Spitsnet/geenstijl slechte sites

07-07-2011 15:27 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 07 juli 2011 @ 16:08:

[...]





Ik heb er Tom Cruise bij gedaan voor je!



[afbeelding]hm, ik heb liever orlando bloom
Ah daar ben je weer, TO! Waarom ben je nooit meer terug gekomen op je andere topic over verderfelijk Nederland? Ik denk dat GS wel bijdraagt aan het vreselijke lot wat ons te wachten staat.
Alle reacties Link kopieren
misschien is TO wel zo'n troll van geenstijl/spitsnieuws ofzo.
Alle reacties Link kopieren
.
Ik heb trouwens gekozen voor thee. Die bubbels komen morgenavond weer.
Alle reacties Link kopieren
Als ik van GS was, zou ik TO inhuren om het christelijke geloof verder belachelijk te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 07 juli 2011 @ 16:15:

Ik heb trouwens gekozen voor thee. Die bubbels komen morgenavond weer.saaaaai
Wat ik al eerder heb gezegd maar wat jij schijnbaar niet leest is dit: misschien (waarschijnlijk) zit jij beter op je plek op een forum of Hyves vol gelovige gelijkgestemden. Hier op Viva bereik je alleen maar aversie met je drammerige gepreek.
Alle reacties Link kopieren
quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 16:15:

[...]





Nee, de boodschap wat ik schrijf vind ik duidelijk.



de boodschap van jezus?



kom op. negeer die sites, als je de reacties daar niet bevalt.
Ja saai, I know.
Alle reacties Link kopieren
ik hou niet van bubbels. dus doe mij ook maar thee
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 16:15:

[...]





Nee, de boodschap wat ik schrijf vind ik duidelijk.

Een heleboel andere mensen (waaronder ik) vinden dat dus niet.



Als het alleen voor jou duidelijk hoeft te zijn, kun je beter een dagboek beginnen want dan krijg je al die opmerkingen niet.



Als het ook voor anderen duidelijk moet zijn, omdat je iets wil bereiken, is het dan niet handig om op vragen in te gaan? Inhoudelijk in te gaan en niet alleen maar bijbelverzen citeren? Want de mensen die jouw oorspronkelijke stukken tekst niet snappen, kunnen vaak ook niet zoveel met die bijbelverzen.

Jíj wil kennelijk iets bereiken hier, dat gaat het best door duidelijk te zijn en vragen te beantwoorden. De dialoog aangaan, een gesprek voeren, en er is bij mij nog wel zoveel van de Bijbel blijven hangen dat ik weet dat Jezus dàt nou net wel deed. Neem dàt voorbeeld eens van 'm aan zou ik zeggen, en dan praten we verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 07 juli 2011 @ 16:00:

[...]





En daarom doe ik dus altijd de achterdeur op slot. Voor je het weet staat de koeriersdienst voor je neus met Liefde.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
quote:betoverend schreef op 07 juli 2011 @ 16:18:

ik hou niet van bubbels. dus doe mij ook maar theerooibos?, kamille?
Ja, en? Zal jij daarmee zitten? Nee toch?
Alle reacties Link kopieren
.
Helemaal eens met Veronicas. Jij gaat geen dialoog aan, jij beticht mensen alleen van zondigen en slaat ons om de oren met losse bijbelverzen. Zo bereik je niks. Door uit te leggen wat je bedoelt en door te luisteren naar ons krijg je misschien wel leuke discussies waar je over na kan denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind discussies zoals deze echt geweldig
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Wie werkelijk het geloof bedacht heeft is niet te zeggen en is ook van minder belang. Geloven doet elk mens en van kinds af aan zijn er situaties waar zelfs een baby in gelooft. Het geloven op zich is een goede zaak en zal zeker niet verkeerd zijn, maar waarin geloofd wordt is wel een belangrijke zaak.



Wie het huidige geloof van welke kerk dan ook heeft opgepakt, heb ik al eerder aangegeven. Het kwam het systeem en zijn heersers toen heel goed uit dat er samengewerkt werd met het geloof. De Rooms Katholieke kerk verkocht werkelijk de zielen van hun onderdanen aan de rijke heersers in ruil voor geld en kerkelijke macht.



Dat gebeurde ook met vele andere geloven, waar verschillende landen zo hun veiligheid kochten onder het mom van een geloof. Het was duidelijk dat vele gelovigen op die mannier de veiligheid en zekerheid hadden dat ze met rust werden gelaten, mits ze maar aan de wensen voldeden van een kerkelijke leider en het systeem.



Nu nog zijn er duidelijke sporen te vinden tussen de regeringen en de plaatselijke geloven. Ze spannen nog samen om zo de bevolking in de tang te krijgen. Geloof je niet en sluit je, je niet aan bij de goede kerk dan ben je een heiden. Als je dan ook nog niet naar de pijpen danst van een systeem, dan ben je satan ‘himself’!



Zover is het gekomen dat een systeem in nood en hun heersers, op die manier de mensen bespelen, namelijk via een systeem en een geloof. Het geloof werkt met het manipuleren van een geweten en het systeem werkt met zijn wetten. Dat allemaal, in de hoop dat er nog weinig mensen uit die mazen kunnen blijven.



Bron: Marco van den Oever.



Dus geloof ik liever in mezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:matth0 schreef op 07 juli 2011 @ 16:08:

[...]





Omdat het niet klopt wat je schrijft, ik heb zelf het topic geopend en als iemand het niet wilt lezen, leest die het topic niet.



Uhm TO, misschien denken de mensen op Geenstijl er net zo over als jij hier beschrijft?



Iemand een portie bitterballen?
Alle reacties Link kopieren
quote:eefjewentelteefje schreef op 07 juli 2011 @ 16:20:

[...]





rooibos?, kamille?doe maar rooibos
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoes1 schreef op 07 juli 2011 @ 16:28:

[...]





Uhm TO, misschien denken de mensen op Geenstijl er net zo over als jij hier beschrijft?



Iemand een portie bitterballen?ook lekker
Dat vind jij. Omdat jij er vanuit jouw visie tegenaan kijkt. Ik vind niet dat ze zich moeten schamen, omdat ik niks heb met jouw visie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven