Slapen met ramen open

23-07-2018 10:07 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd slaap ik met de ramen open vanwege de warmte, goed te doen en (bijna) nergens last van verder.
Het enige is dat mijn slaapkamer grenst aan onze tuin en omdat wij in een rijtjeshuis wonen hoor ik dus ook alles van de overige 5 tuinen, de 1 zit buiten met wat mensen, de ander is in zijn keuken bezig met de deur open.

Ik klaag niet en als ik er last van heb doe ik mijn oordopjes in, maar zijn er hier nog meer die dit herkennen? (woon midden in de stad)
We hebben een kroeg tegenover ons. Dus nu tot 1a2 uur geroezemoes van de dronken dropjes. Daarna gaan ze luidruchtig naar huis.
En vanmorgen om 6 uur kwamen de mannen alweer die hier het fietspad aanleggen. Heel fijn, zo’n ronkende vrachtwagen onder het raam die de klinkers kwam afleveren met veel kabaal.

Morgenochtend om 7uur komen ze de glascontainer legen.

Ja, onze gemeente heeft besloten het tropenrooster te volgen en ze mogen om 7 uur beginnen tot 3 uur.
Daar gaat mijn kans om uit te slapen. Ach ik was het toch al verleerd om te slapen tot na 6 uur.
pausini schreef:
23-07-2018 12:56
Is een ventilator geen uitkomst? Mijn slaapkamer ligt op het zuiden en zonder dat ding is het niet uit te houden ondanks verduisteringsgordijnen.
Heb al jaren een ventilator boven mijn bed want anders zou ik allang gek geworden zijn.
Maar sinds we die bovenraampjes kwijt zijn staat dat ding tot ver in november op de hoogste stand te draaien.
Mijn zoon heet het kleinste kamertje maar zomers wel de beste. Hij slaapt aan de balkonkant en kan dus het raam open zetten.
Als hij het huis uit gaat zal dat zomers waarschijnlijk mijn slaapkamer worden.
vivaratje schreef:
23-07-2018 13:03
Waarom is er geen uitzetraam aan de galerijkant? Ik heb er wel een uitzetraam zitten

Hier ook de klapraam vervangen door roosters komt idd geen zuchtje wind door
Heb alleen een naar binnen openend raam. Heb al gekeken of er iets van een slot/sluiting is om hem open te kunnen zetten op een kier en dan vergrendelen maar nog niets kunnen vinden.
popita schreef:
23-07-2018 13:13
Misschien een tip: ik heb zo'n kierstandhouder (heet het geloof ik) die je op de deur kunt zetten zodat die maar een klein stukje open kan op mijn raam aan de galerijkant gezet. Kan niet wijd open, maar toch een stukje.

https://www.gamma.nl/klusadvies/veilig- ... andhouders
Die heb ik gehaald maar de kier is dan nog geen milimeter (te dik raam en te onhandige hoek) helaas.

Enige optie is zoon heel snel de deur uit werken en zijn kamer inpikken :proud:
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven