heen geschreven.

Ze vond het leuk een kaartje te mogen sturen naar iemand die dicht bij Amsterdam en belgie woonde. Haha belgie 20 minuten Amsterdam 1 uur en 40 minuten ;P
@Noora: Dat is inderdaad wel een opvallend verschil dan.

Grappig. Ik moest een kaart sturen naar iemand die per se blanco kaarten wil. Uiteraard niet gedaan en ook duidelijk verteld waarom (ik ben geen webshop, ik vind het doorsturen van mijn kaarten onbeschoft en ik vind communicatie belangrijk binnen pc). Nu heeft zij in haar profiel deze regel toegevoegd: "Please, if You don't want to send me blank (unwritten) postcard, don't write it on postcard". Jammer dat ze in de hurray dan niet in is gegaan op wat ik heb geschreven. Ze vond de kaart overigens wel leuk.
Mn kaart naar Belarus is na 22 dagen ook aangekomen! Joehoe! En ik kreeg vandaag een kaart vanuit Massachusetts met een landkaart van de staat erop. Leuk! Ik heb meteen in mijn profiel gezet dat ik die wel vaker wil ontvangen.

Indie: Dus de volgende keer gewoon een Post-it erop plakken met de tekst erop :-)

Dreamer: hoe lang zijn jouw kaarten naar de oekraine gemiddeld onderweg? Ik heb er nu een op 31 dagen staan. Is dat normaal?

Wat doen jullie trouwens met de ontvangen kaarten? Ik heb zo'n klein kaartenrekje van de Hema op mijn wc staan, maar die is te klein. Ik heb vandaag met manlief overlegd of we een groter rek ophangen aan de muur er tegenover.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Mamavanf, de langste duurde 33 dagen, verder van 6 tot 16.

Gisteren weer een Oekraïnse blij gemaakt

Wel hilarisch, die opmerking over die blanco postcard.

Hopelijk krijgt ze de volgende keer een afbeelding op een papiertje ofzo.
Later is nu
@mamavanf: hier staan de laatst ontvangen kaartjes op de kast en daarna gaan ze voorlopig even in een doosje. Uiteindelijk wil ik een kaartenmolen kopen (dat was ik al langer van plan voor leuke kaartjes en foto's, maar nu met beschreven kaartjes lijkt het me nog leuker).

Oekraïne hier in 12 en 14 dagen.

Gisteren een blije hurray, en ik was heel blij met mijn nieuwe adres: slechts 4 voorkeuren maar daaronder een niet eens zo heel erg voor de hand liggende waarvan ik vorige week een aantal kaartjes heb gekocht. Ze heeft er ook pas 3 van ontvangen (andere voorkeuren zijn veel gemakkelijker). Dat is echt het leukste vind ik, als je beseft dat je een 100% geschikt kaartje in je voorraad hebt liggen.
Ik kreeg vandaag ook een blije hurray, uit Rusland. Direct ook een pb, of ik m'n adres wilde sturen, zodat ik een kaartje terug kon krijgen. Dat hoeft van mij dan weer niet.

Verder gingen er een Marilyn Monroe naar Finland, een Sinterklaaskaartje naar Canada, een multiview naar Spanje (een stad waar ik regelmatig vakantie heb gevierd) en een kaartje waarop 4 boeddhistische monniken onder paraplu's over zee kijken naar Japan. Een meneer die de kaartenverzameling van z'n vrouw wil helpen uitbreiden, met diverse wensen en een 'kijk maar bij de favorieten'.. 1250 stuks! Maar ook die monniken dus, in andere variatie.

Toevallig wilde hij (en Finland geloof ik) ook kaartjes in enveloppes. Liefs onbeschreven. Dat heb ik dus niet gedaan. Volgens hem zijn kaartjes een vorm van kunst, die je niet beschadigd wil hebben door de post. Jammer dan.

Dit was ook een grote kaart, zulke enveloppen heb ik niet eens.

Ik heb vandaag ook foto's van 4 jaar bekeken, op zoek naar ansichtkaart waardige foto's. Ik heb er best wel veel
Later is nu
Vandaag een mailtje uitgedaan naar Rusland en Wit-Rusland of ze mijn kaartje al hadden ontvangen. Beide zijn nu 50 dagen onderweg. Uit Rusland gelijk een berichtje terug dat ze mijn kaart wel in het voren wil registeren, ze had hem dus nog niet ontvangen. Baal echt als een stekker! Zouden jullie dit doen, of laten jullie je kaarten expireren? Mijn kaart naar Oekrainië is al 20 dagen onderweg, maar ik geloof dat ik die niet helemaal gelijk heb verstuurd. Ook een kaart naar Hongkong al 30 dagen onderweg. Pfff!

Vanochtend ook een hurray uit Amerika. Ze vond het een mooie kaart. Gelijk maar weer een nieuw adres getrokken! Mag nu weer een kaart sturen naar de Nederlandse kust.

Ik zal denk ik ook altijd iets op een kaartje zetten. Ik heb een aantal wat kleinere kaarten in mijn bezit, daar doe ik een enveloppe om, maar puur om meer ruimte over te houden voor de tekst
It ain't me
@dreamer: leuk om je eigen kaarten te maken! Ik las dat ze dat in een land ook met een grote groep samen hadden gedaan, da's ook fijn dat je dan niet met grote stapels dezelfde zit maar ze kunt verdelen. Of weet jij een manier om van iedere foto een enkel exemplaar te maken toevallig?

@cocomo: op zich zou je kaartje best nog aan kunnen komen deze week. Lastig wat te doen met laten registreren, het is natuurlijk stiekem wel fijn als je toch een kaartje ervoor terugkrijgt. Zelf zou ik dit overigens niet doen als ik de ontvanger was (een niet ontvangen kaart registreren), het kan nu eenmaal af en toe mis gaan, en voor hetzelfde geld heb je te maken met iemand die op die manier probeert kaartjes te ontvangen zonder zelf te versturen.

Wel vervelend dat je zoveel trage kaartjes hebt! Ik heb een kaartje naar Taiwan al een maand onderweg, op zich niet erg alleen registreert ze steeds andere kaartjes vanuit Europa (bv duitsland/finland) al met 8 of 12 dagen ofzo, dus dan vraag je je wel af welke omweg jouw kaartje aan het nemen is.

Verder is de bejaarde dame uit de USA nog steeds niet opnieuw ingelogd.

Ik had vandaag mijn 1e expired, ze had ook niet gereageerd op mijn berichtje. Jammer maar helaas, hopelijk is mijn volgende naar China (nieuw adres) succesvoller.
Noora, er zijn volgens mij foto-ansichtkaarten leeg te kopen. Geen idee hoe je dat noemt, maar zoals je dus fotopapier hebt, heb je ook dat soort papier, met een ansichtkaartafdruk achterop. Ik weet niet of dit mooi wordt.

Ik wilde zelf kaarten via internet laten afdrukken, zo'n 25 stuks per afbeelding, misschien minder. Ligt er wat aan of ik ze ook in de verkoop kan doen bij m'n vrijwilligerswerk

Gisteren een kaartje uit Duitsland gekregen. Ik heb een ansichtkaartje met mijn avatar gefavoriet. Nou stuurde ze een ander bloemenelfje, in de hoop dat ik die ook leuk vond. Nou, ja.. op zich wel, maar het gaat me natuurlijk om die éne.

Ze was overigens nog net in mijn stad geweest.
Later is nu
Gisteren weer 2 kaartjes binnen gekregen, eentje uit de VS en eentje uit België. Kon bij die uit België gewoon in Nederlands bedankje sturen, maar in plaats van dat gewoon te doen stuur ik er eentje in het engels, zat na die Amerikaanse zo in het engels blijkbaar dat ik die Belg ook in het engels antwoordde en pas achteraf besefte dat dat niet nodig was.

En vanochtend had ik een blije hurray vanuit Amerika, en die heeft het kaartje ook gelijk favoriet gemaakt. Zijn altijd de leuke hurrays, als je terug ziet dat je het juiste kaartje hebt gestuurd. Vandaag gelijk nieuw adres getrokken en mocht er eentje naar Nederland sturen, heb die vanmiddag ook gelijk op de post gedaan, moest toch nog even dorp in hier en kwam toch langs brievenbus.

Er moet nog 1 kaartje geregistreerd worden van mij en dan mag ik er 7 onderweg gaan hebben.

Mijn kaartje naar Duitsland is trouwens wel lang onderweg, al 22 dagen. Ze is een paar dagen geleden nog wel online geweest. Wacht nog maar even af, misschien is kaartje wel met omweg naar diegene onderweg ofzo.

Had pas ook kaartje gekregen vanuit Nederland die er een week over heeft gedaan, terwijl die normaal na 1 of 2 dagen wel aan komt.
@ dreamer: ik denk dat ik het het mooiste zou vinden als ze niet van een echte ansichtkaart te onderscheiden zijn. Ik las dat je bij Moo ook enkele kunt laten drukken, echt op ansichtkaartmanier, maar me verder nog niet in verdiept. Misschien ooit nog eens. Wel leuk als je ze deels kunt verkopen!

@ badeendje: we gaan ongeveer gelijk op: mijn 15e werd zojuist geregistreerd, mag er nu dus 2 sturen. Qua Duitsland: daar heb ik ook al een trage tussen gehad zitten, ook bij een user die wel steeds online kwam, die kwam uiteindelijk wel aan. Voordeel is dat je zo lang die onderweg is geen nieuwe Duitsland krijgt (als je tenminste repeated countries uit hebt staan), want die krijg je nog genoeg Bij mij is Duitsland bij zowel sent als received goed voor ongeveer een derde van de kaarten.

Nieuwe kaartjes mogen naar Finland en Japan.
Vandaag een hurray uit Taiwan

"Wow,it's windmill!

Thanks for your beautiful card.

I'll treasure it!

Hope you have a nice day.:)"

Leuk!!
Ik kreeg gisteren 3 kaartjes. Ben er nog niet aan toegekomen ze te registeren, gaat vandaag zeker gebeuren.

Verder wel 4 enthousiaste hurrays op 1 dag! Nou, oké, dan rekening 'thanks nice postcard' mee als enthousiast

Van de Sinterklaaskaart tot Beatrice Potter (die ik éindelijk eens kwijt kon aan iemand en toch 2x gefavoriet is)

Inmiddels zijn er nog maar 3 onderweg! Dat gaat snel. Gisteren ook eindelijk de kinderpostzegelkaarten gekregen. Leuk! En weer postzegels erbij, tralalalaaaaa
Later is nu
Hier afgelopen dagen ook 2 blije hurrays en 1 thank you for you card

3 kaarten op de bus gedaan net: naar Nederland (nieuw record, nu maar 11 km bij me vandaan), Belarus en USA. En de sinterklaaszegels in huis gehaald (getverdegetver, ze stinken!!!), dus ik heb op mijn volgende kaarten een leuk verhaal.

Ik sta nu op 13 kaarten sent, 6 kaarten travelling en 11 kaarten received. Ook hard op weg naar 7 kaarten onderweg mogen hebben.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven