Stomme vragen

06-06-2010 22:48 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Men zegt dat stomme vragen niet bestaan. Bij deze wil ik dat de wereld uit helpen: ze bestaan wel degelijk.

Van die vragen waarvan je het idee krijgt dat je in de verdediging moet gaan. Of juist van die vragen waarbij je alleen maar je wenkbrauwen op wilt trekken en wilt zeggen: Tjonge jonge.

Par example:

Vandaag was ik op verjaardag en ik had pumps aan (9 cm). Ik heb wel tig keer de vraag gekregen: "Kun je daar wel op lopen?!"

"Uhhh (ik wilde dus én m'n wenkbrauwen optrekken én in de verdediging gaan) JA! Dat zie je toch? Ik loop er toch op? En zie je me vallen?"

Nog één: Ik had tevens een jurkje aan. We zaten buiten aangezien het 24 graden was en droog. Zien ze je zitten en het eerste wat gezegd wordt: "Heb je het niet koud?" "Uhh? Als ik het koud had trok ik wel een vest aan".

Wat voor antwoord verwachten mensen nou op zo'n vraag? Vooral het woordje "niet" vind ik irritant. Vraag dan gewoon of ik het koud heb.

Ik geloof dat het duidelijk is. Dus: welke domme vragen hebben jullie al eens moeten beantwoorden?
Jehova getuigen vraag-antwoord van mijn opa:

Maar meneer, heeft u dan niets nodig om u aan vast te houden?

antwoord:Daar gebruik ik altijd de trap voor.
Als je achter de kassa staat/in de bediening werkt:

V: Oh! Werk je hier?

A: Nee, ik loop hier voor mijn lol in de bedrijfskleding van deze toko..
Mijn Ex dumass ! ik allergisch voor noten, hij weet dat zegt hij: en softijs met nootjes topping... mag dat wel ?

Ochh... i wanne smash his face in !
Ik heb een hekel aan de quasi grappige bijdehante antwoorden. Zucht, zo vermoeiend.
onlangs stelde iemand mij de stomste en meest brutale vraag ooit ( vind ik dan he)

Ik was aan het rondbellen voor een nieuwe school voor mijn zoon en belde de school waar ik vroeger zelf op gezeten had, en kreeg daar mijn oude meester aan de telefoon. In de eerste instantie viel het kwartje niet bij hem dat ik zelf bij hem in de klas had gezeten als kleuterkind. Kan gebeuren, ik bedoel ruim 25 jaar geleden ( oef, wat klinkt dat lang), en de beste man heeft meer kinderen in de klas gehad.

Anyway toen ik mijn naam moest spellen voor hem viel het kwartje wel. Ow wat leuk, en heb je al kinderen ( eh ja anders hoefde ik hem niet in te schrijven, dit was al erg dom maargoed). Hoe is het met je ouders. Nou met mijn moeder wel goed, met mijn vader wat minder, die leeft niet meer.

Ow, was het een ongeluk of was ie ziek? ( dat vond ik al over het randje). Nou hij was ziek, is maar vier dagen ziek geweest, dus. Nou dan heeft ie gelukkig niet echt geleden he.....

Mijn zoon gaat dus niet naar die school.
Ik had ook een hele stomme opmerking laatst.

Bij een patient was er een familielid overleden en ging die dag naar de begrafenis.

Kom ik: 'Is hij/zij overleden dan?'.

Ja natuurlijk. Gelukkig zat het team waarin ik werkte even in een dip en daarna was de lucht wel geklaard.

Collega's prijzen mij om mijn humor, vooral op dat moment....(knak)
Nee echt?
Leuk topic!
..popcorn?
quote:juno2001 schreef op 07 juni 2010 @ 04:01:

Wanneer je rond sinterklaas een kadootje gaat kopen en de verkoopster vraagt: "is het voor sinterklaas?" En dan antwoord ik: "Nee, voor ..." en noem ipv de puntjes de naam van de ontvanger van het kado. Vind ik zo leuk.:-DDat zou ik heel irritant vinden als verkoopster!
quote:Marels schreef op 06 juni 2010 @ 22:53:

Ik vind de meest geweldige altijd;

Als je bij de speelgoedwinkel peuterspeelgoed staat af te rekenen en het kassameisje vraagt; "Is het een cadeautje?".

Ik antwoord dan standaard met; "Nee, ik ga er zelf mee spelen."Oh god dat zeg ik ook altijd en ik had laatst zo'n muts die MEGA gepikeerd was. Ging helemaal uitleggen waarom mensen dingen wel of niet in laten pakken, blablabla, en ik stond er zo bij en dacht, pak nou maar in zure doos.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
de meeste van dat soort vragen zijn idd meer als openingszin bedoelt. Ik vind het wel leuk als mensen daar een gevat antwoord op geven.

ik liep met mijn hond in het park....

Ben je met je hond aan het lopen? Nee, met mijn poes! (komt tie) waar is die dan????

OMG dat vond ik echt dom!

Ik ben bezig de trap op te knappen. Is de trap al klaar? (zit nog 3 kleuren verf en lijm op) Ja, zo blijft tie, vind je t ook zo mooi!
Ik ben zwanger en hoor ongeveer de hele dag dezelfde opmerkingen en vragen.

Ben je misselijk? Voel je je goed? Is het je eerste? Wanneer ben je uitgerekend? Spannend he??

Begin: hoe ver ben je al?

Na +/- 25 weken: hoe lang moet je nog?

Kennelijk ben ik wanstalig dik, want ook iedere dag hoor ik: je moet zeker bijna bevallen he? (neu, pas over twee maanden). 'Oh, dan krijg je zeker een tweeling!!'

Aha, dát zal het zijn.

En de mooiste: 'weet je al WAT het wordt?'

'Nou, ik zelf hoop op een baby maar mijn man heeft liever een hondje.'
Jemig. Ik stel zo'n beetje al die vragen die hier de revu gepasseerd zijn (van het type alledaags). Fijn hoor. Weer een complex erbij.
quote:Aureel schreef op 07 juni 2010 @ 09:24:

Ik ben zwanger en hoor ongeveer de hele dag dezelfde opmerkingen en vragen.

Ben je misselijk? Voel je je goed? Is het je eerste? Wanneer ben je uitgerekend? Spannend he??

Begin: hoe ver ben je al?

Na +/- 25 weken: hoe lang moet je nog?

Kennelijk ben ik wanstalig dik, want ook iedere dag hoor ik: je moet zeker bijna bevallen he? (neu, pas over twee maanden). 'Oh, dan krijg je zeker een tweeling!!'

Aha, dát zal het zijn.

En de mooiste: 'weet je al WAT het wordt?'

'Nou, ik zelf hoop op een baby maar mijn man heeft liever een hondje.'Ik vind dit juist meer interesse in iemand tonen dan stomme vragen stellen....
Bij de dokter: wat denkt u zelf dat het is? Tja als ik dat wist zat ik hier niet!

Mijn moeder was hoogzwanger van mij. 2 dagen voor de uitgerekende datum ging ze naar de bruiloft van vrienden. Ze woonde toen op een klein dorp waar iedereen elkaar kende, en toch vroeg een oude buurvrouw aan mijn oma: goh is zij soms zwanger? (over mijn moeder dus). Mijn oma reageerde serieus met: zwanger? zij? nee joh die heeft hongeroedeem, zielig he?
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ik vind stomme vragen niet zo irritant.. maar van die cliché opmerkingen.. Baaah..

Toen ik in de friettent werkte:

Ik: Zal ik het voor u inpakken?

Klant: Nee, ik pak het zelf wel in.

HAHAHAHAH

Op een verjaardag, als iemand een biertje wil

Ik: Wil je er een glas bij?

Hij: Nee, ik ben met de fles opgevoed

WAHAHA. Wát een dijenkletser.

En zo kan ik er nog veeeeel meer opnoemen.

Het ergste is nog dat die mensen die dat zeggen denken dat ze origineel zijn.
Ik heb in een paar kerken gewerkt (ja, puur toeval..wel allemaal kerken die een ander bestemming hebben gekregen). Daar kreeg ik soms wel vreemde vragen:

'Is dit een Christelijke kerk?' Echt, die vraag kreeg ik soms meerdere keren op een dag..uhm..tja, wat moet een kerk anders zijn?

'Waar is de ingang van de kerk?' Terwijl ze er middenin stonden..
Sorry maar ben ik nou echt de enige die heel erg moet lachen om de reacties op de "domme vragen"?

In mijn vorige huis had ik een trap die bekleed was met vloedbedekking. Omdat ik soms nogal lomp kan zijn gebeurde het wel eens dat ik van de trap gleed. Waarop mijn man altijd riep: Wat doe je nou???

Nou ik ga even liggen, want ik ben een beetje moe en de slaapkamer is zo ver weg...

Of als je je haar van schouderlengte naar superkort hebt geknipt: Heey heb je je haar geknipt??? Nee joh! Ik werd vanmorgen wakker en t zat zo!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:RosieQ schreef op 07 juni 2010 @ 10:15:

Ik heb in een paar kerken gewerkt (ja, puur toeval..wel allemaal kerken die een ander bestemming hebben gekregen). Daar kreeg ik soms wel vreemde vragen:

'Is dit een Christelijke kerk?' Echt, die vraag kreeg ik soms meerdere keren op een dag..uhm..tja, wat moet een kerk anders zijn?

'Waar is de ingang van de kerk?' Terwijl ze er middenin stonden..Katholiek? Protestants? Dat is niet zo natuurlijk hoor.. er zijn heel veel verschillende soorten kerken
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ben je naar de kapper geweest, nee naar de slager......

Oei, en dan nog beweren dat sommige vragen zo dom zijn...

'Waar is de ingang van de kerk?' Terwijl ze er middenin stonden..Een kerk heeft vaak meerdere in/uitgangen, het is niet altijd duidelijk wat de hoofdingang is.
Hier enkele hele domme vragen en antwoorden
quote:Rosylla schreef op 07 juni 2010 @ 10:53:

Hier enkele hele domme vragen en antwoordenJa, erg leuk!
Nee echt?
quote:Belbe schreef op 07 juni 2010 @ 10:03:

Bij de dokter: wat denkt u zelf dat het is? Tja als ik dat wist zat ik hier niet!

Dat doen ze, omdat mensen vaak al googlen naar wat ze zouden kunnen hebben..

(Ik had het aan de dokter gevraagd )
Ik heb alleen die eerste gelezen...

Dat is écht een heule domme vraag!

Kan toch niet dat mensen écht zo denken?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven