slipcursus

26-10-2009 19:59 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al een beetje doet vermoeden ben ik op zoek naar een goede slipcursus. Zijn er hier mensen die zo'n cursus hebben gedaan? En is het een beetje spectaculair om te doen of eigenlijk een hele degelijke activiteit? Ik ben op zoek naar een cadeau voor iemand die erg van autorijden houdt en vraag me af of dit misschien een goed idee is. Ik heb wel een budgetbeperking, als in liever niet duurder dan 75 euro. Op een cadeau-site heb ik lesuren gevonden van 35 euro maar ik vond het vrij goedkoop en vroeg me af of dit dan kwalitatief wel goed was. Wie heeft raad?
Ik heb een slipcursus gedaan op Zandvoort. Echt aan te bevelen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wil je een slipcursus of een rijvaardigheidstraining ? Dat maakt nogal veel verschil.

Bij de een leer je slippen en bij de ander leer je vooral hoe je moet voorkomen dat je gaat slippen (en wat je moet doen als je auto toch gaat slippen).

Slipcursus is voor de lol, rijvaardigheidstraining is voor de veiligheid (maar toch erg leuk om te doen).
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Mylenevalerie, hoe duur was die slipcursus? Ik probeer te googelen maar dat loopt telkens vast??

Donkeyshot: ik wil wel echt een slipcursus en geen rijvaardigheidstraining. Deze man vindt zichzelf een god op 4 wielen -ik vind m ook serieus goed rijden maar niet beter dan ik - dus met een rijvaardigheidstraining maak ik m eerder verdrietig dan dat ie van vreugde om mijn nek springt.
Wij gaan binnenkort een cursus doen bij ANWB in Lelystad. Dat is een cursus van 190 euro. Omdat we hadden gehoord dat die in Lelystad erg goed is, hebben we ook niet verder gezocht. Maar ik kan me eigenlijk bijna niet voorstellen dat je een cursus kunt doen voor 35 euro. Dat van ons is trouwens wel een hele dag (op zaterdag, kost ook meer) en met lunch. Het bevat een stuk theorie en een deel praktijk.
Voor een echte slipcursus betaal je minimaal 130 euro denk ik, dan heb je drie uur training in Zandvoort (Slotemaker).

Voor 75 euro vind je niks denk ik.
Dacht zelf inderdaad ook dat het bij ongeveer 125 euro begint.
De meeste slipcursussen die je vindt op internet zijn ANTI-slip cursussen dus rijvaardigheidstrainingen. Ook de ANWB Grip & Slip training is een rijvaardigheidstraining.

Bij iemand die denkt dat hij daar niets te leren heeft zou ik overigens niet graag in de auto stappen. Zelfoverschatting is een vrij algemene oorzaak van zware ongelukken.

Wat je zoekt zal je niet vinden onder de naam slipcursus. Google maar eens op driftcursus. Dat komt meer in de richting denk ik.
dank voor jullie advies! Ik ben er uit, het wordt gewoon een ander soort cadeau Mijn budget is te miniem voor wat ik zou willen. Zijn hobby is rijden en hij rijdt gewoon prima, een god op wielen die gelukkig wel nadenkt zeg maar.
Ok no thanx. Slotje dan maar ?
slotje is prima, maar deze nieuwe viva-nerd heeft geen idee hoe dat werkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven