Rare mensen.....

30-11-2009 11:40 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet even wat kwijt hoor (wat zijn er toch rare mensen...)

Nah, wat ik net weer meemaakte: ik moest naar het ziekenhuis, voor een controlebezoek van mijn zoon. Daar aangekomen even gezocht naar parkeerplaats, auto geparkeerd en uitgestapt. Ben ik bezig mijn jongste in de kinderwagen te hijsen, parkeert er een vrouw naast mij en die begint ineens tekeer te gaan tegen mij: dat ik wel anderhalve parkeerplaats in beslag nam en dat dat behoorlijk asociaal was, want het was al zo druk!

Nou ja zeg, ten eerste was er nog genoeg ruimte (parkeerplekken dus), en ten tweede: mijn buurauto stond nb ver over de streep, dus als ik echt binnen het vak zou willen parkeren zou ik tegen hem aan staan! Okee, ik had wel iets de ruimte genomen, maar niet overdreven veel of zo.

Dus nee, ik stond niet keurig in het vak, iets erover heen, maar ach, der was nog genoeg parkeerplek over en ik was toch binnen een half uur weer weg.

Ik zei dus ook (gewoon op een normale toon): als ik meer opschuif sta ik strak tegen de buurman aan. Dat wil ik niet. Nou, dat was het foute antwoord want ze ging me toch tekeer: ik was asociaal en toen ik vervolgens zei dat ze even normaal moest doen en of ze wel spoorde, moest ik me maar gedragen want, zoals zij zei: "er zijn kinderen bij hoor!" (de mijne dus) AAARGGGGHHH!!!

Vervolgens werd ik stumper genoemd en dom, heeeel dom. En oh ja, dat ik me nu vast heel schuldig voelde enzo.(toen moest ik even smakelijk lachen ) Ik heb haar vriendelijk bedankt en gevraag of het goed voelde, dat gescheld.....

Pfff, wat een type zeg! Dat is toch de betutteling ten top of niet?

Het zou werkelijk niet in mijn hoofd opkomen om een ander te vertellen hoe hij of zij zou moeten parkeren. Zeker niet als het totaal overbodig is..... Echt, ik erger me niet snel, maar zulke mensen......

Zo, dat ben ik weer kwijt!
quote:Bronny schreef op 30 november 2009 @ 11:59:

Heel herkenbaar. Ik zie ook regelmatig dat mensen hun auto zodanig parkeren dat een ander er niet meer naast kan staan.

Ze kon er makkelijk naast! Echt er was plek genoeg, en 3 meter verder waren er ook nog zat plekken!

Ik begrijp dat niet goed. Als het vak niet helemaal vrij is omdat de auto ernaast al over de streep staat, ga ik er niet staan. Ik wil niet asociaal zijn omdat een ander dat toevallig ook is.

Weet je trouwens dat je een bekeuring kan krijgen voor het over de streep parkeren? Overigens vind ik het net zo asociaal om daarover uit je plaat te gaan. Maar ik heb wel eens iemand gewoon vriendelijk gevraagd om zijn auto netjes weg te zetten, wat ie ook gewoon gedaan heeft
quote:emaille schreef op 30 november 2009 @ 12:37:

[...]

Haha, ja als dat een beetje snel ging misschien! Maar da's juist de reden dat je de kar gewoon achter je auto (= lekker dichtbij de achterbak, scheelt met sjouwen) zet...Ja daar zit wat in. Het is geen logische plek om je kar neer te zetten bij het laden.
quote:domnaiefmutsje schreef op 30 november 2009 @ 11:52:

[...]

Vak joe
En weet je, maakt misschien niks uit hoor, maar ze zag er zo keurig uit! Maar misschien was ze inderdaad wel psychisch niet helemaal in orde, alles kan.
quote:Liv schreef op 30 november 2009 @ 12:34:

[...]

Ja, dat deed ze dus ook! Ze zette hem in het volgende vak! Maar als ze een beetje goed kon parkeren had ze hem nog prima naast die van mij kunnen proppen.(had er weer één naast haar gekund, en nu bleef er dus zo'n loze, te kleine, ruimte over) Ik denk alleen niet dat ze erg goed is in inparkeren, gezien het feit dat ze vooruit inparkeerde..... Zeg zeg! Niets mis met vooruit inparkeren he
Nou...die had dus duidelijk last van dr persoonlijkheid/hormonen/maandagochtend....

Heb je wel even je auto gecheckt op deurafdrukken? Dit zijn vaak de types die even hun deur in de jouwe planten en dan wegrijden...
Oh, ik bedenk me ineens (adhv dat verhaal van Emaille) dat ze zich misschien zo ergerde omdat ik de kinderwagen náást mijn auto had staan! (waar ik dus kind in aan het zetten was) Zou dat het zijn?
quote:misschicken schreef op 30 november 2009 @ 12:44:

Nou...die had dus duidelijk last van dr persoonlijkheid/hormonen/maandagochtend....

Heb je wel even je auto gecheckt op deurafdrukken? Dit zijn vaak de types die even hun deur in de jouwe planten en dan wegrijden...Heb ik niet gedaan, maar zij liep al weg, en volgens mij stond haar auto er nog toen ik alweer wegging. (heb nog even getwijfeld om een briefje onder haar ruitenwisser te plakken: dat je van schelden zo lelijk wordt of zo )
quote:Liv schreef op 30 november 2009 @ 12:45:

Oh, ik bedenk me ineens (adhv dat verhaal van Emaille) dat ze zich misschien zo ergerde omdat ik de kinderwagen náást mijn auto had staan! (waar ik dus kind in aan het zetten was) Zou dat het zijn?Tja, dat vind ik dan wel weer een normale plek. Had ze gewoon ff kunnen wachten tot jij je kids geinstalleerd had. Of wat ze deed een plekje verder gaan staan. Snap het nog steeds niet hoor, zo'n overtrokken reactie.
quote:traincha2 schreef op 30 november 2009 @ 11:56:

Laatst een vergelijkbaar geval gehad. Iemand anders had de mercedes cabrio op de parkeerplaats bij school met de kont half over de weg geparkeerd en ik had mijn auto achter die van haar gezet. Ik kon niet verder rijden want voor mijn auto stond ook een auto. Gevolg: minifile bij de school, want de mensen konden er niet langs. Had wel gekund als mercedes auto fatsoenlijker had neergezet. Niet de eigenaresse van de cabrio werd erop aangesproken, maar ik......of ik het normaal vond dat ik mijn auto zo had neergezet. Gelukkig kreeg ik bijval van een andere moeder.Nou gelukkig had jij nog bijval! Ik had alleen zoons en de ene praat nog niet zo (is net 1) en de andere (is wel 12) die moest een beetje lachen

Oh, ik bedenk me ineens (adhv dat verhaal van Emaille) dat ze zich misschien zo ergerde omdat ik de kinderwagen náást mijn auto had staan! (waar ik dus kind in aan het zetten was) Zou dat het zijn?Dan nog moet ze niet zaniken...als je je kinderwagen achter je auto neerzet zal hij ook in de weg staan. En hoe lang duurt dat nou helemaal, een kind overzetten?

Oh, ik bedenk me ineens (adhv dat verhaal van Emaille) dat ze zich misschien zo ergerde omdat ik de kinderwagen náást mijn auto had staan! (waar ik dus kind in aan het zetten was) Zou dat het zijn?Nou, een kind dat niet uit de achterbak komt, vind ik iets anders dan je boodschappen. En als er andere plekken vrij waren, had ik mn auto daar neergezet. Iemand 'een lesje willen leren' is nogal kinderachtig.
Tja, ik denk inderdaad dat het daarop neerkwam: ze wilde me even een lesje leren: eerst was het asociaal wat ik deed, want er was al zo weinig parkeerplek (was dus niet waar), vervolgens moest ík mijn mond houden want er waren kinderen bij (oh ja, haha, "goed voorbeeld" zei ze ook nog) en daarna wist ze zeker weten dat ik me schuldig voelde.

En ze luisterde echt niet toen ik heel normaal zei dat ik niet zo strak tegen mijn buurauto aan wilde staan.

Pfff, hoe meer ik erover nadenk hoe achterlijker ik het allemaal vind.
Zaterdagavond; Etentje gehad, kind opgehaald bij oppas en vader en kind thuis afgezet. Daarna auto gaan parkeren, rij ik eenrichtingstraat in zie ik een parkeerplek (woon in centrum) Ik blij!! Komt er een auto in tegengestelde richting aan en die gooit knipperlicht aan voor dat parkeervak. Ik wil gaan inparkeren en word me daar verrot gescholden door 4 opgefokte pubers... My god!! Ben maar doorgereden om vervolgens tien minuten te moeten lopen naar huis door de regen..... Laf, tja... Ga niet graag de confrontatie aan!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven