Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Jokejacket: Ik heb geen idee?
Ik ben Ellen, klopt ;)

En het lijkt alsof ik heel actief ben op de hyves, maar dat valt op dit moment zwaar tegen (loopt niet zo lekker op het moment daar) haha!

Hm.. ik wacht nog op de post... gisteren was de postbode zeer vroeg, en nu? geen post, of later? hhmmmm nog even afwachten maar!
quote:sweetcandy schreef op 06 augustus 2009 @ 11:50:

Ik ben Ellen, klopt ;)

En het lijkt alsof ik heel actief ben op de hyves, maar dat valt op dit moment zwaar tegen (loopt niet zo lekker op het moment daar) haha!

Hm.. ik wacht nog op de post... gisteren was de postbode zeer vroeg, en nu? geen post, of later? hhmmmm nog even afwachten maar!

Heb jij dan mijn adres ook gekregen? Ik kreeg van iedereen het adres, wel leuk zeg.

Hier een RR animalkaart van een enge tijger brrrr.
quote:Jokejacket schreef op 06 augustus 2009 @ 11:32:

Oke, dankjewel meiden.

Nog een vraagje... Kun je ook leden opzoeken via een zoekmachine ofzo?Nee, je kunt wel een lijst opvragen door eerst naar een land te gaan en daarna op 'browse all users' te klikken. Je kunt binnen een land, wel weer een lijst per provicie opvragen.
@ steph, ik denk dat jouw adres verschijnt op de nieuwe adressenlijst... die wordt volgens mij iedere woensdag verstuurd

Doe je ook mee aan de 'zomaar kaartjes' daar?

Vandaag 2 post-dingetjes gekregen.. een tag en een swap . Heb net de laatste envelop klaargemaakt voor de swap terug, want ik stop ermee. Ik kreeg de meest lelijke kaarten terug :P Die ik ook absoluut niet meer door kon sturen naar anderen (zelfs de onbeschreven kaarten waren reclame-dingetjes etc)
Ja, ik doe ook mee aan de zomaar kaarten (ik ben J uit V)
Dan kom ik je wel tegen in de adressenlijst binnenkort ;)

Wellicht krijg je ook eens een zomaar-kaartje van mij haha!
Er lag een kaartje uit NL in de bus. Een zelfgemaakte maar van iemand die weinig te zeggen heeft (helaas).
Snjókorn falla, á allt og alla
Dochter en ik hadden allebei een kaart.

Eentje uit Nederland, een mooie!!! van de Droomvlucht in de Efteling. En een lief verhaaltje er op.

En mijn kaart kwam uit Finland, mooie bloemenfoto, en een leuke tekst.
Leuk zeg!! Dat er steeds zoveel binnenkomt ondanks de zomer
Vandaag een tag uit Finland gekregen. Leuke kaart, leuk verhaaltje. Mooie verrassing tussen de rest van de post!
Ik had vandaag weer een kaart uit Azië, ditmaal uit Japan. Ben ik erg blij mee.

Ook een hurray uit Spanje!

Ik heb vandaag een VVV gevonden waar ze goedkoop kaartjes hadden, 40 cent per stuk!

Iemand schreef hier over een kaart met vuurtorens. Die heb ik ook al een keer verstuurd, de helft staat vol met de namen van die vuurtorens haha.
quote:steph schreef op 06 augustus 2009 @ 16:07:

Ja, ik doe ook mee aan de zomaar kaarten (ik ben J uit V)

Dit vind ik altijd zo mysterieus Ik snap dat je liever anoniem wilt blijven hoor, haha, maar hiervan ga ik vissen

quote:Gavia schreef op 06 augustus 2009 @ 22:05:

Ik heb vandaag een VVV gevonden waar ze goedkoop kaartjes hadden, 40 cent per stuk!

Iemand schreef hier over een kaart met vuurtorens. Die heb ik ook al een keer verstuurd, de helft staat vol met de namen van die vuurtorens haha.

Raar dat dat per VVV verschilt! Hier in Eindhoven zijn ze va 80ct.

Ik schreef hier trouwens over vuurtorens, maar dat was een voorbeeld Ik heb er niks bijzonders mee, verder.
Linndaatje, ga maar Vissen dat ben ik nl ook.
Ha ha das nog eens criptisch omschreven Steph ;)

Gisteren 3 hurray's en zelf 2 kaarten ontvangen, Finland en USA. Niets verstuurd gisteren.

Vandaag nog geen blijde berichtjes mogen ontvangen...
Ha Steph, wat een Humor Met een grote H! Ik trouwens ook Maar wel 15 jaar jonger, dus zeker niet op dezelfde dag geboren.

Ik wil ook een hurray want dan kan ik weer een kaartje versturen! Ik mag er van mezelf nu maar 3 onderweg hebben, dat heb ik nu al best wel lang... Dus wachten geblazen.
- zit te wachten tot de postbode komt -
quote:Linndaatje schreef op 07 augustus 2009 @ 10:55:

Ha Steph, wat een Humor Met een grote H! Ik trouwens ook Maar wel 15 jaar jonger, dus zeker niet op dezelfde dag geboren.

Ik wil ook een hurray want dan kan ik weer een kaartje versturen! Ik mag er van mezelf nu maar 3 onderweg hebben, dat heb ik nu al best wel lang... Dus wachten geblazen.

Je kunt én 15 jaar jonger zijn én op dezelfde dag jarig zijn alleen niet het jaar

Hier ook een hurray maar zonder bedankje , ik heb er nu 8 onderweg maar even niets versturen.
quote:sweetcandy schreef op 07 augustus 2009 @ 11:07:

- zit te wachten tot de postbode komt -Ik ook maar dat duurt nog wel even.
@ Linndaatje: wel heel erg knap dat je het volhoud, drie onderweg hebben. Ik heb trouwens ook niets met vuurtorens:)

Ik stuur vandaag een kaartje naar USA. Naar een 4-jarig meisje. Ik heb een kaart van Jip & Janneke gekozen en het verhaaltje verteld dat bij de afbeelding hoort. Vindt ze vast leuk.
Hier één kaart binnen uit Nederland en daar staat een bang mannetje op, komt uit een kinderboek.
quote:steph schreef op 07 augustus 2009 @ 11:08:

Je kunt én 15 jaar jonger zijn én op dezelfde dag jarig zijn alleen niet het jaar

Dat zei ik ook niet, ik zei dat je niet op dezelfde dag geboren kunt zijn Maar wat je zegt klopt idd

Gavia, heb je een verhaaltje van Jip & Janneke vertaald? Wat lief!!! Zal een hele leuke kaart zijn!
@Gavia: leuk zeg, hopelijk krijg je wel een leuk bedankje terug.
quote:steph schreef op 07 augustus 2009 @ 12:10:

Hier één kaart binnen uit Nederland en daar staat een bang mannetje op, komt uit een kinderboek.Dat lijkt mij een super leuk kaartje, ik hou van kinderboeken-illustraties.

Hier is de postbode inmiddels geweest en deze had 3 kaartjes voor mij. Twee uit Finland en 1 uit Letland.

Zelf ga ik nog kaartjes versturen naar Zwitserland, Rusland, Nederland (provincie Utrecht) en Frankrijk.

Halloooo

de postbode heeft me weer goed verwend vandaag!

1 pakketje met een budget-kookboek van een kennis, een verhuiskaartje, 2 officiele kaarten en nog een registratie-geval.

Ik ben zelf nog even de stad in geweest. Bij de xenos hadden ze 8 bloemenkaartjes + envelop voor 2 euro. En ik heb bij een boekenwinkel nog 6 kaartjes gekocht van Nederland, die waren maar 35 cent per stuk. Nu is het kopen eerst even gedaan ;) T

Mijn voorraad kaarten moet nu eerst op, voor ik nieuwe koop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven