Stamcafe XXXI
donderdag 22 juni 2017 om 12:11
donderdag 22 juni 2017 om 12:20
Snikheet. Nu staat de airco/ventilatie helemaal uit
Twee ventilatoren en een mobiel aircoding brengen weinig verkoeling. Ik heb iedereen die thuis kan werken naar huis gestuurd en daar ga ik zelf ook werken na mijn afspraak van vanmiddag.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 22 juni 2017 om 12:58
donderdag 22 juni 2017 om 13:11
Dat is toch ook geen doen zo! Hopelijk kun je snel naar huis.
Hoe is het met de katjes?
Dolfje, ik hang in een lang shirt in een tuinstoel. Prima te doen zo.
donderdag 22 juni 2017 om 14:23
Eerst even een 'hoera' voor Kittens en een knuffel voor Aza....
Dit is ook wat: net bedacht dat we vanavond maar es spontaan bij de plas hier in de buurt gaan picknicken en een duik nemen, wordt het ineens een stuk minder warm...
Ik vind het lastig om erbij te blijven op het werk hoor. Ik ben sowieso wat vager deze weken - zal de tijd van het jaar wel zijn - en ik wil gewoon vakantie. Heb net zelfs even foto's van de camping opgezocht op Zoover, even voorpret!
Blondie, wat heb je toch een raar kantoor. Ik hoop dat het over drie maanden allemaal voorgoed klaar is met dat gezeik daar! Hoe gaat het trouwens met je schoonvader en met je maman?
Mijn vader is dinsdagochtend voor een paar dagen naar Parijs vertrokken. Dat had hij een tijdje terug redelijk spontaan bedacht. Vorig jaar maart was hij er nog met mijn moeder - toen kochten ze die stof waar ik voor kerst een mooi tafellaken van heb genaaid - dus ik vind het best een raar idee. Het zou er 37 graden worden en mijn vader kan nog slechter tegen de warmte dan ik
Maar hij mailde gisteravond dat hij het evengoed naar zijn zin had. 's Ochtends om half 7 al opgestaan en door de stand gewandeld, daarna met de krant neergestreken in de Jardin du Luxembourg, daarna lunchen en even douchen. Later 's middags weer gewandeld geëindigd met een boekje en de voeten in een fontein. Hij rommelt wel lekker aan, zo te horen.
Vandaag zou hij naar Versailles gaan - hij is al tig keer in Parijs geweest en heeft er zelfs gewoond, maar nooit in Versailles geweest - en laten wij nou net gisteravond zijn gestart met de serie 'Versailles'! Iemand hier die ook gezien? Ik vond het wel okay, maar ben nog niet om. Als je het bijv. vergelijkt met Downton Abbey, waarin alle details en personages zo goed zijn uitgewerkt... Maar goed, ik heb altijd wat meer tijd nodig.
Hoe doen al jullie huisdieren het met de warme? Ons oude teckeltje is al niet zo fit, maar nu speelt ze echt de hele dag voor deurmat
Dit is ook wat: net bedacht dat we vanavond maar es spontaan bij de plas hier in de buurt gaan picknicken en een duik nemen, wordt het ineens een stuk minder warm...
Ik vind het lastig om erbij te blijven op het werk hoor. Ik ben sowieso wat vager deze weken - zal de tijd van het jaar wel zijn - en ik wil gewoon vakantie. Heb net zelfs even foto's van de camping opgezocht op Zoover, even voorpret!
Blondie, wat heb je toch een raar kantoor. Ik hoop dat het over drie maanden allemaal voorgoed klaar is met dat gezeik daar! Hoe gaat het trouwens met je schoonvader en met je maman?
Mijn vader is dinsdagochtend voor een paar dagen naar Parijs vertrokken. Dat had hij een tijdje terug redelijk spontaan bedacht. Vorig jaar maart was hij er nog met mijn moeder - toen kochten ze die stof waar ik voor kerst een mooi tafellaken van heb genaaid - dus ik vind het best een raar idee. Het zou er 37 graden worden en mijn vader kan nog slechter tegen de warmte dan ik
Maar hij mailde gisteravond dat hij het evengoed naar zijn zin had. 's Ochtends om half 7 al opgestaan en door de stand gewandeld, daarna met de krant neergestreken in de Jardin du Luxembourg, daarna lunchen en even douchen. Later 's middags weer gewandeld geëindigd met een boekje en de voeten in een fontein. Hij rommelt wel lekker aan, zo te horen.
Vandaag zou hij naar Versailles gaan - hij is al tig keer in Parijs geweest en heeft er zelfs gewoond, maar nooit in Versailles geweest - en laten wij nou net gisteravond zijn gestart met de serie 'Versailles'! Iemand hier die ook gezien? Ik vond het wel okay, maar ben nog niet om. Als je het bijv. vergelijkt met Downton Abbey, waarin alle details en personages zo goed zijn uitgewerkt... Maar goed, ik heb altijd wat meer tijd nodig.
Hoe doen al jullie huisdieren het met de warme? Ons oude teckeltje is al niet zo fit, maar nu speelt ze echt de hele dag voor deurmat
anoniem_63edfd8526a1c wijzigde dit bericht op 22-06-2017 14:37
0.03% gewijzigd
donderdag 22 juni 2017 om 14:37
Ja hè, maar hij heeft echt besloten - na zich ook serieus te hebben afgevraagd wat de zin van het leven nu nog voor hem was, zo biechtte hij later op - om volop overend te blijven en te genieten van wat er nog is.
Morgenavond komt hij thuis en mijn jongste zus en ik zorgen er dan voor dat we daar zijn. Even verse bloemen neerzetten, eten klaarmaken. Ga ik na het eten weer met de trein terug naar het Westen. Zaterdag is er nl. ons jaarlijkse buurtfestival en daar help ik ook altijd. Ik geloof dat ik dit jaar achter de hotdog-kraam mag staan
Dus mocht je zin hebben in een verzetje...
donderdag 22 juni 2017 om 14:42
Daar had ik best zin in gehad! Nu vind ik het jammer dat we zaterdag al plannen hebben.Hunniebunnie schreef: ↑22-06-2017 14:37Ja hè, maar hij heeft echt besloten - na zich ook serieus te hebben afgevraagd wat de zin van het leven nu nog voor hem was, zo biechtte hij later op - om volop overend te blijven en te genieten van wat er nog is.
Morgenavond komt hij thuis en mijn jongste zus en ik zorgen er dan voor dat we daar zijn. Even verse bloemen neerzetten, eten klaarmaken. Ga ik na het eten weer met de trein terug naar het Westen. Zaterdag is er nl. ons jaarlijkse buurtfestival en daar help ik ook altijd. Ik geloof dat ik dit jaar achter de hotdog-kraam mag staan![]()
Dus mocht je zin hebben in een verzetje...
Kan me voorstellen dat jouw vader de zin van het leven weer moest vinden. Knap hoe hij nu in het leven staat!
donderdag 22 juni 2017 om 15:01
Konijntje wat mooi dat jullie vader dit ook naar jullie uitspreekt! Hij klinkt echt als een ontzettend integer, fijn en warm mens.
Mag ik mijn schoonvader op 'les' sturen bij jouw vader? Zijn fysieke verwondingen van het auto ongeluk genezen goed, maar mentaal heeft hij weer een behoorlijke tik gekregen.
Mag ik mijn schoonvader op 'les' sturen bij jouw vader? Zijn fysieke verwondingen van het auto ongeluk genezen goed, maar mentaal heeft hij weer een behoorlijke tik gekregen.
donderdag 22 juni 2017 om 15:10
Mijn vader is top. Wel stronteigenwijs hoor, maar ook top. Hij vertelt dat dan ook heel rationeel en hij heeft zich dat ook heel rationeel afgevraagd. Niet als 'zal ik springen?' maar echt 'wat heeft het leven nog voor nut, hoe wil ik dit gaan doen?' Mijn ouders waren ook al 54 jaar samen, dus ik snap dat je dan echt jezelf een beetje opnieuw moet uitvinden. Zeker als je kinderen allang volwassen zijn en je daar niet meer zo voor hoeft te 'zorgen'.
Nu mist mijn vader wel weer dat 'inleef-gen' dat mijn moeder had. Ik vertelde laatst dat dochter zo buitengesloten wordt op school, door twee zgn. vriendinnetjes. Dan zegt hij wel 'dat is inderdaad niet leuk', maar dan mis ik echt zó mijn moeder die zich veel beter kan inleven. Dus toen ik de telefoon neerlegde, schoot ik even helemaal vol. Was met vijf minuten ook weer over hoor, maar ik merk dan dat mijn vader ook dát zo rationeel doet en daar zit ik dan net weer niet op te wachten.
Ik herinner me nog, jaaaaren geleden, toen ik in een vaag straatje in Mokum woonde, dat er 's nachts een man aan de deur bleef kloppen en bleef zeggen dat hij naar binnen wou. En die begon ook over hoe ik er uitzag. Dus toen werd ik toch wel bang. Ik belde mijn ouders, vader nam op en zei, toen ik hem vertelde wat er aan de hand was: "Ach ja, dat is vervelend. Maar je moet maar bedenken dat jij binnen zit en hij buiten en dat hij er niet in kan. Dus ga maar weer slapen". Twee tellen later belde mijn moeder, heel lief en bezorgd
Maar het is waar, mijn vader is echt een fijne vent. Stuur je schoonva maar eens naar de parel van het zuiden, Blondie!
Nu mist mijn vader wel weer dat 'inleef-gen' dat mijn moeder had. Ik vertelde laatst dat dochter zo buitengesloten wordt op school, door twee zgn. vriendinnetjes. Dan zegt hij wel 'dat is inderdaad niet leuk', maar dan mis ik echt zó mijn moeder die zich veel beter kan inleven. Dus toen ik de telefoon neerlegde, schoot ik even helemaal vol. Was met vijf minuten ook weer over hoor, maar ik merk dan dat mijn vader ook dát zo rationeel doet en daar zit ik dan net weer niet op te wachten.
Ik herinner me nog, jaaaaren geleden, toen ik in een vaag straatje in Mokum woonde, dat er 's nachts een man aan de deur bleef kloppen en bleef zeggen dat hij naar binnen wou. En die begon ook over hoe ik er uitzag. Dus toen werd ik toch wel bang. Ik belde mijn ouders, vader nam op en zei, toen ik hem vertelde wat er aan de hand was: "Ach ja, dat is vervelend. Maar je moet maar bedenken dat jij binnen zit en hij buiten en dat hij er niet in kan. Dus ga maar weer slapen". Twee tellen later belde mijn moeder, heel lief en bezorgd
Maar het is waar, mijn vader is echt een fijne vent. Stuur je schoonva maar eens naar de parel van het zuiden, Blondie!
donderdag 22 juni 2017 om 19:29
Hier leek het onweer recht boven de flat te hangen. Ik denk dat ik het nog nooit zo hard heb horen donderen en klappen van de bliksem, constant vlak op elkaar
Blij dat dat voorbij is. Weten we meteen ook dat de katten met oudjaar geen sjoege gaan geven door het vuurwerk: ze keken alleen even op bij de hardste klappen en snurkten meteen weer verder. 't Zijn geen bangeriken gelukkig!
Van mijn zwemplannen is niets terecht gekomen door het onweer. Ik hoop morgen in de plas te kunnen springen. Lang leve de zomer!
Van mijn zwemplannen is niets terecht gekomen door het onweer. Ik hoop morgen in de plas te kunnen springen. Lang leve de zomer!
donderdag 22 juni 2017 om 20:01
donderdag 22 juni 2017 om 20:08
donderdag 22 juni 2017 om 20:38
Mijn zoon (12) is een held. Ik had dus helemaal geen zin om te koken met dit weer, dus dat werden broodjes knakworst/vegaburger/haring. Zoon haalde er friet bij voor het hele huisgezin, en kreeg vier euro te weinig terug. Waar ie thuis pas achter kwam. Maar hij ging mooi terug he om zijn wisselgeld op te eisen en hij kreeg het nog terug ook, zonder bonnetje of niks. Assertieve jongen die zoon van mij, ik kan er zo twee bedenken hier in huis die dat nooit hadden gedurfd
donderdag 22 juni 2017 om 20:59
Wow LV. Zoon is in de 'ik zit vol zelfvertrouwen fase'. Eerst zus redden van DE spin en nu deze actie. Heerlijk jong! Ik heb je topic gevolgd na het ongeluk en toen vond ik hem ook al zo'n toppertje. Hij heeft dat blijkbaar allemaal goed verwerkt en gaat zijn pad naar jongvolwassenheid!
Ik had twee weken geleden een grote neef op schoot.... Of eigenlijk zat hij op de bank en ik werd ergens onder hem gevonden. En toch heeft het hem weer wat opgeleverd: Lieve lieve Blond, mag ik (lees ik en mijn possie) ajb, ajb, ajb jouw huis als jullie in september een weekje weg zijn? Ik ben vast aan het achterstallig onderhoudslijstje begonnen. Natuurlijk neefje
Ik had twee weken geleden een grote neef op schoot.... Of eigenlijk zat hij op de bank en ik werd ergens onder hem gevonden. En toch heeft het hem weer wat opgeleverd: Lieve lieve Blond, mag ik (lees ik en mijn possie) ajb, ajb, ajb jouw huis als jullie in september een weekje weg zijn? Ik ben vast aan het achterstallig onderhoudslijstje begonnen. Natuurlijk neefje
donderdag 22 juni 2017 om 21:15
Lady_Voldemort schreef: ↑22-06-2017 20:38Mijn zoon (12) is een held. Ik had dus helemaal geen zin om te koken met dit weer, dus dat werden broodjes knakworst/vegaburger/haring. Zoon haalde er friet bij voor het hele huisgezin, en kreeg vier euro te weinig terug. Waar ie thuis pas achter kwam. Maar hij ging mooi terug he om zijn wisselgeld op te eisen en hij kreeg het nog terug ook, zonder bonnetje of niks. Assertieve jongen die zoon van mij, ik kan er zo twee bedenken hier in huis die dat nooit hadden gedurfd![]()
Prrrr, mauw miawwwww.