Recept voor duif

20-03-2011 09:02 30 berichten
Nu woon ik 6 jaar in mijn prachtige appartementje en heb het heerlijk naar mijn zin,en dan...........................komt de lente!

Al 6 jaar als de lente begint word ik geteisterd door een houtduif die er van overtuigd is dat hij met zijn vriendin een nestje wil bouwen op één van mijn balkons en hoe vaak ik hem ook verjaag, hij is binnen 5 minuten weer terug. Vanmorgen maakte hij me met z'n irritante geroekoe om kwart over 7 wakker en dat op een zondagmorgen

Nou heeft mijn buurman een net gespannen om hem weg te houden,maar dat zie ik als een laatste oplossing.Al heel veel verzonnen , maar niets lukt om die grafduif weg te houden. Ik krijg zelfs trek in hem, zo erg is het al met me gesteld.

Wie heeft de gouden tip om van hem af te komen, zonder dat ik over hoef te gaan op het spannen van een net?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha zoo herkenbaar! Takkebeesten!

Succes ermee.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 20 maart 2011 @ 09:04:

Hahaha zoo herkenbaar! Takkebeesten!

Succes ermee.Ja lach maar, pfff!
Sorry, weet echt hoe vervelend het is. Moest pas stiekem lachen toen er een tram over een duif heenreed..

Maarja, geen tram op je balkon.. Eindeloos takjes en spul weghalen helpt niet?
Ik las 'respect voor duif'.
Hier 158 recepten met duif, veel succes .

lekker duifje
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 20 maart 2011 @ 09:14:

Sorry, weet echt hoe vervelend het is. Moest pas stiekem lachen toen er een tram over een duif heenreed.. :-$

Maarja, geen tram op je balkon.. Eindeloos takjes en spul weghalen helpt niet?Ahhh dat vind ik dan weer zielig.
quote:eleonora schreef op 20 maart 2011 @ 09:14:

Ik las 'respect voor duif'.Ben je betoeterd, die duif hoort respect te hebben voor mij
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 20 maart 2011 @ 09:14:

Sorry, weet echt hoe vervelend het is. Moest pas stiekem lachen toen er een tram over een duif heenreed..

Maarja, geen tram op je balkon.. Eindeloos takjes en spul weghalen helpt niet?

Ik ben zo'n sluth die er voor zorgt dat hij niet aan takjes toe komt, hahahaaaaaaaaaaaaaa.

Kan de bazooka lenen van een buur, maar dat staat zo lullig.
quote:carmenta schreef op 20 maart 2011 @ 09:16:

Hier 158 recepten met duif, veel succes .

lekker duifjeHet eerste wat ik dacht is:kijk daar kan ik wat mee en toen...........................kreeg ik lange tanden.
quote:Cateautje schreef op 20 maart 2011 @ 09:24:

[...]

Het eerste wat ik dacht is:kijk daar kan ik wat mee en toen...........................kreeg ik lange tanden.
Wat schijnt te helpen is een draadje spannen over je balkonrand, zodat ze daar niet meer op kunnen zitten. En verder consequent alle bouwmateriaal verwijderen.

Werken beiden niet, dan zou je kunnen overwegen om 2 jr lang een net te spannen in het 'nest-bouw-tijdvak. Als ze eenmaal elders hun nest bouwen, dan blijven ze daar.

Duiven zijn erg honkvast, daar stoelt de hele duivensport op. Dat is waarom ze zich niet zo snel weg laten jagen.
Misschien kun je iets op je balkon zetten wat de duif afschrikt.

Een grote plastic roofvogel ofzo, of misschien kun je zoiets ook wel een beetje levensecht in de vorm van een kat krijgen.

Dat maakt je balkonnetje vast een stuk minder aantrekkelijk!
Eén jaar nestje laten bouwen en dan alle buurkinderen uitnodigen om eens even gezellig bij de duivenkuikentjes te komen kijken. Exit duivenfamilie. Nou ja, dat kan makkelijker. Als jij zorgt dat het balkon te druk is heeft de duif al aanmerkelijk minder interesse, als het een gezonde duif is die een vredige plek voor zijn nageslacht zoekt.

Duif in een peper/tomatensaus is by the way erg lekker, zij het dat er erg weinig vlees aan al die minuscule botjes zit.
quote:nummerzoveel schreef op 20 maart 2011 @ 09:26:

Wat schijnt te helpen is een draadje spannen over je balkonrand, zodat ze daar niet meer op kunnen zitten. En verder consequent alle bouwmateriaal verwijderen.

Werken beiden niet, dan zou je kunnen overwegen om 2 jr lang een net te spannen in het 'nest-bouw-tijdvak. Als ze eenmaal elders hun nest bouwen, dan blijven ze daar.

Duiven zijn erg honkvast, daar stoelt de hele duivensport op. Dat is waarom ze zich niet zo snel weg laten jagen.Dank je wel. Hij probeert het echt al 6 jaar en dit soort duif wordt wel 30. Goed dat je het zegt, zoveel geduld heb ik nou ook weer niet.
quote:mamzelle schreef op 20 maart 2011 @ 09:27:

Eén jaar nestje laten bouwen en dan alle buurkinderen uitnodigen om eens even gezellig bij de duivenkuikentjes te komen kijken. Exit duivenfamilie. Nou ja, dat kan makkelijker. Als jij zorgt dat het balkon te druk is heeft de duif al aanmerkelijk minder interesse, als het een gezonde duif is die een vredige plek voor zijn nageslacht zoekt.

Duif in een peper/tomatensaus is by the way erg lekker, zij het dat er erg weinig vlees aan al die minuscule botjes zit.

Er komt geen nest, absoluut niet. Heel m'n balkon onder de smeurie, daahaag.

Dat zeg jij. Deze heeft een bizar dikke kont.
Vind je 't gek?

Ze worden niet voor niks 'patatkippen' genoemd.

Gaat allemaal in die konten zitten.
quote:eleonora schreef op 20 maart 2011 @ 09:39:

Vind je 't gek?

Ze worden niet voor niks 'patatkippen' genoemd.

Gaat allemaal in die konten zitten.Nee dit is geen patakip, dit is een houtduif, zo eentje met een zwarte kring rond zijn nek. Hij ziet er keurig uit , echt een heer van stand, maar een karakter om op te schieten, wat een #$@%$*&^#^@&beest!
Overigens zijn die heren op stand wel heel smerig! Ze dragen behoorlijk wat ziekteverwekkend ongedierte met zich mee en dat is in de nestjes nog erger. Ze worden niet voor niets ook wel 'vliegende ratten' genoemd.
quote:nummerzoveel schreef op 20 maart 2011 @ 09:43:

Overigens zijn die heren op stand wel heel smerig! Ze dragen behoorlijk wat ziekteverwekkend ongedierte met zich mee en dat is in de nestjes nog erger. Ze worden niet voor niets ook wel 'vliegende ratten' genoemd.Ja, ik ben overtuigd, moet maar een net gaan spannen.Ik vind zo'n net vreselijk arremoejig, maar het moet maar.
2 jaar alleen een paar weken in het nest-seizoen zou genoeg moeten zijn!
http://www.youtube.com/watch?v=WFIuZpYL ... re=related
quote:nummerzoveel schreef op 20 maart 2011 @ 09:49:

2 jaar alleen een paar weken in het nest-seizoen zou genoeg moeten zijn!Okay, bedankt.
Vind 't persoonlijk heerlijk dat 's ochtends om 6 uur de vogeltjes al weer fluiten. Ik woon in 't bos, dus hoor af en toe 's nachts ook uilen en tegen dat 't licht wordt dus allerlei soorten vogels. Nu 't voorjaar wordt, wordt dat weer steeds meer. Ik vind 't heerlijk wakker worden.

Als je echter overlast ondervindt kun je ze misschien voeren met iets waar gif in zit? Zoiets als muizenkorrels maar dan met iets wat vogels graag lusten?
quote:elninjoo schreef op 20 maart 2011 @ 10:09:

Vind 't persoonlijk heerlijk dat 's ochtends om 6 uur de vogeltjes al weer fluiten. Ik woon in 't bos, dus hoor af en toe 's nachts ook uilen en tegen dat 't licht wordt dus allerlei soorten vogels. Nu 't voorjaar wordt, wordt dat weer steeds meer. Ik vind 't heerlijk wakker worden.

Als je echter overlast ondervindt kun je ze misschien voeren met iets waar gif in zit? Zoiets als muizenkorrels maar dan met iets wat vogels graag lusten?

Nee meid, ik heb een grote mond, maar ik ga niet over tot moord, dat zit niet in mijn aard.Ik zoek nog liever jaren ruzie met hem, dan dat ik daartoe over ga.

Ben overigens ook een grote vogelliefhebster en geniet ook van het eerste gefluit van de vogeltjes, maar dat geroekoe naast mijn bed in de vroege ochtend is weer een ander verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven