Staand of zittend afvegen?

19-03-2018 12:56 232 berichten
Naar aanleiding van een opmerking in een ander topic dat mij erg verbaasde: hoe veeg jij je billen af? Terwijl je zit of ben je al gaan staan (ervan uitgaan dat je niet staand poept)?

TO trapt af: zittend natuurlijk! Waarom zou je al gaan staan? Dat is toch veel viezer?

Staand of zittend afvegen?

Totaal aantal stemmen: 224

Staand (16%)
Zittend (74%)
Ik heb een bidet (1%)
Eerst zittend, dan staand (7%)
Ik weet het niet (2%)
Man man doet dat ook staand. Ik snap niet waarom.
Dit is zo'n topic dat je aan móet klikken terwijl je het eigenlijk niet wilt.
Maar ik wist dus niet dat staand een optie was. Lijkt me erg onhandig ook.
DG2015 schreef:
19-03-2018 13:50
Ah, en beide billen dan? Of telt schuin één bil optillen dan ook al als staand?

Nee, één bil opgetild is nog steeds zittend wat mij betreft. Beide billen gebukt vind ik een soort middenweg.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
19-03-2018 13:53
Nee, één bil opgetild is nog steeds zittend wat mij betreft. Beide billen gebukt vind ik een soort middenweg.
Ik val bij deze berichten bijna van mijn stoel, eh... toilet!! :proud:
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
19-03-2018 13:50
Bij een echte bidet zou ik het niet weten. Bij een Japans toilet wordt alleen de anus nat (en niet ook vies). De billen blijven droog en de onderbroek dus ook.

Afbeelding
Zoiets hebben wij van geberit
pipootje schreef:
19-03-2018 13:43
Je maakt een grapje toch?
Nee, echt niet.

Ik heb het nooit anders dan staand geleerd van pa en ma.

Ik vind de uitleg van Hans dan ook zeer verhelderend.

Nee echt serieus, hoewel ik wel moet lachen om dit topic.

Ik moet dadelijk, ik ga het eens zittend proberen.
Huts!
Ik kan me niet eens voorstellen hoe dat staand werkt.. o_o
Als je staat zitten je billen veel strakker tegen elkaar aan. Prop je daar dan het papier tussen? Dan kom je er toch helemaal niet goed bij?
Om dat op te lossen moet je bukken, maar dan zijn je armen toch veel te ver weg?

Vragen vragen.. :biggrin:
Kakker en poeptopic-dag.
Ich denke, das wahre Grosse in der Welt Ist immer nur das was nicht gleich gefällt, und wen der Pöbel zum Gotte weiht, der steht auf dem Altar nur kurze Zeit.
QueenArachnia schreef:
19-03-2018 14:09
Ik kan me niet eens voorstellen hoe dat staand werkt.. o_o
Als je staat zitten je billen veel strakker tegen elkaar aan. Prop je daar dan het papier tussen? Dan kom je er toch helemaal niet goed bij?
Om dat op te lossen moet je bukken, maar dan zijn je armen toch veel te ver weg?

Vragen vragen.. :biggrin:
juist
en zittend, zit je er ook wat meer 'met de neus bovenop', zie je tenminste of het schoon wordt

Staand kan echt niet, geloof jullie niet
(pictures or it didn't happen)
Van stand kakt zittend, maar wel op een gouden pot.
anoniem_353611 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 14:13
2.86% gewijzigd
Ich denke, das wahre Grosse in der Welt Ist immer nur das was nicht gleich gefällt, und wen der Pöbel zum Gotte weiht, der steht auf dem Altar nur kurze Zeit.
Spitzel schreef:
19-03-2018 13:33
De bezitter van een bidet gaat zeker met een natte onderbroek. :roll:
Nee hoor, want na het heerlijk verwarmde waterstraaltje komt een föhn.
http://www.howtowipeyourbutt.com/

(die site bestaat gewoon echt! en trouwens... It's crucial to remain seated.)
Martje2801 schreef:
19-03-2018 14:13
Nee hoor, want na het heerlijk verwarmde waterstraaltje komt een föhn.
En een houten reet van de lange zit.
lilalinda schreef:
19-03-2018 14:11
juist
en zittend, zit je er ook wat meer 'met de neus bovenop', zie je tenminste of het schoon wordt

Staand kan echt niet, geloof jullie niet
(pictures or it didn't happen)
Tja sorry, ik heb het nooit anders gedaan.
Pics krijg je dan weer niet, ik kak doorgaans op Dixi's en dat is niet echt smakelijk voor net na de lunch.
Huts!
willen de staanvegers uitleggen wat ze precies bedoelen met staan?
Als vrouw plas ik ook wel eens staand maar dan hang ik gewoon boven de pot, wordt deze houding bedoeld?

Rechtop staan kan ik me met geen mogelijkheid voorstellen.
BellatrixVanDetta schreef:
19-03-2018 14:18
Tja sorry, ik heb het nooit anders gedaan.
Pics krijg je dan weer niet, ik kak doorgaans op Dixi's en dat is niet echt smakelijk voor net na de lunch.
maar (serieuze vraag hoor) als je staat zitten je billen toch tegen elkaar? Kun je toch niet lekker schrobben?
Ik ga het ook zittend proberen . Ik sta altijd, maar veeg ook na met vochtig toiletpapier, dus ik heb wel een schone bips.
De richting waarop de douche van een bidet sproeit lijkt mij onhygiënisch voor de vrouw, viezigheid die per ongeluk naar binnen gesproeid wordt bijvoorbeeld, dat tweede gat zit er bij de man niet. Niet bepaald genderneutraal, zo'n bidet.
Dit is echt zo’n Reddit topic waar de discussies altijd hoog oplopen!

Hoe dan ook, zittend en van voor naar achteren natuurlijk, wel met de hand buitenom van achteren. Ik wil snap niet hoe je tussen samengeknepen billen goed kunt schoonmaken, ik ga echt vrij “diep” namelijk (hopelijk niet TMI).

Op Reddit was er ooit een anecdote van een Amerikaanse jongen die ‘t altijd staand deed en niet wist dat dat raar was, totdat hij in militaire dienst op een wc met korte deurtjes de enige was die steeds al staande en vegend boven deurtjes uitkwam, terwijl anderen lekker zaten.

http://imgur.com/gallery/VP3JE
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 14:29
4.41% gewijzigd
QueenArachnia schreef:
19-03-2018 13:28
Toch zijn er tot nu toe 3 personen die op staand hebben gestemd. Ik had geen idee dat er mensen waren die dat deden!
Dat is het andere Reddit topic op dit gebied!
MinkeDeWit schreef:
19-03-2018 13:27
Maar als aanverwant probleem... Er schijnen mensen te zijn die een prop maken van hun wc-papier en daarmee vegen. Dat is pas eigenaardig.
En natuurlijk zitten, duh.
Staand en met een grote prop papier. En nooit remsporen.

Nog nooit, echt nog nooit (en ik ben bijna 60) zittend afgeveegd.
amarna wijzigde dit bericht op 19-03-2018 14:30
10.08% gewijzigd
lilalinda schreef:
19-03-2018 14:20
maar (serieuze vraag hoor) als je staat zitten je billen toch tegen elkaar? Kun je toch niet lekker schrobben?
Ja hoor. Gaat prima mits voldoende papier.
Voor de vrouw is er de bidet handdouche! Dat is wel iets voor mij, lekker.
BellatrixVanDetta schreef:
19-03-2018 14:06
Nee, echt niet.

Ik heb het nooit anders dan staand geleerd van pa en ma.
Dit dus. Ècht geen idee dat er zitters bestonden. En ik heb nooit remsporen hoor. Hilarisch topic dit :-D
Wat een hilarisch topic! :rofl:

Als klein kind krijg je van je ouders de toilethygiene-instructies mee (als het goed is) en het is werkelijk nog nooit bij me opgekomen dat het ook anders kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven