Stoppen met overdag roken

08-09-2019 19:03 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik hebben het erover om overdag niet meer te roken... Specifieker... Om niet meer te roken waar de kleine bij is (2,5 Jr oud).

Nadrukkelijk zeg ik nu even : ik snap dat helemaal stoppen met roken beter is maar daar gaat het nu even niet over!

Mijn vraag is : wie heeft hier ervaring mee? Dat je eerst voltijd rookte en nu alleen nog 's avonds of op een feestje ofzo? Hoe heb je dat ervaren? Was het moeilijk? Heb je overdag bijvoorbeeld nicotine pleisters gebruikt? Kortom... Vertel vertel vertel
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging dat in je zwangerschap dan?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
08-09-2019 19:44
Maar je ruikt wel naar de nicotine!.
Klopt en ik laat ook wel eens een scheet maar daar hadden we het niet over
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
08-09-2019 20:21
Hoe ging dat in je zwangerschap dan?
2 weken voor ik zwanger werd gestopt en helaas 4 maanden na de zwangerschap weer begonnen. Stom stom stom
rosanna08 schreef:
08-09-2019 20:03
dit! Als roker heb je geen idee hoe je veel rook er in je lijf, in je kleding en in je haar gaat zitten en je kind pikt dat wel mee!

Oh en schelden is zo niet nodig he
Oh dat ruik ik wel degelijk en ik vind het smerig, maar niet smerig genoeg om te stoppen.
als ik bijv. naar een afspraak moet, probeer ik helemaal niet meer te roken, nadat ik gedoucht heb,
pas als ik weet dat ik nergens meer naartoe moet van belang, rook ik weer.
dus het bewustzijn is er wel degelijk, maar het willen roken is heel sterk.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
08-09-2019 20:13
De laatste keer dat ik gestopt ben (ruim 5 jaar geleden) was dat met behulp van nicotinepleisters. Die liet ik toen door mijn vriend op mijn rug plakken, zodat ik ze er zelf niet af kon pulken. Ik heb toen het volle programma gevolgd van een paar weken (4 of 6 weken stap 1, dan een paar weken stap 2 en dan nog stap 3). Het is me toen opgevallen dat je de eerste stap makkelijk bij elke drogist kon halen, maar dat je daarna meer moeite moest doen (ze waren hier alleen standaard op voorraad bij de apotheek, geen idee of dat toen toeval was).

Mijn vriend rookte toen trouwens gewoon door (maar wel een stuk minder, blijkbaar was het ongezelliger om alleen te roken). Hij is uiteindelijk 2 jaar later gestopt toen ik zwanger was van onze oudste, cold turkey.
Ik hoor daar meer goede verhalen over. Kreeg je geen uitslag op je huid?
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
08-09-2019 20:23
2 weken voor ik zwanger werd gestopt en helaas 4 maanden na de zwangerschap weer begonnen. Stom stom stom
Huh? Maar dan kun je toch stoppen? Dat is natuurlijk goed/logisch dat je toen gestopt bent maar toch ook een beetje gek dat je het voor je kindje wel wilde maar voor jezelf en daarmee indirect voor je kind niet (meer)?

Niet iedere roker gaat piepjong dood maar ik heb van dichtbij meegemaakt dat een vriendin jong haar (ook jonge) moeder verloor. Ze is nu zelf moeder en haar moeder heeft dingen als haar huwelijk en kleinkinderen dus allemaal niet mogen meemaken. Haar man ook hartstikke jong weduwnaar.. Toen ze de diagnose kreeg kon ze wel stoppen. Maar dat was helaas te laat. Zo jammer! Stop gewoon voordat het te laat is.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog rookte, lang geleden, rookte ik weleens een tijdje overdag erg weinig.
Helaas hield ik dat maar kort vol (en was ik de hele dag bezig te bedenken wanneer ik er één zou nemen).
Bij mij werkte dat dus niet.
Je wilt het er niet over hebben, maar ook ik zeg het toch: stop er alsjeblieft mee. Als het niet voor je eigen gezondheid is, dan toch wel voor die van je kind.
Nicotine en teer gaan in je kleding zitten, in je haren, op je huid.
Bovendien kost roken klauwen met geld.

Ik ben destijds gestopt zonder pleisters of kauwgom. Was een week of twee moeilijk, en daarna was ik alleen maar heel blij er vanaf te zijn.

toevoeging: je schrijft dat je al eerder bent gestopt.
Waarom stop je nu dan niet helemaal maar wil je alleen minderen?
zazamaenade wijzigde dit bericht op 08-09-2019 20:40
11.95% gewijzigd
nounou
RJB schreef:
08-09-2019 20:22
Klopt en ik laat ook wel eens een scheet maar daar hadden we het niet over
:facepalm:

Ga me alsjeblieft niet vertellen dat je het verschil niet begrijpt. Iets met associatie met slecht gedrag...
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
08-09-2019 20:31
Huh? Maar dan kun je toch stoppen? Dat is natuurlijk goed/logisch dat je toen gestopt bent maar toch ook een beetje gek dat je het voor je kindje wel wilde maar voor jezelf en daarmee indirect voor je kind niet (meer)?

Niet iedere roker gaat piepjong dood maar ik heb van dichtbij meegemaakt dat een vriendin jong haar (ook jonge) moeder verloor. Ze is nu zelf moeder en haar moeder heeft dingen als haar huwelijk en kleinkinderen dus allemaal niet mogen meemaken. Haar man ook hartstikke jong weduwnaar.. Toen ze de diagnose kreeg kon ze wel stoppen. Maar dat was helaas te laat. Zo jammer! Stop gewoon voordat het te laat is.
Helemaal gelijk maar zo gek is dat niet. Het is een hele moeilijke en hardnekkige verslaving. Als het makkelijk was dan was er geen moeder en ook geen vader meer die rookte. En dat is natuurlijk niet zo
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar je kunt ook naar je huisarts gaan voor hulp bij het stoppen met roken. Als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor je kind. En niemand zegt dat het makkelijk is, maar het kan wel, er zijn immers wel mensen gestopt met roken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou nog eerder beginnen met een systeem van afbouw.

Dat je gewoon maar maximaal 10 sigaretten per dag rookt.
Maakt niet uit of dat overdag (tijdens je werk) of 's avonds is.

Gewoon effectief 's ochtends 2 lege pakjes nemen en in pakje 1 10 sigaretten voor jou insteken en in pakje 2 10 voor je man.
Op is op.


En die 10 sigaretten ga je stelselmatig afbouwen na een tijd naar 8, naar 6, ...


Alleen 's avonds ... dan rook je dus 's avonds als een Turk, want je moet "je schade inhalen" van overdag.
En je raakt niet in je bed, want "dat laatste sigaretje en morgenochtend mag ik er wel geen".
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
08-09-2019 20:34
:facepalm:

Ga me alsjeblieft niet vertellen dat je het verschil niet begrijpt. Iets met associatie met slecht gedrag...
Ik denk dat wij beter niet met elkaar kunnen praten. Ik wens je een fijne avond
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
08-09-2019 20:32
Toen ik nog rookte, lang geleden, rookte ik weleens een tijdje overdag erg weinig.
Helaas hield ik dat maar kort vol (en was ik de hele dag bezig te bedenken wanneer ik er één zou nemen).
Bij mij werkte dat dus niet.
Je wilt het er niet over hebben, maar ook ik zeg het toch: stop er alsjeblieft mee. Als het niet voor je eigen gezondheid is, dan toch wel voor die van je kind.
Nicotine en teer gaan in je kleding zitten, in je haren, op je huid.
Bovendien kost roken klauwen met geld.

Ik ben destijds gestopt zonder pleisters of kauwgom. Was een week of twee moeilijk, en daarna was ik alleen maar heel blij er vanaf te zijn.

toevoeging: je schrijft dat je al eerder bent gestopt.
Waarom stop je nu dan niet helemaal maar wil je alleen minderen?
Ik denk er eigenlijk gewoon over na omdat helemaal stoppen tot nu toe nog niet gelukt is om vol te houden en je probeert wat he
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
08-09-2019 20:46
Ik zou nog eerder beginnen met een systeem van afbouw.

Dat je gewoon maar maximaal 10 sigaretten per dag rookt.
Maakt niet uit of dat overdag (tijdens je werk) of 's avonds is.

Gewoon effectief 's ochtends 2 lege pakjes nemen en in pakje 1 10 sigaretten voor jou insteken en in pakje 2 10 voor je man.
Op is op.


En die 10 sigaretten ga je stelselmatig afbouwen na een tijd naar 8, naar 6, ...


Alleen 's avonds ... dan rook je dus 's avonds als een Turk, want je moet "je schade inhalen" van overdag.
En je raakt niet in je bed, want "dat laatste sigaretje en morgenochtend mag ik er wel geen".
Haha ik moet wel lachen om je bericht maar inderdaad dat is ook nog een optie
Alle reacties Link kopieren
Wat doet iedereen weer heilig. Ik ben in de jaren 90 geboren maar heb gewoon foto's dat de woonkamer blauw stond terwijl ik daar in het wiegje lag. Geen astma, longaandoeningen of dergelijke (nog niet)

TO zal heus niet de rook in het gezicht van haar kind uitblazen. TO, je kan het beste helemaal stoppen, cold turkey is een manier die vaak erg goed helpt, dus nu gewoon je pakje weggooien, ook al zitten er nog een paar in. Elke 8 euro die je bespaard per pakje in een spaarpotje doen en aan het einde van het jaar iets leuks doen met het gezin. Moet jij kijken hoeveel geld dat op levert! Vaak is dat al goede motivatie
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
08-09-2019 21:07
Wat doet iedereen weer heilig. Ik ben in de jaren 90 geboren maar heb gewoon foto's dat de woonkamer blauw stond terwijl ik daar in het wiegje lag. Geen astma, longaandoeningen of dergelijke (nog niet)

TO zal heus niet de rook in het gezicht van haar kind uitblazen. TO, je kan het beste helemaal stoppen, cold turkey is een manier die vaak erg goed helpt, dus nu gewoon je pakje weggooien, ook al zitten er nog een paar in. Elke 8 euro die je bespaard per pakje in een spaarpotje doen en aan het einde van het jaar iets leuks doen met het gezin. Moet jij kijken hoeveel geld dat op levert! Vaak is dat al goede motivatie
Nee klopt we roken nooit binnen en ook niet in de buurt van m'n kind als we buiten zijn maar dat leek mij zo logisch dat ik het niet eens benoemd heb. Sommige mensen denken dat het logisch is om van het slechtste in de mens uit te gaan blijkbaar. Bedankt voor je bericht
Het is niet gek om om hulp te vragen bij het stoppen met roken. Veel ziektekostenverzekeringen hebben daar zelfs iets aparts voor en de huisarts heeft ook tips/verwijzingen.

Mijn ouder deed dat overigens, alleen 's avonds roken als de kinderen naar bed waren. Dat was gigantisch vooruitstrevend in de jaren tachtig, want toen rookte je overal, zelfs in de auto. Het was alleen flink doorpaffen, die 15 sigaretten van de hele dag tussen 19.30 en 23.00 uur.
RJB schreef:
08-09-2019 20:12
Wat goed van je. Zo is mijn broer uiteindelijk ook gestopt. Soms hield hij het een week vol sinds een ochtend maar uiteindelijk helemaal
Ik hoop echt dat het jou uiteindelijk ook gaat lukken! :heart:
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
08-09-2019 20:27
Ik hoor daar meer goede verhalen over. Kreeg je geen uitslag op je huid?
Ik heb nooit uitslag gehad, maar je mag een pleister niet 2 dagen achter elkaar op dezelfde plek plakken, daar moet 6 dagen tussen zitten ofzo. Mijn vriend plakte hem eerst links, dan rechts en dan een stukje omlaag links, dan rechts en zo door.
retrostar schreef:
08-09-2019 20:13
Op een gegeven moment neem je de beslissing nooit meer naar roken te verlangen - zoals je afscheid neemt van het verlangen naar iemand die niet voor jou is bestemd - en dan is het eigenlijk pas definitief klaar. Dus zo'n misstap is best nuttig als je het achteraf bekijkt. :)
Ja, zo zie ik het ook. Voor mijn terugval was ik stiekem jaloers op de ‘af en toe’ en ‘alleen op feestjes’ rokers. Nu weet ik dat ik echt ècht beter af ben als ik nooit meer rook.

Inderdaad, ik heb er voor gekozen er nooit meer naar te verlangen.

Toch hoop ik dat het TO lukt zonder terugval.
En TO, probeer om niet in de avond te gaan compenseren wat je die dag gemist hebt... Zo rook je ook minder en dat is natuurlijk mooi meegenomen!
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
08-09-2019 20:15
Precies daar hoop ik ook op
Het is nu in ieder geval al aan het rommelen bij je. Dus er komt vast een moment dat jij er ook klaar mee bent en klaar voor bent om te stoppen.

Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
08-09-2019 21:07
Wat doet iedereen weer heilig. Ik ben in de jaren 90 geboren maar heb gewoon foto's dat de woonkamer blauw stond terwijl ik daar in het wiegje lag. Geen astma, longaandoeningen of dergelijke (nog niet)

TO zal heus niet de rook in het gezicht van haar kind uitblazen. TO, je kan het beste helemaal stoppen, cold turkey is een manier die vaak erg goed helpt, dus nu gewoon je pakje weggooien, ook al zitten er nog een paar in. Elke 8 euro die je bespaard per pakje in een spaarpotje doen en aan het einde van het jaar iets leuks doen met het gezin. Moet jij kijken hoeveel geld dat op levert! Vaak is dat al goede motivatie
Dat is natuurlijk het grote probleem met roken; de gevolgen zijn vaak pas heel veel jaar later zichtbaar. Als iedereen die rookte, meteekanker/longemfyseem/COPD en dergelijke zou krijgen, zou er natuurlijk niemamd meer roken. En longkanker patiënten leven vaak nog maar zo kort na de diagnose, dat die ook veel minder zichtbaar zijn dan bijvoorbeeld borstkanker patiënten. Longkanker patiënten hebben simpelweg de tijd niet voor pink ribbons achtige toestanden omdat ze dan al dood zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
08-09-2019 19:36
Tuurlijk niet. We roken niet binnen

Zucht. Je zegt zelf dat je nu wél rookt waar je kind bij is: ''Mijn man en ik hebben het erover om overdag niet meer te roken... Specifieker... Om niet meer te roken waar de kleine bij is (2,5 Jr oud).''

Walgelijk. En als daar commentaar op komt rook je zogenaamd nooit waar je kind bij is.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
10-09-2019 05:44
Zucht. Je zegt zelf dat je nu wél rookt waar je kind bij is: ''Mijn man en ik hebben het erover om overdag niet meer te roken... Specifieker... Om niet meer te roken waar de kleine bij is (2,5 Jr oud).''

Walgelijk. En als daar commentaar op komt rook je zogenaamd nooit waar je kind bij is.
Omg doe niet zo dom. Je kan toch gewoon buiten roken terwijl je kind ook buiten speelt of terwijl je kind binnen speelt. We vinden het alleen eigenlijk niet meer tof dat hij het ziet. Ik vind jou echt walgelijk trouwens. Want een onzin om je eigen mening door te drukken terwijl je me nog nooit hebt gezien en me totaal niet kent. We roken nooit maar dan ook nooit binnen!!!!!!! Dat is waar! Jij bepaalt niet wat waar is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven