Slapen met ramen open

23-07-2018 10:07 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd slaap ik met de ramen open vanwege de warmte, goed te doen en (bijna) nergens last van verder.
Het enige is dat mijn slaapkamer grenst aan onze tuin en omdat wij in een rijtjeshuis wonen hoor ik dus ook alles van de overige 5 tuinen, de 1 zit buiten met wat mensen, de ander is in zijn keuken bezig met de deur open.

Ik klaag niet en als ik er last van heb doe ik mijn oordopjes in, maar zijn er hier nog meer die dit herkennen? (woon midden in de stad)
Ik slaap altijd met mijn ramen open. Met ramen dicht kan ik echt niet slapen.

Ik woon ook in de stad, op een redelijk druk punt, bij een kroeg. Maar de stadse geluiden storen me absoluut niet.
Ik val alleen lastig in slaap als er mensen in het holst van de nacht onder mijn slaapkamerraam hun levensverhaal staan door te nemen. Dan ga ik automatisch meeluisteren. ;)
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Serengeti schreef:
23-07-2018 11:11
Ik slaap altijd met mijn ramen open. Met ramen dicht kan ik echt niet slapen.

Ik woon ook in de stad, op een redelijk druk punt, bij een kroeg. Maar de stadse geluiden storen me absoluut niet.
Ik val alleen lastig in slaap als er mensen in het holst van de nacht onder mijn slaapkamerraam hun levensverhaal staan door te nemen. Dan ga ik automatisch meeluisteren. ;)
Hahaha. Herkenbaar.

Ook een keer een (stom)dronken stel onder het raam gehad: waren allebei geil maar moesten elkaar echt “beter leren kennen” (volgens haar) voor ze gingen neuken. Jezus. 2 uur lopen ouwehoeren daar, was het vervolgens binnen 5 min. afgelopen. Geen telefoonnummer uitgewisseld.

Je maakt nog eens wat mee zo :P
kirjailija schreef:
23-07-2018 11:13
Hahaha. Herkenbaar.

Ook een keer een (stom)dronken stel onder het raam gehad: waren allebei geil maar moesten elkaar echt “beter leren kennen” (volgens haar) voor ze gingen neuken. Jezus. 2 uur lopen ouwehoeren daar, was het vervolgens binnen 5 min. afgelopen. Geen telefoonnummer uitgewisseld.

:HA:

ik heb een tijdje een student gehad die een paar huizen verderop woonde, maar als hij dronken was elke keer in de war raakte en bij mij aan de voordeur stond.
Dus proberen zijn sleutel in het slot te steken, en als dat niet lukte begon hij gewoon aan te bellen. Ook tweemaal gehad dat ik toevallig rond hetzelfde tijdstip thuiskwam en dan probeerde hij met me mee naar binnen te lopen. En ik elke keer gillen uit het raam: JE WOONT HIER NIET GA WEG. Op een gegeven moment heb ik een keer een emmer water naar beneden gekieperd. En ik woon voor stadse begrippen in een heel rustige buurt, dus dit was wel een happening elke keer.
Ik slaap altijd met mijn raam open en hoor regelmatig verkeer. Maar daar ben ik wel aan gewend en over het algemeen slaap ik prima. Nu er zoveel muggen zijn slaap ik wel met oordopjes, ze maken me wakker met dat rete-irritante gezoem.
Pinda-Kaas schreef:
23-07-2018 11:19
:HA:

ik heb een tijdje een student gehad die een paar huizen verderop woonde, maar als hij dronken was elke keer in de war raakte en bij mij aan de voordeur stond.
Dus proberen zijn sleutel in het slot te steken, en als dat niet lukte begon hij gewoon aan te bellen. Ook tweemaal gehad dat ik toevallig rond hetzelfde tijdstip thuiskwam en dan probeerde hij met me mee naar binnen te lopen. En ik elke keer gillen uit het raam: JE WOONT HIER NIET GA WEG. Op een gegeven moment heb ik een keer een emmer water naar beneden gekieperd. En ik woon voor stadse begrippen in een heel rustige buurt, dus dit was wel een happening elke keer.
:rofl:

tegenover mij zit een kroeg en vooral in het weekend breekt er regelmatig de pleuris uit, heb wel is een politie achtervolging gehoord laatst vloog ze er zelfs een scooter door de straat.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Hier ook met ramen open, heerlijk!
Vroeger in de stad gewoond, sliep toen ook met ramen open. Het geluid vh verkeer ed raakten we snel aan gewend. Na jaren verhuisd naar het dorp. (En ja, nog steeds met de ramen open slapen). Werden we ‘s ochtends wakker van het gefluit van de vogels in de tuin..❤️
Ik denk dat al het omgevingsgeluid wel went, genoeg mensen die aan een drukke weg wonen, een spoorlijn oid.
En er zijn goede oordoppen te koop, pluggerz geloof ik. Siliconen, dus prettiger met slapen dan die gele pluggen.
Meestal slaap ik met mijn ramen dicht omdat ik tegenover een kerk woon. gelukkig beiert hij niet 's nachts.
Nu door de hitte wel met ramen open en dan word ik om 7u wakker gebeiert. Wel handig, hoef m'n wekker niet meer te zetten ;-)
Vroeger, toen mijn kinderen nog slaapjes overdag deden, was het altijd wat lastig op zondag, maar goed, die kerk staat er al een paar eeuwen ;-)
Hier is het ook nooit stil in de zomer. Ik woon naast een park waar elke avond een groep jongeren zit. Altijd een muziekje aan, druk geklets en rinkelende (bier)flesjes. Mij boeit dat niet, ze moeten toch ergens gaan zitten met z'n allen en bovendien proberen ze niet al te veel herrie te maken na middernacht.
Hasse88 schreef:
23-07-2018 10:56
Ik slaap met de balkondeuren wagenwijd open nu.
Dat doe ik ook, maar ben toch altijd bang dat er dan iemand binnenkomt. Dus in de nacht word ik altijd wakker en doe hem dan weer dicht.
Woon twee hoog en mijn balkon is afgegaast voor mijn katjes, dus redelijk onrealistische gedachte. Maar toch.
Wij wonen in het bos en slapen met de ramen open. En mijn dochter ‘klaagt’ dat de vogeltjes haar wakker fluiten ‘s ochtends. Dus rustig wonen is ook niet alles :-)
kirjailija schreef:
23-07-2018 11:13
Hahaha. Herkenbaar.

:proud:
Het irritantst vind ik geluiden die ik niet kan plaatsen. Dan word ik wel nieuwsgierig, maar ben dan te lui om op te staan en door het raam te gaan gluren. :D
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
ShaunTheSheep schreef:
23-07-2018 11:46
Wij wonen in het bos en slapen met de ramen open. En mijn dochter ‘klaagt’ dat de vogeltjes haar wakker fluiten ‘s ochtends. Dus rustig wonen is ook niet alles :-)

Hier een dochter die klaagt over de koe tegenover ons.
Serengeti schreef:
23-07-2018 11:48
:proud:
Het irritantst vind ik geluiden die ik niet kan plaatsen. Dan word ik wel nieuwsgierig, maar ben dan te lui om op te staan en door het raam te gaan gluren. :D
Haha, herkenbaar. Als we er wakker van worden gaan man en ik altijd maar liggen speculeren (en proberen de ander over te halen te gaan kijken). Je kan er maar beter iets leuks van maken dan je gaan ergeren, wakker ben je toch. Scheelt het ook wel dat we niet om 9 uur op kantoor worden verwacht :)
ywtje schreef:
23-07-2018 11:45
Dat doe ik ook, maar ben toch altijd bang dat er dan iemand binnenkomt. Dus in de nacht word ik altijd wakker en doe hem dan weer dicht.
Woon twee hoog en mijn balkon is afgegaast voor mijn katjes, dus redelijk onrealistische gedachte. Maar toch.
Het scheelt dat ons balkon uitkijkt op onze eigen tuin. Beneden gaat alles wel potdicht, dat vind ik wel eens jammer met dit weer, dat je niet alles open kan laten staan om te zorgen dat het huis wat afkoelt.. Nou ja, ik sta dus nu ook heel vroeg op om nog even alles tegen elkaar open te zetten om de boel goed te luchten en af te laten koelen..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik hoor hier helemaal niks, word alleen s’ochtends wakker van kakelende kipjes. En dat is best een vredig geluid.
Afgelopen weekend vloog de drone van de buren door mijn slaapkamerraam naar binnen, sindsdien heb ik ze 's nacht overal op nachtstand.
Lekker boeiend
bendis schreef:
23-07-2018 12:06
Afgelopen weekend vloog de drone van de buren door mijn slaapkamerraam naar binnen, sindsdien heb ik ze 's nacht overal op nachtstand.
Getver! Daar zou ik een heel unheimisch gevoel van krijgen. Sowieso vind ik dat gebruik van die dingen aan banden moeten worden gelegd.
luiwammes schreef:
23-07-2018 12:43
Getver! Daar zou ik een heel unheimisch gevoel van krijgen. Sowieso vind ik dat gebruik van die dingen aan banden moeten worden gelegd.
Ligt het ook, maar niet iedereen met een drone neemt de moeite zich in te lezen/houdt zich er netjes aan. EN handhaven kan lastig zijn. Maar hier kan je prima aangifte van doen.
bendis schreef:
die hadden ze wat mij betreft nooit meer teruggezien.
of op kunnen halen bij de gevonden voorwerpen op het politiebureau
granny71 schreef:
23-07-2018 10:44
Hebben een nieuw ventilatiesysteem gekregen en de roosters kunnen niet dicht.
Volgens de woningbouw is dat gezonder omdat er heel veel mensen in deze flat de (klap)ramen ook niet open zetten maar vervolgens wel gaan klagen dat er schimmel en vocht in huis is.
Dat ik nu zelfs in de winter mijn bed uit drijf is niet hun probleem.
Overdag zet ik het grote raam wel open maar omdat het aan de galerijkant is is dat s'nachts geen goed idee.
Is een ventilator geen uitkomst? Mijn slaapkamer ligt op het zuiden en zonder dat ding is het niet uit te houden ondanks verduisteringsgordijnen.
Hatsjikideee...
bendis schreef:
Ik had denk ik het raam dicht gedaan toen het ding nog binnen zat. Had mooi meegekund in de grijze container die vandaag geleegd werd.

Hadden de buren nog een verklaring/excuus hiervoor eigenlijk?
granny71 schreef:
23-07-2018 10:15
Ik wou dat ik mijn raam open kan zetten.
Slaap aan de galerij kant dus dat is helaas geen optie hier.
Ook heeft de woningbouw in al zijn wijsheid het enige klapraam dat we in de slaapkamer hadden vervangen door een ventilatierooster.
Geen zuchtje frisse lucht in mijn slaapkamer dus.
Waarom is er geen uitzetraam aan de galerijkant? Ik heb er wel een uitzetraam zitten

Hier ook de klapraam vervangen door roosters komt idd geen zuchtje wind door
Pinda-Kaas schreef:
23-07-2018 12:48
die hadden ze wat mij betreft nooit meer teruggezien.
of op kunnen halen bij de gevonden voorwerpen op het politiebureau
die zou bij mij in de emmer water zijn 'gevallen' die ik standaard heb klaarstaan bij het raam voor studenten enzo :proud:
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
23-07-2018 13:07
die zou bij mij in de emmer water zijn 'gevallen' die ik standaard heb klaarstaan bij het raam voor studenten enzo :proud:
:biggrin:
granny71 schreef:
23-07-2018 10:44
Hebben een nieuw ventilatiesysteem gekregen en de roosters kunnen niet dicht.
Volgens de woningbouw is dat gezonder omdat er heel veel mensen in deze flat de (klap)ramen ook niet open zetten maar vervolgens wel gaan klagen dat er schimmel en vocht in huis is.
Dat ik nu zelfs in de winter mijn bed uit drijf is niet hun probleem.
Overdag zet ik het grote raam wel open maar omdat het aan de galerijkant is is dat s'nachts geen goed idee.

Misschien een tip: ik heb zo'n kierstandhouder (heet het geloof ik) die je op de deur kunt zetten zodat die maar een klein stukje open kan op mijn raam aan de galerijkant gezet. Kan niet wijd open, maar toch een stukje.

https://www.gamma.nl/klusadvies/veilig- ... andhouders
anoniem_362599 wijzigde dit bericht op 23-07-2018 13:22
Reden: link toegevoegd
5.43% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven