"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:

- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!

Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.

Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
Geen bijzonderheden
Sorry hoor, maar ik vind jullie Gerda Havertong/Whoopi Goldberg/Oprah grapjes net zo kut en racistisch als het originele artikel (of dat nou een opzetje was of niet). Zelfs als je het eigenlijk ironisch bedoelt, ofzo. Dit soort dingen kun je gewoon niet meer zeggen.
Oh, en voor wie dit allemaal gezeur om niets vindt raad ik het boek Orientalism van Edward Saïd aan. Wellicht wat hoog gegrepen. http://www.academia.edu/5 ... ns_Black_Skin_White_Masks
quote:syvon schreef op 16 april 2015 @ 13:55:

Sorry hoor, maar ik vind jullie Gerda Havertong/Whoopi Goldberg/Oprah grapjes net zo kut en racistisch als het originele artikel (of dat nou een opzetje was of niet). Zelfs als je het eigenlijk ironisch bedoelt, ofzo. Dit soort dingen kun je gewoon niet meer zeggen.

Iets belachelijk maken door overdrijving is één van de oudste stijlfiguren. ik zou niet weten waarom je het achterlijke topic van Viva niet zo belachelijk zou mogen maken.

Wat wel en niet nog gezegd mag worden is gelukkig iets waar jij niet over gaat.
quote:syvon schreef op 16 april 2015 @ 14:00:

Oh, en voor wie dit allemaal gezeur om niets vindt raad ik het boek Orientalism van Edward Saïd aan. Wellicht wat hoog gegrepen. http://www.academia.edu/5 ... ns_Black_Skin_White_MasksJa hoor meis. Veel te hoog gegrepen voor ons idiootjes......
quote:markovic schreef op 16 april 2015 @ 14:05:

[...]

Ja hoor meis. Veel te hoog gegrepen voor ons idiootjes......
quote:markovic schreef op 16 april 2015 @ 14:05:

[...]

Ja hoor meis. Veel te hoog gegrepen voor ons idiootjes...... Oké, dat was inderdaad arrogant en stom. In mijn irritatie geschreven. Desondanks blijft het boek een aanrader :-)

Sorry hoor, maar ik vind jullie Gerda Havertong/Whoopi Goldberg/Oprah grapjes net zo kut en racistisch als het originele artikel (of dat nou een opzetje was of niet). Zelfs als je het eigenlijk ironisch bedoelt, ofzo. Dit soort dingen kun je gewoon niet meer zeggen.Kom op joh, doe je humorbroek even aan.
quote:Honeymoonquiz schreef op 16 april 2015 @ 16:12:

[...]

Kom op joh, doe je humorbroek even aan.Hé, grapjes maken doe je maar over blanken! Niet over donker gekleurde mensen/permanent gepigmenteerden/pigmentally challenged people!
quote:markovic schreef op 16 april 2015 @ 14:04:

[...]

Iets belachelijk maken door overdrijving is één van de oudste stijlfiguren. ik zou niet weten waarom je het achterlijke topic van Viva niet zo belachelijk zou mogen maken.

Wat wel en niet nog gezegd mag worden is gelukkig iets waar jij niet over gaat.Ik ga er niet over, maar fatsoen en goede smaak zouden het je moeten beletten. Een zwarte vrouw voor de grap vergelijken met Oprah of Gerda Havertong is gewoon niet ok. Omdat de grap gaat over haar zwart zijn.
O duh Syvon. Slakken en zout.

Het begon ermee dat RTL Boulevard Sylvana aan de lijn had, haar foto was in beeld maar er stond bij: Ruth Jacott.
Geen bijzonderheden
quote:syvon schreef op 16 april 2015 @ 16:21:

[...]

Ik ga er niet over, maar fatsoen en goede smaak zouden het je moeten beletten. Een zwarte vrouw voor de grap vergelijken met Oprah of Gerda Havertong is gewoon niet ok. Omdat de grap gaat over haar zwart zijn.

Over smaak valt niet te twisten...

En als jij niet begrijpt wat de grap is, dan heeft het eigenlijk geen zin om het je uiit te leggen.

De grap is nl. niet het vergelijken van een willekeurige zwarte vrouw met Gerda Havertong of Whoopi Goldberg of Oprah voor mijn part.

De grap is juist dat dat doen net zo idioot is als de openingspost van Viva vol met clichés. Snap je?

Sorry hoor, maar ik vind jullie Gerda Havertong/Whoopi Goldberg/Oprah grapjes net zo kut en racistisch als het originele artikel (of dat nou een opzetje was of niet). Zelfs als je het eigenlijk ironisch bedoelt, ofzo. Dit soort dingen kun je gewoon niet meer zeggen.je weet dat viva begon door een verkeerde foto te plaatsen?
quote:yasmijn schreef op 16 april 2015 @ 16:24:

O duh Syvon. Slakken en zout.

Het begon ermee dat RTL Boulevard Sylvana aan de lijn had, haar foto was in beeld maar er stond bij: Ruth Jacott.ja dit ja, ik zei viva maar ik bedoel boelevaar
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 april 2015 @ 16:43:

[...]

je weet dat viva begon door een verkeerde foto te plaatsen?Het is echt briljante guerrillamarketing van Viva.
quote:markovic schreef op 16 april 2015 @ 16:45:

[...]

Het is echt briljante guerrillamarketing van Viva.

ik vind het niet zo briljant

dit imago blijft kleven namelijk hoezeer ze hun best ook gaan doen

sylvana komt ook niet goed weg, ze is nu pion in deze marketing stijl

bovendien is het allemaal te gelikt en te doorzichtig

racisme gebruiken om er zelf beter van te worden, dat is de boodschap die nu blijft hangen en niet: racisme willen aanpakken of bespreekbaar maken
quote:markovic schreef op 16 april 2015 @ 16:24:

[...]

Over smaak valt niet te twisten...

En als jij niet begrijpt wat de grap is, dan heeft het eigenlijk geen zin om het je uiit te leggen.

De grap is nl. niet het vergelijken van een willekeurige zwarte vrouw met Gerda Havertong of Whoopi Goldberg of Oprah voor mijn part.

De grap is juist dat dat doen net zo idioot is als de openingspost van Viva vol met clichés. Snap je?Dat Boulevard ding wist ik niet. Oké, enigszins overdreven in dat geval. Kwam ook een beetje door de dingen over slavernij die ik tussendoor las, kreeg daar een beetje een naar gevoel van.
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 april 2015 @ 16:50:

[...]

ik vind het niet zo briljant

dit imago blijft kleven namelijk hoezeer ze hun best ook gaan doen

sylvana komt ook niet goed weg, ze is nu pion in deze marketing stijl

bovendien is het allemaal te gelikt en te doorzichtig

racisme gebruiken om er zelf beter van te worden, dat is de boodschap die nu blijft hangen en niet: racisme willen aanpakken of bespreekbaar makenAch, het zou mij niet verbazen als ze later echt met een statement komen dat het een opzetje was om verborgen racisme aan de kaak te stellen. Dan gulzig bepaalde opmerkingen op het Vivaforum uit het verband rukkend om hun gelijk aan te tonen.
quote:markovic schreef op 16 april 2015 @ 16:56:

[...]

Ach, het zou mij niet verbazen als ze later echt met een statement komen dat het een opzetje was om verborgen racisme aan de kaak te stellen. Dan gulzig bepaalde opmerkingen op het Vivaforum uit het verband rukkend om hun gelijk aan te tonen.dan is het nog steeds stom
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 april 2015 @ 16:59:

[...]

dan is het nog steeds stomTja, een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het blad Viva is op sterven na dood. Je moet toch wat.
quote:markovic schreef op 16 april 2015 @ 17:03:

[...]

Tja, een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het blad Viva is op sterven na dood. Je moet toch wat.ze hebben zichzelf nu nog dichter bij de afgrond gebracht
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 april 2015 @ 17:06:

[...]

ze hebben zichzelf nu nog dichter bij de afgrond gebrachtZou je vanwege dit van je abonnement af kunnen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 april 2015 @ 17:18:

[...]

Zou je vanwege dit van je abonnement af kunnen ?Dat lijkt me niet.
quote:markovic schreef op 16 april 2015 @ 17:22:

[...]

Dat lijkt me niet.Dus het kost ze geen abonnee's? Niet meteen, iig ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 april 2015 @ 17:06:

[...]

ze hebben zichzelf nu nog dichter bij de afgrond gebrachtZeker weten
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven