Sleutels kwijt. Wie denkt er mee?
maandag 10 november 2008 om 10:15
mijn zoon stopt sleutels nog wel eens in laarzen, mandjes, pannen, of legt ze in een vensterbank achter een gordijn ofzo. Vraag je jongste kinderen eens op een vriendelijke en vrolijke toon of ze nog leuk met je sleutels gespeeld hebben en waar ze die toen zo leuk gestopt hebben. Heeft hier vaak het gewenste resultaat.

maandag 10 november 2008 om 10:17
Het eerste wat ik altijd check zijn de jaszakken van mijn man. Daar kom ik van alles tegen wat ik al heel lang kwijt ben.
Verder gooi ik vaak dat soort dingen op het aanrecht neer, of op de sidetable in een bakje. In de badkamer, omdat je snel naar de wc moest? Zit er misschien een scheurtje in de voering van je tas, daar verdwijnen die dingen ook vaak in. Broekzak van de broek die je gisteren aanhad? In de honde/kattemand (die van mij stelen van alles ).
Ik denk nog even verder.
Verder gooi ik vaak dat soort dingen op het aanrecht neer, of op de sidetable in een bakje. In de badkamer, omdat je snel naar de wc moest? Zit er misschien een scheurtje in de voering van je tas, daar verdwijnen die dingen ook vaak in. Broekzak van de broek die je gisteren aanhad? In de honde/kattemand (die van mij stelen van alles ).
Ik denk nog even verder.
maandag 10 november 2008 om 10:19
maandag 10 november 2008 om 10:21
quote:fluffychuzzle schreef op 10 november 2008 @ 10:19:
Wat een goede ideeën komen er langs. Ik ga zoeken... Overigens zijn de jongste twee 21 maanden en 9 maanden, kan ik helaas weinig aan te vragen dus. De oudste twee hebben ze niet gezien, maar die vinden hun schoenen nog niet als ze erover vallen.Hmmm... als ze onvindbaar blijven zou ik dan toch zsm enthousiast met de jongsten en een andere sleutelbos gaan spelen, kijken wat ze er mee doen. Heb je een convectorput bijvoorbeeld?
Wat een goede ideeën komen er langs. Ik ga zoeken... Overigens zijn de jongste twee 21 maanden en 9 maanden, kan ik helaas weinig aan te vragen dus. De oudste twee hebben ze niet gezien, maar die vinden hun schoenen nog niet als ze erover vallen.Hmmm... als ze onvindbaar blijven zou ik dan toch zsm enthousiast met de jongsten en een andere sleutelbos gaan spelen, kijken wat ze er mee doen. Heb je een convectorput bijvoorbeeld?
maandag 10 november 2008 om 10:24
Je hebt het jezelf vast al afgevraagd, maar: wanneer heb je ze voor het laatst gezien?
Kwam je toen achterom of voorom binnen? Met of zonder boodschappen? Had een van de kinderen bij binnenkomst zo'n stinkluier dat je voor je je sleutels opborg meteen bent gaan verschonen? Had je Sinterklaasinkopen gedaan en die snel samen met je sleutels in de schuur verstopt?
Kwam je toen achterom of voorom binnen? Met of zonder boodschappen? Had een van de kinderen bij binnenkomst zo'n stinkluier dat je voor je je sleutels opborg meteen bent gaan verschonen? Had je Sinterklaasinkopen gedaan en die snel samen met je sleutels in de schuur verstopt?
yette wijzigde dit bericht op 10-11-2008 10:25
Reden: kortom, wat Jasmine zegt :)
Reden: kortom, wat Jasmine zegt :)
% gewijzigd
maandag 10 november 2008 om 10:29
Hahaha Yette; dat wilde ik ook schrijven; 'waar heb je ze voor het laatst gezien?' Vind ik altijd zo ..... bijzonder.. dat mensen dat altijd als eerste vragen. Als je dat zou weten dan zou je ze niet kwijt zijn toch?
Ik denk dat ze in de koelkast hebt gelegd, of bovenop de auto,
De laatste keer dat ik ze kwijt was, lagen ze achter de verwarming. Dankzij mijn dochtertje.
Ik denk dat ze in de koelkast hebt gelegd, of bovenop de auto,
De laatste keer dat ik ze kwijt was, lagen ze achter de verwarming. Dankzij mijn dochtertje.
maandag 10 november 2008 om 10:30
maandag 10 november 2008 om 10:47
nee, soms weet je wel waar je ze het laatst gezien hebt, maar dat is dan niet de plek waar je ze bent kwijt geraakt. Je kunt dan vanaf dat moment je stappen nagaan, en vaak helpt dat. Laatst had ik de schuursleutel (schuur zit aan de voorkant van het huis) in de bijkamer bovenop een hoge kast gelegd, omdat ik op een stoel stond daar om een vijveronderdeel te zoeken...
tja.
tja.